Inflacja w Polsce wyższa niż na Ukrainie

Data: 2020-02-14 04:34:52
Autor: japanizer
Inflacja w Polsce wyższa niż na Ukrainie
https://www.bankier.pl/wiadomosc/Inflacja-w-Polsce-wyzsza-niz-na-Ukrainie-7821590.html

  Inflacja w Polsce wyższa niż na Ukrainie

  W styczniu wzrost cen towarów i usług konsumpcyjnych w Polsce wyniósł 4,4 proc. wobec 3,4   proc. w grudniu - poinformował dziś Główny Urząd Statystyczny. Jego ukraiński odpowiednik   dwa dni temu ogłosił, że inflacja spadła do z 4,1 proc. w grudniu do 3,2 proc. w styczniu.

A z komentarzy pod artykułem:

  Na Ukrainie jest wojna. Jaka katastrofa jest w Polsce?

Data: 2020-02-14 09:09:52
Autor: Konopny
Inflacja w Polsce wyższa niż na Ukrainie
użytkownik japa...@japanizer.org napisał:

  Na Ukrainie jest wojna.

 Po ile PL sprzedaje obligacje?

Jaka katastrofa jest w Polsce?

Taka że zaraz będzie 2mln ukraińców.

Data: 2020-02-14 17:13:06
Autor: japanizer
On Saturday, February 15, 2020 at 2:09:55 AM UTC+9, Konopny wrote:
użytkownik japa...@japanizer.org napisał:

>   Na Ukrainie jest wojna.  Po ile PL sprzedaje obligacje?

Myślisz, że dziadka kupującego pietruszkę na bazarze interesuje, po ile PL sprzedaje obligacje?

A skoro w TVPiS nie mówili, po ile Morawiecki sprzedaje obligacje: 20 stycznia 2020 roku Polska sprzedawała obligacje w złotówkach oprocentowane około 5% (!) - właśnie z powodu wysokiej inflacji:

https://finanse.gazetaprawna.pl/artykuly/1449384,obligacje-oszczednosciowe-ministerstwo-finasow-inflacja.html

Jeśli nawiązujesz do małej serii obligacji sprzedanych w euro (niedawno jeszcze piałeś tu zachwyty, jak Morawiecki ogłosił w TVPiS, że Polska nie będzie się zadłużać w walutach obcych): frankowicze też się kiedyś cieszyli, że brali kredyty oprocentowane na 0%, a frank szwajcarski kosztuje tylko 2 zł. Dzisiaj kosztuje 4 zł, ale Duda obiecał im pomoc... czyli nakłamał jak zwykle.

Data: 2020-02-15 04:36:55
Autor: Konopny
Inflacja w Polsce wyższa niż na Ukrainie
użytkownik japa...@japanizer.org napisał:

Myślisz, że dziadka kupującego pietruszkę na bazarze interesuje, po ile PL sprzedaje obligacje?

Myślę że nie interesuje, tak samo mało kogo obchodzą twoje niepokoje,
wybory do KRS czy TK.

[...]

Nu tak, pewnie w PLnach, a w ojro:
https://www.pb.pl/polska-ma-15-mld-eur-ze-sprzedazy-obligacji-z-ujemna-rentownoscia-981485

Data: 2020-02-15 05:02:49
Autor: japanizer
Inflacja w Polsce wyższa niż na Ukrainie

Wyjaśnij dlaczego frankowicze tak narzekają, skoro ich kredyty mają zerowe oprocentowanie?

Data: 2020-02-15 07:10:16
Autor: Runt
W dniu 2020-02-15 o 02:13, japanizer@japanizer.org pisze:
[...]

"Gówno pozostanie gównem, niezależnie od tego, jak wiele złota w nie wetkniesz".

--
Runt

"Do polityki nie idzie się dla pieniędzy!" - (c) J.Kaczyński

Data: 2020-02-15 10:16:34
Autor: u2
W dniu 14.02.2020 o 18:09, Konopny pisze:
użytkownik japa...@japanizer.org napisał:

   Na Ukrainie jest wojna.

  Po ile PL sprzedaje obligacje?

Jaka katastrofa jest w Polsce?

Taka że zaraz będzie 2mln ukraińców.

niedawno japa straszył, że w Bolanda będzie jak na Ukrainie, a tutaj chwali Ukrainę jako przykład dla Bolanda, typowa schiza u japy:)

Data: 2020-02-14 13:39:14
Autor: u2
W dniu 14.02.2020 o 13:34, japanizer@japanizer.org pisze:
[...]

znowu japa zazdrości:))))))))))))))

Data: 2020-02-15 05:57:45
Autor: Zenek Kapelinder
Inflacja w Polsce wyższa niż na Ukrainie
Nie zazdrości a jest niezadowolony. Wyższa inflacja wynika z wzrostu ceny wódki i popitki. Nałogi również palą papierosy. Jeśli trzy pozycje zrobiły duża inflację to znaczy że dla pijacych okazjonalnie ceny na podstawowe artykuły praktycznie nie wzrosły.

Data: 2020-02-14 16:30:36
Autor: Runt
W dniu 2020-02-14 o 13:34, japanizer@japanizer.org pisze:
https://www.bankier.pl/wiadomosc/Inflacja-w-Polsce-wyzsza-niz-na-Ukrainie-7821590.html

   Inflacja w Polsce wyższa niż na Ukrainie

To kłamstwo "totalnej" by osłabiać morale narodu polskiego!!
W polskich (?) sklepach ceny nie rosną, a wręcz spadają!
W maju będzie najtaniej. Później znów normalnie ;-)))

A z komentarzy pod artykułem:
   Na Ukrainie jest wojna. Jaka katastrofa jest w Polsce?

PiS ;-)))

Data: 2020-02-15 13:51:34
Autor: A. Filip
Inflacja w Polsce wyższa (w styczniu) niż na Ukrainie, wzrost PKB pod rządami chińskich komunistów wyższy niż pod rządami POPiS/UE
[...]

<ironia> Jaka katastrofa jest w UE że nie mają wzrostu PKB jaki chińscy
komuniści zapewniają Chinom?!  Urzędasy z Brukseli?! :-) </ironia>

--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!

Data: 2020-02-15 15:18:14
Autor: z
Inflacja w Polsce wyższa niż na Ukrainie
Od kiedy to Ukraina jest wzorcem do którego powinniśmy dążyć?

"Komisja podała, że w 2019 roku inflacja w Polsce wyniosła 2,1 proc. i prognozuje, że wzrośnie do 2,7 proc. w 2020 roku i wyniesie 2,5 proc. w 2021 roku."

Unia KŁAMIE?

https://www.forbes.pl/gospodarka/prognozy-gospodarcze-wzrost-pkb-polski-w-2020-i-2021-r/lgtzrq4

Data: 2020-02-15 06:37:54
Autor: Bruno Brunowski
W dniu sobota, 15 lutego 2020 15:18:16 UTC+1 użytkownik z napisał:
[...]

Najwyraźniej nie docenia umiejętności pisiorków. "Inflacja konsumencka wyniosła w styczniu 4,4 proc. w ujęciu rocznym. To jej najwyższy poziom od 2011 r.

Ceny towarów i usług konsumpcyjnych w styczniu 2019 r. w porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku wzrosły o 4,4 proc. - wynika z komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego.

Wynik ten jest wyraźnie wyższy od odnotowanego w grudniu (3,4 proc.), przebił także oczekiwania analityków (4,2 proc.). Wzrost cen towarów i usług badanych przez GUS w ujęciu miesięcznym wyniósł natomiast 0,9 proc. wobec oczekiwanych 0,6 proc."

https://www.bankier.pl/wiadomosc/Inflacja-przekroczyla-4-proc-Jest-najwyzsza-od-2011-r-7821447.html

Pisiory obniżą ceny autobusów oraz elektrowni wiatrowych i w sprawozdaniu dla komisji będzie się zgadzać.

--
Bruno

Data: 2020-02-15 06:57:21
Autor: Konopny
użytkownik Bruno Brunowski napisał:

Najwyraźniej nie docenia umiejętności pisiorków. "Inflacja konsumencka wyniosła w styczniu 4,4 proc. w ujęciu rocznym. To jej najwyższy poziom od 2011 r.

Czyli za Tuska bywało gorzej z cenkami mimo mniejszego rozdawnictwa pijendzy?

https://galeria.bankier.pl/p/c/2/da091e17ffadef-645-359-0-0-645-359.png

Może w 2011/2012 też była jaka susza?

Data: 2020-02-15 16:16:33
Autor: z
Inflacja w Polsce wyższa niż na Ukrainie
https://innpoland.pl/154887,czy-inflacja-jest-dobra-kto-skorzysta-a-kto-straci-na-inflacji

"Z gospodarczego punktu widzenia najkorzystniejsza jest niska inflacja, na poziomie 2,5 proc., na podstawie której można przewidzieć zmiany cen i tworzyć długoterminowe plany gospodarcze. Dlaczego? Ujemny wskaźnik inflacji, czyli deflacja, wstrzymuje zakupy, inwestycje i doprowadza do braku popytu w całej gospodarce. Trwając kilka lat, w końcu zmusza bank centralny do utrzymywania bardzo niskich stop procentowych, co sprawia, że depozyty stają się nieopłacalne. Tracą na tym banki, obywatele i w efekcie całe państwo."

Data: 2020-02-15 16:19:55
Autor: u2
W dniu 15.02.2020 o 16:16, z pisze:
[...]

to są proste sprawy dla ekonomisty, ale brutuś żaden ekonomista:)

Data: 2020-02-15 15:56:09
Autor: Wiesiaczek
W dniu 15.02.2020 o 15:18, z pisze:
Od kiedy to Ukraina jest wzorcem do którego powinniśmy dążyć?

Lepsze wzorce są poza naszym zasięgiem.

--
Wiesiaczek (dziś z DC)
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

Data: 2020-02-15 16:32:18
Autor: z
Inflacja w Polsce wyższa niż na Ukrainie
G... mnie obchodzi jakie Wy tam macie zasięgi ;-)

Niech się popaprańcy zdecydują czy do czego chcą dążyć.

Najpierw lalemty że wskaźniki nie teges. Jak się okazało że są dobre to czepiają się wyimaginowanej praworządności. Jak UE w tym temacie nic nie może wskórać to straszą wypierpolem.

Jak wypierpolu nie będzie to się podpalą? czy mają coś jeszcze w zanadrzu?

Data: 2020-02-15 21:14:16
Autor: z
W dniu 2020-02-15 o 17:44, Wiesiaczek pisze:
W dniu 15.02.2020 o 16:32, z pisze:
G... mnie obchodzi jakie Wy tam macie zasięgi ;-)

Wy?! My?!
Tzn. kto?

Skąd mam wiedzieć. Przecież to TY napisałeś NASZYM

Inflacja w Polsce wyższa niż na Ukrainie