Inkaso czeku zagranicznego

Data: 2009-07-03 13:34:35
Autor: Krzysztof
Inkaso czeku zagranicznego
Jakie banki polecacie do inkasa czeku w GBP? Czek na kwote kilku tys. GBP z wystawienia prywatnego.
Moje typowania to Getin 0.25% (min. 50 max 250zl) albo BZWBK 0.15% (ale min 150zl). Musze wyciagnac kase z wlasnego konta w UK i chyba wystawienie sobie czeku to bedzie najtansze rozwiazanie, nie podrozujac do UK .

Data: 2009-07-03 14:22:17
Autor: zlotowinfo
Inkaso czeku zagranicznego
Uzytkownik "Krzysztof" <onkris2@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:h2kqcf$2hpf$1news2.ipartners.pl...
[...]

najtaniej paypal, ale trzeba doczytac o limitach
jesli dla jednorazowej transakcji nie warto sie bawic w zakladanie kont,
podpinanie bankowych i weryfikacje

Data: 2009-07-03 15:51:14
Autor: Krzysztof

"zlotowinfo" <usuntousun@go2.pl> wrote in message news:h2kt4k$s7b$1inews.gazeta.pl...
[...]

Wydaje mi sie, ze prowizje za paypal sa duzo wyzsze niz bankowe, poza tym mnie interesuje otrzymanie kasy GBP a nie PLN. Rozwiazaniem moze byc przelew z karty do Aliora na PLN (bardzo kiepskie kursy wymiany), ale tak jak napisalem chce miec GBP.  Majac GBP moge je sprzedac w takim momencie, ze bedzie to dla mnie korzystne, a czesto i ponegocjowac kurs.

Data: 2009-07-03 16:16:25
Autor: Adam Sito
[...]

Wszystko fajnie tylko nie wiem czy dostaniesz fizycznie funy w łapę. Niedawno oddawałem dwa czeki (jeden w rublu europejskim, drugi w zielonych) do inkasa (BPH, koszt 20 zł niezależnie od sumy, ale procedura trwa do 3 miesięcy), to otrzymałem kasę już przeliczoną na złotówki. Powodem był fizyczny brak waluty w kasie banku (BPH o/Słupsk). Chociaż nie wiem czy nie idzie zlecić przelewu na własne konto walutowe, powinno być szybciej i kasa w walucie.

--
AS

Data: 2009-07-03 18:13:00
Autor: Krzysztof

"Adam Sito" <adamsito@poczta.onet.pl> wrote in message news:h2l3rh$vnk$1news.onet.pl...
[...]

Tu chyba nie ma problemu z dostawa waluty, bo getin i bzwbk maja rachunki gotowkowe w funtach, w tych bankach mam a'vista w GBP, takze nie powinno byc problemu, bo chyba sa nawet rozne prowizje jak nie ma sie u nich rachunku. Podaje sie konto do uznania waluta, a potem oczywiscie trzeba ja zamowic pare dni wczesniej. To o czym piszesz za 20 czy 25zl jest to inkaso z regresem ale dotyczy malych sum, np w bzwbk powiedzieli mi, ze do 1700GBP, powyzej jest prowizja procentowo i okreslone minimum oplaty.

Data: 2009-07-03 16:18:15
Autor: zlotowinfo
Inkaso czeku zagranicznego
Uzytkownik "Krzysztof" <onkris2@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:h2l2cr$2l4h$1news2.ipartners.pl...

[...]

raczysz zartowac, hint: masspay

[...]
nie wiedzialem ze chcesz walute, paypal niestety chce jednak na czyms zarobic

Inkaso czeku zagranicznego