Inglorious Basterds: dlaczego zachwyca, skoro nie zachwyca?

Data: 2009-11-19 01:23:13
Autor: neuro
Inglorious Basterds: dlaczego zachwyca, skoro nie zachwyca?
On Nov 18, 11:07 am, "Lech" <lechszukapracyWYWA...@gmail.com> wrote:

Moim zdaniem, po kapitalnych "Wściekłych psach", zajebistym "Pulp Fiction" i
absolutnie, zdumiewająco doskonałym "Kill Bill vol.1", "Inglorious Basterds"
to film miałki i niespójny, mało dowcipny, nielogiczny, długo by wymieniać.

     Może dlatego, że nie potrafisz docenić tych wszystkich smaczków,
które przemycił QT w Draniach?
W końcu wszystkie wymienione oprzez Ciebie tytuły to obrazy zerżnięte
kompletnie z japońskiej kinematrografii,
coś odmiennego nie trafia w gust? Gdybyś znał dobrze japońskie kino,
pewnie tak bardzo byś się w/w nie zachwycał.
Ja żadnego z filmów QT nie nazwałbym arcydziełem (w tym kontekście to
mogę uznać Blade Runnera albo Donnie Darko ;)
To po prostu dobre, zabawne rzemiosło. Bastardy nie odstają od owego
trendu, a ja osobiście bardzo pozytywnie zostałem nimi zaskoczony.
Nawiązania do Pabsta i Riefenstahl mocno mnie ubawiły, nie
podejrzewałem Tarantino o takie wyrafinowanie.

pozdr,
p.

Data: 2009-11-20 12:32:30
Autor: Seoman
neuro wrote:
     Może dlatego, że nie potrafisz docenić tych wszystkich smaczków,
które przemycił QT w Draniach?

Kurczę. Tak abstrahując od tematu: coście tacy przewrażliwieni? Jak komuś się nie podoba Wasz ukochany film, to trzeba od razu "bo nie potrafisz...", "bo nie dostrzegasz", "bo masz niewyrobiony smak" - "bo jesteś za tęęępyyyyy"?
Jakoś wielu ludzi odbiera atak na ukochany film jako atak na siebie. A gusta są różne i tyle. Ja twierdzę, że Władca Pierścieni jest durny, a Peter Jackson, czy Zack Snyder, grzebią w głębokim mule legendę za legendą, ale nie osądzam ludzi, którym się to podoba :)

Pozdrawiam,
Seoman

Data: 2009-11-20 05:46:19
Autor: neuro
On Nov 20, 12:32 pm, "Seoman" <rao17.u...@to.op.pl> wrote:
neuro wrote:
> [...]

dostrzegasz", "bo masz niewyrobiony smak" - "bo jesteś za tęęępyyyyy"?

   Yyy, jacy przewrażliwieni? "IB" nie jest moim ukochanym filmem i
daleko mu do niego.
Ale jesli ktoś twierdzi, że owa produkcja znacząco odstaje od
poprzednich produkcji Tarantino,
to jakoś ciężko mi to zrozumieć. W końcu konwencja jest taka sama
(czyli jej brak ;)

pozdr,
p.

Data: 2009-11-21 04:49:51
Autor: eMaethi
On 20 Lis, 14:46, neuro <neu...@gmail.com> wrote:
[...]

Tarantino tworząc się bawi, a widzowi nie pozostaje nic innego jak
bawić się z nim.

e.mth

Data: 2009-11-21 13:58:38
Autor: 2late
eMaethi wrote:

Tarantino tworząc się bawi, a widzowi nie pozostaje nic innego jak
bawić się z nim.

Jest mala roznica. Nigdy nie odladalem filmow ktore on deklaruje ze lubi, znaczy te wszystkie kung-fu ale i inne horrory klasy C. Ale po tej jego przerobce, jest to strawne, zabawne a nawet zajebiste (Pulp Fiction - oczywiscie). Kill Bill czy ten najnowszy to IMHO dobre filmy na raz, nie ma za bardzo do czego wracac. Czepianie sie tych filmow, jakosci, nie realnosci to jakies nieporozumienie. :)

Data: 2009-11-20 12:30:04
Autor: Rais
Seoman pisze:
neuro wrote:
     Może dlatego, że nie potrafisz docenić tych wszystkich smaczków,
które przemycił QT w Draniach?

Kurczę. Tak abstrahując od tematu: coście tacy przewrażliwieni?

Tu jest usenet, tu się walczy!

--
pzdr

Data: 2009-11-20 12:32:21
Autor: flower
Użytkownik "Seoman" <rao17.usun@to.op.pl> napisał w wiadomości
neuro wrote:
> [...]

"bo nie
dostrzegasz", "bo masz niewyrobiony smak" - "bo jesteś za tęęępyyyyy"?

Bo na tym polega bycie cool. Ludzie liżą się po jajach* kiedy tylko zobaczą
odniesienie do czegoś, co znają.
* przemycam smaczek z QT

--
"Żałuj za dowcipy, synu!"
   Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

Data: 2009-11-21 10:45:26
Autor: Przemek Budzyński
Seoman <rao17.usun@to.op.pl> napisał(a):
 Ja twierdzę, że Władca Pierścieni jest durny,

pewnie, w końcu orków i elfów na świecie nie ma. --

Data: 2009-11-25 11:15:37
Autor: Seoman
Przemek Budzyński wrote:
pewnie, w końcu orków i elfów na świecie nie ma.

Miałem na myśli film i tylko film :) A na grupach to widzę sporo gnomów i trolli ;)

Pozdrawiam,
Seoman

Inglorious Basterds: dlaczego zachwyca, skoro nie zachwyca?