Inne zdarzenia losowe

Data: 2011-08-25 21:12:31
Autor: Sebastian Biały
Inne zdarzenia losowe
Wiedzialem że będzie z tym kłopot ...

Jakiś czas temu pytałem co to sa inne zdarzenia losowe bo bank chce taką polisę zabezpieczającą przedmiot hipoteki ale nijak nie potrafi ich zdfiniować na kilka zapytanych doradzców.

Dostarczyłem więc plisę o nazwie "Od ognia i innych zdarzeń losowych" akredytowaną przez bank o nazwie identycznej jak wymagana w umowie.

Dzisiaj (3 miesiące od dostarczenia, na kilka dni przed końcem terminu) sprytnym wybiegiem bank wyssał ode mnie 40zł za dwa monity że ta polisa zła była i w ogóle do dupy. Bo nie ma od zalania i powodzi. Choć cesje pospisali bez szemrania.

Zalanie i powódź sią rozszerzeniem polisy a nie bazą.

Zgłosiłem reklamację dzisiaj żeby ki ktoś kompetentny wskazał obowiązujący mnie przepisa prawa definiujący owe pojęcie "inne zdarzenia losowe" bo o powodzi ani słowa w dokumentach ktore podpisalem z bankiem, więc zakładam ze to jakiś przepis nadrzedny, ustawa, konstytucja czy inne 10 przykazań.

Jakie mam szanse na reklamację? Bank ma w nazwie 3 litery z czego pierwsza ma kod asci 0x49 ...

Data: 2011-08-25 13:08:23
Autor: BI
Inne zdarzenia losowe
On 25 Sie, 21:12, Sebastian Biały <h...@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Ubezpieczenia tzw. ogniowe we wszystkich Towarzystwach składają się z
zakresu podstawowego (FLExA - od angielskich nazw ognia, piorunu,
wybuchu i upadku statku powietrznego) oraz z ryzyk dodatkowych, które
nie są jednakowe w różnych Zakładach Ubezpieczeń, więc ich definicje
mogą różnić się w istotnych kwestiach. Podstawową "konstytucją" dla
umowy ubezpieczenia są  tzw. ogólne warunki ubezpieczenia (o.w.u.).
Klient powinien je otrzymać przed podpisaniem polisy, zapoznać się z
nimi i wtedy będzie wiedział jak wygląda ochrona serwowana przez
konkretnego ubezpieczyciela w różnych wariantach. Jeśli nie wystarcza
mu podstawowy zakres ubezpieczenia (polisa najtańsza), może prosić o
rozszerzenie o ryzyka dodatkowe, ponosząc nieco wyższy koszt polisy.
Ryzykiem dodatkowym może być np. huragan, powódź, lawina, zapadanie i
usuwanie się ziemi, nadmierne opady śniegu, deszcz nawalny itp.
Moim zdaniem szanujący się bank powinien uprzedzić klienta jaki zakres
ubezpieczenia go satysfakcjonuje by klient od razu dostarczył mu
odpowiednią polisę.

Data: 2011-08-25 16:21:13
Autor: witek
Inne zdarzenia losowe
On 8/25/2011 3:08 PM, BI wrote:
  może prosić o
rozszerzenie o ryzyka dodatkowe, ponosząc nieco wyższy koszt polisy.

ha ha

nieco wyzszy.

nieco wyzszy to on jest zanim cokolwiek podlegnie ubezpieczeniu.
potem to on juz jest duuuuuzzzzoooo za wysoki.

Data: 2011-08-25 13:43:58
Autor: C.
Inne zdarzenia losowe
Jakie mam szanse na reklamację? Bank ma w nazwie 3 litery z czego
pierwsza ma kod asci 0x49 ...

A właśnie miałem ten sam bank pytać o to samo ...

Spróbowałem pokombinować tak: skoro nie chcę "ich" ubezpieczenia i
chcę w to miejsce alternatywne, to muszę zobaczyć jaki zakres obejmuje
to, co sami proponują

Bank ubezpiecza kredyty w TU Europa SA  i tutaj http://www.ingbank.pl/_fileserver/item/1003144
są warunki :
- Wariant  podstawowy = Ubezpieczenie Nieruchomości od Pożaru i innych
Zdarzeń losowych
- Wariant rozszerzony = Ubezpieczenie Nieruchomości od Pożaru i innych
Zdarzeń losowych, Ubezpieczenie Ruchomości domowych od Pożaru i innych
Zdarzeń losowych, Ubezpieczenie Ruchomości domowych na wypadek
Kradzieży z włamaniem i Rabunku, Ubezpieczenie OC.

Przedmiotem ubezpieczenia Nieruchomości od Pożaru i innych Zdarzeń
losowych są Nieruchomości o charakterze mieszkalnym wraz z ich Stałymi
elementami oraz Nieruchomości o charakterze użytkowym wraz z ich
Stałymi elementami, na których ustanowienie hipoteki stanowić ma lub
stanowi docelowe zabezpieczenie spłaty udzielonego Kredytu.

I dalej:

Zakres ubezpieczenia Nieruchomości wybudowanych wraz z ich Stałymi
elementami oraz Ruchomości domowych obejmuje Szkody wyrządzone w
sposób nagły, nieprzewidziany i bezpośrednio przez następujące
Zdarzenia losowe:

1) Pożar,
2) Uderzenie pioruna,
3) Przepięcie,
4) Eksplozja,
5) Implozja,
6) Upadek statku powietrznego,
7) Zalanie,
8) Huragan,
9) Powódź,
10) Spływ wód po zboczach,
11) Grad,
12) Obsunięcie się ziemi,
13) Zapadnięcie się ziemi,
14) Lawinę,
15) Upadek drzewa lub jego części,
16) Deszcz nawalny,
17) Uderzenie pojazdu.

Domyślam się, że stąd wzięła im się ta powódź, ale szczerze mówiąc
pewnie dałbym się tak samo wpuścić w kanał jak autor wątku.

Cyprian

Data: 2011-08-25 16:24:26
Autor: witek
Inne zdarzenia losowe
On 8/25/2011 3:43 PM, C. wrote:
[...]

pamietaj, ze przy takiej definicji  spalenie towjej chaty przez sąsiada pijaka nie podlega ubezpieczenie bo takie zdarzenie nie jest nieprzewidywalne. Dało sie przewidziec, ze sąsiad kiedys pusci coś z dymem lub zapomni zakrecic po pijaku kurki.

Data: 2011-08-26 00:24:47
Autor: Sebastian Biały
Inne zdarzenia losowe
On 2011-08-25 22:43, C. wrote:
Bank ubezpiecza kredyty w TU Europa SA  i tutaj http://www.ingbank.pl/_fileserver/item/1003144
są warunki :

Ale mnie one w ogóle nie interesują. To jest *jakieś* ubezpieczenie. Ma taki-a-taki zakres. Jest w nim powódz - super. Inni powodzi w opcji podstawowej nie mają - też super (a przecież są na liście uznawanych ubezpieczycieli przez XXX).

Data: 2011-08-25 21:19:48
Autor: neoniusz
Inne zdarzenia losowe
W dniu 25.08.2011 21:12, Sebastian Biały pisze:
Bank ma w nazwie 3 litery z czego
pierwsza ma kod asci 0x49 ...

ROTFL.

Data: 2011-08-25 21:29:57
Autor: MarekZ
Inne zdarzenia losowe
Użytkownik "neoniusz" <neon@joemonster.org> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j3678k$paj$1@news.onet.pl...
W dniu 25.08.2011 21:12, Sebastian Biały pisze:
Bank ma w nazwie 3 litery z czego
pierwsza ma kod asci 0x49 ...

ROTFL.

Ale konspira, nie? :D

Data: 2011-08-25 21:54:04
Autor: Sebastian Biały
Inne zdarzenia losowe
On 2011-08-25 21:19, neoniusz wrote:
Bank ma w nazwie 3 litery z czego
pierwsza ma kod asci 0x49 ...
ROTFL.

:D To odruch, jak się caly dzień programuje :P

Data: 2011-09-02 15:36:00
Autor: Wiesław Gajda \(Gold Finance\)
Inne zdarzenia losowe

Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j366r4$q6t$1news.onet.pl...
[...]

Definicja "zdarzeń losowych" powinna się znajdować w OWU, a OWU powinien dostarczyć lub udostępnić doradca przed podpisaniem umowy kredytu. To jeśli polisa była z banku razem z kredytem. W ubezpieczeniach zewnętrznych też taka definicja znajduje się w OWU, które otrzymuje się od agenta.

Z reszty postu wnioskuję, że polisa była zewnętrzna. A to znaczy, że zawarł Pan umowę ubezpieczenia w nieodpowiednim wariancie, w którym zalanie i powódź nie było objęte ochroną. Bank jednak przed przyjęciem umowy cesji powinien sprawdzić jakie ryzyka są objęte ochroną. Błędy więc wystąpiły po obu stronach.

--
Pozdrawiam,

Wiesław Gajda
Doradca Finansowy, Oddział Gdańsk

Data: 2011-09-05 11:04:13
Autor: Piotr Gałka
Inne zdarzenia losowe

Użytkownik "Wiesław Gajda (Gold Finance)" <wieslaw.gajda@goldfinance.pl> napisał w wiadomości news:j3qm8d$slu$1news.task.gda.pl...

[...]

Musiało Ci umknąć jak Sebastian miesiąc/dwa temu usiłował się od banku dowiedzieć co to są te inne zdarzenia na które ma być polisa i jedyne co się dowiedział, to że polisa ma być "od ognia i innych zdarzeń losowych", a definicji innych zdarzeń nie udało mu się uzyskać ani od banku ani jakiegoś wskazania na ustawę, czy cokolwiek innego co by definiowało jakie to mają być zdarzenia.
No to zawarł polisę o takiej nazwie - gdzie jego błąd ?
P.G.

Data: 2011-09-02 20:31:10
Autor: Sebastian Biały
Inne zdarzenia losowe
On 2011-08-25 21:12, Sebastian Biały wrote:
[ciach]

Bank uznał reklamację za zasadną. Jednak uznając nie musiał mi wskazać żadnego aktu prawnego obligującego mnie do czekolowiek, więc dalej nie wiadomo jaka była podstawa żadania wpisu o wodzie.

Inne zdarzenia losowe