Informacja o światłach w motocyklu.

Data: 2009-06-14 15:06:24
Autor: CUT_INZ
Informacja o światłach w motocyklu.
Szanowni kierowcy,

Chciałbym zauważyć, że fakt, iż w motocyklu włączone są dwie lampy (z lewej i prawej strony owiewki) nie oznacza, że motocyklista jedzie na światłach drogowych (długich). Zdaję sobie sprawę, że wielu kierowców motocykli nagminnie używa świateł drogowych (aby podkreślić swoją obecność na drodze) i jest to bardzo denerwujące, ale proszę nie generalizować! Nie życzę sobie, aby ktoś walił mi długimi po oczach tylko dlatego, że mój motocykl wyposażony jest w dwa reflektory ze światłami mijania.

Opel Corsa C 1.8 16V GSI
Honda VFR 800A VTEC

Data: 2009-06-14 11:13:33
Autor: Mariusz_M
On 14 Cze, 15:06, CUT_INZ <c...@cut.pl> wrote:
[...]

A co możesz powiedzieć o kolegach-jednośladowcach, którzy monutją
palniki xenonowe do lamp ? Można oszaleć jak leci sobie moto
(szczególnie w deszczowy dzień) z pseudo- albo i pełnymi xenonami. Tak
jak zauważył jeden z przedpiśców - podczas przyspieszania bardzo mocno
podnosi się snop swiatła w moto i wrednie oślepia..

Mariusz Maniek
Lexus LS400

Data: 2009-06-14 21:18:14
Autor: CUT_INZ
Mariusz_M pisze:

A co możesz powiedzieć o kolegach-jednośladowcach, którzy monutją
palniki xenonowe do lamp ?

Kretynizm

jak zauważył jeden z przedpiśców - podczas przyspieszania bardzo mocno
podnosi się snop swiatła w moto i wrednie oślepia..

Jeżdżę samochodem dużo więcej niż na dwóch kołach. Wiem, że niektórzy oślepiają wiewiórki. Ale tak jak mówię, mam duży, dosyć ciężki motocykl (z dobrze wyregulowanymi światłami) i spotykam się dosyć często z włączaniem długich świateł przez kierowców samochodów. Problem był na tyle irytujący, że zdecydowałem się napisać o tym na grupie.

--
Opel Corsa C 1.8 16V GSI
Honda VFR 800A VTEC

Data: 2009-06-15 16:54:43
Autor: FoxŁódź_nspam

Użytkownik "CUT_INZ" <cut@cut.pl> napisał w wiadomości news:h13j56$mja$1mx1.internetia.pl...
A co możesz powiedzieć o kolegach-jednośladowcach, którzy monutją
palniki xenonowe do lamp ?

Kretynizm

pomyśl zanim napiszesz... to co napisałeś _niczym_ nie różni się od stwierdzenia że na motorach jeżdżą sami debile... :/

Fox

--
FoxŁódź
Audi A6

Data: 2009-06-15 10:41:13
Autor: ania
Informacja o światłach w motocyklu.

Użytkownik "Mariusz_M"

A co możesz powiedzieć o kolegach-jednośladowcach, którzy monutją
palniki xenonowe do lamp ? Można oszaleć jak leci sobie moto

a to chyba mozna powiedziec to samo, co o idiotach w samochodach, robiacych dokladnie to samo, albo uzywajacych tych zrodel swiatla plus milion procent wiecej
a nieustawienie swiatel to chyba standard w samochodach, albo w zlomach z reflektorami drzacymi i podskakujacymi na nierownosciach

--
ania

Data: 2009-06-15 11:08:35
Autor: Karol Y
Informacja o światłach w motocyklu.
a nieustawienie swiatel to chyba standard w samochodach

To racja, jakby oni w ogóle nie robili badań?

reflektorami drzacymi i podskakujacymi na nierownosciach

No pewnie, bo w nowych trzymają się sztywno i *właśnie dlatego* nie podskakują ;-P

--
Matuesz Bogusz

Data: 2009-06-15 11:11:55
Autor: ania
Informacja o światłach w motocyklu.

Użytkownik "Karol Y"

No pewnie, bo w nowych trzymają się sztywno i *właśnie dlatego* nie podskakują ;-P

chyba nie zrozumiales skrotu myslowego, juz wyjasniam: na drodze widac, kto ma urwane zaczepy albo przyklejone na tasmie klejacej

--
ania

Data: 2009-06-15 16:53:16
Autor: FoxŁódź_nspam

Użytkownik "Mariusz_M" <mmilobedzki@gmail.com> napisał w wiadomości news:5ea59782-dac4-4dfe-b62a-palniki xenonowe do lamp ? Można oszaleć jak leci sobie moto
(szczególnie w deszczowy dzień) z pseudo- albo i pełnymi xenonami. Tak
jak zauważył jeden z przedpiśców - podczas przyspieszania bardzo mocno
podnosi się snop swiatła w moto i wrednie oślepia..

Maniek, weź nie denerwuj (się i innych) :) co za różnica czy to xenon czy halogen - ma być dobrze ustawione i skorygowane stosownie do obciążenia. Ja mam xenona u siebie w mijaniach, jakoś nikt mi nie miga, na przeglądzie diagnosta sprawdził rozłożenie snopu światła i jest idealnie (zarówno rożłożenie jak i ustawienie kiedy siedzę). Lampę sobie reguluję bez zsiadania. praktycznie codziennie, wyżej w dzień, niżej jak się zmierzcha. Nie wiem jaki % innych motocyklistów robi podobnie, ale wiem że nie ma wielkiego znaczenia czy to 2 czy 4 koła - ma być ustawione poprawnie...

pozdr
Fox

--
FoxŁódź
Audi A6

Data: 2009-06-14 16:31:39
Autor: Karol Y
Informacja o światłach w motocyklu.
generalizować! Nie życzę sobie, aby ktoś walił mi długimi po oczach
tylko dlatego, że mój motocykl wyposażony jest w dwa reflektory ze
światłami mijania.

Ja jeżdżąc tak odmiennym pojazdem od przeważającej wiekszości innych poruszających się po drogach, byłbym bardziej wstrzemięźliwy w swojej złości. Szczególnie na drodze.

Bądź co bądź, ale jak przyjdzie co do czego, to ja puknięcie usłyszę, Ty poczujesz.

Pozdrawiam

Również pozdrawiam :-)
--
Mateusz Bogusz

Data: 2009-06-14 16:59:07
Autor: Bialy
CUT_INZ napisal/a:

> [...]
| generalizować! Nie życzę sobie, aby ktoś walił mi długimi po oczach
| tylko dlatego, że mój motocykl wyposażony jest w dwa reflektory ze

Też jeżdżę motocyklem, więc bratam się z tobą, ale niestety w motocyklu mało kto dba o prawidłową regulację świateł, a już naprawdę niewielki odsetek obniża reflektor w momencie, kiedy wiezie pasażera, czy ma coś w kufrze. Poza tym zauważ, że jak przyspieszasz, to przód się znacząco podnosi i mocno walisz po gałach ludziom z naprzeciwka.
Niestety taka prawda, więc jak ktoś ci mrugnie długimi, to odmrugaj i olej sprawę, nie frustruj się ;)
Ewentualnie sprawdź, czy aby nie masz nieco za wysoko ustawionych świateł? ;)

Pozdrawiam,

--
-) Bialy
( GG: 1092403

Data: 2009-06-14 21:12:36
Autor: CUT_INZ
Bialy pisze:

Ewentualnie sprawdź, czy aby nie masz nieco za wysoko ustawionych świateł? ;)

Pozdrawiam,

Ze światłami mam OK, pofatygowałem się to sprawdzić. Gdy jeździłem na R6 i miałem tylko jedną lampkę problemu nie było.

Dopiero jak pomigam długimi delikwentowi to mu się głupio robi i gasi długie.

Data: 2009-06-14 20:08:02
Autor: Czabu

Użytkownik "CUT_INZ" <cut@cut.pl> napisał w wiadomości news:h12tb4$cuf$1mx1.internetia.pl...
[...]

A może pora sprawdzić ich ustawienie? Dziś na trasie widziałem wiele motocykli, w różnych konfiguracjach i widać kto ma włączone światła drogowe lub źle ustawione mijania. Mi specjalnie nie przeszkadza, że mają włączone drogowe, przynajmniej z daleka ich widać.

Pozdrawiam
Czabu

Informacja o światłach w motocyklu.