Inpost

Data: 2015-01-03 15:48:09
Autor: re
Inpost
Kolejne wieści z "frontu" :-)

Przychodzę do punktu odbioru po przesyłkę i spotykam w niej panią która ostatnim razem zamknęła punkt kwadrans przed czasem tak, że jej nie odebrałem i sąd zdaje się przysłał kolejne wezwanie bo pod rygorem doprowadzenia :-)
Nim zdążyłem wyłuszczyć po co przychodzę.
Pani: Nie obsłużę pana
Ja: Jak to? Przyszedłem odebrać przesyłkę.
Pani: Innych obsłużę, pana nie obsłużę. Może pan przyjść w poniedziałek.
Ja: Nie zamierzam przychodzić w poniedziałek.
Pani: Nie obchodzi mnie to.
Ja: To proszę przyjąć reklamację.
Pani: Może pan sobie składać w poniedziałek.
Ja: Nie odejdę od okienka póki pani nie przyjmie reklamacji.
Pani: Ja mam czas.
Stoję w okienku. Ludzie czekają za mną. Mija z 15 minut. Przybiegają ochroniarze bo pani wcisnęła przycisk napadowy. Wyjaśniam co i jak. Grożą policją.
Mija kolejne 15 minut. Zjawia się stado policjantów. Wyjaśniam co i jak. Że pani nie chce mi wydać przesyłki ani przyjąć reklamacji. Pani dyskutuje z policjantami, że nie wyda. Jak w końcu policjant wyjechał na nią, że ma mnie obsłużyć tak, jak innych klientów to łaskawie zabrała się za wydanie przesyłki. Oczywiście kolejne problemy stwarza, że nie ma awiza. No nie ma, Inpost nie dostarcza powtórnego awiza. Podpis nieczytelny. Drukowanymi ? W końcu łaskawie wydaje przesyłkę. Pani aktorsko płacze i do policjanta jak ja ją traktuję, że jest człowiekiem.

Data: 2015-01-03 16:38:44
Autor: Robert Tomasik
Inpost
Użytkownik "re" <re@re.invalid> napisał w wiadomości news:m890n3$ggo$1mx1.internetia.pl...
[...]

Policjanci napisali notatkę. Ty powinieneś napsiać skargę i ktoś to rozpatrzy. Zastanawiam sie również nad złozeniem zawiadomienia o przestępstwie. Co do zasady kobieta ukryła przed Tobą dokument.

Data: 2015-01-04 19:19:50
Autor: re
Inpost
Użytkownik "Robert Tomasik"

[...]

-- -
Już kiedyś składałem reklamację i odpowiedzi nie otrzymałem. Że powodem
zdarzenia, które doprowadziło do składania tamtej reklamacji, okazało się
być permanentne niedostarczanie powtórnego awiza przez Inpost to chciałem tą
sprawą zainteresować Miejskiego Rzecznika Prawa Konsumenta, więc napisałem
emaila, na który jednak ciągle nie mam żadnej odpowiedzi. I raczej nie mogę
się tym zajmować w godzinach pracy rzecznika. Ale trafiłem na elektroniczną
skrzynkę podawczą na którą wyślę kolejne zapytanie. Mniemam, że wtedy mi
odpowie, ale jakoś tak czuję, że sprawy naprawdę nie podejmie. A akurat w
trakcie wczorajszego zdarzenia jedna z osób potwierdziła, że takich samych
problemów z powtórnym awizem doświadcza. No i tak samo mogę wysłać już w
sprawie tego konkretnego zdarzenia. Ale nie wiem czy mi się będzie chciało.
Mnie generalnie chodzi o to, by te przesyłki dało się odebrać. Pracownicy
punktu w którym odbieram zupełnie nie rozumieją kwestii. Pani (nie ta
ewidentnie problemowa) mówi mi np, że skoro z pierwszego awiza dowiedziałem
się to po co mi drugie. A jeszcze przecież nie wiadomo ile tych awiz po
drodze nie dostałem bo przecież tak samo jak nie dostaję powtórnego tak i
pierwsze może się gubić tylko jeszcze tego nie zauważyłem. I to nie tylko
przez niedostarczenie przez Inpost, ale np. nieprzekazanie mi, że ktoś z
domowników zawalił albo ja sam zgubiłem co oczywiście byłoby znacząco inną
kategorią niż niedostarczenia przez operatora pocztowego, ale właśnie
dlatego mam dostać oba awiza a nie tylko jedno.

Zastanawiam sie również nad złozeniem zawiadomienia o
przestępstwie. Co do zasady kobieta ukryła przed Tobą dokument.
-- -
Ciekawe. Ale faktycznie jak tak piszesz to widzę, że ma to sens. Pytanie co
mi to daje w kwestii postępowania. Główny problem z tymi przesyłkami polega
na tym, że trudno tu czegoś dowodzić bo jak dowieść niedostarczenia awiza
jak ktoś może twierdzić, że dostarczył. I dobrze się stało, że wczorajsze
zdarzenia doprowadziły do interwencji policji bo właśnie jakaś notatka
powstanie potwierdzająca akurat ukrycie. Ale co będzie następnym razem to ja
już nie jestem w stanie przewidzieć. Przede wszystkim policja nie chce w tym
sprawach w ogóle interweniować, odwołuje do skierowania pozwu cywilnego
jakby to była zwykła przesyłka. W przypadku ukrycia dokumentu mogę już chyba
śmiało wzywać.

Data: 2015-01-04 19:51:29
Autor: Robert Tomasik
Inpost
Użytkownik "re" <re@re.invalid> napisał w wiadomości news:m8c1g0$qml$1mx1.internetia.pl...

[...]

W tym konkretnym wypadku masz dowód na to, że pracownica InPostu ukryła przed Tobą bezprawnie przesyłkę. I nie rozszerzaj tego zawiadomienia o naprawę świata.

Data: 2015-01-06 17:16:46
Autor: re
Inpost

Użytkownik "Robert Tomasik"

[...]

Ok, ale na razie to ja nie składam zawiadomienia odnośnie ukrycia przesyłki a rzecznikowi zgłaszałem już sprawę niedostarczania awiza i nic nie wskazuje by te awiza nagle zaczęły przychodzić, więc należy to kontynuować.

Data: 2015-01-06 17:32:25
Autor: Robert Tomasik
Inpost
Użytkownik "re" <re@re.invalid> napisał w wiadomości news:m8h31b$6c0$1mx1.internetia.pl...

Ok, ale na razie to ja nie składam zawiadomienia odnośnie ukrycia przesyłki

To przestępsto ścigane z urzędu - w sumie Policja w tym wypadku powinna z urzędu wszcząć postępowanie.

a rzecznikowi zgłaszałem już sprawę niedostarczania awiza i nic nie wskazuje by te awiza nagle zaczęły przychodzić, więc należy to kontynuować.
Co awizo lub nie ma wspólnego z odmową wydania przesyłki?

Data: 2015-01-07 19:50:53
Autor: re
Inpost

Użytkownik "Robert Tomasik"

[...]

Zdziwiłbym się. Podejrzewam, że nawet zgłoszenia nie będą chcieli przyjąć.

[...]
To, że oba prowadzą do niemożliwości odebrania przesyłki.

Data: 2015-01-08 04:02:15
Autor: Robert Tomasik
Inpost
Użytkownik "re" <re@re.invalid> napisał w wiadomości news:m8k0ec$8fr$1mx1.internetia.pl...

Użytkownik "Robert Tomasik"

[...]

A możesz szerzej napisać, czym ów brakchęci będzie się objawiał? Bocdo zasady, to na postanowienie oodmowie wszczęcia postępowania zażąlenie przysługuje. Ale nie wiem, czyo to Cichodzi.

[...]
Ale tylko odmowa jej wydania jest przestęstwem. Brak awiza spowoduje, że po przesyłkę nie przyjdziesz.

Data: 2015-01-09 02:16:15
Autor: re
Inpost

Użytkownik "Robert Tomasik"

[...]

Mnie jeszcze o nic nie chodzi, ale jakieś dziwne pytania zadajesz. Jest powszechnie znanym niechęć policji do przyjmowania zgłoszeń. Zniechęca to skutecznie zwykłych ludzi, którzy nie mają tyle czasu co Ty ani nikt im za to nie płaci ani cokolwiek innego co uzasadniałoby walkę z tym.

[...]
No właśnie. Nie przyjdę a sąd uzna przesyłkę za doręczoną, czyli wadliwe doręczenie zastępcze, które nim wyprostujesz to Cię komornik może już zlicytować.

Data: 2015-01-09 19:09:02
Autor: Robert Tomasik
Inpost
Użytkownik "re" <re@re.invalid> napisał w wiadomości news:m8nbcv$rkq$1mx1.internetia.pl...

Mnie jeszcze o nic nie chodzi, ale jakieś dziwne pytania zadajesz. Jest powszechnie znanym niechęć policji do przyjmowania zgłoszeń.

Powszechnie znane komu - poza Tobą?

Zniechęca to skutecznie zwykłych ludzi, którzy nie mają tyle czasu co Ty ani nikt im za to nie płaci ani cokolwiek innego co uzasadniałoby walkę z tym.

A tak jaśniej?

[...]
O czym my w ogóle piszemy? Bo zdaje sie, że nie do końca rozumiesz.

Data: 2015-01-09 20:01:34
Autor: re
Inpost

[...]

Wszystkim poza Tobą :-)

[...]

Nie tak dawno usiłowałem zgłosić, że mi ktoś wywalił gruz przed garażem. No i nie udało się. To samo w straży miejskiej. Mandat za to jest chyba, tak ? Może złożysz zażalenie jako mój pełnomocnik bo wygląda, że masz czas...

[...]
Czego Ty (!!!) znowu nie rozumiesz ? To prosta kwestia jest. By doszło do doręczenia zastępczego potrzebne jest podwójne awizowanie.

Data: 2015-01-09 23:46:06
Autor: Robert Tomasik
Inpost
Użytkownik "re" <re@re.invalid> napisał w wiadomości news:m8p9qf$hvu$1mx1.internetia.pl...

> [...]

> Może złożysz zażalenie jako mój pełnomocnik bo wygląda, że masz czas...

A gdzie tu widzisz interes społeczny w ściganiu? Policjant powinien Ci doręczyć po zawiadomieniu takie pouczenie, z któtego wynika, że nie wkażdym przypadku wykroczenia Policja ma oboiwiązek znosić oskarżenie. Ale w tym wypadku spokojnie możesz to zrobić sam. Mandatem policjantmógłby sprawcę ukarać, jakby go złapał na gorącym uczynku.

[...]

Krotność awizowania nie moze być przedmiotem postępowania karnego. Odmowa wydania listu tak.

Data: 2015-01-10 00:39:43
Autor: re
Inpost

Użytkownik "Robert Tomasik"

[...]

No i widzisz pierdoły wypisujesz. Nie chodziło o wystawienie mandatu tylko o wykrycie sprawcy wykroczenia. Zostało to wyraźnie im przekazane a powinni sami rozumieć po co są. Mimo tego sprawy nie podjęli. Zgłoszenie na straż przebiegło tak, że przedstawiłem sprawę na co pani tylko zapytała się "czy wie pan, że będzie pan musiał ten gruz uprzątnąć?". Nie miała nic innego do powiedzenia mimo, że znowu jasno przekazałem, że chodzi mi o ukaranie tego, co ten gruz wyrzucił, czyli że trzeba się pofatygować i go poszukać.

BANDA OBIBOKÓW

[...]

No i o czym Ty teraz piszesz ? Ja o wadach postępowań wynikających z działania operatora pocztowego czym moim zdaniem powinien zająć się odpowiedni urząd. Bo sprawa nie dotyczy dwu moich niedostarczonych przesyłek a tysięcy (i to chyba setek tysięcy), które sądy powierzają do dostarczenia stronom postępowań. To jest nie tylko wina tego operatora ale i sądów, że wiedząc o takich problemach nadal to robią.

Data: 2015-01-10 18:05:39
Autor: Robert Tomasik
Inpost
Użytkownik "re" <re@re.invalid> napisał w wiadomości news:m8pq41$9c6$1mx1.internetia.pl...

-- -
No i widzisz pierdoły wypisujesz. Nie chodziło o wystawienie mandatu tylko o wykrycie sprawcy wykroczenia.

Zajrzyj do Kodeksu Wykroczeń - art. 1 oraz Kodeksu Postępowań w Sprawach o Wykroczenie - tak okolice art. 27 :-) A jeśli już nabierzesz przekonania, że naruszono Twoje porawa, to art. 56a kpow.

Zostało to wyraźnie im przekazane a powinni sami rozumieć po co są. Mimo tego sprawy nie podjęli.

No i właśnie wiedzą.

[...]

A były jakieś dane pozwalajace na jego ustalenie? Pytam, bo postępwoanie o wykroczenie ma swoje ograniczenia. trudno wszczynać postępwoanie o każdy leżacy na ulicy pet, choć wiadomo, że rzucajacy wykroczenie popełnił. Nie próbuj sparwy sprowadzać do paranoi.

BANDA OBIBOKÓW

-- -
[...]
Nie da się całego świata naprawić, natomiast można spróbować troszkę poprawić jego fragmencik. Złóż zawiadomienie o znanym Ci przestępstwie, a nie pisz o nieprawościach tego sprawa. Policja może dążyc do ukarania tej kobiety z Inpostu. Całego systemu nie naprawi.

Data: 2015-01-10 22:23:03
Autor: re
Inpost

Użytkownik "Robert Tomasik"

-- -
[...]

A skąd ja to mam wiedzieć ? Po to zgłaszałem by spróbowali znaleźć, ale skoro nie raczyli przyjąć to przecież nie wsiądę na konia, nie zakręcę lassem i nie zaciągnę ich na miejsce by to zrobili.

Pytam, bo postępwoanie o
wykroczenie ma swoje ograniczenia. trudno wszczynać postępwoanie o każdy
leżacy na ulicy pet, choć wiadomo, że rzucajacy wykroczenie popełnił.
-- -
Jaki znowu pet ? Weź się chłopie skup. Gruz przed garażem.

Nie
próbuj sparwy sprowadzać do paranoi.
-- -
ByA Ty możesz ?

BANDA OBIBOKÓW
-- -
[...]
Więc ja właśnie uważam za zdecydowanie istotniejsze doprowadzenie do dostarczania powtórnego awiza.

Data: 2015-01-11 00:51:12
Autor: Robert Tomasik
Inpost
Użytkownik "re" <re@re.invalid> napisał w wiadomości news:m8s6fq$ca0$1mx1.internetia.pl...

[...]

No ale weź ochłoń i sie zastanów. Jak powiadoimiłeś, żektoś wywalił śmieci na Twoim terenie, to oczekwiałeś, że ktoś bedzi ściągał dane z satelitów? Ja mam swiadomość, ze Twoja sparwa była dla Ciebie ważna, ale weź na to rzuć okiem globalnie.

[...]

Co mogę? Po prostu trzeba zawsze sie zastanawiać, czy to, co chcesz, by zrobiono ma sens. Jaki sens jest, by Policja prowadziła śledztwo w sparwie kilku śmieci na Twoim terenie? Tobei sie nie chciało, a Policja ma się w to angażować?

[...]
Czyli odmowę wydania przesyłki uważasz za mało ważną. Czemu masz zatem pretensje do Policji, ze stanęła na takim samym stanowisku?

Data: 2015-01-10 22:27:54
Autor: Konfabulator
Inpost
Ja mam swiadomość, ze Twoja sparwa była dla Ciebie ważna, ale weź na to rzuć okiem globalnie. -- --

Jak zamordują Iksińskiego to globalnie też wszyscy mają to w dupie. Od kiedy to wykroczenia/przestępstwa sortujemy po globalności?

Data: 2015-01-11 08:36:54
Autor: Liwiusz
Inpost
W dniu 2015-01-11 o 07:27, Konfabulator pisze:
Jak zamordują Iksińskiego to globalnie też wszyscy mają to w dupie

Błędne założenie, to i późniejsze wnioski masz śmieciowe.

--
Liwiusz

Data: 2015-01-11 16:38:09
Autor: Robert Tomasik
Inpost
Użytkownik "Konfabulator" <konfabulator@10g.pl> napisał w wiadomości news:4ad8eab7-5953-4b3e-a1b9-16694c402c23googlegroups.com...
Ja mam swiadomość, ze Twoja sparwa była dla Ciebie ważna, ale weź na to
rzuć okiem globalnie.
-- --

Jak zamordują Iksińskiego to globalnie też wszyscy mają to w dupie. Od kiedy to wykroczenia/przestępstwa sortujemy po globalności?

-- -- -

Od zawsze. Weź popatrz choćby na podział na przestępostwa / wykroczenia wynikajacy z ustaw. Te mniej ważne i niebezpieczne dla ogółu są wykroczeniami.

Data: 2015-01-12 19:44:09
Autor: re
Inpost

Użytkownik "Robert Tomasik"

[...]

Ale, że co ? Zarówno wykroczenia jak i przestępstwa są szkodliwe społecznie. Nie sugerujesz chyba, że ktoś mi przysługę zrobił wyrzucając gruz przed garażem.

Data: 2015-01-13 13:32:38
Autor: Robert Tomasik
Inpost
Użytkownik "re" <re@re.invalid> napisał w wiadomości news:m915tu$40d$1mx1.internetia.pl...

[...]

Nie wiem. Może chciał Ci podjazd utwardzić :-)

Data: 2015-01-13 20:50:36
Autor: re
Inpost

Użytkownik "Robert Tomasik"

[...]

A szkło dorzucił by słońce lepiej odbijał

Data: 2015-01-12 19:28:51
Autor: re
Inpost

Użytkownik "Robert Tomasik"

[...]

No ale weź ochłoń
-- -
Po czym wnioskujesz, że są tu jakieś większe emocje ?

i sie zastanów.
-- -
Czemu Ty tego nie zrobiłeś ?

Jak powiadoimiłeś, żektoś wywalił śmieci
na Twoim terenie,
-- -
Nie śmieci tylko gruz.
Nie na moim tylko na państwowym oddanym mi w posiadanie.

to oczekwiałeś, że ktoś bedzi ściągał dane z satelitów?
-- -
A co mnie obchodzi jak ktoś będzie prowadził dochodzenie ? Czy ja z policji jestem ?

Ja mam swiadomość, ze Twoja sparwa była dla Ciebie ważna, ale weź na to
rzuć okiem globalnie.
-- -
To proste jest. Żeby sprawę ocenić trzeba ją zbadać.

[...]

Skąd wiesz ile śmieci ?
Skąd wiesz, że mi się nie chciało ?
Czemu sądzisz, że powinno mi się chcieć ?
Czemu konkretnie, jako społeczeństwo, mielibyśmy nie ścigać wyrzucenia tego gruzu ?

Doceniając trud, że w ogóle odpowiadasz, nie mogę zrozumieć jak można takie pierdoły opowiadać.

[...]
Dlatego, że generalnie ważniejsza jest sprawa globalna od lokalnej.

Data: 2015-01-13 13:38:50
Autor: Robert Tomasik
Inpost
Użytkownik "re" <re@re.invalid> napisał w wiadomości news:m91517$10s$1mx1.internetia.pl...
o wniosku, że za
Ja mam swiadomość, ze Twoja sparwa była dla Ciebie ważna, ale weź na to
rzuć okiem globalnie.
-- -
To proste jest. Żeby sprawę ocenić trzeba ją zbadać.

No i zbadano. Ktoś doszedł do najparwdopodobniej słusznego wniosku, że szanse na wykrycie żadne, zagrożenie znikome, więc sensu udziwniania nie ma.

-- -
[...]
No to zmieniaj to globalnie - napisz do lokalnego posła przykłądowo. Ale nie wikłaj w to Policji.

Data: 2015-01-13 22:40:18
Autor: re
Inpost

Użytkownik "Robert Tomasik"

o wniosku, że za
[...]

To właśnie napisałem, że nie ma sensu niczego zgłaszać jak w każdej sprawie dochodzą do takich "wniosków".

-- -
[...]
I co ten poseł niby miałby zrobić ? Nie ma urzędu, który mógłby to zrobić ?

Ale
nie wikłaj w to Policji.
-- -
Czemu ? I o czym Ty w ogóle mówisz ?

Może jeszcze raz przedstawię sprawę bo nowe fakty mam. Jak ktoś kumaty to zrozumie. Część z tych rzeczy już tutaj opisywałem, a cześć nie bo dopiero teraz się o nich dowiedziałem.

Kiedyś dawno sąd wydał niekorzystny dla mnie wyrok. Przy ogłaszaniu wyroku przedstawił uzasadnienie słowne z którego jasno wynikało, że z d...y to wszystko wziął i należy złożyć apelację. Więc złożyłem pismo o pisemne uzasadnienie by wiedzieć co konkretnie mam zaskarżyć. Że rzadko bywam w domu to oczywiście dostałem awizo do skrzynki. No i jak miałem możliwość odebrać przesyłkę to udałem się do znanego już tutaj punktu odbioru Inpost. Niestety pech chciał, że był to jakiś okres świateczny i termin odbioru przesyłki przypadał na sobotę kiedy to punkt odbioru jest (oczywiście ?) nieczynny. Udałem się więc po przesyłkę pierwszego dnia roboczego po tym okresie w celu odbioru przesyłki. Na miejscu okazało się, że przesyłki nie mogę już odebrać bo została zwrócona. Nie wiadomo skąd była ani nie można było odczytać numeru z tego awiza. Uważając, że przesyłka mi się należy właśnie dlatego, że termin przypadał na dzień kiedy punkt był nieczynny i mając na względzie przepisy dotyczące doręczenia zastępczego stwierdziłem, że muszę jakoś wykazać niemożność podjęcia przesyłki, więc złożyłem reklamację. Pani bardzo ciężko było ją przyjąć bo uważała, że nie musi, ale ostatecznie udało się ją przekonać (czemu k.. ja muszę walczyć o to, do czego mam prawo). W treści reklamacji zawarłem informację, że odmówiono mi wydania przesyłki o numerze .... który ze względu na nieczytelność ... przerysowałem. Kiedy jednak bardziej sprawę zgłębiłem okazało się, że ... wcale nie mogę liczyć na odbiór przesyłki w kolejny dzień roboczy bo .. sobota, kiedy termin odbioru przypadał, nie jest dniem ustawowo wolnym więc nic nie ma do rzeczy że te punkt nie był czynny. Ale reklamacja została złożona. Za jakiś czas przyszła do mnie korespondencja, że z powodu niepodjęcia przesyłki niekorzystny dla mnie wyrok uprawomocnił się. W uzasadnieniu sąd napisał, że przesyłka była dwukrotnie awizowana. I tak mnie to zastanowiło ... przecież ja jeszcze nigdy nie dostałem powtórnego awiza mimo, że z reguły nie byłem w stanie odebrać w pierwszym terminie. I kierując się tym podejrzeniem oraz podnosząc różne kwestie wynikające z tego podejrzenia oraz z treści awiza wniosłem o przywrócenie terminu. Sąd wysłałał to do wyżej instancji. Nim wyższa instancja sprawę rozpatrzyła komornik ściągnął ze mnie kasę. Odbyło się to w tak "przyjacielskiej" atmosferze, że jeszcze karę 2000zł (co za pojeb) nałożył. Oczywiście złożyłem skargę, nadal czeka na rozpatrzenie. W końcu wyższa instancja sprawę podjęła i dopatrzyła się szeregu uchybień proceduralnych przy rozpatrywaniu mojego wniosku o przywrócenie terminu w tym oczywiście podnoszonego przeze mnie braku powtórnego awiza. Jakieś przesyłki po drodze dostawałem, wezwania ... standardowo brak powtórnego awiza. Stało się więc jasne, że to nie żadne podejrzenie a fakt. Minęło kilka miesięcy. Grudzień. Dostaję awizo, a jakże, bez powtórnego. Udaję się więc do znanego tu punktu Inpost :-) Jak już mówiłem, ja zasadniczo nie mam kiedy tego odbierać więc ... kwadrans przed 18-tą. A tu ... pani sobie zamknęła. Trochę przebojów, ale przesyłki i tak nie udaje się odebrać. Znowu nie wiadomo skąd. Po kilku miesiącach nadal brak odpowiedzi na poprzednią reklamację. No nic nie zrobię. Mija miesiąc ... przychodzi awizo, i znowu jakoś nie chce przyjść powtórne. No nic, mamy 2-gi dzień nowego roku, udaję się do znanego już punktu odbioru InPost :-) po tym jak byłem w wigilię i całkiem było zamknięte byśmy se przyszło w nowym roku (a jak powie, że za rok to co?), no to przyszedłem, ale jakiś cud, że akurat miałem możliwość. A tam pani mi mówi, że mnie nie obsłuży. Więc mówię, że skoro tak to chcę złożyć reklamację. Reklamacji też nie chce przyjąć. Pani mówi do mnie, że ma czas. A ja tak sobie, ale przesyłkę muszę odebrać, więc twardo zostaję. Opisywałem tutaj na świeżo jak to wyglądało. Przyjeżdża ochrona, potem policja, i tu jak policjant na nią najechał to pani w końcu mięknie i przesyłkę nie bez stwarzania trudności wydaje. Rozchodzimy się. Policjant stwierdza ... nieporozumienie. Ja tam nie wiem gdzie on tu widzi nieporozumienie, ale ok, w końcu przesyłkę mam. A przesyłka ... z tego właśnie sądu, który kiedyś odmówił mi przywrócenia terminu po tym, jak nie byłem w stanie przesyłki odebrać. Udaję się sądu :-) A w sądzie ... okazuje się, że ta poprzednia nieodebrana przesyłka także była z tego sądu. Sąd we wrześniu poprzedniego roku zadał Inpostowi pytanie o moją przesyłkę i nadal czeka :-)

Nie wiem czy wystarczająco przybliżyłem Wam kwestię podwójnej awizacji i doręczeń w ogóle :-)

I jeszcze taka ciekawostka ... sąd może mi przysłać powiadomienia internetem ale nie ePuap. Skrzynkę w ePuap sąd oczywiście ma, ale twardo stoi, że można jej używać tylko do spraw administracyjnych, czyli zamiast mi wysyłać z ustawową awizacją którą ePuap zapewnia, zamierza mi wysyłać tak, jak to nasz dzielny Robert proponuje, po prostu emailem bez żadnych potwierdzeń. Pracownice sekretariatu w ogóle nie wiedzą, że istnieje coś takiego jak ePuap. Akta sprawy ... odpis ... no na kartce. Inaczej sędzia musi zdecydować. Jak się poskarżyłem, że mam prawo zrobić sobie odpis urządzeniem elektronicznym to ... po miesiącu zarządzenie nowe wydali i już można robić. Pracownice jednak nadal nie odróżniają fotokopii od odpisu aparatem cyfrowym bo w zarządzeniu nie napisano że jedno to metoda fotograficzna. Że napisano coś o kopiowaniu to takie sobie lokalne prawo ustanowili, że trzeba wpisać jakie kartki "odpisano" ale ... też hit jak dla mnie ... pracownik sekretariatu może taki spis zrobić za stronę. Równie z d...y jak wszystko tam.

Data: 2015-01-14 11:03:44
Autor: Robert Tomasik
Inpost
Użytkownik "re" <re@re.invalid> napisał w wiadomości news:m944k9$vu0$1mx1.internetia.pl...

Nie wiem czy wystarczająco przybliżyłem Wam kwestię podwójnej awizacji i doręczeń w ogóle :-)

Aż nadto, ale:

1) Sprawą ukrycia przed Tobą Twojej korespondencji Policja zająć by sie mogła, tylko trzeba złożyć zawiadomienie o przestępstwie. W tej kwestii ilość awiz znaczenia nie ma, więc nie opisuj tego, bo zanim ktoś doczyta do końca, to zapomni początku.

2) Jesli w aktach sparwy jest pismo z InPost, że pomimo dwukrotnego awizowania przesyłki nie podjąłeś, a dają tylko jedno awizo, to złóż zawiadomienie o poświadczeniu nieprawdy. Tym też Policja zająć się może.

3) Jesli umowę źle skostruowano, albo w ustawie tego podwójnego awizowania nie zawarto, to właśnie ów Poseł moze złożyć interpelację i to wyjaśnić.

Data: 2015-01-11 03:33:09
Autor: szklanynocnik
Inpost
 użytkownik re napisał:

Już kiedyś składałem reklamację i odpowiedzi nie otrzymałem. Że powodem
zdarzenia, które doprowadziło do składania tamtej reklamacji, okazało się
być permanentne niedostarczanie powtórnego awiza przez Inpost

Ciagle takie ludki mnie zadziwiaja co chca miec po taniosci bo na poczcie 2 zł drozej, a wymagania jak za usluge z gornej polki.
Skoro jest taniej niz na poczcie, znaczy jakims kosztem.
Tak wie, poczta wypracowala dla budzetu spory zysk.

Za obsluge, szybkosc, jakosc SIE PLACI.

Data: 2015-01-11 16:39:26
Autor: Robert Tomasik
Inpost
Użytkownik <szklanynocnik@gmail.com> napisał w wiadomości news:42ac6560-2cf1-40d0-80c1-5009efd201f4googlegroups.com...
użytkownik re napisał:

Za obsluge, szybkosc, jakosc SIE PLACI.

Ale ktoś ustawił przetarg po kryterium ceny i wygrał InPost.

Data: 2015-01-11 08:16:46
Autor: donek999bronek
Inpost
użytkownik Robert Tomasik napisał:

> Za obsluge, szybkosc, jakosc SIE PLACI.

Ale ktoś ustawił przetarg po kryterium ceny i wygrał InPost.

Chodzi ci pewnie o przesylki z sądu i ostatnia akcje,
pewnie masz racje. Poczcie tez sie zdarza jednak nie na taka skale.

Watkotworca nic nie pisal o jakiejs przesylce na wage zycia i smierci, zakladamy zwykly duperel gdzie watkotworca sam
wybral po taniosci a oczekuje czterech gwiazdek.

I co? Mam dac wiare, ze babka ni z tego ni z owego
powiedziala: nie obsluze Pana? Pewnie jakis pieniacz
i tyle.

Data: 2015-01-11 20:24:05
Autor: Robert Tomasik
Inpost
Użytkownik <donek999bronek@gmail.com> napisał w wiadomości news:11b445f4-c3e0-4586-bbc2-103e252015e8googlegroups.com...
> [...]

smierci, zakladamy zwykly duperel gdzie watkotworca sam
wybral po taniosci a oczekuje czterech gwiazdek.

On gdzieś tam na początku pisał, że o sądówkę chodzi.

-- -- --

I co? Mam dac wiare, ze babka ni z tego ni z owego
powiedziala: nie obsluze Pana? Pewnie jakis pieniacz
i tyle.

-- --

Zakłądając, że pisze prawdę, to tak by to niby wyglądało. Też mi się to mało prawdopodobne wydaje, a jeśli już, to żeby policjanci na miejscu nie wszczęli postępowania, to jeszcze mniej :-)

Data: 2015-01-11 12:10:22
Autor: donek999bronek
Inpost
użytkownik Robert Tomasik napisał:

-- -- -

On gdzieś tam na początku pisał, że o sądówkę chodzi.

W takim razie wina Denata Luska:) Spoleczenstwo chcialo
taniego panstwa i dostalo.

Socjalizm dla wladzy, kapitalizm dla luda.

Data: 2015-01-11 22:13:35
Autor: Robert Tomasik
Inpost
Użytkownik <donek999bronek@gmail.com> napisał w wiadomości news:fe46208d-f601-4f24-af95-1d672e70b76fgooglegroups.com...
użytkownik Robert Tomasik napisał:

-- -- -

On gdzieś tam na początku pisał, że o sądówkę chodzi.

W takim razie wina Denata Luska:) Spoleczenstwo chcialou niejasność w przepisach i tyle.
taniego panstwa i dostalo.

Socjalizm dla wladzy, kapitalizm dla luda.

-- --

Nie, no po prostu niejasność w przepisach i tyle.

Data: 2015-01-12 19:50:41
Autor: re
Inpost

Użytkownik

Socjalizm dla wladzy, kapitalizm dla luda.
-- -
Polska dla Polaków, ziemia dla ziemniaków

Data: 2015-01-12 10:37:30
Autor: J.D.
Inpost

Zakłądając, że pisze prawdę, to tak by to niby wyglądało. Też mi się to
mało prawdopodobne wydaje, a jeśli już, to żeby policjanci na miejscu
nie wszczęli postępowania, to jeszcze mniej :-)

Chyba że cała ta historia to tylko kolejny element rywalizacji operatorów pocztowych:
http://natemat.pl/94551,poczta-polska-stosuje-czarny-pr-wobec-inpostu-to-przerzucanie-odpowiedzialnosci-za-wlasna-nieudolnosc

Data: 2015-01-12 19:50:01
Autor: re
Inpost

Użytkownik "Robert Tomasik"

[...]
Skąd wiesz, że nie wszczęli ?

Data: 2015-01-13 13:38:21
Autor: Robert Tomasik
Inpost
Użytkownik "re" <re@re.invalid> napisał w wiadomości news:m9168u$55b$1mx1.internetia.pl...

Użytkownik "Robert Tomasik"

[...]

Z opisu. Po pierwsze wątkotwórca byłby przesłuchany w charakterze świadka. Po drugie należałoby w takim wypadku: zatrzymać przesyłkę u "kioskarki", dokonać jej oględzin i wydać ją prawowitemu właścicielowi. Sądze, że o takiej zadymie wątkotwórca by wspomniał. O powiadamianiu go i pouczeniach już nie wspominam.

Data: 2015-01-13 21:13:13
Autor: re
Inpost

Użytkownik "Robert Tomasik"

[...]

To idź do nich i zapytaj czemu wtedy tego nie zrobili. Nic nie wiesz o tym czy później prowadzili jakieś dochodzenie czy go nie prowadzili.

Data: 2015-01-12 19:48:54
Autor: re
Inpost

Użytkownik

> [...]

I co? Mam dac wiare, ze babka ni z tego ni z owego
powiedziala: nie obsluze Pana? Pewnie jakis pieniacz
A ja myślę, że jesteś pustakiem, który po prostu nie umie czytać, dlatego nie wiesz o jaką przesyłkę chodzi, dlaczego jej nie dostałem itp itd.

Data: 2015-01-03 23:24:43
Autor: Koziołek
Inpost
re napisał:
CIACH!

No, stary, jesteś twardy. Ja to bym ją zajebał butem, nawet przy tych policmajstrach :)

Pozdro,

Koziołek
--
http://przepraszamzacrossposta.blox.pl

Data: 2015-01-05 00:53:19
Autor: adam
Inpost
W dniu 2015-01-03 o 23:24, Koziołek pisze:
re napisał:
CIACH!

No, stary, jesteś twardy. Ja to bym ją zajebał butem, nawet przy tych
policmajstrach :)

Na pewno? A znasz relację drugiej strony?
Nie chciała mu wydać, bo miała taki kaprys? Akurat jemu?

Nie zmienia to faktu, że powinna wydać, a nie strzelać fochy.

Data: 2015-01-05 22:00:55
Autor: Koziołek
Inpost
adam napisał:
Na pewno? A znasz relację drugiej strony?
Nie chciała mu wydać, bo miała taki kaprys? Akurat jemu?

Nie zmienia to faktu, że powinna wydać, a nie strzelać fochy.

Może był pierwszym, który zaczął dymić o to, co się należy i dama się pogniewała?

Pozdro.,

Koziołek

Data: 2015-01-06 17:50:01
Autor: re
Inpost

Użytkownik "Koziołek"

[...]

No dokładnie tak :-)

Ludzie jak trusie. Jak mi zamknęli przed czasem to spotkałem faceta, mówi że też mu zamknęli to następnego dnia przyjechał. To mnie na to nie stać by się zwalniać z powodu przesyłki. Teraz w kolejce kobieta stoi i mówi, że też jej nie przychodzą powtórne awiza. Ale nic z tym nie zrobiła.

Data: 2015-01-06 16:59:11
Autor: re
Inpost

Użytkownik "Koziołek"

No, stary, jesteś twardy. Ja to bym ją zajebał butem, nawet przy tych
policmajstrach :)
-- -
Szkoda by mi było buta :-)

Data: 2015-01-07 03:21:30
Autor: Kris
Inpost
W dniu sobota, 3 stycznia 2015 15:48:10 UTC+1 użytkownik re napisał:
Kolejne wieści z "frontu" :-)
Myślę że nie piszesz nam wszystkiego.
Dlaczego Pani z okienka nie chciała Tobie wydać przesyłki?
Nie bo nie? Czy może np. dokumentu tożsamości nie miałeś, czy jakiś inny powód?
Pani w okienku ma jakiegoś przełożonego zapewne- poprosiłeś go, pogadałeś z nim?
Wybacz ale po prostu nie wierzę że Pani powiedziała że wszystkich obsłuży a Ciebie nie. Tak bez powodu.

Data: 2015-01-07 20:37:19
Autor: re
Inpost
Użytkownik "Kris"

Kolejne wieści z "frontu" :-)
Myślę że nie piszesz nam wszystkiego.
-- -
Fakt. Mówiła coś, że ma 3 czy 4 dzieci i że jestem debilem bo chcę przesyłkę. To bardzo ważne a ja o tym zapomniałem. Wybacz mi.

Dlaczego Pani z okienka nie chciała Tobie wydać przesyłki?
-- -
Ponieważ to głupia cipa :-)

Nie bo nie? Czy może np. dokumentu tożsamości nie miałeś, ...
-- -
Mógłbym nie mieć, ale skoro na wstępie oświadczyła, że mnie nie obsłuży to co za różnica.

czy jakiś inny powód?
-- -
Każdy powód jest dobry by robić co się chce.

Pani w okienku ma jakiegoś przełożonego zapewne- poprosiłeś go, pogadałeś z nim?
-- -
Nie wiem czy ma przełożonego czy np to jej firma bo nie była łaskawa odpowiedzieć na moje pytanie w tym temacie. Może pójdziesz i się jej zapytasz.

Wybacz ale po prostu nie wierzę że Pani powiedziała że wszystkich obsłuży a Ciebie nie. Tak bez powodu.
-- -
No jaki, głupia cipa :-)

Ze 2 tygodnie wcześniej zamknęła kwadrans przed czasem (pisałem już o tym) i nie wydała przesyłki mimo, że przez kwadrans dobijałem się, więc kiblowała tam do przyjazdu ochrony i myślała, że tym razem też mi nie wyda. Że byłem już w środku to ... czytałeś chyba relację. Kosztowało mnie to naprawdę dużo energii życiowej i chciałbym kolejnym trzecim razem po prostu wiedzieć co zrobić by przesyłkę dostać. Temu o tym piszę. Pewnie masz jakieś inne zdanie bo na dupie siedzisz, masz dużo wolnego czasu i nigdy nie miałeś mojego problemu, ale pomyśl po co ludzie chodzą odbierać przesyłki sądowe. A najlepiej przećwicz takie nieodebranie. Pewnie znowu napiszesz coś bystrego inaczej, np że nie dostajesz takich przesyłek albo inne zupełnie niepasujące kwestie.

Data: 2015-01-08 00:25:40
Autor: Kris
Inpost
W dniu środa, 7 stycznia 2015 20:37:20 UTC+1 użytkownik re napisał:
Pewnie znowu napiszesz coś bystrego inaczej, np że nie dostajesz takich przesyłek albo inne zupełnie niepasujące kwestie.
A mógłbyś jednak napisać dokładnie dlaczego Pani z okienka odmówiła Tobie wydania przesyłki?
Będziemy znali szczegóły to doradzimy Tobie co zrobić aby " kolejnym trzecim razem po prostu wiedzieć co zrobić by przesyłkę dostać."
Widzisz trochę lat już na tym świecie żyję i po prostu nie wierzę ze  Pani z okienka powiedziała że Ciebie nie obsłuży bo nie a innych tak. A jeśli tak faktycznie było to są sposoby aby zmienić podejście Pani do obsługi klienta.
Piszesz dużo różnych rzeczy ale mało w tym faktów.

Data: 2015-01-09 01:27:51
Autor: re
Inpost

Użytkownik "Kris"

[...]
Nie przeczytałeś mojego artykułu ? Nie dotarł ? Czemu ? Piszesz dużo, ale o niczym. Są sposoby aby zmienić twoje podejście do czytania niusów.

Data: 2015-01-09 11:43:28
Autor: Kris
Inpost
Dalej nic konkretnego nie napisałeś.

Data: 2015-01-10 17:17:50
Autor: Gotfryd Smolik news
Inpost
On Wed, 7 Jan 2015, Kris wrote:

W dniu sobota, 3 stycznia 2015 15:48:10 UTC+1 użytkownik re napisał:
Kolejne wieści z "frontu" :-)
Myślę że nie piszesz nam wszystkiego.
Dlaczego Pani z okienka nie chciała Tobie wydać przesyłki?

  IMVHO, zakładając w miarę obiektywne poprzednie opisy, naczytała
się o sankcjach nakładanych wte i wewte, i na awanturującego
się gościa bez krawata nałożyła "sankcję osobistą".
  No bo jak to, w dzień przedweekendowy (czy tam przedświąteczny)
przychodzi kwadrans przed zamknięciem, skoro powszechnie wiadomo
że już pół godziny wcześniej nikt nie przychodi ;P

Nie bo nie? Czy może np. dokumentu tożsamości nie miałeś, czy jakiś inny powód?

  I na widok policjantów zapomniała języka w gębie, po czym
zapomniała że to jest wymóg konieczny wydania korespondencji?
(no dobra, nie jest bezwzględnie konieczny, ale trudno dowieść
że akurat ten przypadek zachodzi - na korzyść "nieobsłużonego").

Pani w okienku ma jakiegoś przełożonego zapewne- poprosiłeś go, pogadałeś z nim?

  Jak jest agentką/ajentką, to formalnie jest przedsiębiorcą i układ
ma formę firma-firma.
  Skarżyć się na podwykonawcę można, najlepiej na piśmie.

Wybacz ale po prostu nie wierzę że Pani powiedziała że wszystkich obsłuży a Ciebie nie. Tak bez powodu.

  Z opisu wygląda że powód był - tylko bezprawny.
  Petent się "nie podoba", a że to przypadek nie klienta a petenta właśnie
(znaczy relacje wynikają z przepisów prawa, i to nie cywilnego, a nie
z umowy), to stąd bezprawność.

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-01-13 21:08:12
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Inpost
W dniu 03.01.2015 o 15:48, re pisze:
Kolejne wieści z "frontu" :-)

Wysłałem list Inpostem... I do mnie wrócił, że brak odbiorcy pod tym adresem. Leszcze z Inpostu otworzyli moją korespondencję.... Zdecydowanie nie polecam tej firmy.

Inpost