Inicjatywa przeciwko fotoradarom

Data: 2012-04-24 21:41:22
Autor: kogutek
Inicjatywa przeciwko fotoradarom
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał(a):
Przedsiębiorca obiecuje rabat dla mieszkańców Kobylnicy jeżeli ci w
referendum opowiedzą się przeciwko używaniu FR w najbardziej sfotoryzowanej
gminie Polski (a może i świata?) - ponad 7.7mln zł z fotoradarów na 9500
mieszkańców.

http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/trojmiasto/jak-zaglosuja-przeciwko-fotorad
arom-dostana-duza-z,1,5113490,region-wiadomosc.html
Byli by chorzy na łeb jak by zagłosowali za likwidacją. na każdego z
noworodkami włącznie przypada do podziału ponad 8 stów rocznie. Bo to przecież
nie mieszkańcy miasteczka płacą mandaty tylko przejezdni. --

Data: 2012-04-25 14:11:43
Autor: Arek
W dniu 2012-04-24 23:41, kogutek pisze:
[...]

Te gminy są znane w całej Polsce. Tam każdy jedzie poniżej ograniczeń. Co oczywiście zmniejsza przepustowość, ruch się korkuje itp. Więc mieszkańcy zbytniego zysku z tych FR nie mają.

A.

Data: 2012-04-25 12:28:05
Autor: kogutek
Arek <abc@abc.pl> napisał(a):

> [...]

Te gminy są znane w całej Polsce. Tam każdy jedzie poniżej ograniczeń. Co oczywiście zmniejsza przepustowość, ruch się korkuje itp. Więc mieszkańcy zbytniego zysku z tych FR nie mają.

To Twoje niczym nie poparte zdanie. Z wyliczeń wyszło ponad 8 stów dobrowolnej
daniny na głowę mieszkańca.  --

Data: 2012-04-25 15:02:55
Autor: J.F
Użytkownik "kogutek"  napisał w wiadomości
Arek <abc@abc.pl> napisał(a):
> [...]

mieszkańcy zbytniego zysku z tych FR nie mają.

To Twoje niczym nie poparte zdanie. Z wyliczeń wyszło ponad 8 stów dobrowolnej

Tylko kiedy, bo tu ponoc tez roznie bywalo - w jednym roku bylo swietnie, w nastepnym przychodzilo SG zlikwidowac.
A jak zabraknie przyjezdnych, to SG sie skupi na miejscowych :-)

Z tymi korkami to bym tez nie demonizowal, jak sie jedzie 50 to latwiej sie zachowac kulturalnie i zatrzymac celem wpuszczenia, i latwiej sie zatrzymac jak ktos sie niekulturalnie wcisnie.
Jakby sie tak cala reszta zmobilizowala, zorganizowala i swoje pierwszenstwo egzekwowala ... a to wtedy gmina swiatla postawi :-)

J.

Data: 2012-04-25 14:45:02
Autor: Tomasz Pyra
On Wed, 25 Apr 2012 14:11:43 +0200, Arek wrote:

Te gminy są znane w całej Polsce. Tam każdy jedzie poniżej ograniczeń.

Teoretycznie :)
Bo te gminy bronią się przed tym jak mogą - i póki co im się to udaje.

Co oczywiście zmniejsza przepustowość, ruch się korkuje itp. Więc mieszkańcy zbytniego zysku z tych FR nie mają.

Mają mają - i to z roku na rok coraz większy.

Data: 2012-04-25 16:48:08
Autor: Arek
W dniu 2012-04-25 14:45, Tomasz Pyra pisze:

Co oczywiście zmniejsza przepustowość, ruch się korkuje itp. Więc
mieszkańcy zbytniego zysku z tych FR nie mają.

Mają mają - i to z roku na rok coraz większy.

Mieszkańcy?

A do co zysku Rostowski założył 1.2 mld przychodu z fotoradarów do budżetu. Czyli 100mln miesięcznie. Obecnie mają zysk miesięczny ok 7mln, czyli trochę poniżej założeń.

A.

Data: 2012-04-25 16:53:54
Autor: Tomasz Pyra
On Wed, 25 Apr 2012 16:48:08 +0200, Arek wrote:

[...]

Mówię o tych fotogminach, które pomimo że przepisy niby utrudniają im
działanie, to rok rocznie mają większe wpływy z grzywien.

A do co zysku Rostowski założył 1.2 mld przychodu z fotoradarów do budżetu. Czyli 100mln miesięcznie. Obecnie mają zysk miesięczny ok 7mln, czyli trochę poniżej założeń.

No bo Rostowski myślał że ITD będzie miała taką skuteczność jak straże
gminne.

Data: 2012-04-25 18:13:07
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-04-25 16:53, Tomasz Pyra pisze:
On Wed, 25 Apr 2012 16:48:08 +0200, Arek wrote:
(...)
[...]

No tak i na przekór sobie pewnie poparł przepisy, które pozwalają na
skuteczne ograniczanie SM samowoli w zakresie kontroli ruchu drogowego.
Póki co system automatycznego nadzoru itd. nie działa, więc nic
dziwnego, że wpływy są stosunkowo niskie.

Data: 2012-04-27 13:29:28
Autor: Arek
W dniu 2012-04-25 18:13, Artur Maśląg pisze:
[...]

No ale w budżecie jest więc bedzie trzeba utrzymać. Ciekawe jakimi metodami.

A.

Data: 2012-04-27 12:13:52
Autor: kogutek
Arek <abc@abc.pl> napisał(a):
> [...]
> dziwnego, że wpływy są stosunkowo niskie.

No ale w budżecie jest więc bedzie trzeba utrzymać. Ciekawe jakimi metodami.

Przy rozbudowanym systemie nadzoru nie jest to nierealne. To jakieś 50 złotych
rocznie z każdego samochodu. Inna sprawa że duże wpływy można zaplanować tylko
raz. Po roku ostrej łapanki w następnych latach wpływy drastycznie spadną z
przyczyn oczywistych. Wykroczenia popełniają zawsze ci sami kierowcy. Jak ich
mocno ostudzić to z reszty co jeżdżą jak ludzie ściągną tylko jakieś grosiki.
I tak będzie to miało sens ekonomiczny bo mniejsze wpływy z mandatów do
budżetu zrobią w nim oszczędności w innym miejscu. Przedsięwzięcie ma sens
ekonomiczny. --

Data: 2012-04-30 10:43:46
Autor: Arek
Inicjatywa przeciwko fotoradarom
W dniu 2012-04-27 14:13, kogutek pisze:
[...]
[...]

To jest podatek od "zwykłych" kierowców, czyli tych co jeżdżą raczej spokojnie. Zawodowi dadzą sobie z tym radę. Tak ja i teraz dają.

A.

Data: 2012-04-26 10:13:21
Autor: kogutek
Arek <abc@abc.pl> napisał(a):

> [...]

A do co zysku Rostowski założył 1.2 mld przychodu z fotoradarów do budżetu. Czyli 100mln miesięcznie. Obecnie mają zysk miesięczny ok 7mln, czyli trochę poniżej założeń.

Nawet jak nic nie zbierze z mandatów a zmniejszy się liczba wypadków o połowę
to Skarb Państwa będzie miał z 15 miliardów złotych więcej. Ale to Ty jesteś
światowej sławy ekonomistą i powinieneś wiedzieć jak taki cud zrobić.
Rostowski wie i to robi. Mądry facet z niego. --

Inicjatywa przeciwko fotoradarom