Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Infrastruktura za granicÄ…

Infrastruktura za granicÄ…

Data: 2014-09-28 13:40:16
Autor: Andrzej W.
Infrastruktura za granicÄ…
W dniu 2014-09-28 11:13, Piotr Kosewski pisze:
Szczególnie polecam zdjęcie ostatnie - skręt w lewo z pasa na przejazd
rowerowy. Polscy drogowcy i prawodawcy by osiwieli próbując ogarnąć
takie rozwiązanie. Podejrzewam, że rowerzyści także.

Rozwiązanie wydaje się praktyczne, skręcający w lewo jadą po
Å‚agodniejszym Å‚uku. Ale jakoÅ› nie widzÄ™ szansy by ktokolwiek w mojej
wiosce zatrzymaÅ‚ siÄ™ przed "liniÄ… bezwzglÄ™dnego zatrzymania"  lub
przejął się tą sygnalizacją świetlną.
Puki nie nauczymy siÄ™ szacunku dla prawa to wszystkie takie rozwiÄ…zania
możemy u nas między bajki włożyć.

--
AWa.

Data: 2014-09-28 15:02:43
Autor: Piotr Kosewski
Infrastruktura za granicÄ…
On 2014-09-28 13:40, Andrzej W. wrote:
Rozwiązanie wydaje się praktyczne, skręcający w lewo jadą po
Å‚agodniejszym Å‚uku.

I nie wpadajÄ… na stojÄ…cy tam znak. ;)

Przede wszystkim projektujący pasy rowerowe w Wiedniu najwyraźniej
mają świadmość, że rower nie skręca w miejscu jak czołg i że pochyla
się w trakcie tego manewru. Widać to na każdym kroku. Skręty mają
jakiÅ› sensowny profil (w Polsce: DDRy "Å‚amane", zwroty o 90* w miejscu),
a na dwukierunkowych DDRach zakręty są wyraźnie poszerzone, żeby rowery
mogły się spokojnie wyminąć.

Żeby było jasne: to nie jest tak, że w Polsce nikt na to nie wpadł.
Po prostu projektanci i wykonawcy olewają przyjęte standardy budowy
DDRów i pasów. A rowerowi aktywiści nie zwracają na to uwagi, bo nie
jest to tak medialne jak inne postulaty.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2014-09-29 23:38:08
Autor: Gotfryd Smolik news
Infrastruktura za granicÄ…
On Sun, 28 Sep 2014, Piotr Kosewski wrote:

Przede wszystkim projektuj±cy pasy rowerowe w Wiedniu najwyra¼niej
maj± ¶wiadmo¶æ,

  A mo¿e, tak po prostu:
1. istnieje PRZEPIS
2. jest PRZESTRZEGANY
2a. bo za nieprzestrzeganie s± KONSEKWENCJE
  IMVHO, najwa¿niejsz± nie by³yby konsekwencje karne, lecz administracyjne
(niewa¿no¶æ projektu).
  Nie, nie wiem, ale jako¶ by mnie to nie dziwi³o, bo to PRAWO stanowi
podstawê dzia³ania pañstwa.
  Co grozi w Polsce za zaprojektowanie "³amañca"?
  Bo 1. chyba jest spe³nione :>

pzdr, Gotfryd

Infrastruktura za granicÄ…

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona