Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Instalacja LPG - coÅ› pomiÄ™dzy II a IV inst (pół sekw.)

Instalacja LPG - coś pomiędzy II a IV inst (pół sekw.)

Data: 2013-06-02 14:44:54
Autor: _Michał
Instalacja LPG - coś pomiędzy II a IV inst (pół sekw.)
Hej,

Pomysł się pojawił taki - nie ma sensu jednak
jeździć tym V12 na PB95 jak jest LPG, będzie
2x taniej/km niż ostatnie Safrane V6 :)

Tylko teraz tak, chce >>tanio<< i bezproblemowo
założyć gaz:


Najbardziej bezproblemowo to sÄ… 2 gen - tylko
podobno do BMW M73 "siÄ™ nie da" i "bezsensu".
  (koszt 2.5k pln)

Instalacji IV gen nie ma do V12 i już - i trzeba
jakiś cyrk odstawiać i składać z 2x V6 i jest 2x
więcej rzeczy do zepsucia.
  (koszt 6k pln)

I teraz jest trick wymyślony tylko czy zadziała ?:

Montujemy jednÄ… instalacje do V6, jeden reduktor
na 400koni, jedno wszystko ale 12 wtryskiwaczy
i dajemy impulsy na wtryski 2x częściej i pod jeden
kabelek są podpięte 2 wtryskiwacze - pod cylindry
obrócone o 180 stopni - czyli 50% dawki dostaje na
czas, a 50% 180 stopni wcześniej (dokładnie tak
jak benzyna fiata MPI - czyli nie pełne sekwencje
wtrysku benzyny) - opóźnienie czasu reakcji 1/100
sekundy przy 3k rpm i to tylko w 50% w stosunku do
pełnej IV - a wszystko prostsze i mniej;)
w skrócie wtrysk co obrót, zamiast co 2.
  (koszt 3k pln)

Ktoś takie coś przerabiał ? będzie to działało ?

W ogóle czy M73 ma pełną sekwencje przy sterowaniu
benzyną, czy właśnie taką połówkę lub jakimiś grupami ?

tz. wiem że tak działką sekwencyjne do lanosa że to żadna
sekwencja nie jest - tylko połówka - bo sterownik silnika
i tak działa w połówcę - ale lanos ma 4 cyl.

Pozdrawiam!

Data: 2013-06-03 00:44:17
Autor: Lort
Instalacja LPG - coś pomiędzy II a IV inst (pół sekw.)
Kto: _MichaÅ‚ Gdzie:  pl.misc.samochody Kiedy: 02.06.2013, 14:44:54
Montujemy jednÄ… instalacje do V6, jeden reduktor
na 400koni, jedno wszystko ale 12 wtryskiwaczy
i dajemy impulsy na wtryski 2x częściej i pod jeden
kabelek są podpięte 2 wtryskiwacze - pod cylindry
obrócone o 180 stopni - czyli 50% dawki dostaje na
czas, a 50% 180 stopni wcześniej (dokładnie tak
jak benzyna fiata MPI - czyli nie pełne sekwencje
wtrysku benzyny) - opóźnienie czasu reakcji 1/100
sekundy przy 3k rpm i to tylko w 50% w stosunku do
pełnej IV - a wszystko prostsze i mniej;)
w skrócie wtrysk co obrót, zamiast co 2.
  (koszt 3k pln)
Ktoś takie coś przerabiał ? będzie to działało ?

Jasne, czemu ma nie działać? Tu nawet jest filmik
z maszyną po takiej przeróbce:

http://youtu.be/wqa_KoRy0jk


--
Llort

lengyel - magyar erőteljes nyelvrokonság

Data: 2013-06-03 22:19:54
Autor: nazgul
Instalacja LPG - coś pomiędzy II a IV in st (pół sekw.)

W ogóle czy M73 ma pełną sekwencje przy sterowaniu
benzyną, czy właśnie taką połówkę lub jakimiś grupami ?

no właśnie to w pierwszej kolejności trzeba rozpoznać
bo może jest full grupa
i in stalką do R4 sobie opędzisz ;-)

ponadto na 100% któreś wtryski na tych 12 cyl następują równocześnie
wiec po prostu pod jedno wyjście muszą być podpięte 2 wtryskiwacze bez żadnej modyfikacji długości impulsu(ciekawe czy się tranzystory nie spalą)

Data: 2013-06-03 23:02:35
Autor: _Michał
Instalacja LPG - coś pomiędzy II a IV in st (pół sekw.)
On 6/3/2013 10:19 PM, nazgul wrote:

W ogóle czy M73 ma pełną sekwencje przy sterowaniu
benzyną, czy właśnie taką połówkę lub jakimiś grupami ?

no właśnie to w pierwszej kolejności trzeba rozpoznać
bo może jest full grupa
i in stalką do R4 sobie opędzisz ;-)




Na R4 da się "opędzić" v12 M70 z BMW E32 750i - ale tego auta nie mam ;)
bo faktycznie ma full grupa x2 sterowniki = 4 kabelki dla całego silnika

Tak też się dało zrobić PRV V6 z Safrane 24V ;) na 4 cyl (miał
3 kabelki) - sorki nie wiem jak to siÄ™ nazywa - nie jestem mechanikiem


Ale wszystko wskazuje na to że M73 jak i N73 to są pełne sekwencje
i mimo to chciałbym to "opędzić" (bardzo dobre słowo dla tego typu
oszczędności ;) ) na jednej instalce V6 - bo wsadzenie 2 LPG do jednego
auta to jakaÅ› bzdura jest, drogie i siÄ™ zaraz coÅ› popsuje i nikt tego
nie ogarnie...

Jak ludzie robili swapy z M70 (2x full grupa) na M73 (full sekwencja)
i zostawiali sterowniki z M70 to podobno działało bez żadnego problemu

a ja nie chce zrobić wtrysku co 2/3 obrotu jak M70 ale co jeden pełny
czyli trochę lepiej niż fabrycznie w M70 - dokładnie jak PRV V6, fiatMPI


schematy (mam nadzieję że dobre):


To jest m70 (2x motronic m1.7):

http://www.alfabb.com/bb/forums/attachments/164-168-1991-1995/52389d1166366399-electrical-diagrams-bosch-motronic-m1-7-m1.7_wiring_5.pdf


ponadto na 100% któreś wtryski na tych 12 cyl następują równocześnie
wiec po prostu pod jedno wyjście muszą być podpięte 2 wtryskiwacze bez
żadnej modyfikacji długości impulsu(ciekawe czy się tranzystory nie spalą)

Właśnie nie mam pewności - bo jednak wygląda na pełną sekwencję:

o jest M73 (2x motronic 5.2) - dokładnie jak w
Ferrari 550 V12 (stąd miałem info):
http://bavariancar.lv/download.php?id=465

czy ja się może mylę i to nie jest pełna sekwencja ? i po prostu
bez cyrków da radę z instalką V6 ?

Instalacja LPG - coś pomiędzy II a IV inst (pół sekw.)

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona