Data: 2014-09-28 13:40:16 | |
Autor: Andrzej W. | |
Infrastruktura za granicÄ… | |
W dniu 2014-09-28 11:13, Piotr Kosewski pisze:
Szczególnie polecam zdjęcie ostatnie - skręt w lewo z pasa na przejazd Rozwiązanie wydaje się praktyczne, skręcający w lewo jadą po łagodniejszym łuku. Ale jakoś nie widzę szansy by ktokolwiek w mojej wiosce zatrzymał się przed "linią bezwzględnego zatrzymania" lub przejął się tą sygnalizacją świetlną. Puki nie nauczymy się szacunku dla prawa to wszystkie takie rozwiązania możemy u nas między bajki włożyć. -- AWa. |
|
Data: 2014-09-28 15:02:43 | |
Autor: Piotr Kosewski | |
Infrastruktura za granicÄ… | |
On 2014-09-28 13:40, Andrzej W. wrote:
Rozwiązanie wydaje się praktyczne, skręcający w lewo jadą po I nie wpadają na stojący tam znak. ;) Przede wszystkim projektujący pasy rowerowe w Wiedniu najwyraźniej mają świadmość, że rower nie skręca w miejscu jak czołg i że pochyla się w trakcie tego manewru. Widać to na każdym kroku. Skręty mają jakiś sensowny profil (w Polsce: DDRy "łamane", zwroty o 90* w miejscu), a na dwukierunkowych DDRach zakręty są wyraźnie poszerzone, żeby rowery mogły się spokojnie wyminąć. Żeby było jasne: to nie jest tak, że w Polsce nikt na to nie wpadł. Po prostu projektanci i wykonawcy olewają przyjęte standardy budowy DDRów i pasów. A rowerowi aktywiści nie zwracają na to uwagi, bo nie jest to tak medialne jak inne postulaty. pozdrawiam, Piotr Kosewski |
|
Data: 2014-09-29 23:38:08 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Infrastruktura za granicÄ… | |
On Sun, 28 Sep 2014, Piotr Kosewski wrote:
Przede wszystkim projektuj±cy pasy rowerowe w Wiedniu najwyra¼niej A mo¿e, tak po prostu: 1. istnieje PRZEPIS 2. jest PRZESTRZEGANY 2a. bo za nieprzestrzeganie s± KONSEKWENCJE IMVHO, najwa¿niejsz± nie by³yby konsekwencje karne, lecz administracyjne (niewa¿no¶æ projektu). Nie, nie wiem, ale jako¶ by mnie to nie dziwi³o, bo to PRAWO stanowi podstawê dzia³ania pañstwa. Co grozi w Polsce za zaprojektowanie "³amañca"? Bo 1. chyba jest spe³nione :> pzdr, Gotfryd |
|