Data: 2012-03-04 18:25:31 | |
Autor: u2 | |
Infrastruktura kolejowa | |
... powinna byc w rekach panstwa, tak twierdzi prof. Sitarz. W ostatnich
latach 10 % wydatkow na transport by硂 na kolej, a z tych 10 % zabrano kilka miliardow. Dyrektywa europejska przewiduje 40 % wydatkow na kolej : http://logistyka.wnp.pl/prof-marek-sitarz-politechnika-slaska-infrastruktura-kolejowa-powinna-byc-panstwowa,141671_1_0_0.html No i tiry na tory : http://tirynatory.pl |
|
Data: 2012-03-04 18:47:41 | |
Autor: u2 | |
Infrastruktura kolejowa | |
W dniu 2012-03-04 18:25, u2 pisze:
.. powinna byc w rekach panstwa, tak twierdzi prof. Sitarz. W ostatnich Tymczasem minister transportu niejaki Nowak chce prywatyzowac kolej : http://www.rynek-kolejowy.pl/31223/Cele_dlugoterminowe_na_kolei.htm Cele d艂ugoterminowe na kolei W obszarze kolei na kolejne lata wymieni膰 mo偶na ca艂y szereg projekt贸w d艂ugoterminowych - stwierdzi艂 podczas posiedzenia komisji infrastruktury Andrzej Massel, wiceminister transportu odpowiedzialny za kolej. Szef resortu, S艂awomir Nowak, podsumowa艂 swoj膮 dotychczasow膮 dzia艂alno艣膰. Wspierali go wiceministrowie, kt贸rzy opisywali podleg艂e sobie zakresy tematyczne b臋d膮ce w gestii ministerstwa. - Struktura grupy PKP wp艂ywa na mo偶liwo艣膰 zarz膮dzania wchodz膮cymi w ich sk艂ad sp贸艂kiami i koordynacj臋 wykonywania poszczeg贸lnych zada艅. Przewidujemy podniesienie jako艣ci zarz膮dzania sp贸艂k膮 PKP SA. Powo艂any jest zesp贸艂, kt贸rego zadaniem jest monitorowanie dzia艂a艅 restrukturyzacyjnych - wskaza艂 Massel. - Drugim projektem d艂ugoterminowym jest restrukturyzacja PKP PLK. Wp艂ywa on na procesy inwestycyjne, jak i koszty pracy tego podmiotu, zatrudniaj膮cego 39 tys. os贸b. Chodzi nam o jak najlepsze wykorzystanie infrastruktury kolejowej - zaznaczy艂. - Kolejny projekt d艂ugoterminowy to usprawnienie procesu inwestycyjnego. Obecny stan realizacji inwestycji jest niezadowalaj膮cy. Wiemy, 偶e inwestycje te s膮 trudne w realizacji, dlatego chcemy wspomaga膰 zarz膮dc臋, m.in. poprzez powo艂anie specjalnego zespo艂u. Bardzo wa偶na jest wsp贸艂praca z r贸偶nymi organami administracji, tak aby proces inwestycyjny uczyni膰 艂atwiejszym. Chcemy te偶 upro艣ci膰 wydawanie zezwole艅. To jedno z g艂贸wnych 鈥瀢膮skich garde艂鈥 proces贸w inwestycyjnych - wylicza艂 Andrzej Massel. - Czwarta grupa zagadnie艅 to kontynuacja prywatyzacji. Zaawansowane s膮 procesy prywatyzacyjne w PKP Cargo, TK Telekom i Polskie Koleje Linowe. Chcemy, aby ten proces wygenerowa艂 mo偶liwie du偶e 艣rodki, niezb臋dne sektorowi kolejowemu w jego transformacji - zaznaczy艂 wiceminister. - Pi膮ty projekt d艂ugoterminowy to nowe podej艣cie do dworc贸w kolejowych. Chcieliby艣my zaproponowa膰 sie膰 dworc贸w, kt贸re b臋d膮 obiektami Polskich Kolei Pa艅stwowych, istotne dla po艂膮cze艅 mi臋dzywojew贸dzkich, mi臋dzynarodowych. Tam pasa偶er wi臋cej wymaga i oczekuje wi臋kszej liczby us艂ug. Ich nie wyzb臋dziemy si臋. Pragniemy, aby dworce te 偶y艂y. Chcemy te偶 wypracowa膰 zasady nieodp艂atnego przekazania dworc贸w samorz膮dom, tak aby w tworzy膰 zintegrowane w臋z艂y transportowe - m贸wi艂 Massel. - Nast臋pny pakiet zagadnie艅 to modernizacja taboru. Chodzi tutaj zw艂aszcza o tabor PKP Intercity. W toku realizacji s膮 projekty taborowe, spo艣r贸d kt贸rych najbardziej spektakularny to zakup 20 sk艂ad贸w zespo艂owych, wraz z budow膮 hali utrzymaniowej w Warszawie. Mamy r贸wnie偶 dodatkowe projekty, kt贸re s膮 na zaawansowanym etapie przygotowania. Chodzi tutaj o odnow臋 taboru dla relacji Krak贸w 鈥 Szczecin (ponad 60 wagon贸w do modernizacji) oraz zakup ok. 25 nowoczesnych wagon贸w pasa偶erskich dla relacji Wroc艂aw - Gdynia. Oba projekty warte s膮 po 190 mln z艂. W przygotowaniu jest te偶 o wiele wi臋kszy projekt zakupu elektrycznych zespo艂贸w trakcyjnych. W przypadku dw贸ch pierwszych przedsi臋wzi臋膰, chcemy aby pierwsze jednostki taboru pojawi艂y si臋 ju偶 w przysz艂ym roku - poinformowa艂 wiceminister transportu. |
|
Data: 2012-03-04 18:51:26 | |
Autor: u2 | |
Infrastruktura kolejowa | |
W dniu 2012-03-04 18:47, u2 pisze:
- Struktura grupy PKP wp硑wa na mo縧iwo舵 zarz眃zania wchodz眂ymi w ich Z komentarzy ponizej artykulu : Genera Kuropatkin zwyk mowi: "Chcesz up......li projekt-powo砤j zesp蟪" 痽cz powodzenia. Ju dzisiaj wida co przez tyle lat wnios硑 na kolej zespo硑 doradc體, specjalist體 nie kolejarzy itd.itp. Nikt nigdy zespo硂wo nie podj背 dobrej decyzji bo nikt za ni nie czuje si odpowiedzialny. Stara zasada kt髍 powtarza Nikodem Dyzma (oczywi禼ie zas硑szana) brzmi jednoznaczne: "umiej阾no舵 zarz眃zania to umiej阾no舵 podejmowania decyzji". Prosz o tym 砤skawie pami阾a Panowie Ministrowie, doradcy, formu硂wicze i inii "znawcy kolei". |
|
Data: 2012-03-04 18:54:36 | |
Autor: u2 | |
Infrastruktura kolejowa | |
W dniu 2012-03-04 18:51, u2 pisze:
W dniu 2012-03-04 18:47, u2 pisze: Syryjczyk pomoze, czas na kolejna rozpierduche : http://www.rynek-kolejowy.pl/31221/Powstanie_strategia_transportowa_Nowak_T_Syryjczyk_pomoze.htm Powstanie strategia transportowa. Nowak: T. Syryjczyk pomo縠 - Chcemy by odpowiednio przygotowani na kolejn perspektyw bud縠tow Unii Europejskiej. Prowadzimy ju prace nad now strategi rozwoju transportu - poinformowa w Sejmie minister transportu, budownictwa i gospodarki morskiej S砤womir Nowak. Jak poda, w prace nad tym dokumentem resort zaanga縪wa Tadeusza Syryjczyka. - Jestem ju po rozmowach z ekspertami w tym zakresie. Poprosi砮m ju pana ministra Syryjczyka o obj阠ie patronatu nad tworzeniem tego dokumentu, b阣zie on konsultantem w tych pracach - m體i Nowak, podczas posiedzenia komisji infrastruktury, na kt髍ym podsumowa on dzia砤lno舵 swojego resortu przez 100 dni funkcjonowania drugiego rz眃u Donalda Tuska. - Prace nad strategi s ju na zaawansowanym etapie. Obejmuje ona nie tylko drogownictwo, ale i transport kolejowy, lotniczy, morski i wodny 秗骴l眃owy. Uwzgl阣niamy te opinie ekspert體. Tadeusz Syryjczyk jest uznanym autorytetem w tych sprawach - podkre秎i Nowak. - Strategia b阣zie podstaw dla planowania sieci dr骻, linii kolejowych, lotnisk i tor體 wodnych - doda minister transportu, budownictwa i gospodarki morskiej. |
|