Inpost - odbiór przesy?ki

Data: 2014-02-26 18:39:04
Autor: Krzysztof Jodłowski
Inpost - odbiór przesy?ki
Ma ktoś jakiś pomysł jak zwalczyć Inpost z ich głupawym żądaniem dowodu osobistego przy odbiorze przesyłki poleconej doręczanej do domu?
Poczcie i kurierom jakoś to nie jest potrzebne...

Doręczyciel ma prawo zażądać okazania dowodu zgodnie z regulaminem usług Inpost. Fakt, sprawdziłem - jest taki wpis w regulaminie. Tyle tylko, że jeśli by wpisali do regulaminu, że odbierający przesyłkę rejestrowaną ma okazać akt urodzenia, to co? Też by wszyscy mieli tak robić bo się komuś zachciało?
Nie bardzo mam na razie inną opcję, bo przesyłki otrzymuję (a muszę odebrać) a nie nadaję. No i nie mam wpływu, że ktoś wyśle akurat Inpostem.

Krzysztof

Data: 2014-02-26 19:42:13
Autor: J.F
Inpost - odbiór przesy?ki
Użytkownik "Krzysztof Jodłowski"  napisał w
Ma ktoś jakiś pomysł jak zwalczyć Inpost z ich głupawym żądaniem dowodu osobistego przy odbiorze przesyłki poleconej doręczanej do domu?
Poczcie i kurierom jakoś to nie jest potrzebne...

No widzisz, poczta ma swoj regulamin, a kurier z przyjemnoscia zostawi u sasiadow, byleby sprawe wypchnac.

W sumie do doreczyciel chyba powinien sprawdzic czy wlasciwej osobie dorecza.

Nie bardzo mam na razie inną opcję, bo przesyłki otrzymuję (a muszę odebrać) a nie nadaję. No i nie mam wpływu, że ktoś wyśle akurat Inpostem.

Prosic/wybierac inna poczta.

Albo nadaj cos do siebie, odmow okazania i niech sie Inpost buja :-)

J.

Data: 2014-02-26 20:45:47
Autor: Liwiusz
Inpost - odbiór przesy?ki
W dniu 2014-02-26 19:42, J.F pisze:
[...]

Każda dorosła osoba jest właściwa.

Nie bardzo mam na razie inną opcję, bo przesyłki otrzymuję (a muszę
odebrać) a nie nadaję. No i nie mam wpływu, że ktoś wyśle akurat
Inpostem.

Prosic/wybierac inna poczta.

Czasem nie ma wyjścia - przetarg wygrany na 2 lata ;)

Albo nadaj cos do siebie, odmow okazania i niech sie Inpost buja :-)

No i co?

--
Liwiusz

Data: 2014-02-28 18:27:54
Autor: J.F
Inpost - odbiór przesy?ki
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości
[...]

A to juz roznie bywa.

[...]

A to chyba nie inpost ?
No i te przesylki to za okazaniem dowodu i podpisem :-)

Albo nadaj cos do siebie, odmow okazania i niech sie Inpost buja :-)
No i co?

No i reklamacja, wyjasnienia, odszkodowania, az w koncu zrobia liste "tych klientow nie obslugujemy".

J.

Data: 2014-02-26 21:04:39
Autor: Krzysztof Jodłowski
Inpost - odbiór przesy?ki
Prosic/wybierac inna poczta.

A niby jak jeśli to ktoś do mnie wysyła???

Albo nadaj cos do siebie, odmow okazania i niech sie Inpost buja :-)

Bujnie mnie na koszt wysłania poleconego... Potem, zgodnie z regulaminem, odmówi wydania i zwróci jako niedoręczony. W sumie ciekawe czy wtedy też będę musiał się okazać dowodem :) A jak nie to co? Trafi do magazynu przesyłek niedoręczonych?

--
Krzysztof

Data: 2014-02-26 23:12:01
Autor: Kris
Inpost - odbiór przesy?ki
W dniu środa, 26 lutego 2014 18:39:04 UTC+1 użytkownik Krzysztof Jodłowski napisał:
Ma ktoś jakiś pomysł jak zwalczyć Inpost z ich głupawym żądaniem dowodu osobistego przy odbiorze przesyłki poleconej doręczanej do domu?

Przy sądowych, i komorniczych przesyłkach musza przy innych niekoniecznie chyba.

Poczcie i kurierom jakoś to nie jest potrzebne...
Przy sadowych i komornoiczych tez było potrzebne.

Data: 2014-02-27 08:40:18
Autor: Krzysztof Jodłowski
Inpost - odbiór przesy?ki
Przy sądowych, i komorniczych przesyłkach musza przy innych niekoniecznie chyba.

W Inpost wszyscy:

"par 9, pkt.6.  Przy wydaniu przesyłki Operator może zażądać od adresata lub osoby uprawnionej do odbioru przesyłki  okazania aktualnego i ważnego  dowodu  osobistego,  paszportu,  prawa  jazdy  lub  innego dokumentu  z  fotografią,  odciskiem  pieczęci  urzędowej  z wizerunkiem orła oraz podpisem jego posiadacza, a w przypadku cudzoziemców nieposiadających  żadnego z tych dokumentów
innego dokumentu stwierdzającego tożsamość."

Ostatnio się upierali przy zwykłym poleconym.

Poczcie i kurierom jakoś to nie jest potrzebne...
Przy sadowych i komornoiczych tez było potrzebne.

W domu nie. Ale odbiór osobisty na poczcie tylko do rąk własnych. Tak się i tak identyfikujesz więc bez znaczenia.

Ciekawe jak Inpost zareaguje na polecony do 15-letniego dziecka. Nie ma dowodu i co dalej? Tylko jego opiekun może odbierać pocztę. A może to list od koleżanki z wakacji...

--
Krzysztof

Data: 2014-02-27 00:15:33
Autor: Kris
Inpost - odbiór przesy?ki
W dniu czwartek, 27 lutego 2014 08:40:18 UTC+1 użytkownik Krzysztof Jodłowski napisał:
> Ostatnio się upierali przy zwykłym poleconym.
Nadgorliwość "listonosza"
W domu nie.
Sądowe i w domu powinni wydawać tylko adresatom. Aczkolwiek listonosze poczty z trąbka znali ludzi to i nie męczyli dowodami. InPost w ostatnich tygodniach był zmuszony zatrudniać mnóstwo nowych doręczycieli i często są to dość przypadkowe osoby bez praktycznie żadnego przeszkolenia. Przetarg wygrali chyba 18grudnia później okres świąteczny, od stycznia liczba przesyłek gwałtownie wzrosła a ludzi nie było. I jest bałagan jaki jest. I albo to opanują w najbliższych miesiącach albo będzie katastrofa.
A poczta z trąbka już swoich listonoszy straszy redukcjami- ilość listów spadła o 30% mniej więcej.

Ciekawe jak Inpost zareaguje na polecony do 15-letniego dziecka. Nie ma dowodu i co dalej? Tylko jego opiekun może odbierać pocztę. A może to list od koleżanki z wakacji...
"Rodzic z dowodem osobistym+ dziecko z legitymacją" lub "rodzic z dowodem osobistym i aktem urodzenia dziecka" Podpisuje rodzic, dziecko nie może.

Data: 2014-02-27 12:51:24
Autor: Marek Dyjor
Jodłowski napisał:
[...]

zastanawiam sei jak to jest że u nas w RP zawsze jest taki koszmarny burdel...

skoro firma zdeklarowałą posiadanie włąściwej struktury to dlaczego na gwał szuka listonoszy?

czy to tak jak z tymi firmami co wygrywaja inne przetargii a skłądają sie z prezesa i zarządu?

swego czasu w Krakowie wygrała firma gdzieś z polski która miala transportować niepełnosprawne dzieci, nei mieli w Krakowie ani jednego samochodu ani kierowcy. wygryźli firmę Krakowska z infrastrukturą która po przegranej musiała zwalniać ludzi.

za taki numer powinno sie od ręki unieważniać przetarg i jeszcze zgłaszać do prokuratury z tytułu poswiadczenia w dokumentach urzedowych nieprawdy. A taka procedura jest standardem w naszym cudownym kraju.

staryjemy do przetargu a jak juz wygramy szukamy frajerów którzy będa za psie pieniądze robić.

Data: 2014-02-27 05:07:37
Autor: Kris
Inpost - odbiór przesy?ki
W dniu czwartek, 27 lutego 2014 12:51:24 UTC+1 użytkownik Marek Dyjor napisał:
skoro firma zdeklarowałą posiadanie włąściwej struktury to dlaczego na gwał szuka listonoszy?

Bo sami się chyba nie spodziewali że wygrają ten przetarg. A jak coniektórzy znający rynek się wypowiadali to przetarg był robiony pod poczte z trąbką. a tu dla wszystkich zdziwienie że PGP wygrał.

za taki numer powinno sie od ręki unieważniać przetarg i jeszcze zgłaszać do prokuratury z tytułu poswiadczenia w dokumentach urzedowych nieprawdy.
Ot to

A  taka procedura jest standardem w naszym cudownym kraju.
staryjemy do przetargu a jak juz wygramy szukamy frajerów którzy będa za psie pieniądze robić.
Za psie pieniądze to jeszcze ok. Ale najczęściej jest że się do roboty podnajmuje a za chwile szuka powodów żeby wcale nie zapłacić albo kary umowne;)

Data: 2014-02-27 15:02:11
Autor: Marek Dyjor
napisał:
[...]

cóż Polska jest jednym z państw gdzie sie generalnie nie opłaca robić zamówień publicznych, jeśli sie chce to robić uczciwie.  Zamówienia Publiczne sa dla oszustów i krętaczy.

Znaczy można by ten system wyleczyć ale Państwo musiałby zrozumieć że samo pasożutuje na swoich obywatela porzez taki złodziejski system. Sporo solidnych firm przestało startować w przetarga bo to sie poprostu nie opłaca, zostali ci co kombinują jak tu zrobić za bieda kasę rękami najętych frajerów.

warto by zrobić jakie były skutki ekonomiczne programu budowy autostrad w RP ilu drobnych przedsiębiorców zostało na lodzie.

Data: 2014-02-27 19:27:27
Autor: Liwiusz
Inpost - odbiór przesy?ki
W dniu 2014-02-27 12:51, Marek Dyjor pisze:
skoro firma zdeklarowałą posiadanie włąściwej struktury to dlaczego na
gwał szuka listonoszy?

Nie deklarowała, że ma, tylko że będzie miała (i właśnie warunek, że "ma mieć", a nie "ma mieć mieć" był obalony w toku odwołań).

--
Liwiusz

Data: 2014-02-28 18:37:11
Autor: J.F
Inpost - odbiór przesy?ki
Użytkownik "Marek Dyjor"  napisał w
zastanawiam sei jak to jest że u nas w RP zawsze jest taki koszmarny burdel...
skoro firma zdeklarowałą posiadanie włąściwej struktury to dlaczego na gwał szuka listonoszy?

Bo sie rozrosla :-)

czy to tak jak z tymi firmami co wygrywaja inne przetargii a skłądają sie z prezesa i zarządu?

Czemu nie, firma sie zna na wygrywaniu przetargow i nadzorowaniu projektow, nie musi sie znac na budowaniu.

[...]

No ale zaraz - byl wymog posiadania samochodow w Krakowie ?
I firma nie przewozi dzieci, czy samochody sie znalazly, a zwolnieni ludzie zatrudnili sie w nowej firmie ?

staryjemy do przetargu a jak juz wygramy szukamy frajerów którzy będa za psie pieniądze robić.

Tez umiejetnosc. Poza tym system przetargowy to wlasnie wymusza - nie liczysz przeciez ze firma bedzie czekala w gotowosci, bo moze kiedys jakis przetarg wygra ?

J.

Data: 2014-02-27 19:26:16
Autor: Liwiusz
Inpost - odbiór przesy?ki
W dniu 2014-02-27 09:15, Kris pisze:
[...]

Nieprawda.

dowodu i co dalej? Tylko jego opiekun może odbierać pocztę. A może to

Ma legitymację.

--
Liwiusz

Data: 2014-02-28 16:56:38
Autor: Gotfryd Smolik news
Inpost - odbiór przesy?ki
On Thu, 27 Feb 2014, Liwiusz wrote:

[...]

  Twoje zastrzeżenia są oparte o bezwarunkowe minimalne wymogi przepisów
prawa pocztowego, czy rozszerzone umowne wymogi operatora?
  Bo z postów wynikało, że operator ma ("po prostu" ma i już) zapisy
umowne ostrzejsze niż wymagane ustawą.
  O ile przy przesyłce sądowej może jakaś jeszcze furtka się znajdzie,
to czy istnieje regulacja prawna zabraniająca zaostrzenia wymogów?

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-02-28 08:35:04
Autor: gosposia
Inpost - odbiór przesy?ki
Żartujecie tu sobie o akcie urodzenia..., a ja wyjęłam ze skrzynki dzisiaj dwa zawiadomienia z inpostu o przesyłkach dla mojej 11 (tak, jedenasto!) -letniej córki, przeszłam się do punktu inpost i usłyszałam przed chwilą, że muszę przynieść akt urodzenia dziecka. Wrrrr...

Data: 2014-02-28 18:52:13
Autor: Krzysztof Jodłowski
Inpost - odbiór przesy?ki
[...]

Jaja sobie robisz czy poważnie tak powiedzieli?
Chyba jednak wyślę polecony do mojego dziecka i potem pójdę odebrać w punkcie. Będzie dym :)

--
Krzysztof

Data: 2014-02-28 10:01:15
Autor: ta.gosposia
Inpost - odbiór przesy?ki
Naprawdę! Już w punkcie zadzwoniłam na ich infolinię z awanturą i powiedzieli mi to samo. Bez aktu urodzenia nie wydadzą przesyłki.

Data: 2014-02-28 10:08:45
Autor: ta.gosposia
Inpost - odbiór przesy?ki
Nie jest napisane, że z sądu i też nie oczekiwałam takiego ;). Raczej jakiś podatek, może PIT. Podejrzewam kilku nadawców, więc mam plan na poniedziałek, że ich obdzwonię i jak sprawdzę kto nadał, to napiszę skargę na Inpost do nadawcy. A swoją drogą czy mają prawo żądać aktu urodzenia? Przecież kto normalny nosi takie dokumenty przy sobie?

Data: 2014-02-28 20:08:47
Autor: J.F
Inpost - odbiór przesy?ki
Użytkownik  napisał w wiadomości
Nie jest napisane, że z sądu i też nie oczekiwałam takiego ;).
Raczej jakiś podatek, może PIT.

Tez lepiej odebrac.

[...]

A jak maja ustalic czy jestes uprawniona do odbioru  ?
Corke wyslij, z legitymacja szkolna :-)

Albo przesluchaj co sobie w sieci zamowila :-)

J.

Data: 2014-02-28 11:43:17
Autor: ta.gosposia
Inpost - odbiór przesy?ki
Córka z legitymacją nie działa ;). Już spróbowałam.

Data: 2014-02-28 21:29:16
Autor: Krzysztof Jodłowski
Inpost - odbiór przesy?ki
Córka z legitymacją nie działa ;). Już spróbowałam.

Zagnij ich ich własnym regulaminem. Poproś o podanie podstawy prawnej (punktu regulaminu), który wymaga przedstawienia aktu urodzenia.
Jedyne co jest na ten temat to: "może zażądać od adresata lub osoby uprawnionej do odbioru przesyłki okazania aktualnego i ważnego  dowodu osobistego,  paszportu,  prawa  jazdy  lub  innego dokumentu  z fotografią,  odciskiem  pieczęci  urzędowej  z wizerunkiem orła oraz podpisem jego posiadacza".
Ty jesteś uprawniona jako opiekun prawny. Akt urodzenia i tak nie zawiera potwierdzenia czy masz prawa rodzicielskie.
A legitymacja szkolna jak najbardziej powinna się nadawać jeśli chciało by odebrać dziecko: jest zdjęcie, podpis posiadacza i odcisk pieczęci urzędowej (szkoły).

Zachęciłem się. W poniedziałek wyślę do swojego dziecka :)

--
Krzysztof

Data: 2014-03-01 10:49:44
Autor: J.F.
Inpost - odbiór przesy?ki
Dnia Fri, 28 Feb 2014 21:29:16 +0100, Krzysztof Jodłowski napisał(a):
[...]

Dowod tez juz nie. Skad wiadomo ze jest opiekunem prawnym ? Problem narasta:
http://metromsn.gazeta.pl/Wydarzenia/1,126477,15533247,Pocztowa_rewolucja_nie_wypalila__Sprawy_spadaja_z.html

Co to za frankownice z atestem GUM ? J.

Data: 2014-03-06 10:32:18
Autor: Gotfryd Smolik news
Inpost - odbiór przesy?ki
On Sat, 1 Mar 2014, J.F. wrote:

Problem narasta:
http://metromsn.gazeta.pl/Wydarzenia/1,126477,15533247,Pocztowa_rewolucja_nie_wypalila__Sprawy_spadaja_z.html

Co to za frankownice z atestem GUM ?

  Na mój gust, skoro jest tam waga (automatycznie kwalifikująca do
stosownej opłaty zależnej od wagi), to dlaczego miałaby podlegać
pod słabsze kryteria, niż waga u sprzedawcy jabłek na targowisku?

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-03-01 08:52:44
Autor: Gotfryd Smolik news
Inpost - odbiór przesy?ki
On Fri, 28 Feb 2014, ta.gosposia@gmail.com wrote:

Córka z legitymacją nie działa ;).
Już spróbowałam.

  Z "postawą urzędniczą" da się walczyć wyłącznie papierkologicznie
(no, w rzadkich przypadkach działa jeszcze metoda szewska)
  Piszesz pismo, skargę itede i czekasz na wynik.
"Poczta z trąbką" sporo procedur ma obcykanych dlatego, że przez
lata wydała masę okólników spowodowanych powyższym :), spróbuj
i w InPoście.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-03-01 10:51:03
Autor: J.F.
Inpost - odbiór przesy?ki
Dnia Sat, 1 Mar 2014 08:52:44 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):
[...]

Do kogo pisac ? A tam jakies wazne pismo moze byc ...

J.

Data: 2014-03-01 10:53:17
Autor: J.F.
Inpost - odbiór przesy?ki
Dnia Sat, 1 Mar 2014 10:51:03 +0100, J.F. napisał(a):
[...]

Ha, cos mi wpadlo ... skierowac wniosek przeciw Inpost do sadu
rodzinnego o wydanie korespondencji dziecka :-)

J.

Data: 2014-03-01 12:01:29
Autor: Krzysztof Jodłowski
Inpost - odbiór przesy?ki
Ha, cos mi wpadlo ... skierowac wniosek przeciw Inpost do sadu
rodzinnego o wydanie korespondencji dziecka :-)

A wezwanie do sądu i inne papiery z sądu dostaniesz też korespondencją przez Inpost? :) :)
Dziecko np. dostanie wezwane na świadka, Inpostem... ;)
Zapętlimy się chyba. Paranoja. Szczyt biurokracji i głupoty. Idealnie dopracowany :)

Data: 2014-03-01 12:20:46
Autor: hikikomorisan
Inpost - odbi??r przesy??ki
On 01.03.2014 12:01, Krzysztof Jodłowski wrote:
[...]

Dziecko zawsze moze isc sprobowac podjac awizowana przesylke sadowa do monopolowego, czyz nie?

Albo do seksszopu.

Czy gdzie tam teraz sie w majestacie sadu odbiera przesylki.

Slyszalem, ze miesny, kwiaciarka, monopol i wiele roznych atrakcyjnych miejsc mozna teraz zwiedzac w drodze na rozprawe.

--

Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej reklamy oraz polowa odmozdzajacych programow pseudo-rozrywkowych. Jesli TV publiczna zacznie dostarczac wartosciowe tresci to nie ma problemu z utrzymywaniem przydatnej spolecznie, edukacyjnie i rozrywkowo inicjatywy...

http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma-sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l

Data: 2014-03-02 08:42:51
Autor: Krzysztof Jodłowski
Inpost - odbiór przesy?ki
Slyszalem, ze miesny, kwiaciarka, monopol i wiele roznych atrakcyjnych
miejsc mozna teraz zwiedzac w drodze na rozprawe.

To wszystko jest społecznie pożyteczne. Rozwija tzw. więzi małej społeczności. No i jakąś laskę/ciacho można poderwać przy okazji :)

Data: 2014-03-11 07:00:52
Autor: Marek Dyjor
Inpost - odbiór przesy?ki
Krzysztof Jodłowski wrote:
[...]

Polska to dziki kraj...

Data: 2014-02-28 19:00:27
Autor: J.F
Inpost - odbiór przesy?ki
Użytkownik "Krzysztof Jodłowski"  napisał w wiadomości
[...]

A skad to pismo ?
Jesli z sadu, czy komornika, to chyba  warto odebrac.
A jak nie ... to moze nie :-)

J.

Data: 2014-02-27 07:52:12
Autor: januszek
Inpost - odbi??r przesy??ki
Krzysztof Jodłowski napisa?(a):

Poczcie i kurierom jakoś to nie jest potrzebne...

Nie masz racji. Sprawdź dla przykładu co jest napisane w par 23 "Regulaminu świadczenia usług powszechnych" - dostępny tutaj: http://www.poczta-polska.pl/nowy-regulamin-swiadczenia-powszechnych-uslug-pocztowych/

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2014-02-27 09:11:52
Autor: Krzysztof Jodłowski
Inpost - odbiór przesy?ki
[...]

Poczta Polska:
2.  Przesyłka  rejestrowana  podlega  doręczeniu  pod  adresem wskazanym  na  przesyłce  lub  określonym w umowie o świadczenie usługi pocztowej po uprzednim:
1)  ustaleniu osoby uprawnionej do odbioru,
2)  sprawdzeniu tożsamości odbiorcy, o ile nie jest znany doręczającemu osobiście,

OK. Widać u listonosza pocztowego jestem znany osobiście :)
Ale u listonosza Inpostu przy kolejnej przesyłce nie jestem znany osobiście i listonosz z uporem maniaka twierdzi, że musi wpisać numer dowodu bo taki ma przykaz firmowy.

Poczta ma furtkę "znany osobiście", u Inposta jest tylko "przy wydaniu przesyłki Operator może zażądać od adresata lub osoby uprawnionej do odbioru przesyłki  okazania aktualnego i ważnego  dowodu  osobistego". Wiec co dalej?

--
Krzysztof

Data: 2014-02-27 00:19:13
Autor: Kris
Inpost - odbiór przesy?ki
W dniu czwartek, 27 lutego 2014 09:11:52 UTC+1 użytkownik Krzysztof Jodłowski napisał:
[...]
Nadgorliwość.

Data: 2014-02-27 09:26:30
Autor: m
Inpost - odbiór przesy?ki
W dniu 27.02.2014 09:11, Krzysztof Jodłowski pisze:
[...]

rzecz chyba w tym, że uprawniona do odbioru jest każda dorosła osoba zastana pod docelowym adresem.

p. m.

Data: 2014-02-27 09:19:08
Autor: januszek
Inpost - odbi??r przesy??ki
m napisa?(a):

rzecz chyba w tym, że uprawniona do odbioru jest każda dorosła osoba zastana pod docelowym adresem.

W w/w regulaminie nie widziałem takich zapisów. Jest za to art 37 ustawy prawo pocztowe. Tam jednak jest mowa o "osobie pełnoletniej zamieszkałej razem z adresatem" a nie zastanej pod danym adresem przez listonosza :)

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2014-03-02 22:59:19
Autor: Daniel Pyra
Inpost - odbiór przesy?ki
W dniu 27.02.2014, 09:26, m pisze:
[...]

W ogólnym przypadku stwierdzenie pełnoletności wymagania sprawdzenia danych w dokumencie tożsamości...
No i nie "zastana pod danym adresem" a "zamieszkała".

Pozdr.!
(D)

Data: 2014-02-27 22:01:47
Autor: qwerty
Inpost - odbiór przesy?ki
Użytkownik "Krzysztof Jodłowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lems09$t3k$1@node1.news.atman.pl...
OK. Widać u listonosza pocztowego jestem znany osobiście :)

U siebie miałem listonosza, który dzwonił czy ma dostarczyć do domu czy do pracy (ten sam rewir).

Data: 2014-02-28 08:10:57
Autor: Krzysztof Jodłowski
Inpost - odbiór przesy?ki
Ma ktoś jakiś pomysł jak zwalczyć Inpost z ich głupawym żądaniem dowodu
osobistego przy odbiorze przesyłki poleconej doręczanej do domu?

Czyli nie ma rady na biurokrację? Jak wpiszą do regulaminu okazanie aktu urodzenia to też wszyscy będą musieli pokazywać?
Jest jakaś opcja zmiany tego bzdurnego wpisu, np. przez GIODO, odpowiednie ministerstwo które nadzoruje przesyłki pocztowe, albo jeszcze kogoś? Nie sądzę, żeby Inpost sam z siebie zmienił.

Krzysztof

Data: 2018-03-24 07:42:08
Autor: piotr.golota
Inpost - odbiór przesy?ki
[...]

-- pozdrawiam
Krzysztof

Osobiście uważam to za słuszne. Jestem najczęściej nadawcą. W ubiegłym roku cztery razy odbiorcy ukradli przesyłkę, zwalając na Pocztę i twierdząc,że jej nie odebrali. Niestety Poczta nie była w stanie ustalić kto odebrał, bo podpis był nieczytelny, a ja zaliczyłem negatywy. Co do dziecka, to niestety obecne dowody osobiste nie mają wpisu o dzieciach, a dla pracownika w punkcie, to inna osoba. Nie jestem zachwycony Inpostem, bo już parę skarg do Ministerstwa i Allegro wysłałem. Przez pół roku spokój, a później znowu trafia się w najlepszym wypadku "awizonosz", bo najczęściej to tylko jest informacja w kompie, że przesyłka czeka na odbiór.

Data: 2018-03-25 19:05:36
Autor: mybox
Inpost - odbiór przesy?ki
W dniu 2018-03-24 o 15:42, piotr.golota@gmail.com pisze:
[...]

Oczywiście, że słuszne! Wyobraźmy sobie, że nie mieszkamy już pod adresem ale mieszka tam były partner/partnerka generalnie osoba źle nam życząca i odbiera korespondencję nie informując nas o tym - tak po złości, to może nieść spore konsekwencje.

Inpost - odbiór przesy?ki