Ingerencja w scandium. Mozna?

Data: 2010-05-23 22:13:22
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Ingerencja w scandium. Mozna?
Posiadam taką sztycę (400mm):

http://tiny.pl/htctq

Jest ona dla mnie za długa. Czy mogę ją przyciąć celem tylko i wyłącznie zmniejszeniem wagi? Nie wiem czy taki materiał nadaje się na cięcie i czy nic się  złego ze sztycą po tym nie stanie.

I tak na przyszłość, a jak się ma sprawa z karbonem. Mozna przyciać czy nie i dlaczego?

--
_____________________________
amico amicus sum inimico inimicus.pl

Data: 2010-05-23 23:18:37
Autor: Dominik Mirowski
Ingerencja w scandium. Mozna?
Kuba "inimicus" Stasiak wyklepał(a) :

Jest ona dla mnie za długa. Czy mogę ją przyciąć celem tylko i
wyłącznie zmniejszeniem wagi? Nie wiem czy taki materiał nadaje się
na cięcie i czy nic się  złego ze sztycą po tym nie stanie.

Tnij, to zwykły stop aluminium domieszkowany scandem - o ile nie chcesz ciąć palnikiem to będzie ok ;).

I tak na przyszłość, a jak się ma sprawa z karbonem. Mozna przyciać
czy nie i dlaczego?

Podobnie - okleić taśmą przed cięciem a następnie piłką od metalu z drobnymi ząbkami, tnie się jak każde tworzywo sztuczne.
--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2010-05-25 09:51:53
Autor: Rafał VFR
Ingerencja w scandium. Mozna?
Najlepsi są lightbikerzy, którzy tną a potem się dziwują, że rama lub coś innego pęka.
Sztyca w rami na 2 cm - więcej nie trzeba - przecież się trzyma.
Sumują - ciąć można ale tyle ile podał producent dla min musi zostać zachowane.

Rafal VFR
GG 85456
http://www.put.poznan.pl/~rafal.kowalski

Data: 2010-05-25 14:56:11
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Ingerencja w scandium. Mozna?

Sztyca w rami na 2 cm - więcej nie trzeba - przecież się trzyma.
Sumują - ciąć można ale tyle ile podał producent dla min musi zostać zachowane.

Producent zaleca 10cm w ramie, aktualnie mam 20, dlatego chciałbym przyciąć.

Data: 2010-05-25 14:57:12
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
Ingerencja w scandium. Mozna?
Lubię odchudzać swój rower, ale najważniejsze jest dla mnie bezpieczeństwo użytkowania. Stąd to pytanie na grupie. Dzięki za odpowiedzi.

Ingerencja w scandium. Mozna?