Inspekcja w Oplu Astrze II

Data: 2010-08-23 11:23:06
Autor: paranoix
Inspekcja w Oplu Astrze II
Witajcie,

w Oplu Astrze 2 producent przewiduje przeglądy co 30 kkm i co tyle zapala się napis "Insp" po przekręceniu kluczyka. Samochód ma obecnie 173 kkm, przeglądy (włącznie z kasowaniem Insp) były robione regularnie, zwykle po zapaleniu się tej sygnalizacji, więc następny wypada dopiero w okolicach 180 kkm, a zapaliło się właśnie przy 173 kkm. Fakt, że zrobił ostatnio trasę szybszym tempem niż zwykle, ale bez wchodzenia na czerwone pole i nadmiernego katowania silnika. Mało tego, po tej szybszej jeździe samochód stał się jakby bardziej dynamiczny.

Czy tak nowoczesny samochód, jakim jest Opel Astra II, posiada jakieś mechanizmy samodiagnozujące (a jesli tak, to co badają), czy jest to wynik jakiejś pomyłki? Olej był wymieniony przy 165 kkm, więc jest świeży.

Zbyszek

Data: 2010-08-23 11:32:56
Autor: Agent
Inspekcja w Oplu Astrze II

Użytkownik "paranoix" <paranoix83@o2.pl> napisał w wiadomości news:i4tels$ski$1news.onet.pl...
[...]

Oprócz odległości jest jesczcze czas np co rok lub 2. Może właśnie to przekroczyłeś więc wyskoczyło. Poza tym nieraz ( nie wiem jak w oplu) osobno jest insp.olejowa i insp. serwisowa.

Data: 2010-08-23 12:04:30
Autor: paranoix
Inspekcja w Oplu Astrze II
W dniu 2010-08-23 11:32, Agent pisze:

Oprócz odległości jest jesczcze czas np co rok lub 2. Może właśnie to
przekroczyłeś więc wyskoczyło. Poza tym nieraz ( nie wiem jak w oplu)
osobno jest insp.olejowa i insp. serwisowa.

To ciekawe, muszę sprawdzić kiedy był ostatnio przegląd, ale raczej nie dalej niż rok...

Data: 2010-08-23 13:19:36
Autor: bratPit[pr]
Inspekcja w Oplu Astrze II

w Oplu Astrze 2 producent przewiduje przeglÄ…dy co 30 kkm i co tyle
zapala się napis "Insp" po przekręceniu kluczyka.

zapomniałeś o ważnej rzeczy co 30kkm _lub rok_ i pewnie ktoś nie skasował inspekcji przy ostatnim przeglądzie stąd upłynięcie roku spowodowało jej zaświecenie, możesz sam skasować naciskając przycisk od kasowania licznika przebiegu dziennego i trzymając włączyć zapłon, pomiga parę sekund i wyzeruje, ot cała filozofia,

Czy tak nowoczesny samochód, jakim jest Opel Astra II, posiada jakieś mechanizmy samodiagnozujące (a jesli tak, to co badają), czy jest to wynik jakiejś pomyłki? Olej był wymieniony przy 165 kkm, więc jest świeży.

raczysz żartować, mam AII i to nie jest nowoczesny samochód,
zegary zaświecają insp w zależności od prostego warunku przebieg/czas,

brat

Data: 2010-08-23 13:57:02
Autor: paranoix
Inspekcja w Oplu Astrze II
W dniu 2010-08-23 13:19, bratPit[pr] pisze:

[...]

Sądzę, że skasował, bo do tej pory nie pojawiało się... Chyba faktycznie upłynął rok. Czas szybko leci.

spowodowało jej zaświecenie, możesz sam skasować naciskając przycisk od
kasowania licznika przebiegu dziennego i trzymając włączyć zapłon,
pomiga parę sekund i wyzeruje, ot cała filozofia,

Jaaaakie to proste :D A ja myślałem, że tu trzeba kompa podpinać :) Dzięki, zaraz sobie wyłączę :)

Czy tak nowoczesny samochód, jakim jest Opel Astra II, posiada jakieś
mechanizmy samodiagnozujÄ…ce (a jesli tak, to co badajÄ…), czy jest to
[...]

To było właśnie z ironią, w końcu Astra II to konstrukcja z lat 90., a silnik 1,4 16V pewnie jeszcze starszy.

Data: 2010-08-23 14:29:26
Autor: Agent
Inspekcja w Oplu Astrze II

Użytkownik "paranoix" <paranoix83@o2.pl> napisał w wiadomości news:i4tnmf$n7s$1news.onet.pl...
[...]

Serio zawsze podłączałeś? Jakby ci cos nie poszło to wpisz kasowanie inspekcji w google to się dowiesz dokładniej co i kiedy wciskać.

Data: 2010-08-23 14:40:08
Autor: paranoix
Inspekcja w Oplu Astrze II
W dniu 2010-08-23 14:29, Agent pisze:
[...]

Nawet nie ja tylko warsztat. W takim razie skasuję sobie tą inspekcję i spokojnie dojeżdżę do kolejnego przeglądu, bo autu nic obecnie nie dolega. Dzięki za naprowadzenie!

Data: 2010-08-23 14:44:41
Autor: paranoix
Inspekcja w Oplu Astrze II
W dniu 2010-08-23 14:29, Agent pisze:

Serio zawsze podłączałeś? Jakby ci cos nie poszło to wpisz kasowanie
inspekcji w google to się dowiesz dokładniej co i kiedy wciskać.

Ciekawe tylko, czy po takim przedwczesnym skasowaniu kolejna inspaekcja pojawi się dopiero po aktualnym przebiegu+30kkm / roku, czy też "planowo" po 180 kkm?

Data: 2010-08-23 15:01:29
Autor: Agent
Inspekcja w Oplu Astrze II

Użytkownik "paranoix" <paranoix83@o2.pl> napisał w wiadomości news:i4tqfq$vg3$1news.onet.pl...
[...]

Pojawi się tak samo jak po kasowaniu w warsztacie czyli do nastepnego przedziału km/czas.

Data: 2010-08-23 16:19:17
Autor: J.F.
Inspekcja w Oplu Astrze II
On Mon, 23 Aug 2010 13:19:36 +0200,  bratPit[pr] wrote:
Czy tak nowoczesny samochód, jakim jest Opel Astra II, posiada jakie¶ mechanizmy samodiagnozuj±ce (a jesli tak, to co badaj±), czy jest to wynik jakiej¶ pomy³ki? Olej by³ wymieniony przy 165 kkm, wiêc jest ¶wie¿y.

raczysz ¿artowaæ, mam AII i to nie jest nowoczesny samochód,
zegary za¶wiecaj± insp w zale¿no¶ci od prostego warunku przebieg/czas,

Niby starszej generacji nubira a potrafila zapalic lampke jak jej
oleju zabraklo. Nie cisnienia - poziom w misce spadl, i to w trasie, a
jednak wykryla.

Jakies czujniki jakosci oleju GM tez ma.

J.

Data: 2010-08-24 09:09:37
Autor: bratPit[pr]
Inspekcja w Oplu Astrze II
Niby starszej generacji nubira a potrafila zapalic lampke jak jej
oleju zabraklo. Nie cisnienia - poziom w misce spadl, i to w trasie, a
jednak wykryla.

Jakies czujniki jakosci oleju GM tez ma.

w A-G nie ma czujników jako¶ci oleju, a w ogóle w Oplu je¿eli s± to byæ mo¿e w najnowszych modelach,
w Astrze jest czujnik ci¶nienia (ten je¿eli za¶wieci w trakcie jazdy to zazwyczaj oznacza informacjê dla kierowcy, ¿e silnik w³a¶nie powiedzia³ papa), mo¿e byæ w zale¿no¶ci od wersji wyposa¿enia czujnik poziomu oleju w misce do wy¶wietlania informacji na BC (ten z kolei dzia³a OK), no i w dieslach s± jeszcze czujniki temperatury oleju,
sama inspekcja w zegarach uzale¿niona jest od interwa³u czas/km, który zosta³ w nich zaprogramowany,

brat

Inspekcja w Oplu Astrze II