Informacja dla Wojtka Potoczaka

Data: 2009-12-06 08:26:19
Autor:
Informacja dla Wojtka Potoczaka
Data: 2009-12-06 14:07:54
Autor: Daniel Kowalski
Informacja dla Wojtka Potoczaka
demolant@gazeta.SKASUJ-TO.pl pisze:
http://cgi.ebay.de/Draeger-Handumfuellpumpe-Modell-UH-2-T_W0QQitemZ370302312089QQcmdZViewItemQQptZTauchzubeh%C3%B6r?hash=item5637bcde99

Są też lepsze okazje.

pozdrawiam rc

  Fajny sprzęcior! Tak z ciekawości, ile razy trzeba machnąć, żeby na przykład dobić 7-litrową butlę ze 130 do 200 ata?

Data: 2009-12-06 14:22:02
Autor:
Daniel Kowalski <bountykiller@gazeta.pl> napisał(a):
  Fajny sprzęcior! Tak z ciekawości, ile razy trzeba machnąć, żeby na przykład dobić 7-litrową butlę ze 130 do 200 ata?

Ręczne przetłaczarki mają zdolność pompowania na poziomie 1-2l/min.
Więc całkowity wydatek zależy też od ciśnienia w butli transportowej.
Dodatkowo ręczne mają mniejszy stosunek ciśnień sprężania około 1,5 i
zalecenie stosowania 3 butli. To oszacujmy 1,5l /min razy 130at=195l/min
7*70=490l Wychodzi 2,5 mim, czyli około 3-4 min machania bez pośpiechu. Jak
można zobaczyć to konstrukcja różnicowa, trzeba sprężyć jedynie o różnicę ciśnień.
Średnica tłoka około 20mm lub mniej, skok około 100mm. Machnąć trzeba z 90
razy, ale to tylko 45 dwustronnych przetłoczeń.
Są też konstrukcje z napędem elektrycznym, podstawowa funkcja to sprężanie
tlenu można też inne gazy. Smarowidło jest ciekawe, woda z dodatkiem gliceryny
10%.

pozdrawiam rc

Data: 2009-12-06 18:32:44
Autor: Daniel Kowalski
demolant@WYTNIJ.gazeta.pl pisze:
[...]

mnie wyszło, że 490L podzielić na 2 litry/min daje nam 245 minut machania ;-)

Data: 2009-12-06 18:34:27
Autor:
> [...]

mnie wyszło, że 490L podzielić na 2 litry/min daje nam 245 minut machania ;-)

Nie napisałem wydatek przetłaczarki wynosi 2l /min, tylko że ona przepompowuje
2l/min, ale masa pompowanego gazu zależy od ciśnienia zasilającego.
To taka drobna różnica w porównaniu do sprężarek wolnossących. http://www.faser.com.pl/Wyroby/pozost/sp.htm
Zobacz wynik tej przetłaczarki.
"Wydajność 35 butli małych (2 dm3) o ciśnieniu napełniania 22 MPa w ciągu godziny

Ciśnienie maksymalne napełniania 22 MPa

Silnik napędu przetłaczarki trójfazowy 2,2 kW, 1420 obr./min, 380/220 V"

35*2*220=15400 Co w sprężarce wymagało by mocy około 6-7,5 kW.
A jest tylko 2,2kW, dziwne? Niestety nie, wykorzystujemy już sprężony gaz,
dodatkowo musimy pokonać jedynie ciśnienie różnicowe.

pozdrawiam rc

Data: 2009-12-08 08:21:00
Autor: Wojtek Potoczak
Dnia 06-12-2009 o 09:26:19   <demolant@gazeta.skasuj-to.pl> napisał(a):

http://cgi.ebay.de/Draeger-Handumfuellpumpe-Modell-UH-2-T_W0QQitemZ370302312089QQcmdZViewItemQQptZTauchzubeh%C3%B6r?hash=item5637bcde99

Są też lepsze okazje.

Dziekuje za info.
Niestety z powodu nawalu innych zajec, ten temat czasowo poszedl w  odstawke.

Wojtek Potoczak
www.21procent.com

Informacja dla Wojtka Potoczaka