Instalacja Andka

Data: 2019-11-09 14:15:21
Autor: Trybun
Instalacja Andka

Na smartfonie czy tablecie, robił to kto? Wypróbowałem kilka Androidów na Virtualboksie. Instalacja bajecznie prosta, czy na wyżej wymienianym sprzęcie wygląda podobnie? Mam takiego pomysła - wyczyścić tablet z bardzoo starym Andkiem i wgrać nowszy,.

Data: 2019-11-09 15:20:12
Autor: mrvtktjv
Instalacja Andka
On 09.11.2019 14:15, Trybun wrote:

[...]

To się nie powiedzie dla urządzeń wbudowanych (ang. embedded devices) z Androidem. W ich wypadku system musi być "szyty" pod konkretne urządzenie.

Jaki to tablet? Może są dostępne custom ROM-y na forum XDA-Developers?

Data: 2019-11-10 08:54:05
Autor: Trybun
Instalacja Andka
W dniu 09.11.2019 o 15:20, mrvtktjv pisze:
[...]

Ideos s7,  to taki trochę przedpotopowy tablet Huawei. I niestety nie ma dla niego alternatywnego systemu.

Data: 2019-11-09 20:36:16
Autor: 2late
Instalacja Andka
On 09/11/2019 1:15 pm, Trybun wrote:

[...]

Nawet dzsiaj. Ale zupelnie przypadkiem wypadlo to dzisiaj, chcialem powiedziec ze nie jestem ekspertem. W kazdym razie, telefony tablety to trzeba najpierw zrootowac, odblokowac znaczy i tu juz wiele zalezy od sprzetu. Dopiero potem mozesz sobie cos tam zainstalowac i tu tez dochodzi popularnosc sprzetu. Drogie, popularne wypasine sprzety czesto przez lata maja wsparcie ze strony tak zwanej spolecznosci i jest masa ROMow, instrukcji co gdzie i jak.
Dzisiaj zainstalowalem na HTC One (M7) najnowszego androida (lineage os), mimo ze to sprzet z 2013 roku. Caly dzien mi zlecial, idealne zajecie na dlugie deszczowe zimowe dni.
Tak ze, pozostaje ci tylko googlac i tracic czas. ;)

Data: 2019-11-10 08:55:10
Autor: Trybun
Instalacja Andka
W dniu 09.11.2019 o 21:36, 2late pisze:
[...]

Pozdrawiam

W takim wypadku to nie zadania dla mnie. Po próbach z instalacją na VB spodziewałam się równie łatwej instalacji na tablecie.

Data: 2019-11-10 10:48:11
Autor: 2late
Instalacja Andka
On 10/11/2019 7:55 am, Trybun wrote:

W takim wypadku to nie zadania dla mnie. Po próbach z instalacją na VB spodziewałam się równie łatwej instalacji na tablecie.

A reset do ustawien fabrycznych?

Data: 2019-11-11 11:00:28
Autor: Trybun
Instalacja Andka
W dniu 10.11.2019 o 11:48, 2late pisze:
[...]

Ale co mógłbym na tym zyskać? Nawet te wgrane fabrycznie programy jak przeglądarka czy program biurowy cofną się o parę lat wstecz wobec tych aktualizowanych bo Sklep Play już nie jest wspierany...

Data: 2019-11-13 20:27:31
Autor: LordBluzg(R)
Instalacja Andka
W dniu 2019-11-11 o 11:00, Trybun pisze:
cofną się o parę lat wstecz

Cofałeś się kiedyś w przód?

--
LordBluzg(R)
                 <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

Data: 2019-11-14 17:38:54
Autor: ianus
Instalacja Andka
W dniu 13.11.2019 o 20:27, LordBluzg(R) pisze:
W dniu 2019-11-11 o 11:00, Trybun pisze:
cofną się o parę lat wstecz

Cofałeś się kiedyś w przód?

W czym problem. Wystarczy iść tyłem...

Data: 2019-11-15 18:24:21
Autor: LordBluzg(R)
Instalacja Andka
W dniu 2019-11-14 o 17:38, ianus pisze:

cofną się o parę lat wstecz

Cofałeś się kiedyś w przód?

W czym problem. Wystarczy iść tyłem...

No to cofnij się tyłem do 2032 roku :]

Możesz "iść pieszo" :D

Data: 2019-11-15 09:20:04
Autor: Marek
Instalacja Andka
On Sun, 10 Nov 2019 08:55:10 +0100, Trybun <MxIlCh@jachu.ru> wrote:
W takim wypadku to nie zadania dla mnie. Po próbach z instalacją na VB spodziewałam się równie łatwej instalacji na tablecie.

Nie problem z prostotą instalacji ale wrzucanie nowszego systemu spowoduje większy apetyt na zasoby i spowolnienie działania urządzenia.

--
Marek

Data: 2019-11-15 10:44:38
Autor: Trybun
Instalacja Andka
W dniu 15.11.2019 o 09:20, Marek pisze:
[...]

No i brak optymalizacji też na pewno nie będzie atutem. Ale są to dopiero potencjalne problemy, tymczasem problem w samej instalacji nowszego Andka.

Data: 2019-11-10 10:24:35
Autor: z
Instalacja Andka
W dniu 2019-11-09 o 21:36, 2late pisze:
Drogie, popularne wypasine sprzety czesto przez lata maja wsparcie ze strony tak zwanej spolecznosci i jest masa ROMow, instrukcji co gdzie i jak.

mam taki drogi wypasiony tablet della. NIE MA SOFTU.

A sprzęt wyjątkowo LAGUJE i praktycznie nie da się go używać.

Ma fajny ekran na swoje czasy wypasiony sprzęt. Kupowałem drogi i frimowy żeby mieć wsparcie lub altarnatywne softy

I CO? I NIC

Data: 2019-11-10 10:50:58
Autor: 2late
Instalacja Andka
On 10/11/2019 9:24 am, z wrote:
[...]

No coz, nikt nic nie obiecuje, spolecznosc gadzeciazy chodzi swoimi drogami a Dell jakos kompletnie nie kojarzy mi sie z Androidem.
Jakie to ma parametry, procesor, pamiec, ram?
Moze factory reset cos pomoze, przynajmniej na jakis czas.

Data: 2019-11-10 20:22:08
Autor: z
Instalacja Andka
W dniu 2019-11-10 o 11:50, 2late pisze:
[...]

Dell Venue 7 3740
Intel Atom Z3460
1 GB Ram
Pamięć masowa 16 GB
Android 4.4.4

Resetów robiłem już kilka. Raz nawet zablokowałem całkowicie aktualizacje w nadziei że będzie działał lepiej.

Nie chodzi nawet o to działa WOLLNNOO. (mam też galaxy tab 2 i jego da się wolno ale przewidywalnie używać)
Dell ma ZACIĘCIA. czasem liczone w minutach zanim się przegryzie przez swoje jestestwo.

Data: 2019-11-10 21:28:02
Autor: 2late
Instalacja Andka
On 10/11/2019 7:22 PM, z wrote:

1 GB Ram

To zdecydowanie za malo na cokolwiek. Zwlaszcza ze to nie android.

Data: 2019-11-11 19:12:05
Autor: z
Instalacja Andka
W dniu 2019-11-10 o 22:28, 2late pisze:
1 GB Ram

To zdecydowanie za malo na cokolwiek. Zwlaszcza ze to nie android.

Mam też Galaxy tab 2 A
1,5 Ram

Tego wolno ale da się używać. Jest przewidywalny. Jak odpalę aplikację to wiem że się odpali. A na tym dellu czasem czeka się 5-10 minut i lepiej zrobić restart niż dalej czekać.
Najgorsze że to jest losowe.

Data: 2019-11-11 17:39:12
Autor: Uncle Pete
Instalacja Andka
[...]

Ten typ tak ma (mam tego dokładnie Della w szafie), spowolnił po którejś aktualizacji. Z tego co wiem, rozwiązania nie ma, a Dell umywa ręce. Niektórzy proponują zrobić roota i wywalić niepotrzebne oprogramowanie, co nieco powinno pomóc. Ale jeden z potrzebnych do tego programów nie rozpoznaje tego Della, więc nawet tego nie mogłem zrobić.

Co ciekawe, problem nie dotyczy Venue 8, który jest na Windowsie.

Data: 2019-11-11 18:22:22
Autor: z
Instalacja Andka

Co ciekawe, problem nie dotyczy Venue 8, który jest na Windowsie.

Dzięki za przypomnienie.
Miałem sobie na mikołaja kupić używany tablet na windowsie
Masz? Polecasz? Warto wydać 200-300 zł.
Znasz jakieś ograniczenia? Właśnie siedzę przed windowsem 8.1 na blaszaku. Coś mi na nim nie ruszy?

Data: 2019-11-11 18:58:43
Autor: radekp@konto.pl
Instalacja Andka
Mon, 11 Nov 2019 18:22:22 +0100, w <5dc998cf$0$558$65785112@news.neostrada.pl>,
z <z@z.pl> napisał(-a):

> [...]

Masz? Polecasz? Warto wydać 200-300 zł.
Znasz jakieś ograniczenia? Właśnie siedzę przed windowsem 8.1 na blaszaku. Coś mi na nim nie ruszy?

4GB minimum. Od biedy 3GB.

Data: 2019-11-11 21:08:35
Autor: Uncle Pete
Instalacja Andka
On 2019-11-11 18:22, z wrote:

Co ciekawe, problem nie dotyczy Venue 8, który jest na Windowsie.

Dzięki za przypomnienie.
Miałem sobie na mikołaja kupić używany tablet na windowsie
Masz? Polecasz? Warto wydać 200-300 zł.

Nie mam, ma koleżanka, która nawet zaktualizowała z 8.1 do 10. Twierdzi, że wszystko działa i jest zadowolona.

Znasz jakieś ograniczenia? Właśnie siedzę przed windowsem 8.1 na blaszaku. Coś mi na nim nie ruszy?

Ja mam w blaszaku i laptopie W7 i rusza wszystko.

Data: 2019-11-11 21:17:25
Autor: Uncle Pete
Instalacja Andka
Znasz jakieś ograniczenia? Właśnie siedzę przed windowsem 8.1 na blaszaku. Coś mi na nim nie ruszy?

Nie zrozumiałem pytania za pierwszym razem. Nie wiem, co koleżanka ma zainstalowane, ale wiem, że ogląda na nim filmy. Myślę, że wydajnościowo to będzie zbliżone do ś.p. netbooków. A u mnie na netbooku na Atomie i W7 z 2GB RAM spokojnie chodził Photoshop.

Data: 2019-11-11 21:28:23
Autor: heby
Instalacja Andka
On 11/11/2019 18:22, z wrote:
Miałem sobie na mikołaja kupić używany tablet na windowsie

16GB nie nadaje się nawet do aktualizacji, kompresja systemu nic nie daje a MS bredzi od rzeczy że da się to zrobić dostarczając kartę SD. Nie da się, to zwykłe kłamstwo. System umiera w pętli update albo psuje system zaktualizowany w połowie.

To samo dotyczy Windows 8, tam degradacja systemu do nieużywalnego postępuje tylko wolniej.

32GB ledwo starcza i za chwile nie będzie już wystarczające do aktualizacji.

Minimum to 64GB.

I tu jest dupa. To nie będzie tanie.

Masz? Polecasz? Warto wydać 200-300 zł.

Za mało z powodu powyżej.

Znasz jakieś ograniczenia?

Update, po kilku dniach używania gołego windowsa, zatyka system do 0% wolnego miejsca.

Kiedy te tablety były instalowane fabrycznie Win8 mieścił się w 16GB i cośtam jeszcze zostawało dla usera. Do dzisiaj MS nawalił gigabajty extra danych i one już się nie mieszczą.

Właśnie siedzę przed windowsem 8.1 na blaszaku. Coś mi na nim nie ruszy?

Wszystko "ruszy", szczególnie na Z8350, ale krytyczny jest rozmiar eMMC. Jak mówie, 32GB jeszcze ujdzie, ale to tylko ledwo co daje radę. 64 minimum.

Nie, nie jest łatwą rzeczą to zmienić, koszt kości pamieci eMMc 64GB i wylutu/wlutu przekracza wartość tabletu.

Albo kupujesz tablet z 64GB eMMc albo sobie odpuść.

PS. W jednym Kiano udało się zmienić eMMc w domowych warunkach z 16 na 32GB i nawet działał. Ale to wymaga doświadczenia, sprzetu itd itp. A na koniec trzymania nerwów na wodzy w zderzeniu z ich BIOSem pisanym przez kompletnych dyletantów. Mam wrażenie że nie warto z powodów zdrowotnych.

Wydaj więcej i kup używanego netbooka z win. Albo wydaj jeszcze więcej i kup jakiś surface. Niestety tanich tabletów z Win8/10 nie ma, bo wszystko to nieużywalna ściema z powodu oszczędzania na flash.

Data: 2019-11-11 22:00:37
Autor: z
Instalacja Andka
Niedobrze.

Może głupie pytanie:

A gdyby tak zablokować aktualizacje w 8.1? Ja się wirusów nie boję.
Nie chcę tam trzymać żadnych plików

Używałbym do prostych rzeczy ale chciałbym żeby działały PŁYNNIE
taki minimalizm którego nie potrafią udźwignąć Andoidy.

Byłbym zapomniał. GPS. Bywa? Podraża koszty?

Data: 2019-11-11 22:13:40
Autor: heby
Instalacja Andka
On 11/11/2019 22:00, z wrote:
A gdyby tak zablokować aktualizacje w 8.1?

Wtedy działa tak jak wyszedł z fabryki. Zostaje mniej więcej 2.5GB na własne dane w przypadku modelu z 16GB. System jest jednak oszukany: ma skompresowane pliki przez co działa wolniej niż powinien. Dekompresja niemożliwa.

Używałbym do prostych rzeczy ale chciałbym żeby działały PŁYNNIE
taki minimalizm którego nie potrafią udźwignąć Andoidy.

To identyczne CPU jak w Androidzie na Atomach. Najpopularniejsze i najtańsze tablety windows to będzie coś oparte o Atom Z2xxx, Z3xxx, Z8xxx. Tylko ten ostatni działa jako tako, ale na wszystkich da się obejrzeć jakieś youtube, choć nie na wszystkich w pełnej rozdzielczości.

Nie oczeku płynności, to tylko gówniany windows ze wszystkimi swoimi wadami. Na ten przykład pamiec eMMc to nie jest to samo co SSD. Konkretnie jest wolna. Efektem czego jak windows odpali swoje indeksowanie h... wie czego to tablet ma laga na właczenie rzędu 2sek. Tak, fabryczny, goły. Tanie tablety na windowsie nie różnią się komfotem pracy od tanich tabletów na Androidzie.

Byłbym zapomniał. GPS. Bywa? Podraża koszty?

W ani jednym nie miałem gps. Trudno mówić o statystyce, nie wiem ile modeli to posiada.

Data: 2019-11-11 23:38:11
Autor: z
Instalacja Andka
No i obrzydziłeś mi pomysł.

Kiedyś jak kupowałem tego della (700 zł) to miałem marzenie że będzie można spokojnie robić to co przy biurku (w domu nie w pracy) leżąc sobie na kanapie. Smartfony dla mnie to udręka. Oczy już stare a i palcowanie było dla mnie jak przesiadka na kamienne tabliczki.

Lata lecą a nic się w technologii nie poprawiło. Ech...

Data: 2019-11-12 12:28:45
Autor: radekp@konto.pl
Instalacja Andka
Mon, 11 Nov 2019 21:28:23 +0100, w <qqcg99$b6a$1@dont-email.me>, heby
<heby@poczta.onet.pl> napisał(-a):

32GB ledwo starcza i za chwile nie będzie już wystarczające do aktualizacji.

Minimum to 64GB.

Nie odróżniasz pamięci ROM od RAM, więc generalnie gadasz głupoty.

Data: 2019-11-12 21:32:57
Autor: heby
Instalacja Andka
On 12/11/2019 12:28, radekp@konto.pl wrote:
32GB ledwo starcza i za chwile nie będzie już wystarczające do aktualizacji.
Minimum to 64GB.
Nie odróżniasz pamięci ROM od RAM, więc generalnie gadasz głupoty.

Generalnie odróżniam lepiej niż Ci się wydaje.

Tu masz informacje z pierwszej ręki:

https://www.digitaltrends.com/computing/windows-10-update-space-requirements/

"[...] And I see a 64 GB minimum happening in the near future [...]".

https://www.howtogeek.com/412435/windows-10-now-requires-12-16-gb-more-storage/

"[...] If you have an existing PC with less than 32 GB of storage running Windows 10, we're not sure what happens to your device. It may never receive an update to the May 2019 Update (version 1903.) That's up to Microsoft. [...]"

Ale spoko, te ćwoki z MS najwyraźniej też nie rozróżniają, śpij spokojnie i pisz dalej głupoty na usenecie.

Data: 2019-11-13 11:59:47
Autor: radekp@konto.pl
Instalacja Andka
Tue, 12 Nov 2019 21:32:57 +0100, w <qqf4tp$4u4$1@dont-email.me>, heby
> [...]

Ale spoko, te ćwoki z MS najwyraźniej też nie rozróżniają, śpij spokojnie i pisz dalej głupoty na usenecie.

Do pracy znacznie ważniejszy jest RAM, a nie ROM -- dlatego jeżeli ktoś skupia
się na ROM, to znaczy że jest dyletantem.

A te pogłoski to kolejny dowód na to, że nie watrto zawracać sobie głowy MS.

Data: 2019-11-13 12:42:47
Autor: Trybun
Instalacja Andka
W dniu 13.11.2019 o 11:59, radekp@konto.pl pisze:

Do pracy znacznie ważniejszy jest RAM, a nie ROM -- dlatego jeżeli ktoś skupia
się na ROM, to znaczy że jest dyletantem.

A te pogłoski to kolejny dowód na to, że nie watrto zawracać sobie głowy MS.

Rzecz do dyskusji, leży sobie w szufladzie całkowicie sprawny telefon, Acer, dlaczego leży - ano do szuflady schowała go - nikczemna pojemność właśnie pamięci ROM.

Data: 2019-11-14 13:28:03
Autor: radekp@konto.pl
Instalacja Andka
Wed, 13 Nov 2019 12:42:47 +0100, w <5dcbec38$0$545$65785112@news.neostrada.pl>,
Trybun <MxIlCh@jachu.ru> napisał(-a):

> [...]

Rzecz do dyskusji, leży sobie w szufladzie całkowicie sprawny telefon, Acer, dlaczego leży - ano do szuflady schowała go - nikczemna pojemność właśnie pamięci ROM.

Android pójdzie na 8GB, a pewnie i na 4GB.

Data: 2019-11-15 09:10:42
Autor: Trybun
Instalacja Andka
W dniu 14.11.2019 o 13:28, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Z tych 4GB to jeszcze mniej niż połowa na potrzeby użytkownika. Tak że chyba trzeba mieć wyjątkowo pokiełbaszone we łbie aby do stosunkowo dobrego telefonu nie dać odpowiedniej do pozostałych parametrów ilości pamięci ROM.

Data: 2019-11-13 20:08:26
Autor: heby
Instalacja Andka
On 13/11/2019 11:59, radekp@konto.pl wrote:
Ale spoko, te ćwoki z MS najwyraźniej też nie rozróżniają, śpij
spokojnie i pisz dalej głupoty na usenecie.
Do pracy znacznie ważniejszy jest RAM, a nie ROM

Oczywiście, biedaczku.

Dlatego sytuacja wygląda tak:

a) jak zabraknie RAM to system troche pozrzuca do swapu, user przeklnie MS, powspomina XP i tyle.

b) jak zabranie ROM to nie wstanie, wpadnie w pętlę restartów albo pętlę updateów.

-- dlatego jeżeli ktoś skupia
się na ROM, to znaczy że jest dyletantem.

No faktycznie, biedaczku, lepiej mieć więcej RAMu z pętlą restartów bez wyjscia. Faktycznie RAM ważniejszy niż ROM. Napisz to do MS i wyślij poleconym. Oni tam, w niewiedzy, po omacku montują w tych swoich surfacach jakieś głupie 128GB SSDki a mogli by wpierniczać więcej RAMu bo ważniejszy. Co za tępaki, nie mogli to poczytać radków z usenetów?

PS. Tak, Kiano 8 MS z zainstalowanym czystym Windowsem 10 po kilku godzinach *NIC* nie robiąc tylko podgrzewajac atmosferę zrobił nagle restart i od tej pory wesoło się restartował majac kilka kB wolnego na C. Wyjście z tego wymagało niezłych sztuczek, raczej niedostępnych dla przeciętnego suwerena.

Data: 2019-11-14 13:30:04
Autor: radekp@konto.pl
Instalacja Andka
Wed, 13 Nov 2019 20:08:26 +0100, w <qqhkbb$qtq$1@dont-email.me>, heby
> [...]

Dlatego sytuacja wygląda tak:

a) jak zabraknie RAM to system troche pozrzuca do swapu, user przeklnie MS, powspomina XP i tyle.

Tak, właśnie widzę opowieści jak to to tylko "trochę" tablet spowalnia gdy ma
1GB RAM.

b) jak zabranie ROM to nie wstanie, wpadnie w pętlę restartów albo pętlę updateów.

Nie spotkałem się jeszcze z sytuacją, że system nie potrafi sprawdzić ilości
wolnego miejsca -- jeżeli tak jest u MS, to tylko huraganowy śmiech.

> [...]

No faktycznie, biedaczku, lepiej mieć więcej RAMu z pętlą restartów bez wyjscia. Faktycznie RAM ważniejszy niż ROM. Napisz to do MS i wyślij

Rzeczywiście musi być biedaczkiem, skoro używasz takich rozwiązań technicznych.

Data: 2019-11-14 19:33:00
Autor: heby
Instalacja Andka
On 14/11/2019 13:30, radekp@konto.pl wrote:
[...]

Jak każdy inny. Taki kupiłeś, taki masz. Problemem tabletów MS jest to że system zabiera coraz więcj przestrzeni dyskowej *BAZ* powodu. Dużo więcej niż szacował producent. To jest złamanie dobrych obyczajów. Nikt nie potrzebuje następnej wersji Sugar Saga i Minecrafta obowiązkowo ściąganych przez update MS.

[...]

Ależ on sobie sprawdza. Szacuje. Oblicza. Orientuje. Prosi o zwolnienie. I dup. Nie wstaje po update bo 0B wolnego. Tak jest w wielu innych systemach ale akurat w MS jest to najzabawniej zrobione ze wszystkich. Tutaj bez grubego hackerstwa dostaje się cegłę.

[...]

Faktycznie, bieda ze mnie że używam RAM i ROM. Co zrobić, nie stać mnie na koraliki ferrytowe.

Data: 2019-11-13 20:31:26
Autor: LordBluzg(R)
Instalacja Andka
W dniu 2019-11-10 o 20:22, z pisze:

Intel Atom Z3460

ROTFL. Ktoś kto kupuje "coś" z tym prockiem musi mieć nieźle nasrane we łbie. No chyba że go dostałeś od wroga.

Data: 2019-11-14 08:14:37
Autor: z
Instalacja Andka
W dniu 2019-11-13 o 20:31, LordBluzg(R) pisze:
W dniu 2019-11-10 o 20:22, z pisze:

Intel Atom Z3460

ROTFL. Ktoś kto kupuje "coś" z tym prockiem musi mieć nieźle nasrane we łbie. No chyba że go dostałeś od wroga.

Nie pamiętam teraz ale 5-7 lat temu też miałeś takie zdanie o tym procesorze?

Data: 2019-11-09 21:41:59
Autor: radekp@konto.pl
Instalacja Andka
Sat, 9 Nov 2019 14:15:21 +0100, w <5dc6bbe5$0$537$65785112@news.neostrada.pl>,
[...]

No niestety, to tak nie działa :)

Data: 2019-11-10 01:55:25
Autor: Animka
Instalacja Andka
W dniu 2019-11-09 o 21:41, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Chyba raczej trzeba uaktualnić, a nie kasować.

Data: 2019-11-10 10:26:47
Autor: z
Instalacja Andka
W dniu 2019-11-10 o 01:55, Animka pisze:
Chyba raczej trzeba uaktualnić, a nie kasować.

Nie ma uaktualnień a próby czyszczenia ze śmieci nic nie dają.
Miałem parę razy chęć zrzucić tego Antka z 6-tego piętra ;-)
Obecnie nadaje się tylko do słuchania radia i to tylko jednej stacji bo przełączenie kanału to MORDĘGA

Data: 2019-11-10 08:57:19
Autor: Trybun
Instalacja Andka
W dniu 09.11.2019 o 21:41, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Ale konkretnie o co chodzi? Procek jest, pamięć jedna i druga jest, więc teoretycznie co stoi na przeszkodzie instalacji? Ta optymalizacja pod sprzęt jest aż tak ważna?

Data: 2019-11-10 10:30:09
Autor: z
Instalacja Andka
W dniu 2019-11-10 o 08:57, Trybun pisze:
Ale konkretnie o co chodzi? Procek jest, pamięć jedna i druga jest, więc teoretycznie co stoi na przeszkodzie instalacji? Ta optymalizacja pod sprzęt jest aż tak ważna?

Nie jest ważna ale albo z powodu GŁUPOTY producentów i programistów tak to właśnie skonstruowano albo (to bardziej prawdopodobne) z powodu celowego postarzania produktu (albo celowej niemożności altualizacji)

Masz kupić nowszy lepszy bardziej wypasiony tablet/smartfon z androidem

Masz WYBÓR ;-) Znaczy z jakiego powodu to zrobiono ;-)

Data: 2019-11-11 11:01:07
Autor: Trybun
Instalacja Andka
W dniu 10.11.2019 o 10:30, z pisze:
[...]

No tak, "kapitaliści wszystkich krajów łączcie się",.

Data: 2019-11-10 10:59:10
Autor: 2late
Instalacja Andka
On 10/11/2019 7:57 am, Trybun wrote:

[...]

Na przeszkodzie stoi brak umiejetnosci i/lub czasu. Nawet gdybys wiedzial jak to zrobic, przepisanie programu przez jedna osobe, zeby akurat zadzialalo na twoim tablecie, zajelo by wiecej czasu, niz zarobienie za najnizsza krajowa, po godzinach, na nowy tablet.
Ja nie wiem jak to zrobic ale samo tylko szukanie odpowiednio zmodyfikowanego oprogramowania i posprawdzanie wszystkiego, zeby sprzetu nie uwalic, zajelo mi kupe czasu.
Tak sie tylko sklada ze ja akurat to lubie. :)

Data: 2019-11-11 11:02:53
Autor: Trybun
Instalacja Andka
W dniu 10.11.2019 o 11:59, 2late pisze:
[...]

Mamy w tablecie wszystko co trzeba aby zainstalować system. Mogą programiści po amatorsku zmodyfikować Andka że na wirtualnej maszynie hula aż milo, co więc stoi aby wypuścili taki system na stacjonarny sprzęt? A co niby jest innego w moim tablecie niż seryjny procek i pamięci? Praktycznie problemem mogą być tylko sterowniki, ale czy  to przeszkoda nie do pokonania?

Data: 2019-11-11 13:01:01
Autor: z
Instalacja Andka
W dniu 2019-11-11 o 11:02, Trybun pisze:
mogą być tylko sterowniki, ale czy  to przeszkoda nie do pokonania?

No właśnie. Sterowniki. To słowo klucz. Fachowcy napiszą Ci dokładnie dlaczego. Ja mogę tylko stwierdzić że Android to system pisany przez gimbazę dla gimbazy. Bez wizji, pomysłu i sensu. Choćby nie wiem jakimi wodotryskami to przykrywano.
Tego nie da się już ulepszać. To trzeba ZAORAĆ.

https://www.dobreprogramy.pl/Linuksowy-smartfon-Librem-5-jest-dla-ciebie-zbyt-drogi-PinePhone-to-swietna-alternatywa,News,104759.html

To jest dobry sprawdzony historycznie pomysł.
Sprzęt + jaki kto chce system i oprogramowanie a nie debilny PAKIET.

Data: 2019-11-12 15:06:14
Autor: Trybun
Instalacja Andka
W dniu 11.11.2019 o 13:01, z pisze:
[...]

Czyli Android to coś innego niż Windows czy Linuks, jądro nie zawiera sterowników do popularnego sprzętu?

Data: 2019-11-11 16:26:30
Autor: 2late
Instalacja Andka
On 11/11/2019 10:02 AM, Trybun wrote:
[...]

A co google odpowiada?
Zrootowales juz tableta? Bo od tego trzeba zaczac. Widzialem ze sie da.

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=ideos+s7+root

Data: 2019-11-12 15:07:20
Autor: Trybun
Instalacja Andka
W dniu 11.11.2019 o 17:26, 2late pisze:

[...]

Nie, nic jeszcze nie robiłem, i chyba nic nie będę robił,. Rozeznałem się w sytuacji, a ona wygląda tak - nowszego niż wersja 3xx tablet raczej tym swoim jednordzeniowym procesorem i 512MB RAMu  na pewno nie uciągnie, tymczasem jak widzę nawet wersja 4xx już także nie jest wspierana.

Data: 2019-11-12 16:50:10
Autor: 2late
Instalacja Andka
On 12/11/2019 2:07 pm, Trybun wrote:
[...]

Ustaw sobie gdzies w garazu, przedpokoju jako dodatkowy zegar, prognoze pogody moze wyswietlac albo grac muzyke.

Data: 2019-11-13 12:43:57
Autor: Trybun
Instalacja Andka
W dniu 12.11.2019 o 17:50, 2late pisze:
[...]

To nie tak, tablet poza tym że nie mogę na nim korzystać z Sklepu Gogle i ze względu na stare przeglądarki z internetu, jest w pełni sprawny, a więc rozmowy, SMSowanie czy nawigacja GPS, a także stare zainstalowane już gry działają.

Data: 2019-11-13 13:05:52
Autor: mrvtktjv
Instalacja Andka
On 13.11.2019 12:43, Trybun wrote:
To nie tak, tablet poza tym że nie mogę na nim korzystać z Sklepu Gogle
Możesz zainstalować "Yalp Store (fork)", nieoficjalny klient Sklepu Play. Wtedy będziesz mógł wciąż ściągać aplikacje ze Sklepu Play.
https://f-droid.org/en/packages/com.github.kiliakin.yalpstore/

On 13.11.2019 12:43, Trybun wrote:
i ze względu na stare przeglądarki z internetu,
Jeśli zależy Ci na aktualnej przeglądarce to zainstaluj Firefoxa. Ta przeglądarka jako jedna z niewielu nie korzysta z wbudowanego w system komponentu "Android System WebView" lub "Chrome", więc będzie można mieć aktualną przeglądarkę bez ingerencji w system operacyjny. O ile urządzenie Firefoxa w miarę "udźwignie".

Data: 2019-11-14 13:30:33
Autor: Trybun
Instalacja Andka
W dniu 13.11.2019 o 13:05, mrvtktjv pisze:
[...]

Dzięki, będę w domu to zobaczę co to za "zwierz",. Choć jestem sceptykiem - Huawiei ma taki alternatywny dla Google Sklep, a on także martwy dla Andka 2.2.

[...]

Szukać na stronie Mozilli? I nie wiem czy się uda, nie wszystkie strony si ę otwierają w zainstalowanej dawno temu Operze i fabrycznej przeglądarce, która tak nawiasem mówiąc jest koszmarna, nawet nie wiem czy ma opcję pobierania z netu.

Data: 2019-11-12 19:41:59
Autor: mrvtktjv
Instalacja Andka
On 12.11.2019 15:07, Trybun wrote:
[...]

Android 4.4 spokojnie by ruszył, o ile ktoś by go "przeportował", choć to zbyt wiele nie zmieni.

Data: 2019-11-12 20:42:24
Autor: 2late
Instalacja Andka
On 12/11/2019 6:41 pm, mrvtktjv wrote:
Android 4.4 spokojnie by ruszył, o ile ktoś by go "przeportował", choć to zbyt wiele nie zmieni.

Mam HTC HD2 z custom ROMem i androidem 4.4 wlasnie. ok. pol giga RAM ale chodzi, czyli jak mowisz, jak ktos dostosuje do konkretnego sprzetu to sie da.

Data: 2019-11-13 07:55:34
Autor: z
Instalacja Andka
W dniu 2019-11-12 o 21:42, 2late pisze:
Mam HTC HD2 z custom ROMem i androidem 4.4 wlasnie. ok. pol giga RAM ale chodzi, czyli jak mowisz, jak ktos dostosuje do konkretnego sprzetu to sie da.

1. jesteś szczęściarzem że istnieje taki soft
2. Umiesz to zrobić.

Gdybym wiedział w jakie g...o się pakuję to nie kupowałbym firmowego tabletu na 3 lata za 700 zł.

Data: 2019-11-13 12:44:32
Autor: Trybun
Instalacja Andka
W dniu 12.11.2019 o 19:41, mrvtktjv pisze:
[...]

No, nie wiem, przy jednym TV mam taka przystawkę "Smart", - dwurdzeniowy procek, 1GB RAM, i już na andku 4.0 jego pracy nie można nazywać płynną.

Data: 2019-11-13 13:06:18
Autor: mrvtktjv
Instalacja Andka
On 13.11.2019 12:44, Trybun wrote:
[...]

Możesz spróbować odinstalować aplikacje Google'a (Sklep Play, Usługi Google, itp.). Zdziwiłbyś się, o ile urządzenie przyspieszy.

Data: 2019-11-14 13:31:13
Autor: Trybun
Instalacja Andka
W dniu 13.11.2019 o 13:06, mrvtktjv pisze:
[...]

Pewnie tak, ale to przecie nie rozwiązuje problemu, np Sklep jest potrzebny.

Data: 2019-11-10 12:03:27
Autor: radekp@konto.pl
Instalacja Andka
Sun, 10 Nov 2019 08:57:19 +0100, w <5dc7c2d7$0$503$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

Ale konkretnie o co chodzi? Procek jest, pamięć jedna i druga jest, więc teoretycznie co stoi na przeszkodzie instalacji? Ta optymalizacja pod sprzęt jest aż tak ważna?

Tak, bo nie ma żadnych standardów jeżeli chodzi o sprzęt i sterowniki.
Jest projekt pod nazwą bodajże Android One, ale nie śledzę. No i dotyczy nowych
urządzeń.

Data: 2019-11-10 15:36:28
Autor: mrvtktjv
Instalacja Andka
On 10.11.2019 12:03, radekp@konto.pl wrote:
Tak, bo nie ma żadnych standardów jeżeli chodzi o sprzęt i sterowniki.
Jest projekt pod nazwą bodajże Android One, ale nie śledzę. No i dotyczy nowych
urządzeń.

Podejrzewam, że miałeś na myśli Project Treble. Android One to co innego.

Data: 2019-11-11 11:04:40
Autor: Trybun
Instalacja Andka
W dniu 10.11.2019 o 12:03, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Zasadniczo sprzęt to standard. Mamy w świecie  dwu producentów procesorów, to samo z RAM i ROM, Ekrany to też chyba tylko Samsung i LG.

Tak że najprawdopodobniej problem leży po stronie producenta tableta który wprowadza jakieś sztuczne bariery a nie po samej stronie technicznej do wprowadzenia takiego rozwiązania.

Data: 2019-11-10 19:40:26
Autor: heby
Instalacja Andka
On 10/11/2019 08:57, Trybun wrote:
teoretycznie co stoi na przeszkodzie instalacji?

W putych głowach producentów software ciągle istnieje przeświadczenie że zamknięty kod trudniej złamać.

Data: 2019-11-11 11:04:55
Autor: Trybun
Instalacja Andka
W dniu 10.11.2019 o 19:40, heby pisze:
On 10/11/2019 08:57, Trybun wrote:
teoretycznie co stoi na przeszkodzie instalacji?

W putych głowach producentów software ciągle istnieje przeświadczenie że zamknięty kod trudniej złamać.

No, raczej nie takich "pustych"... ;-)

Data: 2019-11-11 17:08:26
Autor: heby
Instalacja Andka
On 11/11/2019 11:04, Trybun wrote:
teoretycznie co stoi na przeszkodzie instalacji?
W putych głowach producentów software ciągle istnieje przeświadczenie że zamknięty kod trudniej złamać.
No, raczej nie takich "pustych"... ;-)

Pustych. O tym że bezpieczeństwo kryptografii bazuje na nieznajmomości kluczy a nie na nieznajomości algorytmów uczą już w szkole średniej.

A potem masz ministra który bredzi z sejmowej trybuny o tym że jak wiadomo jak coś jest zrobione to nie jest bezpieczne i 460 pustaków którzy i tak nie mają pojęcia o czym gada.

Producenci telefonów z A mają bardzo dużo na sumieniu jeśli chodzi o procedure instalacji i aktualizacji. Wydawało by się że takie tęgie głowy jak w Google zrobią to dobrze, a oni spierd... jak zwykle, wręcz koncertowo. Upływa lat 10 a oni dalej nie potrafią dostarczać sterowników i aktualizacji bez kompilacji u producenta na tajnej konfiguracji jądra. Żenada to za mało powiedziane. To uwłacza całemu rozwojowi informatyki ostatnich dziesięcioleci.

Data: 2019-11-11 19:15:03
Autor: z
Instalacja Andka
Ufff.
Bo już myślałem że tylko mnie to wku...a ;-)

Data: 2019-11-12 15:08:04
Autor: Trybun
Instalacja Andka
W dniu 11.11.2019 o 17:08, heby pisze:
[...]

Zapominasz o jednym - oni nie bronią naszych interesów a swoich. Nawet odrobina dobrej woli w naszym interesie to mniejszy dochód dla nich. I kto tam wie jakie powiązania ma firma Google z producentami sprzętu...

Data: 2019-11-12 21:39:39
Autor: heby
Instalacja Andka
On 12/11/2019 15:08, Trybun wrote:
[...]

To nie jest obrona własnego interesu kiedy nawet kompletny tumanista widzi że do jego smarfona na Androdzie nie ma update a do iPhone kolegi są. Coś najzwyczajniej śmierdzi i nie trzeba być informatykiem żeby widzieć poziom żenady Googla. Google sobie naprawdę ciężko zapracowało na fatalną opinię o jakości softu i supportu w porównaniu z iPhone.

kto tam wie jakie powiązania ma firma Google z producentami sprzętu...

Nie ma co dorabiać filozofii do zwykłego dziadostwa i dyletanctwa. Czasy kiedy Google wyznaczały standardy już mineły, teraz to jest typowa korpo z asymptotą rozwojową, debilnymi decyzjami i hackerami zamiast projektantów.

Data: 2019-11-13 12:46:35
Autor: Trybun
Instalacja Andka
W dniu 12.11.2019 o 21:39, heby pisze:
[...]

Z tym iPhone to też tak trochę przerost formy nad treścią, sam widziałem padanie baterii po wgraniu nowszego systemu, zaprawdę powiadam Ci - pad baterii na  skalę chyba nie spotykaną w przyrodzie. W sprzętach z Andkiem też już zaczynają mnie zwyczajnie wnerwiać te nieustanne aktualizacje programów firmowanych przez Google. To jakiś  obłęd aby posuwać się do dwu aktualizacji programu w ciągu dnia, i jeszcze modlić się aby czegoś w nim nie spieprzyły.

[...]

No, fakt.

Data: 2019-11-13 20:00:58
Autor: heby
Instalacja Andka
On 13/11/2019 12:46, Trybun wrote:
Andkiem też już zaczynają mnie zwyczajnie wnerwiać te nieustanne aktualizacje programów

Nie. Aktualizacje *programów* Google ma ok.

Google ma bezgranicznie spieprzone aktualizowanie systemu (kernel, sterowniki, OS). Zaryzykuje stwierdzenie że nie ma nawet śladowego aktualizowania systemu jako ogólnego mechanizmu Androida. Producenci łatają to na własną rękę i wychodzi im jak widać czyli nie wychodzi.

To się nie mieści w głowie, ludzie 60 lat temu wylądowali na kulce sera a programiści Google nie potrafią zrobic raz a dobrze tak prostej rzeczy.

Data: 2019-11-15 09:13:14
Autor: Trybun
Instalacja Andka
W dniu 13.11.2019 o 20:00, heby pisze:
[...]

Zdaje się że ostatnio starają się sytuację usprawnić, otóż w A9 nie są już jak w wcześniejszych wersjach A aktualizowane całe programy tylko pobierana i instalowana jest taka łatka aktualizacyjna. Np chcę zaktualizować Mapy to pobieram już nie 50 jak wcześniej tylko np 10MB. Ale to moim zdaniem za dużo ponieważ konia z kopytami temu co potrafi wykazać jakie korzyści ma z tych "aktualizacji" użytkownik.. Zresztą nawet sami na ogół nie potrafią ich wymienić w opisie aktualizacji.

Data: 2019-11-15 18:41:43
Autor: Marek
Instalacja Andka
On Sun, 10 Nov 2019 19:40:26 +0100, heby <heby@poczta.onet.pl> wrote:
W putych głowach producentów software ciągle istnieje przeświadczenie że zamknięty kod trudniej złamać.

W uproszczeniu trudniej ukraść i zaimplementować jako własny. W Chinach dochodzi do takiej paranoi że aktualizacje firmewaru urządzeń trzeba się prosić i pisać podanie. Nie ma możliwości by było odosteoniane online.

--
Marek

Instalacja Andka