Inne prędkości pamięci

Data: 2009-10-14 23:18:48
Autor: bim-bom
Inne prędkości pamięci
Mam laptopa, w którym pamięć to DDR2 667MHz.
Jeśli obok kości 667 bym włożył jedną 800MHz, to chyba obie by działały za 667?
Czy jest szansa, że ta druga by się "nie przyjęła"? Czy taka konfiguracja mogłaby być bardziej zawieszalna?

Z góry dzięki!

Data: 2009-10-15 04:21:17
Autor: mk
Inne prędkości pamięci
Roznie z tym bywa. Generalnie bardziej podatne na konflikty byly
moduly z DDR 1 np majac  modul 400 nie chcial wspolracowac z 266 mimo
ze to tez ddr1. Komputer reagowal jedna wielka zwiecha pomogla
aktualizacja BIOS. Z DDR2 raczej nie ma takich problemow wyjatkowo
zdarza sie to w komputerach stacjonarnych uznanych firm np. della,
ktory montuje jakies dziwne moduly. Zawsze lepiej wczesniej
zaaktualizowac bios a kompatybinosc w dol nie powinna powodowac
zwiech.

Data: 2009-10-15 17:39:33
Autor: Radosław Sokół
Inne prędkości pamięci
bim-bom pisze:
Mam laptopa, w którym pamięć to DDR2 667MHz.

Notebooka. 333 MHz.

Jeśli obok kości 667 bym włożył jedną 800MHz, to chyba obie by działały za 667?

400 MHz. Jest szansa.

Czy jest szansa, że ta druga by się "nie przyjęła"? Czy taka konfiguracja mogłaby być bardziej zawieszalna?

Może, jeżeli BIOS notebooka nie uwzględnia wypadkowej para-
metrów tylko czyni założenie, że wszystkie moduły będą iden-
tyczne. Niektóre tak robią. Obecnie przeważają jednak BIOSy
normalnie wyliczające wspólne (wypadkowe) najszybsze para-
metry na podstawie danych wszystkich zamontowanych modułów.

Dopóki nie spróbujesz -- nie dowiesz się.

Data: 2009-10-15 23:14:46
Autor: bim-bom
Inne prędkości pamięci
Radosław Sokół pisze:
bim-bom pisze:
[...]

Chyba nie spróbuję - już kupiłem 333-kę :)
Ale dzięki za info dla Was obu.

Inne prędkości pamięci