Informacja publiczna

Data: 2011-04-20 02:33:38
Autor: proInfoSec
Informacja publiczna
Zawsze uważałem, że o udostępnienie informacji publicznej może się zwrócić
każdy. I traktowałem to dosłownie, tzn. uważałem, że jeżeli kto¶ zwraca się
anonimowo, to też należy mu tak± informację udostępnić. Ostatnio sam się o
udostępnienie takiej informacji zwracałem i zaż±dano ode mnie podania
adresu... Patrzę do ksi±żki i czytam, że prawnicy się sprzeczaj±, czy jeżeli
np. osoba nie jest pełnoletnia albo jest ubezwłasnowolniona to się informacji
nie udostępnia. Ala skoro tak, to rzeczywi¶cie trzeba urzędowi się wytłumaczyć
gdzie się mieszka i kiedy się urodziło.
Nie podoba mi się to, bo jeżeli jaki¶ obcokrajowiec wy¶le zapytanie do urzędu
to mu odpowiedzi udziel±, bo niby jak mieliby sprawdzić czy nie jest
ubezwłasnowolniony, a obywatel Polski musi podawać szczegóły.
Jakie jest Wasze zdanie o obowi±zku podawania adresu zamieszkania i daty
urodzenia w celu uzyskania informacji publicznej?

Data: 2011-04-20 07:16:58
Autor: Olgierd
Informacja publiczna
Dnia Wed, 20 Apr 2011 02:33:38 +0000, proInfoSec napisał(a):

Jakie jest
Wasze zdanie o obowiÄ…zku podawania adresu zamieszkania i daty urodzenia
w celu uzyskania informacji publicznej?

Najmniejszego obowiązku nie ma. Są nawet wyroki sądów o tym, że należy jej udzielić anonimowo.

Natomiast jest inna para kaloszy jeśli organ zamierza odmówić jej wydania. W takim przypadku ma obowiązek wydać decyzję administracyjną. Tę zaś trzeba doręczyć...

--
:-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

Informacja publiczna