Inpost - odbiór przesy?ki

Data: 2014-02-26 23:12:01
Autor: Kris
Inpost - odbiór przesy?ki
W dniu środa, 26 lutego 2014 18:39:04 UTC+1 użytkownik Krzysztof Jodłowski napisał:
Ma ktoś jakiś pomysł jak zwalczyć Inpost z ich głupawym żądaniem dowodu osobistego przy odbiorze przesyłki poleconej doręczanej do domu?

Przy sądowych, i komorniczych przesyłkach musza przy innych niekoniecznie chyba.

Poczcie i kurierom jakoś to nie jest potrzebne...
Przy sadowych i komornoiczych tez było potrzebne.

Data: 2014-02-27 08:40:18
Autor: Krzysztof Jodłowski
Inpost - odbiór przesy?ki
Przy sądowych, i komorniczych przesyłkach musza przy innych niekoniecznie chyba.

W Inpost wszyscy:

"par 9, pkt.6.  Przy wydaniu przesyłki Operator może zażądać od adresata lub osoby uprawnionej do odbioru przesyłki  okazania aktualnego i ważnego  dowodu  osobistego,  paszportu,  prawa  jazdy  lub  innego dokumentu  z  fotografią,  odciskiem  pieczęci  urzędowej  z wizerunkiem orła oraz podpisem jego posiadacza, a w przypadku cudzoziemców nieposiadających  żadnego z tych dokumentów
innego dokumentu stwierdzającego tożsamość."

Ostatnio się upierali przy zwykłym poleconym.

Poczcie i kurierom jakoś to nie jest potrzebne...
Przy sadowych i komornoiczych tez było potrzebne.

W domu nie. Ale odbiór osobisty na poczcie tylko do rąk własnych. Tak się i tak identyfikujesz więc bez znaczenia.

Ciekawe jak Inpost zareaguje na polecony do 15-letniego dziecka. Nie ma dowodu i co dalej? Tylko jego opiekun może odbierać pocztę. A może to list od koleżanki z wakacji...

--
Krzysztof

Data: 2014-02-27 00:15:33
Autor: Kris
Inpost - odbiór przesy?ki
W dniu czwartek, 27 lutego 2014 08:40:18 UTC+1 użytkownik Krzysztof Jodłowski napisał:
> Ostatnio się upierali przy zwykłym poleconym.
Nadgorliwość "listonosza"
W domu nie.
Sądowe i w domu powinni wydawać tylko adresatom. Aczkolwiek listonosze poczty z trąbka znali ludzi to i nie męczyli dowodami. InPost w ostatnich tygodniach był zmuszony zatrudniać mnóstwo nowych doręczycieli i często są to dość przypadkowe osoby bez praktycznie żadnego przeszkolenia. Przetarg wygrali chyba 18grudnia później okres świąteczny, od stycznia liczba przesyłek gwałtownie wzrosła a ludzi nie było. I jest bałagan jaki jest. I albo to opanują w najbliższych miesiącach albo będzie katastrofa.
A poczta z trąbka już swoich listonoszy straszy redukcjami- ilość listów spadła o 30% mniej więcej.

Ciekawe jak Inpost zareaguje na polecony do 15-letniego dziecka. Nie ma dowodu i co dalej? Tylko jego opiekun może odbierać pocztę. A może to list od koleżanki z wakacji...
"Rodzic z dowodem osobistym+ dziecko z legitymacją" lub "rodzic z dowodem osobistym i aktem urodzenia dziecka" Podpisuje rodzic, dziecko nie może.

Data: 2014-02-27 12:51:24
Autor: Marek Dyjor
Jodłowski napisał:
[...]

zastanawiam sei jak to jest że u nas w RP zawsze jest taki koszmarny burdel...

skoro firma zdeklarowałą posiadanie włąściwej struktury to dlaczego na gwał szuka listonoszy?

czy to tak jak z tymi firmami co wygrywaja inne przetargii a skłądają sie z prezesa i zarządu?

swego czasu w Krakowie wygrała firma gdzieś z polski która miala transportować niepełnosprawne dzieci, nei mieli w Krakowie ani jednego samochodu ani kierowcy. wygryźli firmę Krakowska z infrastrukturą która po przegranej musiała zwalniać ludzi.

za taki numer powinno sie od ręki unieważniać przetarg i jeszcze zgłaszać do prokuratury z tytułu poswiadczenia w dokumentach urzedowych nieprawdy. A taka procedura jest standardem w naszym cudownym kraju.

staryjemy do przetargu a jak juz wygramy szukamy frajerów którzy będa za psie pieniądze robić.

Data: 2014-02-27 05:07:37
Autor: Kris
Inpost - odbiór przesy?ki
W dniu czwartek, 27 lutego 2014 12:51:24 UTC+1 użytkownik Marek Dyjor napisał:
skoro firma zdeklarowałą posiadanie włąściwej struktury to dlaczego na gwał szuka listonoszy?

Bo sami się chyba nie spodziewali że wygrają ten przetarg. A jak coniektórzy znający rynek się wypowiadali to przetarg był robiony pod poczte z trąbką. a tu dla wszystkich zdziwienie że PGP wygrał.

za taki numer powinno sie od ręki unieważniać przetarg i jeszcze zgłaszać do prokuratury z tytułu poswiadczenia w dokumentach urzedowych nieprawdy.
Ot to

A  taka procedura jest standardem w naszym cudownym kraju.
staryjemy do przetargu a jak juz wygramy szukamy frajerów którzy będa za psie pieniądze robić.
Za psie pieniądze to jeszcze ok. Ale najczęściej jest że się do roboty podnajmuje a za chwile szuka powodów żeby wcale nie zapłacić albo kary umowne;)

Data: 2014-02-27 15:02:11
Autor: Marek Dyjor
napisał:
[...]

cóż Polska jest jednym z państw gdzie sie generalnie nie opłaca robić zamówień publicznych, jeśli sie chce to robić uczciwie.  Zamówienia Publiczne sa dla oszustów i krętaczy.

Znaczy można by ten system wyleczyć ale Państwo musiałby zrozumieć że samo pasożutuje na swoich obywatela porzez taki złodziejski system. Sporo solidnych firm przestało startować w przetarga bo to sie poprostu nie opłaca, zostali ci co kombinują jak tu zrobić za bieda kasę rękami najętych frajerów.

warto by zrobić jakie były skutki ekonomiczne programu budowy autostrad w RP ilu drobnych przedsiębiorców zostało na lodzie.

Data: 2014-02-27 19:27:27
Autor: Liwiusz
Inpost - odbiór przesy?ki
W dniu 2014-02-27 12:51, Marek Dyjor pisze:
skoro firma zdeklarowałą posiadanie włąściwej struktury to dlaczego na
gwał szuka listonoszy?

Nie deklarowała, że ma, tylko że będzie miała (i właśnie warunek, że "ma mieć", a nie "ma mieć mieć" był obalony w toku odwołań).

--
Liwiusz

Data: 2014-02-28 18:37:11
Autor: J.F
Inpost - odbiór przesy?ki
Użytkownik "Marek Dyjor"  napisał w
zastanawiam sei jak to jest że u nas w RP zawsze jest taki koszmarny burdel...
skoro firma zdeklarowałą posiadanie włąściwej struktury to dlaczego na gwał szuka listonoszy?

Bo sie rozrosla :-)

czy to tak jak z tymi firmami co wygrywaja inne przetargii a skłądają sie z prezesa i zarządu?

Czemu nie, firma sie zna na wygrywaniu przetargow i nadzorowaniu projektow, nie musi sie znac na budowaniu.

[...]

No ale zaraz - byl wymog posiadania samochodow w Krakowie ?
I firma nie przewozi dzieci, czy samochody sie znalazly, a zwolnieni ludzie zatrudnili sie w nowej firmie ?

staryjemy do przetargu a jak juz wygramy szukamy frajerów którzy będa za psie pieniądze robić.

Tez umiejetnosc. Poza tym system przetargowy to wlasnie wymusza - nie liczysz przeciez ze firma bedzie czekala w gotowosci, bo moze kiedys jakis przetarg wygra ?

J.

Data: 2014-02-27 19:26:16
Autor: Liwiusz
Inpost - odbiór przesy?ki
W dniu 2014-02-27 09:15, Kris pisze:
[...]

Nieprawda.

dowodu i co dalej? Tylko jego opiekun może odbierać pocztę. A może to

Ma legitymację.

--
Liwiusz

Data: 2014-02-28 16:56:38
Autor: Gotfryd Smolik news
Inpost - odbiór przesy?ki
On Thu, 27 Feb 2014, Liwiusz wrote:

[...]

  Twoje zastrzeżenia są oparte o bezwarunkowe minimalne wymogi przepisów
prawa pocztowego, czy rozszerzone umowne wymogi operatora?
  Bo z postów wynikało, że operator ma ("po prostu" ma i już) zapisy
umowne ostrzejsze niż wymagane ustawą.
  O ile przy przesyłce sądowej może jakaś jeszcze furtka się znajdzie,
to czy istnieje regulacja prawna zabraniająca zaostrzenia wymogów?

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-02-28 08:35:04
Autor: gosposia
Inpost - odbiór przesy?ki
Żartujecie tu sobie o akcie urodzenia..., a ja wyjęłam ze skrzynki dzisiaj dwa zawiadomienia z inpostu o przesyłkach dla mojej 11 (tak, jedenasto!) -letniej córki, przeszłam się do punktu inpost i usłyszałam przed chwilą, że muszę przynieść akt urodzenia dziecka. Wrrrr...

Data: 2014-02-28 18:52:13
Autor: Krzysztof Jodłowski
Inpost - odbiór przesy?ki
[...]

Jaja sobie robisz czy poważnie tak powiedzieli?
Chyba jednak wyślę polecony do mojego dziecka i potem pójdę odebrać w punkcie. Będzie dym :)

--
Krzysztof

Data: 2014-02-28 10:01:15
Autor: ta.gosposia
Inpost - odbiór przesy?ki
Naprawdę! Już w punkcie zadzwoniłam na ich infolinię z awanturą i powiedzieli mi to samo. Bez aktu urodzenia nie wydadzą przesyłki.

Data: 2014-02-28 10:08:45
Autor: ta.gosposia
Inpost - odbiór przesy?ki
Nie jest napisane, że z sądu i też nie oczekiwałam takiego ;). Raczej jakiś podatek, może PIT. Podejrzewam kilku nadawców, więc mam plan na poniedziałek, że ich obdzwonię i jak sprawdzę kto nadał, to napiszę skargę na Inpost do nadawcy. A swoją drogą czy mają prawo żądać aktu urodzenia? Przecież kto normalny nosi takie dokumenty przy sobie?

Data: 2014-02-28 20:08:47
Autor: J.F
Inpost - odbiór przesy?ki
Użytkownik  napisał w wiadomości
Nie jest napisane, że z sądu i też nie oczekiwałam takiego ;).
Raczej jakiś podatek, może PIT.

Tez lepiej odebrac.

[...]

A jak maja ustalic czy jestes uprawniona do odbioru  ?
Corke wyslij, z legitymacja szkolna :-)

Albo przesluchaj co sobie w sieci zamowila :-)

J.

Data: 2014-02-28 11:43:17
Autor: ta.gosposia
Inpost - odbiór przesy?ki
Córka z legitymacją nie działa ;). Już spróbowałam.

Data: 2014-02-28 21:29:16
Autor: Krzysztof Jodłowski
Inpost - odbiór przesy?ki
Córka z legitymacją nie działa ;). Już spróbowałam.

Zagnij ich ich własnym regulaminem. Poproś o podanie podstawy prawnej (punktu regulaminu), który wymaga przedstawienia aktu urodzenia.
Jedyne co jest na ten temat to: "może zażądać od adresata lub osoby uprawnionej do odbioru przesyłki okazania aktualnego i ważnego  dowodu osobistego,  paszportu,  prawa  jazdy  lub  innego dokumentu  z fotografią,  odciskiem  pieczęci  urzędowej  z wizerunkiem orła oraz podpisem jego posiadacza".
Ty jesteś uprawniona jako opiekun prawny. Akt urodzenia i tak nie zawiera potwierdzenia czy masz prawa rodzicielskie.
A legitymacja szkolna jak najbardziej powinna się nadawać jeśli chciało by odebrać dziecko: jest zdjęcie, podpis posiadacza i odcisk pieczęci urzędowej (szkoły).

Zachęciłem się. W poniedziałek wyślę do swojego dziecka :)

--
Krzysztof

Data: 2014-03-01 10:49:44
Autor: J.F.
Inpost - odbiór przesy?ki
Dnia Fri, 28 Feb 2014 21:29:16 +0100, Krzysztof Jodłowski napisał(a):
[...]

Dowod tez juz nie. Skad wiadomo ze jest opiekunem prawnym ? Problem narasta:
http://metromsn.gazeta.pl/Wydarzenia/1,126477,15533247,Pocztowa_rewolucja_nie_wypalila__Sprawy_spadaja_z.html

Co to za frankownice z atestem GUM ? J.

Data: 2014-03-06 10:32:18
Autor: Gotfryd Smolik news
Inpost - odbiór przesy?ki
On Sat, 1 Mar 2014, J.F. wrote:

Problem narasta:
http://metromsn.gazeta.pl/Wydarzenia/1,126477,15533247,Pocztowa_rewolucja_nie_wypalila__Sprawy_spadaja_z.html

Co to za frankownice z atestem GUM ?

  Na mój gust, skoro jest tam waga (automatycznie kwalifikująca do
stosownej opłaty zależnej od wagi), to dlaczego miałaby podlegać
pod słabsze kryteria, niż waga u sprzedawcy jabłek na targowisku?

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-03-01 08:52:44
Autor: Gotfryd Smolik news
Inpost - odbiór przesy?ki
On Fri, 28 Feb 2014, ta.gosposia@gmail.com wrote:

Córka z legitymacją nie działa ;).
Już spróbowałam.

  Z "postawą urzędniczą" da się walczyć wyłącznie papierkologicznie
(no, w rzadkich przypadkach działa jeszcze metoda szewska)
  Piszesz pismo, skargę itede i czekasz na wynik.
"Poczta z trąbką" sporo procedur ma obcykanych dlatego, że przez
lata wydała masę okólników spowodowanych powyższym :), spróbuj
i w InPoście.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-03-01 10:51:03
Autor: J.F.
Inpost - odbiór przesy?ki
Dnia Sat, 1 Mar 2014 08:52:44 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):
[...]

Do kogo pisac ? A tam jakies wazne pismo moze byc ...

J.

Data: 2014-03-01 10:53:17
Autor: J.F.
Inpost - odbiór przesy?ki
Dnia Sat, 1 Mar 2014 10:51:03 +0100, J.F. napisał(a):
[...]

Ha, cos mi wpadlo ... skierowac wniosek przeciw Inpost do sadu
rodzinnego o wydanie korespondencji dziecka :-)

J.

Data: 2014-03-01 12:01:29
Autor: Krzysztof Jodłowski
Inpost - odbiór przesy?ki
Ha, cos mi wpadlo ... skierowac wniosek przeciw Inpost do sadu
rodzinnego o wydanie korespondencji dziecka :-)

A wezwanie do sądu i inne papiery z sądu dostaniesz też korespondencją przez Inpost? :) :)
Dziecko np. dostanie wezwane na świadka, Inpostem... ;)
Zapętlimy się chyba. Paranoja. Szczyt biurokracji i głupoty. Idealnie dopracowany :)

Data: 2014-03-01 12:20:46
Autor: hikikomorisan
Inpost - odbi??r przesy??ki
On 01.03.2014 12:01, Krzysztof Jodłowski wrote:
[...]

Dziecko zawsze moze isc sprobowac podjac awizowana przesylke sadowa do monopolowego, czyz nie?

Albo do seksszopu.

Czy gdzie tam teraz sie w majestacie sadu odbiera przesylki.

Slyszalem, ze miesny, kwiaciarka, monopol i wiele roznych atrakcyjnych miejsc mozna teraz zwiedzac w drodze na rozprawe.

--

Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej reklamy oraz polowa odmozdzajacych programow pseudo-rozrywkowych. Jesli TV publiczna zacznie dostarczac wartosciowe tresci to nie ma problemu z utrzymywaniem przydatnej spolecznie, edukacyjnie i rozrywkowo inicjatywy...

http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma-sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l

Data: 2014-03-02 08:42:51
Autor: Krzysztof Jodłowski
Inpost - odbiór przesy?ki
Slyszalem, ze miesny, kwiaciarka, monopol i wiele roznych atrakcyjnych
miejsc mozna teraz zwiedzac w drodze na rozprawe.

To wszystko jest społecznie pożyteczne. Rozwija tzw. więzi małej społeczności. No i jakąś laskę/ciacho można poderwać przy okazji :)

Data: 2014-03-11 07:00:52
Autor: Marek Dyjor
Inpost - odbiór przesy?ki
Krzysztof Jodłowski wrote:
[...]

Polska to dziki kraj...

Data: 2014-02-28 19:00:27
Autor: J.F
Inpost - odbiór przesy?ki
Użytkownik "Krzysztof Jodłowski"  napisał w wiadomości
[...]

A skad to pismo ?
Jesli z sadu, czy komornika, to chyba  warto odebrac.
A jak nie ... to moze nie :-)

J.

Inpost - odbiór przesy?ki