Data: 2013-06-02 14:44:54 | |
Autor: _Michał | |
Instalacja LPG - coś pomiędzy II a IV inst (pół sekw.) | |
Hej,
Pomysł się pojawił taki - nie ma sensu jednak jeździć tym V12 na PB95 jak jest LPG, będzie 2x taniej/km niż ostatnie Safrane V6 :) Tylko teraz tak, chce >>tanio<< i bezproblemowo założyć gaz: Najbardziej bezproblemowo to są 2 gen - tylko podobno do BMW M73 "się nie da" i "bezsensu". (koszt 2.5k pln) Instalacji IV gen nie ma do V12 i już - i trzeba jakiś cyrk odstawiać i składać z 2x V6 i jest 2x więcej rzeczy do zepsucia. (koszt 6k pln) I teraz jest trick wymyślony tylko czy zadziała ?: Montujemy jedną instalacje do V6, jeden reduktor na 400koni, jedno wszystko ale 12 wtryskiwaczy i dajemy impulsy na wtryski 2x częściej i pod jeden kabelek są podpięte 2 wtryskiwacze - pod cylindry obrócone o 180 stopni - czyli 50% dawki dostaje na czas, a 50% 180 stopni wcześniej (dokładnie tak jak benzyna fiata MPI - czyli nie pełne sekwencje wtrysku benzyny) - opóźnienie czasu reakcji 1/100 sekundy przy 3k rpm i to tylko w 50% w stosunku do pełnej IV - a wszystko prostsze i mniej;) w skrócie wtrysk co obrót, zamiast co 2. (koszt 3k pln) Ktoś takie coś przerabiał ? będzie to działało ? W ogóle czy M73 ma pełną sekwencje przy sterowaniu benzyną, czy właśnie taką połówkę lub jakimiś grupami ? tz. wiem że tak działką sekwencyjne do lanosa że to żadna sekwencja nie jest - tylko połówka - bo sterownik silnika i tak działa w połówcę - ale lanos ma 4 cyl. Pozdrawiam! |
|
Data: 2013-06-03 00:44:17 | |
Autor: Lort | |
Instalacja LPG - coś pomiędzy II a IV inst (pół sekw.) | |
Kto: _Michał Gdzie: pl.misc.samochody Kiedy: 02.06.2013, 14:44:54
Montujemy jedną instalacje do V6, jeden reduktor Jasne, czemu ma nie działać? Tu nawet jest filmik z maszyną po takiej przeróbce: http://youtu.be/wqa_KoRy0jk -- Llort lengyel - magyar erőteljes nyelvrokonság |
|
Data: 2013-06-03 22:19:54 | |
Autor: nazgul | |
Instalacja LPG - coś pomiędzy II a IV in st (pół sekw.) | |
W ogóle czy M73 ma pełną sekwencje przy sterowaniuno właśnie to w pierwszej kolejności trzeba rozpoznać bo może jest full grupa i in stalką do R4 sobie opędzisz ;-) ponadto na 100% któreś wtryski na tych 12 cyl następują równocześnie wiec po prostu pod jedno wyjście muszą być podpięte 2 wtryskiwacze bez żadnej modyfikacji długości impulsu(ciekawe czy się tranzystory nie spalą) |
|
Data: 2013-06-03 23:02:35 | |
Autor: _Michał | |
Instalacja LPG - coś pomiędzy II a IV in st (pół sekw.) | |
On 6/3/2013 10:19 PM, nazgul wrote:
Na R4 da się "opędzić" v12 M70 z BMW E32 750i - ale tego auta nie mam ;) bo faktycznie ma full grupa x2 sterowniki = 4 kabelki dla całego silnika Tak też się dało zrobić PRV V6 z Safrane 24V ;) na 4 cyl (miał 3 kabelki) - sorki nie wiem jak to się nazywa - nie jestem mechanikiem Ale wszystko wskazuje na to że M73 jak i N73 to są pełne sekwencje i mimo to chciałbym to "opędzić" (bardzo dobre słowo dla tego typu oszczędności ;) ) na jednej instalce V6 - bo wsadzenie 2 LPG do jednego auta to jakaś bzdura jest, drogie i się zaraz coś popsuje i nikt tego nie ogarnie... Jak ludzie robili swapy z M70 (2x full grupa) na M73 (full sekwencja) i zostawiali sterowniki z M70 to podobno działało bez żadnego problemu a ja nie chce zrobić wtrysku co 2/3 obrotu jak M70 ale co jeden pełny czyli trochę lepiej niż fabrycznie w M70 - dokładnie jak PRV V6, fiatMPI schematy (mam nadzieję że dobre): To jest m70 (2x motronic m1.7): http://www.alfabb.com/bb/forums/attachments/164-168-1991-1995/52389d1166366399-electrical-diagrams-bosch-motronic-m1-7-m1.7_wiring_5.pdf ponadto na 100% któreś wtryski na tych 12 cyl następują równocześnie Właśnie nie mam pewności - bo jednak wygląda na pełną sekwencję: o jest M73 (2x motronic 5.2) - dokładnie jak w Ferrari 550 V12 (stąd miałem info): http://bavariancar.lv/download.php?id=465 czy ja się może mylę i to nie jest pełna sekwencja ? i po prostu bez cyrków da radę z instalką V6 ? |
|