Informacja z ZUS

Data: 2020-06-05 19:02:36
Autor: cef
Informacja z ZUS
Taka ciekawostka:
ostatnio w profilu płatnika pokazała się nowa zakładka - Tarcza antykryzysowa wnioski.
Tam można zobaczyć status złożonych wniosków RDZ o zwolnienie
z opłacania składek. Szkoda tylko, że chyba całymi pionami tych danych zarządza
się ręcznie, bo w jednym miejscu jest informacja umieszczona tam miesiąc temu,
że jest zwolnienie a w saldach miesięcznych nikt tego nie wyprostował.
Pomijam już niezgodności w tym, że widać w systemie deklarację na daną kwotę
i zarejestrowany wpływ w tej wysokości a w saldzie konta za dany miesiąc
pojawiają się nie wiadomo skąd jakieś kwoty ujemne.

Oni tam ręcznie wpisują te dane przesłane elektronicznie do systemu?

Data: 2020-06-08 09:39:11
Autor: Andrzej Kłos
Informacja z ZUS
cef pisze:

Oni tam ręcznie wpisują te dane przesłane elektronicznie do systemu?

Prawie. Taki formularz wypełniony elektronicznie drukują i skanują. Możliwe, że drukują wirtualnie, do postaci np. pdf-a, i potem z pda-fa skanują. Wydali kupę kasy na skanowanie papierowych deklaracji, stworzyli rozbudowane mechanizmy OCR-owania tychże to i to co dostają "elektronicznie" przepuszczają przez ten sam mechanizm.

Data: 2020-06-08 09:47:14
Autor: RoMan Mandziejewicz
Informacja z ZUS
Hello Andrzej,

Monday, June 8, 2020, 9:39:11 AM, you wrote:

cef pisze:

[...]

Jak sobie wyobrażasz użycie OCR do plików SGML (XML)?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-06-08 16:25:10
Autor: Adam
Informacja z ZUS

cef pisze:

[...]

Pewnie w międzyczasie zakupili za ciężkie setki tysięcy zł. system do parsowania owych XML-i i pokazywania ich jako formatki. A te później są przekształcane do JPG zapisywanego w kontenerze PDF.
Dalej to już z górki  ;)

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-06-08 11:59:59
Autor: Budzik
Informacja z ZUS
Użytkownik Andrzej Kłos andy.klos@wp.pl ...

[...]

:-DDDD
W to nie uwierze.
I to nie dlatego ze urzednik nie byłby w stanie czegos takiego wymyslic.
Po prostu jakikolwiek informatyk byłby zbyt leniwy zeby coś takiego oprogramowac ze majac dane cyfrowe na wejsciu przemienia je w analog albo quasi analog i z tej postaci z powrotem do cyfrowej postaci.

Moze by wział za to kase, ale na pewno tak by tego nie oprogramował.

--
Pozdrawia... Budzik
"Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę

Data: 2020-06-08 17:04:55
Autor: Andrzej Kłos
Informacja z ZUS
Budzik pisze:
[...]

Było to w tak zamierzchłych czasach, gdy jeszcze można było rozmawiać z urzędniczką z ZUS-u f2f (przed tym całym COVID-em). Na portalu ZUSowskim właściciel konta wypełnił "elektroniczny druk" pełnomocnictwa i ja po dwóch dniach udałem się na zamówioną elektronicznie wizytę. I zonk, pełnomocnictwa nie ma. Miła pani zaczęła szukać i znalazła, w kolejce, jak to nazwała "do przetworzenia". Na moje naiwne pytanie: jak to, przecież wypełnione elektronicznie to błysk i jest, uśmiechnęła się z politowaniem, na obróconym ekranie pokazała mi skan wzmiankowanego druku i powiedziała, że przecież skany to nie takie hop siup, musi czekać w kolejce - "do przetworzenia". Ale pełnomocnictwo uznała.

[...]

Po latach dorobili się świetnego oprogramowania do czytania i korekty analogów. Widocznie łatwiej jest "wydrukować" i zeskanować niż grzebać w   postaci elektronicznej.

Data: 2020-06-08 11:59:58
Autor: Budzik
Informacja z ZUS
Użytkownik cef cezfar@interia.pl ...

że jest zwolnienie a w saldach miesięcznych nikt tego nie
wyprostował.

Ale w jakim sensie nie wyprostował?
Masz pokazane zaległe niezapłacone składki pomimo pozytywnego rozpatrzenia wniosku za dany miesiac?

--
Pozdrawia... Budzik
"Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie

Data: 2020-06-08 20:08:27
Autor: Kviat
Informacja z ZUS
W dniu 08.06.2020 o 13:59, Budzik pisze:
[...]

Też tak mam.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2020-06-08 23:06:36
Autor: cef
Informacja z ZUS
W dniu 2020-06-08 o 13:59, Budzik pisze:
[...]

Mam za luty jakieś dziwne niespodziewane ujemne saldo.
Widać deklarację, że jest kwota  i taka jest też widoczna wpłata,
ale w saldach jest ujemne ale w lutym było nieprawidłowo pracownikowi policzone chorobowe i musi być korekta złożona i ktoś pewnie coś poprawiał już ręcznie i może mu się myszka obsunęła :-).
Natomiast salda zwolnień, to chyba ręcznie jednak obsługują różne działy.
Za marzec miałem zapłacone, ale też nie było widać, żeby uwzględnili wpłatę
ani nie było widać zwolnienia.
Tak samo jest za maj - jest zwolnienie, ale w saldzie jest - Winien.
Dzisiaj oddali mi składki za marzec na konto- w saldzie się zrobiło zero a ja od razu
porobiłem korekty za luty i marzec do zus i koszty u siebie
Poczekam jeszcze może po korekcie coś się tam zmieni w tym lutym.
Jak nie, to ustalenie sald wnioskiem, bo wisi mi 1300zł
nie wiadomo skąd.

Data: 2020-06-08 23:23:16
Autor: cef
Informacja z ZUS
W dniu 2020-06-08 o 23:06, cef pisze:

Tak samo jest za maj - jest zwolnienie, ale w saldzie jest - Winien.

Tzn za kwiecień.
Za maj jeszcze nic nie wiadomo.

Data: 2020-07-06 17:18:57
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Informacja z ZUS

"cef" 5edea85c$0$560$65785112@news.neostrada.pl

ale w saldach jest ujemne ale w lutym było
nieprawidłowo pracownikowi policzone chorobowe

Czyli masz pracowników/pracownika -- więc załapałeś się na coś
ponad zwolnienie ze składek ZUS i postojowe oraz 5kpln z PUP...

-=-

Jeśli pomimo tych wszystkich tarcz nadal masz kłopoty -- nie
chwal się głośno, bo może ktoś uznać, że dostałeś wsparcie
jako już upadający...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Postscriptum: Już wiem, że miałeś, lecz nie masz... Nadal zostają: Postojówka
              (2080*3 lub 2080*2), zwolnienie ze składek ZUS; PUP (5000)...

Data: 2020-07-06 18:41:49
Autor: cef
Informacja z ZUS

[...]

Ciekawe jakie jest postojowe za pracownika na zasiłku chorobowym :-)

Jeśli pomimo tych wszystkich tarcz nadal masz kłopoty -- nie
chwal się głośno, bo może ktoś uznać, że dostałeś wsparcie
jako już upadający...

Tarcza to fikcja.
Jest w stanie pomóc - jeden miesiąc czy dwa mniejszego przychodu,
ale jak tendencja jest stała - w perspektywie rocznej, to potrzebne są rozwiązania systemowe a nie jednorazowy zastrzyk.
Jak państwo ma to udźwignąć?
Spójrz jak obecnie wyglądają dochody budżetu z VAT (taki miernik kondycji gospodarki) a zobaczysz za kilka miesięcy jak odbije europejski dołek w Polsce,
ilu przybędzie bezrobotnych, jak spadną jeszcze bardziej przychody w mikrobiznesie
i pojawią się dalsze redukcje.
Ja zredukowałem do minimum załogę już w 2019 i
mam bufor na kilka miesięcy jeszcze nawet bez żadnych przychodów,
ale liczę, że coś tam wpadnie i ten termin teoretycznego zgonu
się trochę oddali a w tym czasie koniunktura się poprawi,
albo znajdę nowych klientów.

Data: 2020-07-07 21:00:01
Autor: Budzik
Informacja z ZUS
Użytkownik cef cezfar@interia.pl ...

Ja zredukowałem do minimum załogę już w 2019

juz wtedy wiedziałes o pandemii?

--
Pozdrawia... Budzik
Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej

Data: 2020-07-08 06:40:09
Autor: cef
Informacja z ZUS
W dniu 2020-07-07 o 23:00, Budzik pisze:
Użytkownik cef cezfar@interia.pl ...

Ja zredukowałem do minimum załogę już w 2019

juz wtedy wiedziałes o pandemii?

Pandemia to spowodowała spadek obrotów w 2020
w branżach usługowych (turystyka, gastronomia, rozrywka itp).
W przemyśle zapowiedź recesji było widać już  w 2018
  a pandemia tylko pogłębiła negatywne zmiany na rynku.

Data: 2020-07-07 21:00:01
Autor: Budzik
Informacja z ZUS
Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski prosze@czytac.fontem.lucida.console ....

Jeśli pomimo tych wszystkich tarcz nadal masz kłopoty -- nie
chwal się głośno, bo może ktoś uznać, że dostałeś wsparcie
jako już upadający...

Albo po prostu miałes pecha... Znam takich co sie teraz smieja ze lepiej nie pracowac niz pracowac i znam takich co akurat mieli pecha i załapali sie tylko na jakies ochłapy.
Tak to juz jest skonstruowane.

--
Pozdrawia... Budzik
"Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

Data: 2020-07-31 09:23:36
Autor: cef
Informacja z ZUS
W dniu 2020-06-08 o 23:06, cef pisze:

Poczekam jeszcze może po korekcie coś się tam zmieni w tym lutym.
Jak nie, to ustalenie sald wnioskiem, bo wisi mi 1300zł
nie wiadomo skąd.

Ale się nic nie zmieniło - napisałem więc wewnętrznie pytanie czy mogli by mi wyjaśnić
skąd się nagle bierze 1150zł ujemnego salda jak wszystkie miesiące pokazuje
wysokość wpłat zgodnych z deklaracjami?
A ZUS mi na to, że mogę złożyć RD-3 - więc wystąpiłem z kolejnym pytaniem
jak podjąć próbę ustalenia salda jeśli nie robiło się korekt i wpłacało się prawidłowe kwoty?
Bo na tym wniosku RD-3 to jakby przyczynami złożenia wniosku są korekty albo niepełne wpłaty i jeśli ktoś nie robił
korekt i wpłacał kwoty zgodne z deklaracjami, to nie ma możliwości zareagować
na pokazujące się ujemne saldo?
Korespondencja z ZUS poprzez PUE przypomina
wrzucanie kamieni do studni.

Data: 2020-06-15 16:49:44
Autor: WAM
Informacja z ZUS
On Fri, 5 Jun 2020 19:02:36 +0200, cef <cezfar@interia.pl> wrote:

[...]
Też tak miałem. Salda chyba synchronizują "co jakiś czas". W jeszcze
późniejszym terminie (12.06) dostałem formalną decyzję (dla jednej
firmy za 03 i 04, dla drugiej tylko za 04) w PUE.

WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl