Inkwizycja Hiszpańska - jak to było

Data: 2013-11-01 21:40:43
Autor: Klin
Inkwizycja Hiszpańska - jak to było
Data: 2013-11-02 12:02:39
Autor: Trybun
Inkwizycja Hiszpańska - jak to było
W dniu 2013-11-01 21:40, Klin > pisze:
http://egofiles.com/jlEocAuxswYNemMK

No jak... Powiedz mi Klin jaki sens ma zaprzeczanie oczywistym prawdom? Jakieś nawiedzone debile w sutannach  torturowały i mordowały (w bardzo wielu przypadkach - niewinnych) ludzi czy nie?
Te prĂłby usprawiedliwiania i wybielania tych bandytĂłw tak samo zasadne jak wracanie do sprawy i oskarĹźenia o to po takim czasie.

Data: 2013-11-02 12:19:59
Autor: Klin
W dniu 2013-11-02 12:02, Trybun pisze:
[...]

    Przeczytasz książkę to sobie na to nie wątpię dasz rady odpowiedzieć.
    Nie będę Ci odbierał satysfakcji samodzielnego dochodzenia prawdy.

Data: 2013-11-02 12:48:46
Autor: A. Filip
Klin <""klin\"@wp.pl, ,"> pisze:
[...]

A to tobie da satysfakcje dochodzenie do prawdy z tymi w Rosji co ciągle twierdzą że w Katyniu mordowali Niemcy?

--
A. Filip
Kto ma mądre serce, przyjmie przykazania, lecz kto ma głupie wargi,

Data: 2013-11-02 22:33:47
Autor: jr

Użytkownik "A. Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisał w wiadomości news:h9m495nvlfdb26.huge.strangled.net...

| A to tobie da satysfakcje dochodzenie do prawdy z tymi w Rosji co

Prawda nie daje tylko satysfakcji. Prawda daje również wolność.

Data: 2013-11-03 00:19:50
Autor: A. Filip
Klin <""klin\"@wp.pl, ,"> pisze:
[...]

Taka pisana cyrylicą też dawała? :-) P.S. Dla zabawy zrobiłem sobie na necie "test na obywatela USA". Z niemal setki pytań 2 czy 3 były z takimi "zaliczającymi "odpowiedziami ze ci to ten test układali jak dla mnie założyli że zdający go będą kłamać w żywe oczy albo mają przeprane mózgi :-)

--
A. Filip
Chcesz być bogatym, bądĹş siedem lat świnią.  (Przysłowie polskie)

Data: 2013-11-03 15:10:32
Autor: jr

| Taka pisana cyrylicą też dawała? :-)

Gorsze kłamstwa pisze się i mowi dzisiaj w jezyku polskim.
Jeśli chodzi o prawdę, to nie zawsze daje ona satysfakcję. Wielu ludzi uwierzyło w kłamstwa o Katyniu dla zachowania własnej satysfakcji z pracy dla nowego okupanta. Łatwiej przecież łudzić się, że się pomaga wyzwolicielowi niż katowi na przykład własnego ojca.
Kłamstwo katyńskie zestarzało się i zdechło, lecz pozostawiło potomstwo w postaci innych kłamstw. Bo jeśli służymy np. w ZOMO, to już nie sowieckiemu okupantowi, tylko polskiemu generałowi, który nas od tego okupanta zbawia. Dzisiaj już wiemy, że było inaczej, ale jakie to ma znaczenie, skoro wszyscy są świnie? A skoro świnie, to któż inny leciał do Smoleńska? A jeśli ktoś napluje ci w twarz to dlaczego miałbyś się obrażać? Napluj komuś i ty, a poczujesz się wolny.

Data: 2013-11-03 07:25:21
Autor: glob
Inkwizycja Hiszpańska - jak to było
Jr

http://www.eioba.pl/a/1ujn/branice-inkwizycyjny-oboz-koncentracyjny

Oczywiście że Hitlera fascynowała inkwizycja, pierwsze obozy koncentracyjne budował kler, ten jest na terenach Polski, możesz zwiedzić. Trzymali tam też dzieci do pedofilowania.
Inkwyzycja wymordowała ok 200 milionów niewinych ludzi, a Stalin i Hitler tylko po kilka milionów. Kościół to DŻUMA ludzkości.
Ja widać burakom niedługo wmówi że pizdy mają, a chłopki w to uwierzą.

Data: 2013-11-03 07:52:21
Autor: glob
Inkwizycja Hiszpańska - jak to było
Rok 1905 - wybudowano Pawilon D z przeznaczeniem dla heretyckich i dysydenckich mężczyzn. W tym też roku rozpoczęto używanie oznaczeń literowych dla poszczególnych obiektów obozu, co kontynuowano potem w łagrach hitlerowskich. Rok 1906 - zakończono budowę Pawilonu C dla więzionych kobiet. W tym też roku zainstalowano dochodową pralnię i centralę elektryczną. Generator prądu potrzebnego też do przypalania ludzi był napędzany silnikiem parowym i usytuowany w specjalnie wybudowanym do tego celu budynku obok Pawilonu B. Rok 1907 - Wybudowano Pawilon E dla mężczyzn. Uruchomiono również piekarnię i ubojnię zwierząt, gdzie dysydenci i uznani za pasożytów czy heretyków pracowali po 16 godzin na dobę a nawet więcej. Rok 1909 - Urządzono gospodarstwo ogrodnicze (dziś nieczynne), także bardzo dochodowe i oparte na ciężkiej przymusowej pracy, głównie łagierniczek. Rok 1913 - Powstaje Pawilon F dla kobiet i "mężczyzn gwałtownych" czyli rewolucjonistów i spiskowców. Rok 1914 - Powstaje Pawilon G dla rzekomo umysłowo chorych dzieci, ale wiadomo, że wiele z tych dzieci było trzymanych w celu ich wyzysku seksualnego a nie tylko jako darmowa siła robocza. Rok 1915 - Wybudowano Pawilon I z przeznaczeniem dla chorych na gruźlicę i tyfus, bo osoby z tymi chorobami izolowano przymusowo w szpitalach w wypadku stwierdzenia choroby w obawie przed epidemią.

Rok 1916 - Ks. już prałat Józef Nathan zakupuje folwark w miejscowości Dzbańce, gdzie remontuje budynek na 100 łóżek z przeznaczeniem dla dożywotnich pacjentów rzekomo chorych psychicznie (obecnie Dom Pomocy Społecznej), także dożywotni. Rok 1921 - Zostaje uruchomiony młyn elektryczny służący obozowi szpitalnemu i odpłatnie okolicznym rolnikom. W roku 1924 ks. Nathan zostaje podniesiony do godności wikariusza generalnego z prawami biskupa. Wikariat obejmował 46 parafii, a po przyłączeniu Sudetów Czeskich do III Rzeszy przez hitlerowski reżim jurysdykcję na tym terenie, obejmującym 270 parafii, powierzono nazistowskiemu ks.. Józefowi Nathanowi. Rok 1926 - Wybudowano Dom Rekolekcyjny czyli obecny klasztor Zgromadzenia Prowincjonalnego Sióstr NPNMP. Rok 1927 - Rozpoczęto budowę warsztatów rzemieślniczych dla pracy przymusowej internowanych oznaczonych literą H, którą zakończono w 1930 roku. Liczba penitentów i rzekomych pacjentów dysydentów wzrasta do 1000, lekarzy jest 5, sióstr 80, a personelu "pielęgnującego" wiązaniem łańcuchami do łózka i prądem elektrycznym aż 92 osoby.. Rok 1928 - Wybudowano Pawilon K dla niemoralnych i zepsutych rzekomo kobiet.. Lata 1929 - 32 - Wybudowano klasztor dla Zgromadzenia Sióstr NPNMP oznaczony literą J. Zbudowany zostaje kościół wzorowany na starożytnych bazylikach chrześcijańskich pw Świętej Rodziny. Uruchomiono również centralną kuchnię obozu koncentracyjnego w Branicach. 1932 - 34 - Wybudowano budynek do prowadzenia badań naukowych na dysydentach i heretykach oraz komunistach, w tym budynek dla "studentów". Przeprowadzano hitlerowskie już w zasadzie badania nad gruźlicą oraz z zakresu anatomopatologii na więźniach i łagiernikach oraz upośledzonych. Obecnie w tym budynku znajduje się administracja obozowego szpitala. Rok 1934 - Zakupiony zostaje folwark w Michałkowicach i Boboluszkach. W tym też roku wszystkie obiekty inkwizytorni, łagru i szpitala zostają podłączone do jednej centralnej kotłowni. Rok 1939 - Wybudowano nową sieć wodociągową. Przy jej budowie byli zatrudnieni polscy jeńcy wojenni z obozu Stalag VIII, który mieścił się w budynku szpitalnym Pawilon - Zamek nad rzeką. W tym też roku szpital osiągnął szczyt swojego rozwoju. Przebywało w nim wtedy 1700 jeńców, dysydentów i chorych partyzantów, którymi opiekowało się 9 lekarzy niemieckich, 115 sióstr - pielęgniarek hitlerowskich  oraz 250 osób personelu pielęgnacyjnego. W lipcu 1941 roku kilkuset rzekomo najbardziej chorych i uciążliwych z Zakładu Nathana oficjalnie zostało niby przewiezionych do innych zakładów opiekuńczych, a w rzeczywistości trafili do komór gazowych w obozach i specjalnych samochodach zagłady.

Data: 2013-11-03 18:19:16
Autor: jr

Użytkownik "glob" <robert.pawlowski4@gmail.com> napisał w wiadomości
Rok 1905 - wybudowano Pawilon D z przeznaczeniem dla heretyckich i dysydenckich
mężczyzn.

:- DDD
Szkoda, że nie trafił tam kacnlerz Bismarck - wszak był protestantem, czyli heretykiem.... Ach umarł parę lat wcześniej, dlatego jego następcy szybko się przechrzcili na katolicyzm ze strachu przed obozem inkwizycji w Branicach?

   W tym też roku rozpoczęto używanie oznaczeń literowych dla poszczególnych
obiektów obozu

Jakiego obozu?
Każdy duży szpital oznacza swoje budynki literami.

, co kontynuowano potem w łagrach hitlerowskich.

Ktoś cię tu nazwał hitlerkiem - bardziej pasowałby gebelsik.

Data: 2013-11-03 17:22:58
Autor: Klin
W dniu 2013-11-03 16:25, glob pisze:
Ja widać burakom niedługo wmówi że pizdy mają, a chłopki w to uwierzą.

    Tobie juĹź to wmĂłwili - homiku!

Data: 2013-11-03 17:55:58
Autor: jr

Użytkownik "glob" <robert.pawlowski4@gmail.com> napisał w wiadomości news:c15d1ee5-f5f4-4577-b788-f182445c87dfgooglegroups.com...
Jr

http://www.eioba.pl/a/1ujn/branice-inkwizycyjny-oboz-koncentracyjny

To ma być poważny tekst? Szpital w Branicach założono w 1900  roku. Uważasz, że polska, czeska i niemiecka Wikipedia przemilczają 'obóz w Branicach'?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Josef_Martin_Nathan
http://cs.wikipedia.org/wiki/Josef_Martin_Nathan
http://de.wikipedia.org/wiki/Joseph_Martin_Nathan

Niemiecka inkwizycja nie istniała już od setek lat:
-- W Niemczech poważny cios inkwizycji zadała reformacja, która zachwiała strukturami zakonu dominikanów w tym kraju, na których opierała się inkwizycja (m.in. całkowitemu skasowaniu uległa prowincja zakonna Saksonia). Ponadto dekret cesarza Karola V, wydany w Spirze w 1529, wprost wyłączył spod jej jurysdykcji procesy przeciwko radykalnym zwolennikom reformacji (anabaptystom)[97]. Przetrwał jedynie trybunał inkwizycyjny w Kolonii, jednak jego kompetencje ograniczono wyłącznie do cenzury publikacji. Ostatni inkwizytor Kolonii został mianowany w 1780
http://pl.wikipedia.org/wiki/Inkwizycja#Zniesienie_inkwizycji

   Oczywiście że Hitlera fascynowała inkwizycja

Tego paranoika wiele rzeczy fascynowało (np. buddyzm tybetański, albo okultyzm). I to ma być dowód, że szpital psychiatryczny w Branicach był 'obozem inkwizycji'?

Data: 2013-11-03 18:20:11
Autor: jr
Inkwizycja Hiszpańska - jak to było

Użytkownik "glob" <robert.pawlowski4@gmail.com> napisał w wiadomości
Jr

http://www.eioba.pl/a/1ujn/branice-inkwizycyjny-oboz-koncentracyjny

Cytat:
-- bo psychiatria w XIX jak wiadomo zastępowała skompromitowaną instytucję papieskiej inkwizycji--

No a skąd to 'wiadomo'? Dawaj tu poważne linki na ten temat!

Data: 2013-11-03 10:21:45
Autor: glob
Inkwizycja Hiszpańska - jak to było
Jr.
Stąd wiadomo że musisz przeczytać całość, bo schizofrenia bezobjawowa to znowu nie wymysł Stalina, po odbijaniu ziem z rąk niemiec Nkwd bardzo ciekawiły obozy inkwyzycyjne, nazywane często " szpitalami" czyli ten jest chory co nie wierzy w dobroć biskupów i akta z Branic pojechały do Moskwy, kilka lat później powstaje tzw sowiecka psychiatria karna, na wzór obozów inkwizycyjnych.

Tak więc Hitler interesowała ekonomika inkwizycji, dlatego to się opłacało, bo mordowanym pod byle pozorem odbierano dobra i to jest główny cel Hitlera, bo pogrążane Niemcy w kryzysie. A Stalina który ukończył seminarium duchowne, Stalin był klerykiem metody przesłuchań, inwigilacji, kontroli, tortur, robienie z ludzi debili psychicznych jak im się stalinizm nie podobał. Ani Stalin ani Hitler nie byli orginałami, czerpali z największego monstum, kościoła.

Data: 2013-11-03 19:40:29
Autor: jr

Użytkownik "glob" <robert.pawlowski4@gmail.com> napisał w wiadomości news:5930bbdc-a1c8-4833-9418-76cd5ecde6f2googlegroups.com...
[...]

Pierdu pierdu...
-- Pierwszym dokumentem, w którym psychiatrię zaczęto traktować jako element "ochrony" społeczeństwa był kodeks karny RFSRR z 1926. Pierwszy więzienny szpital psychiatryczny ze specjalnym oddziałem dla więźniów politycznych, nad którym pieczę objęło NKWD, powstał w 1939 w Kazaniu.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Psychiatria_represyjna_w_ZSRR

Data: 2013-11-03 10:50:42
Autor: glob
Inkwizycja Hiszpańska - jak to było
Jr
Obozy klerykalne powstały na początku wieku i kler od wieków mordował tych co inaczej żyli niż kler chciał. A że stalin był klerykałem to metody są podobne, ale psychiatria karna już jako instytucja powstaje po wojnie, bo podczas wojny to walczono z wrogami z karabinów .

Data: 2013-11-03 19:57:48
Autor: jr

Użytkownik "glob" <robert.pawlowski4@gmail.com> napisał w wiadomości news:722e51d8-3eac-4107-91b1-2f7734eefaaagooglegroups.com...
Jr
Obozy klerykalne powstały na początku wieku

Czemu nie wcześniej?

Data: 2013-11-03 11:06:54
Autor: glob
Inkwizycja Hiszpańska - jak to było
Jw
Bo wsześniej palono na stosie, a wzrost techniki spowodował że można był najpierw okraść, wykorzystać do pracy, a następnie eksperymenty i zajebać. Cała historia kleru to jeden wielki mord robiony w różny sposób, zależny od rozwoju maszyn i techniki, którą kler zawsze wykorzystywał do udoskonalania mordów, tortur, inwigilacji itd. Dlatego społeczeństwa robiły przeciw oprawcą bunty jak powstania chłopskie, czy rewolucja francuska i się odchodzi od religii mordu i okrucieństwa w świeckość z prawami człowieka, humanitaryzmu, oświecenia na drodze rozumu i tolerancji.

Data: 2013-11-03 20:11:17
Autor: jr

Użytkownik "glob" <robert.pawlowski4@gmail.com> napisał w wiadomości news:2d378cad-a512-4458-80a8-ba92c3503a29googlegroups.com...
Jw
Bo wsześniej palono na stosie, a wzrost techniki spowodował że można był najpierw okraść, wykorzystać do pracy

Technika potrzebna, żeby okraść, wykorzystać do pracy?
Przecież to procedery stare jak świat!

Data: 2013-11-03 11:20:21
Autor: glob
Inkwizycja Hiszpańska - jak to było
Jr
Na obozach masz masowe mordy i okradanie, przetem ci wioche spalili z ludnością i ograbili, a obóz to już fabryka śmierci.....

Powstania chłopów w w wili masz ogólnie, więc zainteresuj się tematem

http://pl.m.wikipedia.org/wiki/Wojna_ch%C5%82opska_w_Niemczech

Przeciwko zmianom był także kler. Wiara katolicka stanowiła główny rdzeń feudalizmu, a parafie kościelne organizowane były na wzór feudalny. Rzadko który klasztor mógł bowiem egzystować bez należących do niego kilku wiosek. Kościół utrzymywał się przeważnie z datków, handlu odpustami czy też dziesięciny.

Nieliczne próby reformy starych struktur feudalnych, wychodzące od silniejszej grupy jaką było mieszczaństwo na niewiele się zdały. Najczęściej oponowali przeciwko nim szlachta i kler, które widziały w zmianach zagrożenie dla swoich korzyści.

Zalążki powstania
Wielu prostych chłopów, z uwagi na swoje wielorakie związki poddańcze, nie było skłonnych do większych wystąpień. Jedynie wiejskie warstwy wyższe domagały się zmian. Wójci, rzemieślnicy, oraz rolni z mniejszych miast byli prowodyrami powstań, często naciskając biedne warstwy chłopskie do przyłączenia się do walki.

Sami chłopi chcieli przede wszystkim odzyskać stare prawa i prowadzić godne i ludzkie życie. Ich żądania dotyczące zmniejszenia obciążeń i zniesienia poddaństwa nie przynosiły jednak żadnego skutku.

Pierwsze powstania chłopskie
Stale pogarszająca się sytuacja chłopów już na długo przed rokiem 1524 była zalążkiem wielu regionalnych konfliktów. Niezadowolenie chłopów potęgowało się przez dziesięciolecia, znajdując odzwierciedlenie w licznych zrywach. Przyczynami tych konfliktów były przeważnie problemy lokalne.

Lista największych zrywów chłopskich:

Data: 2013-11-03 11:32:09
Autor: glob
Inkwizycja Hiszpańska - jak to było
Jr.

http://legaba.6te.net/chlopi_a_biskupi.htm

"Wybuchł w ziemi Lachów bunt, powstali chłopi i pozabijali swoich biskupów..." 1
 "Rzucili się no swych panów i sięgnęli po wła-dzę... Przeciw biskupom i kapłanom bożym rozpo-częli bunt i jednych mieczem, drugich kamieniami pomordowali"2.
 Znane nam z imienia klasztory wszystkie bez wyjątku w tym czasie upadły.. Z czterech stolic biskupich, to jest arcybiskupstwa w Gnieźnie i biskupstw w Krakowie, Poznaniu i Wrocławiu, żadne nie przetrzymało tej burzy. W opusto-szałych kościołach dzikie zwierzęta założyły swe legowiska... 3
 Co wywołało tę burzę pierwszego w naszych dziejach buntu chłopskiego? Jakie były przyczyny nienawiści chło-pów do biskupów? Źródła historyczne umożliwiają wylicze-nie pięciu głównych przyczyn:
 1  Kronika ruska Nestora.
2  Kronika Galia Bezimiennego.
3 Stanisław Kętrzyński, "Kazimierz Odnowiciel", Kraków 1899, str. 15, 59.
 Po pierwsze, biskupi, jako przedstawiciele nowej wiary, swoim autorytetem popierali i uświęcali przeobraże-nia społeczne polegające na odbieraniu ziemi członkom rodów i nadawaniu jej biskupom, klasztorom i rycerzom. Wolni członkowie rodów, którzy tę ziemię dotąd wspól-nie uprawiali, byli w wyniku tych przeobrażeń bądź wypędzani, bądź przekształcani w chłopów zależnych od bi-skupów, opatów i panów, którym zostali przez księcia "darowani". Rozbicie pierwotnego ustroju rodowego z inicja-tywy biskupów dokonane zostało z krzywda, olbrzymiej więk-szości społeczeństwa, której narzucono panowanie klasowe garstki obszarników w sutannach, habitach i zbrojach. "Zadzierzgnął się wówczas ostry konflikt między krzywdzo-nym a krzywdzącym, między wyzutym ze swego i wzboga-conym. Walka ta trwać miała przez całe tysiąclecie. Po jednej stronie znalazł się kościół, książę, formalny autor tych przesiedleń, rugów i darowizn ludności oraz ci wszyscy, którzy przez takie darowizny stawali się panami, właścicielami wielkiego majątku ziemskiego; po drugiej stronie stał ogół społeczeństwa, z wyjątkiem właśnie tej grupy uprzywi-lejowanej" 5.
 Po drugie, biskupi, uposażani przez księ-cia w ziemię i ludzi, stanowili tę kate-gorię obszarników, która najciężej gnę-biła darowanych sobie chłopów. Aleksan-der Świętochowski trafnie wykrywa przyczynę biskupiego okrucieństwa w stosunku do chłopów.
 "Kler podtrzymywał niewolę i rozszerzał. Za-prawiony do okrucieństwa w przymusowym nawra-caniu pogan nie czuł wcale wyrzutów sumienia z powodu ujarzmiania włościan. Nie cofał się nawet przed fałszowaniem przywilejów, ażeby mocniej wy-zyskiwać swych poddanych" 6.
 Po trzecie, biskupi nałożyli na całą lud-ność haracz dziesięcin. Już za Bolesława Chro-brego, w roku 1022, wybuchła w Polsce -- mówicie słowami Długosza -- "straszliwa zawierucha", czyli bunt przeciw płaceniu dziesięcin. Przywódców buntu ścięto 7. Przymus płacenia dziesięciny był jedną z głównych przyczyn oporu pogan przeciw przyjmowaniu chrześcijaństwa, jak to wy-raźnie oświadczyli Szczecinianie spowiednikowi księcia pol-skiego Władysława Hermana, Niemcowi, biskupowi Ottono-wi Mistelbachowi:
 "U was, chrześcijan, pełno jest łotrów i złodziei; u was ucina się ludziom ręce i nogi, wyłupuje oczy, torturuje w więzieniach; u nas, pogan, tego wszyst-kiego nie ma, toteż nie chcemy takiej religii!
U was księża dziesięciny biorą, nasi kapłani zaś utrzymują się, jak my wszyscy, pracą własnych rąk" 8.
 Po czwarte, pierwsi biskupi, opaci, księża byli cudzoziemcami i agentami cesa-rza niemieckiego i prowadzili politykę sprzeczną z interesami ludności pol-skiej. Podobnie dziś duchowieństwo katolickie otoczone jest nienawiścią ludów kolonialnych Azji i Afryki głównie z powodu rozpowszechnionego -- i stwierdzanego setkami faktów -- przekonania, że co misjonarz, to agent imperialistów.
 4  Stanisław Śreniowski, "Dzieje chłopów w Polsce", Czytelnik 1947, str. 59
5  Śreniowski, j. w.
6 Aleksander Świętochowski, "Historia chłopów polskich", PIW 1947, str. 59.
7 Długosz, "Dziejów Polski księga II", rok 1022.
8 Sefrid, "Żywot świętego Ottona".
 Po piąte wreszcie, biskupi  zaprowadzali ogniem i  mieczem religię posłuszeń-stwa nowemu porządkowi społecznemu, opartemu na krzywdzie chłopskiej. Już w roku 980 książę Mieszka wydał prawo konfis-kowania majątków tym wszystkim, którzy trwali w daw-nej religii 9. Bolesław Chrobry kazał wybijać zęby tym, któ-rzy nie przestrzegali przepisów nowej religii 10. Edykt Bole-sława Kędzierzawego (wydany około roku 1 164) zapowiadał Pomorzanom, że winni odmowy przyjęcia nowej wiary będę karani śmiercią.. A tymczasem, jak mogły przyjmować nową religię masy ludowe, skoro czołowi przedstawiciele tej wia-ry nakazywali im posłuszeństwo dla nowych ciemięzców -- rycerzy i książąt?
 Ustrój krzywdy ludowej utwierdzała hierarchia kościel-na najwyższym autorytetem Boga, strasząc buntowników przerażającymi karami doczesnymi i piekielnymi.
 Cóż dziwnego, że wywłaszczani, wypędzani z uprawia-nej przez siebie ziemi, pozbawiani wolności i "nadawani" jak rzecz biskupom, twierdzącym, że posłuszeństwa panom wymaga od chłopów Bóg, "chłopi powstali i pozabijali swoich biskupów... Jednych mieczem, drugich kamieniem".
 Burza nienawiści przeciw hierarchii kościelnej trwała kilkanaście lat i została stłumiona jedynie dzięki obcej interwencji, dzięki sprowadzonym przez arcybiskupa Stefana rycerzom niemieckim.
"Powrotem nowego porządku do Polski zajmują się cesarz niemiecki i papież" 11.

Data: 2013-11-03 22:58:36
Autor: jr
Inkwizycja Hiszpańska - jak to było

http://legaba.6te.net/chlopi_a_biskupi.htm

Andrzej Nowicki - Chłopi a Biskupi
"Książka i Wiedza" Warszawa
Marzec 1950 rok

Stalinowskiej propagandy nasłuchałem się w dzieciństwie.
Mógłbyś znaleźć jakieś poważniejsze źródła w rzeczonym temacie?

Data: 2013-11-03 16:02:20
Autor: glob
Inkwizycja Hiszpańska - jak to było
Jr
W wiki masz streszczenie i rewolucje chłopskie nie brały się tylko z biedy, ale byli niewolnikami potwornie traktowanymi, psy biskupa lepiej jadły i były lepiej traktowane, ale kler piłował gorzej od najgorszych sadystów z arystokracji, dla zachciewajki mordowali.

Drugi link masz już dokładniej podane i masz skąd to jest, czyli z kronik historycznych.
Komuniście nie fałszowali kleru bo rzeczywistość przebiła każdego wyobrażenie, a tu jest przynajmiej jasno napisane.
Dlatego masz coś takiego jak rewolucje francuską gdzie lud rzucił się na oprawców , zbrodniarzy, dlatego jest to święto narodowe i dla całego świata pozytywne, bo masz wyzwolenie niewolników, prawa człowieka.
Chłopi w polsce byli gorzej traktowani niż murzyni w Ameryce.

Data: 2013-11-03 16:28:03
Autor: glob
Inkwizycja Hiszpańska - jak to było
http://pl.m.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awi%C4%99to_Narodowe_Francji

Dla francuzów rewolucja to wyzwolenie spod bata kleru, dlatego święto narodowe, jak u nas 11 listopada.
Dla świata to deklaracja praw człowieka, bo rewolucja postanowiła dać ludziom prawa , które trzeba szanować i dlatego zbrodniarzowi bardzo się ta rewolucja nie podoba, bo kler nadal nam non stop łamie nasze prawa, które mamy w konstytucji, jak np: państwo wolne od ideologii, czyli krzyż w sejmie to łamanie konstytucji , jak religia w szkole, jak prześladowania z artykułu obraza uczuć religijnych, narzucanie ludziom co mają robić w sypialni , czyli...z buciorami do majtek itd.

Data: 2013-11-03 22:51:21
Autor: jr
Inkwizycja Hiszpańska - jak to było

http://pl.m.wikipedia.org/wiki/Wojna_ch%C5%82opska_w_Niemczech

Widać z tego, ze były to bunty o podłożu czysto ekonomicznym. Bieda zmusiła doły społeczne do zaatakowania bogatych i tyle. Nie widzę w tym, żeby rebelia skierowana była szczególnie przeciw duchowieństwu za jakieś ich szczególne przewiny (utrzymywanie niewolników, molestowanie dzieci itp). Po prostu głodny człowiek rzucał się na bogactwo nie patrząc na to, czy jest ono kościelne czy nie.

Data: 2013-11-03 21:18:29
Autor: Roman Rumian
Inkwizycja Hiszpańska - jak to było
Panie jr,

czy Pan jest psychiatrą ?
Bo jeśli nie, to ta "dyskusja" nie ma sensu.

Ukłony

Roman Rumian

Data: 2013-11-03 23:08:53
Autor: jr

Dlaczego nie ma sensu? Gdyby to miała być moja prywatna korespondencja z <robert.pawlowski4@gmail.com>, to rzeczywiście nie widziałbym w tym celu.

Data: 2013-11-03 23:28:26
Autor: Roman Rumian
Inkwizycja Hiszpańska - jak to było
Panie jr,

to, że pański adwersarz jest szurnięty i to zdrowo zauważyli już dawno wszyscy rozsądni uczestnicy tej grupy (przynajmniej jeden o tym pisał), a szans na przekonanie go, że jest w błędzie, bo przede wszystkim wierzy celowo zakłamanym źródłom nie ma Pan w najmniejszym stopniu, bo działa u niego psychologiczny mechanizm obrony szamba, które ma w głowie.
Dziękuję za nowe materiały na ten ciekawy temat, ale naprawdę, napisał Pan już w tym temacie wystarczająco wiele, aby trzeźwo myślący nie mieli problemu z ocena gdzie jest prawda. :)

Dobranoc !

Roman Rumian

Data: 2013-11-02 12:56:56
Autor: Jakub A. Krzewicki
 wrote:

    Przeczytasz książkę to sobie na to nie wątpię dasz rady odpowiedzieć.
    Nie będę Ci odbierał satysfakcji samodzielnego dochodzenia prawdy.

Może i nie mordowali tak często, ale byli upierdliwi próbyjąc regulować życie prywatne. Jak wszyscy zresztą utopiści -- - bolszewizm próbował naśladować zresztą metody inkwizycji.

--
СВЕТ
МИР

Data: 2013-11-02 14:48:37
Autor: Klin
W dniu 2013-11-02 12:56, Jakub A. Krzewicki pisze:
  wrote:

[...]

    Czego chcesz od ludzi Ĺźyjących 500 lat wcześniej, jeśli
    ci rzekomo oświeceni byli zdolni do gorszych zbrodni.
    Mnie przeszkadza drobiazgowa regulacja Ĺźycia całych
    społeczeństw w naszych czasach z ktĂłrej zrobiono sobie
    dochodowy biznes.

Data: 2013-11-02 23:21:14
Autor: jr

Użytkownik "Klin" <""klin\"@wp.pl, ,"> napisał w wiadomości news:527502bb$0$2158$65785112news.neostrada.pl...

|    Czego chcesz od ludzi Ĺźyjących 500 lat wcześniej, jeśli
|    ci rzekomo oświeceni byli zdolni do gorszych zbrodni.

Cóż - zbrodnia nieosądzona rodzi jeszcze większą zbrodnię.

|    Mnie przeszkadza drobiazgowa regulacja Ĺźycia całych
|    społeczeństw w naszych czasach

Sowietyzm wpisał się w zemstę za inkwizycję. Tak jak nie było jednoznacznego aktu potępienia komunizmu, tak samo Kosciół rakiem wycofywał się z odpowiedzialności za inkwizycję. Jakieś zdawkowe przyznawanie się do 'błędów i wypaczeń' w tej czy innej sprawie przeplatane z obronną polemiką.
Jak widać komuch udoskonalił nie tylko metody tortur, ale i technikę uników. Jedno z drugim sie wiąże, jako że zbrodnia jest doskonała, gdy ofiara staje się katem.

Data: 2013-11-02 23:07:31
Autor: jr

Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <patrick.o.hooligan@gmail.com> napisał w wiadomości news:l52pa8$mh1$1node1.news.atman.pl...

| Może i nie mordowali tak często, ale byli upierdliwi próbyjąc regulować
| życie prywatne. Jak wszyscy zresztą utopiści -- - bolszewizm próbował
| naśladować zresztą metody inkwizycji.

Nie tylko próbował naśladować, ale kontynuował metody inkwizycji i je doskonalił.
Inkwizycja potrafiła wejść do umysłu człowieka i sprawić, aby uwierzył w dowolne fakty (najcześciej kontakty z szatanem). Potrafili zmiażdżyć ludzkie ego i ludzką osobowosć, co miało byc aktem oczyszczenia. Jednak inkwizycja nie potrafiła w ten sposób wyprodukować nastepnej generacji katów. Bolszewicka reedukacja jest skokiem na wyższe piętro w stosunku do metod inkwizycji. Network zbrodni to coś więcej niż pojedyncze zbrodnie.

Data: 2013-11-02 19:29:51
Autor: Trybun
W dniu 2013-11-02 12:19, Klin > pisze:
[...]

Odnoszę wrażenie że z jakiegoś powodu unikasz dyskusji na ten temat... Tu nie chodzi o jakąś książkę, za Inkwizycję przepraszał nawet Jan Paweł II. a więc nie ma tu miejsca na wątpliwości.
A takie książki, no cóż, jakiś nawiedzony imbecyl napisał również że znienawidzona przez lud Paryża Bastylia, była tylko luksusowym miejscem odosobnienia dla kryminalistów. Luksusowym z tego względu że w tym gmachu było przetrzymywanych po kilkunastu więźniów.

Data: 2013-11-02 16:28:43
Autor: glob
Inkwizycja Hiszpańska - jak to było
Trybun
W dniu 2013-11-02 12:19, Klin > pisze: - pokaż cytowany tekst -
[...]

Bo to książki ideologiczne, za komuny też takie pisano chwaląc dokonania partii i wybielając niemiłe fakty, to nie Stalin wymyślił- jak teza przeczy faktom tym gorzej dla faktów- tylko wziął to od czarnych zbrodniarzy.
 I tak jak za komuny nie miałeś sądów niezawisłych tak i sądy świeckie były pod kontrolą kleru w tamtych czasach, czyli że nie było sądów świeckich, a dlatego że kler miał władzę absolutną. Tak więc jak jakiś król podpadł papieżowi, to kościół naobiecywał zbawienie i szła chołota mordować, a sąd świecki wykonywał wole kościoła i inkwizycji. Tak więc mamy wybielanie zbrodniarza, a takie wybielanie ze zbrodni to współudział.
To tak jak pisać że Stalin nikogo nie zamordował, tylko tych złych, a najbardziej mordowały sądy wierzących. Jakby za komuny sądy wierzących i wogóle sądy mogły istnieć niezawisłe.
Kler w mordowaniu przebił wszystkich a wzory z niego czerpali i Hitler i Stalin, bo to jest największa organizacja zbrodnicza wszechczasów i chyba widzisz jakie gówno chore z nienawiści tam chodzi, tylko dać im możliwość.

Data: 2013-11-03 00:39:10
Autor: A. Filip
Inkwizycja Hiszpańska - jak to było
glob <robert.pawlowski4@gmail.com> pisze:
Trybun W dniu 2013-11-02 12:19, Klin > pisze:  - pokaĹź cytowany tekst - Odnoszę wraĹźenie Ĺźe z jakiegoś powodu unikasz dyskusji na ten temat...  Tu nie chodzi o jakąś książkę, za Inkwizycję przepraszał nawet Jan Paweł  II. a więc nie ma tu miejsca na wątpliwości.  A takie książki, no cóş, jakiś nawiedzony imbecyl napisał rĂłwnieĹź Ĺźe  znienawidzona przez lud ParyĹźa Bastylia, była tylko luksusowym miejscem  odosobnienia dla kryminalistĂłw. Luksusowym z tego względu Ĺźe w tym  gmachu było przetrzymywanych po kilkunastu więźniĂłw.   .... Bo to książki ideologiczne, za komuny teĹź takie pisano chwaląc dokonania partii i wybielając niemiłe fakty, to nie Stalin wymyślił- jak teza przeczy faktom tym gorzej dla faktĂłw- tylko wziął to od czarnych zbrodniarzy.  I tak jak za komuny nie miałeś sądĂłw niezawisłych tak i sądy  świeckie były pod kontrolą kleru w tamtych czasach, czyli Ĺźe nie było sądĂłw świeckich, a dlatego Ĺźe kler miał władzę absolutną. Tak więc jak jakiś krĂłl podpadł papieĹźowi, to kościół naobiecywał zbawienie i szła chołota mordować, a sąd świecki wykonywał wole kościoła i inkwizycji. Tak więc mamy wybielanie zbrodniarza, a takie wybielanie ze zbrodni to współudział.  To tak jak pisać Ĺźe Stalin nikogo nie zamordował, tylko tych złych, a najbardziej mordowały sądy wierzących. Jakby za komuny sądy wierzących i wogĂłle sądy mogły istnieć niezawisłe.  Kler w mordowaniu przebił wszystkich a wzory z niego czerpali i Hitler i Stalin, bo to jest największa organizacja zbrodnicza wszechczasĂłw i chyba widzisz jakie gĂłwno chore z nienawiści tam chodzi, tylko dać im moĹźliwość.

A Niemcy za okupacji to wcale nie rozstrzeliwali zakładników w ramach odpowiedzialności zbiorowej tylko wykonywali wyroki śmierci na "osobach przewidzianych do ułaskawienia" gdyby okupowani siedzieli pokornie.
Kiedyś przeczytałem sobie tekst odpowiedniego obwieszczenia i ten
niemiecki dupochron jakoś mi utkwił w pamięci.

--
A. Filip
Gdzie nie ma byka, tam byczek panem.  (Przysłowie ałtajskie)

Data: 2013-11-02 16:50:05
Autor: glob
glob <robert.p...@gmail.com> pisze: - pokaż cytowany tekst -
[...]
To typowe dla systemów totalitarnych, czyścić sobie historię, bo propaganda krzyczy "dobro" a fakty pokazują mord, więc....bardzo nie lubi się FAKTÓW, bo ludzie mają naiwnie wierzyć że Kleruś, Main Fiurer, Stalin to uosobienie dobroci. Tak więc fakty bardzo przeszkadzają.  Main Firurer był tak zafacsynowany inkwizycją, że jak przyjrzysz się czym jest obóz koncentracyjny, to zobaczysz ekonomikę śmierci inkwizycji. Bo inkwizycja mordowała bardziej aby zabrać majątek zamordowanym, a nie z powodu wiary, więc jak klerusiowi na pałac zabrakło i paziów, których mieli więcej od królów, to zawsze jakaś wiocha podpadała pod wyznawanie szatana. A dobra kto rekwirował? Kościoły zostały zbudowane z ludzkiej krwi.

Data: 2013-11-02 17:25:04
Autor: glob
Inkwizycja Hiszpańska - jak to było
A ważne , ale nie dla tych co na historie chodzili, bo pewnie wiedzą.
Podstawowy Fakt: Podczas wojny trzysiestoletniej-religijnej, ginie jedna trzecia europy i dopiero w tym momencie władcy, czyli królowie wprowadzają dekret, że kler nie może wpływać na wole królów i sądów świeckich. Czyli dopiero po mordach religijnych, które kler wytoczył protestantom, wchodzi pierwszy dekret, aby ludzie nie wojowali na tle religijnym, iż król i sądy nie muszą słuchać watykanu, tak wię jawne kłamstwo ci co chodzi do szkoły raczej widzą, jak kościół obłudnie ze sługusami umywa ręce ze swoich zbrodni.

Data: 2013-11-03 15:08:14
Autor: jr
[...]

Nie bądź śmieszny - co zabrali wiejskiej znachorce spalonej za stosie?

, więc
jak klerusiowi na pałac zabrakło i paziów, których mieli więcej od królów, to
zawsze jakaś wiocha podpadała pod wyznawanie szatana.
-- -

Paranoja! Rodziców skazywali, żeby molestować ich dzieci?

 A dobra kto rekwirował?

Kościoły zostały zbudowane z ludzkiej krwi.
-- -

Inkwizycja to epizod (nie za bardzo podajesz osobiste urazy?)

Data: 2013-11-03 15:07:32
Autor: jr

[...]

Wzór przebił wszystkich? Obozy koncentracyjne też największe budował kler?
(nie można poważnie cię traktować)

Data: 2013-11-03 17:39:06
Autor: Trybun
W dniu 2013-11-03 00:28, glob pisze:
[...]

Bo to książki ideologiczne,

No właśnie - takie publikacje mogą człowiekowi tylko zaciemnić obraz, a nie go rozjaśnić.

Data: 2013-11-02 21:35:04
Autor: Klin
W dniu 2013-11-02 19:29, Trybun pisze:

Odnoszę wrażenie że z jakiegoś powodu unikasz dyskusji na ten temat...
Tu nie chodzi o jakąś książkę, za Inkwizycję przepraszał nawet Jan Paweł
II. a więc nie ma tu miejsca na wątpliwości.

   Wyszedł widać z załoĹźenia, Ĺźe choć zbrodnie Inkwizycji były
   przesadzone zawsze mogły się wydarzyć róşne nieprawidłowości,
   błędy, niekiedy popełniane nawet przez kogo innego lecz przez
   nie dość energiczne odcięcie się od nich ludzi odpowiedzialnych
   za Inkwizycję Kościelną zostały jej niejako przypisane.
   Powody do przeprosin mają i obecne sądy świeckie choć nie
   słyszałem z tej strony o przeprosinach nawet od sędziĂłw
   wysługujących się zbrodniczemu systemowi lat stalinowskich.

[...]

   MĂłwią, Ĺźe tylko parę osĂłb podczas szturmu Bastylii uwolniono,
   masz jakieś świeĹźsze dane, ktĂłre uzasadniałyby rzezie rewolucji
   francuskiej w odwecie za "ucisk" poprzedniego reĹźymu czego
   rzekomo symbolem miała być Bastylia.

Data: 2013-11-02 23:49:19
Autor: jr

|   Wyszedł widać z załoĹźenia, Ĺźe choć zbrodnie Inkwizycji były
|   przesadzone

Gdyby Kosciół przeprowadził w sprawie Inkwizycji uczciwy proces, nikt później by nie przesadzał co do jej dokonań. Dlaczego ludzie pokroju K. Marksa mogli zaistnieć w Europie, a nie np. we współczesnej mu Azji lub Ameryce?

> [...]
|   nie dość energiczne odcięcie się od nich ludzi odpowiedzialnych
|   za Inkwizycję Kościelną zostały jej niejako przypisane.

Zlituj się... Tak jakbym słuchał Chruszczowa lub Gomółki na temat ich poprzedników. Inkwizycja nie była zła, tylko ludzie popełniali błędy...
Początkowo hiszpańska Inkwizycja inwigilowała przechrzczonych Żydów. Tak narodził się wirus kontrolowania nieswojego sumienia, który zaprowadził ludzkość do sowieckich łagrów.

Data: 2013-11-03 17:38:03
Autor: Trybun
W dniu 2013-11-02 21:35, Klin > pisze:
[...]

A dlaczego Ty w ogĂłle zakładasz Ĺźe ta zbrodnicza działalność Inkwizycji jest przedstawiana w sposĂłb przesadzony, i prĂłbujesz tak jakoś  usprawiedliwiać to co się działo?

[...]

Mam, do dzisiaj zburzenie tego miejsca jest obchodzone jako dzień święta narodowego Francji.. Czyli - nigdy więcej takich Bastylii.. A co uzasadniało bunt ludności i zburzenie tego kurortu dla ludności ParyĹźa i Francji? Nienawiść i chęć zemsty  przecieĹź nie bierze się z niczego..
A co do odwetów podczas Rewolucji - cóż, nikt nad tym nie panował - ludzie brali odwet za lata tyrani jaśniepanów i kleru.

Data: 2013-11-03 10:38:15
Autor: glob
[...]

  Wyszedł widać z założenia, że choć zbrodnie Inkwizycji były   przesadzone zawsze mogły się wydarzyć różne nieprawidłowości,   błędy, niekiedy popełniane nawet przez kogo innego lecz przez   nie dość energiczne odcięcie się od nich ludzi odpowiedzialnych   za Inkwizycję Kościelną zostały jej niejako przypisane.   Powody do przeprosin mają i obecne sądy świeckie choć nie   słyszałem z tej strony o przeprosinach nawet od sędziów   wysługujących się zbrodniczemu systemowi lat stalinowskich.

A dlaczego Ty w ogóle zakładasz że ta zbrodnicza działalność Inkwizycji jest przedstawiana w sposób przesadzony, i próbujesz tak jakoś   usprawiedliwiać to co się działo?

[...]
  Mówią, że tylko parę osób podczas szturmu Bastylii uwolniono,   masz jakieś świeższe dane, które uzasadniałyby rzezie rewolucji   francuskiej w odwecie za "ucisk" poprzedniego reżymu czego   rzekomo symbolem miała być Bastylia.

Mam, do dzisiaj zburzenie tego miejsca jest obchodzone jako dzień święta narodowego Francji.. Czyli - nigdy więcej takich Bastylii.. A co uzasadniało bunt ludności i zburzenie tego kurortu dla ludności Paryża i Francji? Nienawiść i chęć zemsty  przecież nie bierze się z niczego.. A co do odwetów podczas Rewolucji - cóż, nikt nad tym nie panował - ludzie brali odwet za lata tyrani jaśniepanów i kleru. - pokaż cytowany tekst -

Trybun , rewolucja francuska to sprawiedliwość, wymierzona obrawcą klerykalnym i możnym. Nie tyle chasła oświecenia wywołały bunt tylko głód, but i bat kleru. Jak to kurestwo teraz krzyczy że pedofilia winą dzieci , to przedtem kler wył że dzieci i biednych jest miejsce w kopalniach i nikt tej niedoli nie może zmienić bo bóg tak chce. Lud francuski umierał z głodu, a kler opływał w bogactwa i jeszcze oprawiał batem lud.
Masz powstania chłopskie przeciwko klerowi, bo jak biskup dzienie nie pozabijał kilku chłopów, to mu śniadanie nie smakowało. Chłopi błagali o służbę u panów, bo kler traktował ich jak robactwo co deptać można.
A teraz bezczelny kler wmawia że  bandziory, którym wreszcie lud urwał łeb ofiarami są, to kurwa obłuda dopiero. Ale tak zwyrodniały jest kler.

Data: 2013-11-03 19:45:38
Autor: jr
[...]

A tych chłopów zjadał na śniadanie?
:-DDDDD

Data: 2013-11-03 11:00:23
Autor: glob
Inkwizycja Hiszpańska - jak to było
Jr
Poczytaj co to są bunty chłopskie i jak kler chłopów trakrował, że błagali o służbę u szlachty. Dla kleru życie ludzie nic nie znaczy, a jak im się niewolnicy zabijali samobójczo, to wtenczas wchodzi dogmat że samobójca to do piekła trafii, teraz takim debilom ze wsi kler wmawia gówna bo debil jeden z drugim szkołe szerokim łukiem omijali, a rżnął i pałował ile wlazło.

Data: 2013-11-03 20:05:55
Autor: jr

Użytkownik "glob" <robert.pawlowski4@gmail.com> napisał w wiadomości news:cf13411c-6a33-4c9c-a7c9-08eb09cd2a69googlegroups.com...
Jr
Poczytaj co to są bunty chłopskie i jak kler chłopów trakrował

Właśnie u ciebie przeczytałem, stąd moje pytanie (które wyciąłeś)

Data: 2013-11-06 16:58:36
Autor: Trybun
Inkwizycja Hiszpańska - jak to było
W dniu 2013-11-03 19:38, glob pisze:
Trybun

[...]

Akurat mi nie musisz tego tłumaczyć. Zresztą po co się powoływać na Wielką Rewolucję Francuską, każda rewolucja która zaistniała w historii gatunku ludzkiego to zryw wolnościowy.

Data: 2013-11-06 11:00:45
Autor: glob
Inkwizycja Hiszpańska - jak to było
Trybun
W dniu 2013-11-03 19:38, glob pisze:
Trybun

Ja się zastanawiam jak debilne musi być buractwo, co walczy o kopanie w dupsko i pałowanie po ryju, walczą o zniewolenie, bo rewolucja dała prawa które chronią ludzi, jeśli jest używana do nich przemoc i wtenczas mamy odwoływanie się do Sztrazburga, bo jakiemuś Kowalskiemu złamano prawa ludzie, które to dała światu rewolucja, które spowodowały powstanie konstytucji i następnie rusza USA z konstytucją i prawami człowieka i Polska z konstytucją trzeciego maja. Ale tu mamy ultrabeton katolicki, czyli targowice, która razem z zaborcami występuje przeciwko Polsce i konstytucji wzorowanej na francuskiej bo to gwaratnowało niepodległość i Grancji i Polski. Dlatego kler jest skrajnie antypolski i naszą konstytucje i prawa polaków non stop łamie bo tak działa TYRANIA.

Data: 2013-11-06 20:35:27
Autor: jr
Inkwizycja Hiszpańska - jak to było

Trybun

http://pl.m.wikipedia.org/wiki/Wojny_wandejskie
http://pl.m.wikipedia.org/wiki/Szuani
http://pl.m.wikipedia.org/wiki/Fa%C5%82szywi_szuanie

[...]
-- -- --
I mieli rację.

 bo to gwaratnowało niepodległość

Konstytucja 3 maja znosiła Wielkie Księstwo Litewskie. Rosja od wieków rywalizowała z Litwą o prymat nad prawosławnymi ziemiami. Skoro wieloetniczna Litwa inkorporowała się do katolickiej Polski, Rosjanie przystąpili do rozbiorów.

Data: 2013-11-06 11:50:54
Autor: glob
Inkwizycja Hiszpańska - jak to było
Jr
A ofiary spowowodu tyrani kleru, to gdzie wkleiłeś, bo już sama rewolucja bliska była upadku z powodu że lud był bezbronny, a szeregi po stronie uzurpatorów uzbrojone. No nie widzę, ofiar rewolucji i przed w czasie zajść. To jakaś dziwna jednostronna ofiarami rewolucja.?
Kler i król ściągnął wojska z innych państw i lud walczył z wojskiem, tu dopiero były ofiary, a to co wkleiłeś to odwet.

No oczywiście Polsce targowica klerykalna też obcych ściągneła jak we Francji i twierdzisz że ponad 100 lat zaborów to dobrze.?

To ile raze chcesz łomem po ryju bo o to walczysz , bo rewolucja dała ci prawa człowieka, w odbyt lubisz pałowanie ?

Data: 2013-11-06 21:16:00
Autor: jr

Użytkownik "glob" <robert.pawlowski4@gmail.com> napisał w wiadomości news:996ba44a-76c9-4f24-bdd2-59cad2397f73googlegroups.com...
Jr
                    A ofiary spowowodu tyrani kleru, to gdzie wkleiłeś

Rewolucja Francuska wymordowała setki tysiecy ludzi, czyli wiecej niż Inkwizycja przez setki lat.

                    , bo już sama rewolucja bliska była upadku z powodu że lud był qbezbronny, a szeregi po stronie uzurpatorów uzbrojone. No nie widzę, ofiar rewolucji i przed w czasie     zajść.

Ślepy jesteś, czy tylko stukniety?
[...]

Odwet na chłopach, którym rewolucja odebrała sierocińce i szpitale.

Data: 2013-11-06 21:18:38
Autor: jr
Inkwizycja Hiszpańska - jak to było
No oczywiście Polsce targowica klerykalna też obcych ściągneła jak we Francji i twierdzisz że ponad 100 lat zaborów to dobrze.?

Sami sie o to prosili.
Podpisali rozbiory? Podpisali. Pewnie woleli obce panowanie od panowania szlacheckiego warcholstwa.

Data: 2013-11-06 12:48:15
Autor: glob
Inkwizycja Hiszpańska - jak to było
Jr
 Rewolucja zakończyła we francji mordy inkwizycyjne. W czasie baroku szaleje inkwizycja mordując wszystkich wokoło, jest to okres największych mordów kleru, znikały całe wsie zamordowane w imię morderców sutannach, kler pływa w bogactwie, kradnie ile wlezie, morduje ile wlezie, bo rządzi .....i tego lud nie wytrzymał i rzucił się na morderców , upada feudalizm powstaje demokracja, czyli braterstwo, równość, narodowość, wolność , konstytucja, prawa człowieka. Oczywiście że tyranom  klerykalnym się to niepodoba, wolność się niepodoba.

Ile batów chcesz pytam poraz kolejny, bo o to walczysz, by nie mieć żadnych praw i być niewolnikiem biskupa, odbyt tak mocno ciebie swędzi?

Data: 2013-11-06 22:39:11
Autor: jr

Użytkownik "glob" <robert.pawlowski4@gmail.com> napisał w wiadomości news:62820ad1-da5a-4d93-95e4-bd9e6a9976edgooglegroups.com...
Jr
 Rewolucja zakończyła we francji mordy inkwizycyjne.

--
Na podstawie powyżej przytoczonych danych i po uwzględnieniu luk w dokumentacji wydaje się, że można przyjąć liczbę kilkunastu tysięcy osób straconych przez inkwizycję od XIII do XVIII wieku we wszystkich krajach, w których działała.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Inkwizycja#Podsumowanie

W zasadzie to powinienem ci podziękować za zainteresowanie się tematem Rewolucji Francuskiej. Dzięki tobie wiele się dowiedziałem (być może inni też). Okazuje się na przykład, że bestialstwo bolszewików nie jest cechą Rosjan, czy Żydów, lecz konsekwencją schizoidalnej ideologii uszczęśliwiania ludzi na siłę. Wolałbym żyć jako chłop pańszczyźniany niż być mieszkańcem Wandei u schyłku XVIII wieku.

Data: 2013-11-06 14:03:04
Autor: glob
Inkwizycja Hiszpańska - jak to było
Jr
No dowiedziałeś się, że kler lubi twój odbyt i gdybyś nie miał praw które wywalczyła rewolucja, których nie wolno łamać bo pójdziesz do prokuratury, to co by ci non stop robił biskup w odbyt?
.. Coś ci się niepodoba jak biskup jeździ i pogania twój odbyt? Przecież nie masz praw ludzkich ,a jak ci się niepodoba to pole jest do zaorania biskupie, mniej będziesz wierzgał jak biskup będzie cwałował twój odbyt, jeszcze jakiś sprzeciw, a to biskup na stos wyśle jak będziesz przygryzał biskupowi ' rumaka'. Tak wygląda świat bez praw i tak byli ludzie traktowani i jeszcze gorzej, bo ci co nie chcieli mieć oranych odbytów przez biskupów to milionami na stosach spłoneli. Ale jak widać są zboczeńcy co im brak praw i kopanie w dupsko się podoba, czyli tacy jak ty.

Data: 2013-11-06 14:20:35
Autor: glob
Inkwizycja Hiszpańska - jak to było
Jr
Zresztą co ja mówie, mam świetny bat do poganiania koni, możemy przywrócić ci system feudalny, czyli nic nie znaczysz masz służyć i być pod wolą twojego władcy, podaj adres odegramy system feudalny zgodnie z historią, jak tak lubisz bata to ci się spodoba, a ja sobie bezkarnie pobatuje głupiego buraka.

Data: 2013-11-06 14:35:11
Autor: glob
Inkwizycja Hiszpańska - jak to było
Jr
No co jest, już ci się niepodoba system feudalny, to zrobimy lajcikowy system feudalny, jak zemdlejesz od batowania to ci wezwę pogotowie, no tamci nie mieli....takich możliwości bo burok nieposłuszny nic przecież nie znaczył.
Na własnej skórze przeżyjesz monarchie katolicką, wtenczas zrozumiesz buraczku czym to było , bo teraz to masz zgwałcony mózg przez propagande kleru i domagasz się bata, więc ja proponuje przejść do czynów.

Data: 2013-11-06 23:36:16
Autor: jr

Użytkownik "glob" <robert.pawlowski4@gmail.com> napisał w wiadomości news:7a70d1a1-2ae9-41a0-8e75-f74b8cb6a944googlegroups.com...
[...]

Dobrze że się odkryłeś. Widać że te wasze rewolucje to z czystej zazdrości.

Data: 2013-11-06 14:46:20
Autor: glob
Inkwizycja Hiszpańska - jak to było
Jr
Nabijam się nie zauważyłeś, bo to w głowie się nie mieści aby tak sprać idiotom głowę, aby domagali się powrotu systemu który ich zakatowywał. A tych co zapewnili mu prawa ludzkie, by teraz burak może po ludzku żyć bez bicia i w mierę...szanowany to ci źli. Więc jak chcesz bata bo o to walczysz dlaczego nie chcesz prześć do czynów, bo pierdolić to łatwo jak już nie masz na dubie bata.

Data: 2013-11-06 15:51:18
Autor: glob
Inkwizycja Hiszpańska - jak to było
Jr
Nigdy ciebie nie dziwiło że rewolucja francuska jest pozytywnie przez świat odbierana i jest to święto narodowe?
Ściąga z gimnazjum.....

Rewolucja francuska zrywała ze starym porządkiem jaki do tej pory miał miejsce. To właśnie podczas rewolucji uchwalono tak ważne dokumenty jak Deklarację Praw Człowieka i Obywatela + wystąpienie społeczeństwa w innych krajach Europy i Ameryki Południowej spowodowało zniesienie monarchii absolutnej
+ państwo stało się bardziej przynależne do ludu, a nie tylko własnością króla
+ ukrócono niesprawiedliwe przywileje duchownych i szlachty
+ zrównano ludność pod względem prawnym
+ wprowadzono wolność słowa, swobodę wyznania, nietykalność osobistą
+ powstała w wielu krajach konstytucja podobna do Deklaracji, dzięki której ludzie mieli dużo więcej uprawnień
+ w XX wieku przyjęła się zasada, że pogwałcenie praw człowieka nie jest wewnętrzną sprawą państwa, ale problemem międzynarodowym
+ większość państw zmieniła swój dawny ustrój na republikę, czyli rządy prezydenta wybieranego przez obywateli
+ coraz częściej stosowano trójpodział władzy
+ oddzielono kościół od polityki państwa
+ zrodziła patriotyzm w obywatelach

Data: 2013-11-06 18:36:48
Autor: jr

Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisał w wiadomości

> [...]
| >

| Akurat mi nie musisz tego tłumaczyć. Zresztą po co się powoływać na
| Wielką Rewolucję Francuską, każda rewolucja która zaistniała w historii

Jedyną rewolucją, jaka przyniosła ludziom wolność była amerykańska wojna o
niepodległość. Inne rewolucje przynosiły tyranie, jakich ludzie wcześniej nie
znali. Oto garść informacji na temat Rewolucji Francuskiej:

Data: 2013-11-06 10:20:55
Autor: glob
Inkwizycja Hiszpańska - jak to było
Jr
Gówno prawda, w każdej rewolucji giną ludzie, lecz jedni to uzurpatorzy: kler, a drudzy wyzwoliciele, a teraz tyrania wmawia że byli ofiarami, płakać czy śmiać się z debilstwa buraczanego?

Data: 2013-11-06 10:37:18
Autor: glob
Inkwizycja Hiszpańska - jak to było
Dzieki rewolucji kraje mają konstytucje, czyli prawa które ciebie chronią przed tyranami, no kleruś nie lubi gdy bata nie może bezkarnie używać. Ja pierdole buractwo walczy o łoma na ryja.

http://pl.m.wikipedia.org/wiki/Deklaracja_Praw_Cz%C5%82owieka_i_Obywatela

http://libr.sejm.gov.pl/tek01/txt/konst/francja-18.html

Data: 2013-11-06 20:28:14
Autor: jr
Inkwizycja Hiszpańska - jak to było
Data: 2013-11-06 20:27:46
Autor: jr
Inkwizycja Hiszpańska - jak to było
Czytałeś zamieszczone linki?

Data: 2013-11-03 18:15:58
Autor: Klin
W dniu 2013-11-03 17:38, Trybun pisze:
[...]

    A dlaczego Ty zakładasz, Ĺźe Ci ktĂłrzy cały czas walczą z KRK robią
    to uczciwymi metodami i nie przesadzają w tej swojej nienawiści.
    Widać to i po współczesnych sposobach przesadzonej propagandy
    kiedy ci co najbardziej winni są szerzeniu się rozpusty najbardziej
    teĹź gardłują przeciw zepsuciu hierarchii.

[...]

   Szaleństwo rewolucji jak ktoś pisał mogło wynikać z zatrucia
   ludzi sporyszem. Podobnie mogło być i z szaleństwem polowania
   na czarownice ludziom odbijało a nie znając tego przyczyny,
   zwalili winę na t.z. czarownice.

Data: 2013-11-06 16:58:06
Autor: Trybun
W dniu 2013-11-03 18:15, Klin > pisze:
[...]

Nic nie zakładam, z całej siły i na miarę moĹźliwości sprzeciwiam się stosowaniu odpowiedzialności zbiorowej. Z rĂłwnie dużą mocą apeluję o to aby winni ponosili odpowiedzialność za to co robią - ksiądz zboczeniec musi stanąć przed sadem o odpowiedzieć za to co zrobił - pseudokomuch  - SBek mordujący bądĹş znęcający się nad niewinnymi musi stanąć przed sądem i odpowiedzieć za to co robił,.. A gnojowi usiłującemu spłycić winę tych wyĹźej wymienionych zbirĂłw po przez pieprzenie o zbrodniach Kościoła czy to Komunizmu od razu w mordę Ĺźeby przestał szczekać jak kopia Goebbelsa.

[...]

A daj spokój. Ten sporysz nazywa się poczuciem godności i ludzkiej sprawiedliwości. Prawie każdy ruch rewolucyjny w danym kraju to powód do dumy danego narodu, który powiedział dość, starym porządkom..

Data: 2013-11-06 18:27:32
Autor: jr

Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisał w wiadomości news:l5dovn$p7i$1node2.news.atman.pl...

| Nic nie zakładam, z całej siły i na miarę możliwości sprzeciwiam się
| stosowaniu odpowiedzialności zbiorowej. Z równie dużą mocą apeluję o to
| aby winni ponosili odpowiedzialność za to co robią - ksiądz zboczeniec
| musi stanąć przed sadem o odpowiedzieć za to co zrobił - pseudokomuch  -
| SBek mordujący bądź znęcający się nad niewinnymi musi stanąć przed sądem
| i odpowiedzieć za to co robił,.. A gnojowi usiłującemu spłycić winę tych
| wyżej wymienionych zbirów po przez pieprzenie o zbrodniach Kościoła czy
| to Komunizmu

Wiesz czym różni sie nazizm od bolszewizmu? Nazizm był zbrodnią przeciw określonym grupom ludzi, sowietyzm był zbrodnią przeciw całej ludzkiej cywilizacji. Świadoma przynależność do takich organizacji jest niczym innym, jak deklaracją chęci popełniania zbrodni. Jeżeli gestapowiec w getcie strzelał do Żyda, to nie z powodów rabunkowych, tylko ideologicznych. Jeżeli ubek katował łączniczkę Armii Krajowej, to również nie z powodów osobistych, lecz ideologicznych.

 od razu w mordę Ĺźeby przestał szczekać jak kopia Goebbelsa.

Kopią Goebelsa, jest ten, kto zorganizowaną zbrodnię spłyca do motywacji osobistych. Tak właśnie tłumaczyli się nazistowscy dowódcy: Nic nie wiedzieli, nie wydawali rozkazów, ludzie dopuszczali się samowoli, palili synagogi bo mieli porachunki z Żydami i tak dalej. Ty chcesz być dzisiaj czerwoną kopią Goebelsa?

Data: 2013-11-03 18:58:22
Autor: jr

Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisał w wiadomości news:l55u72$uv3$3node2.news.atman.pl...

| A dlaczego Ty w ogóle zakładasz że ta zbrodnicza działalność Inkwizycji
| jest przedstawiana w sposób przesadzony, i próbujesz tak jakoś
| usprawiedliwiać to co się działo?

Działalność Inkwizycji jest dzisiaj wyolbrzymiana dlatego, ze Inkwizycja nigdy nie doczekała się uczciwego procesu. Jeśli komunizm takiego się nie doczeka, będzie również nadmiernie demonizowany.
Największą krzywdę Jaruzelskiemu wyrządził Adam Michnik. Gdyby nie jego propaganda, generał dostałby parę lat w zawiasach i później nikt jego nazwiskiem by się nie zajmował.

Data: 2013-11-02 23:23:19
Autor: jr

Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisał w wiadomości news:l53gao$g59$1node1.news.atman.pl...

> [...]
| odosobnienia dla kryminalistów. Luksusowym z tego względu że w tym
| gmachu było przetrzymywanych po kilkunastu więźniów.

Przyznasz Trybunie, że większy to luksus od pryczy w sowieckim łagrze?

Data: 2013-11-03 17:38:58
Autor: Trybun
W dniu 2013-11-02 23:23, jr pisze:
> [...]
| gmachu było przetrzymywanych po kilkunastu więźniów.

Przyznasz Trybunie, że większy to luksus od pryczy w sowieckim łagrze?

"Iron Maiden" to nie przyrząd z sowieckiego łagru, "Łoże Madejowe" takze nie stamtąd. I widzę że dla takich jak ty fizyczna robota to najgorsza pod słońcem tortura.

Data: 2013-11-03 19:11:07
Autor: jr

Użytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com> napisał w wiadomości news:l55u71$uv3$2node2.news.atman.pl...
> [...]
| > |
| > |

| "Iron Maiden" to nie przyrząd z sowieckiego łagru

Nie czas na średniowieczne metody, gdy ludzie są hurtem zamieniani w bydło.

, "Łoşe Madejowe"

Kto z uwolnionych z Bastylii leżał na "Łożu Madejowym"?

Data: 2013-11-03 11:43:46
Autor: Klin
Inkwizycja Hiszpańska - jak to było
Data: 2013-11-03 12:14:02
Autor: Klin
W dniu 2013-11-03 11:43, Klin > pisze:
W dniu 2013-11-01 21:40, Klin > pisze:
http://egofiles.com/jlEocAuxswYNemMK
   http://www.pch24.pl/duchowosc-inkwizycji,14427,i.html

      Tu ten sam artykuł plus dyskusja.
      http://marucha.wordpress.com/2013/04/28/duchowosc-inkwizycji/

Data: 2013-11-03 12:20:40
Autor: A. Filip
Klin <""klin\"@wp.pl, ,"> pisze:
W dniu 2013-11-01 21:40, Klin > pisze:
http://egofiles.com/jlEocAuxswYNemMK
  http://www.pch24.pl/duchowosc-inkwizycji,14427,i.html

No to ilu osobników *nie* święta inkwizycja KRK spaliła *żywcem*?
Bo takiego Stalinie też da się wybielać w duchu że więcej ludzi wysłał do łagrów niż obdarował strzałem w potylice.

W historii znalazły się siły ktĂłrym na rękę była "czarna propaganda" o *nie* świętej inkwizycji KRK.  Tylko Ĺźe im wystarczyła co najwyĹźej sporawa przesada, nie musiały opierać się na "100% kłamstwie".  Po za tym inkwizycja róşnie wyglądała w róşnych miejscach i w róşnych okresach.  Ten link powyĹźej nie dotyczy najgorszych ekscesĂłw jak sądzę.

--
A. Filip
Kiedy w styczniu lato, w lecie zima za to.  (Przysłowie polskie)

Data: 2013-11-03 12:37:09
Autor: Klin
W dniu 2013-11-03 12:20, A. Filip pisze:
Klin <""klin\"@wp.pl, ,"> pisze:
[...]

   Pewnie coś tam było dla trucicieli/ek/ aborcjonistĂłw/ek/ uwaĹźano
   ich o ile wiem za czarownikĂłw/ice/. Więcej w krajach protestanckich
   było t.z. polowań na czarownice choć tam inkwizycja nie działała.
   Oglądnij filmik z tej stronki: