Instalacja RTV (SAT/DVB-T) - gdzie dać zasilacz d o naziemnej?

Data: 2013-10-07 10:34:22
Autor: MarCiNWz
Instalacja RTV (SAT/DVB-T) - gdzie dać zasilacz d o naziemnej?
Witam

Potrzebuję podpowiedzi. Mam w domu instalację RTV/SAT opartą o multiswitcha OPTICUM OMS-5/8P bez podłączonej anteny do naziemnej. Teraz chcę dodać DVB-T i w związku z tym mam pytanie. W którym miejscu mam dać zasilacz do płytki anteny? Antenę radiową i siatkową mam podpiętą pod zwrotnicę ZA-6A (http://www.dipol.com.pl/zwrotnica_antenowa_za_6a_fm-6-69_C0365.htm) -> multiswitch -> gniazda abonenckie rtv-sat. Wydaje mi się, że powinienem dać przed zwrotnicą, ale pewności nie mam. W zwrotnicy mam jeszcze zworkę i nie wiem czy przy zasilaczu musi być zwarta czy nie? Niestety instrukcję do niej gdzieś zapodziałem. Może coś podpowiecie?

Pozdrawiam

Data: 2013-10-07 11:40:46
Autor: Maciej Bebenek
MarCiNWz <marcinwz@o2.pl> wrote:
[...]

Przed zwrotnicą tak, aby napięcie nie szło do instalacji tylko do anteny.

Data: 2013-10-07 12:09:50
Autor: Ktos
Instalacja RTV (SAT/DVB-T) - gdzie da zasilacz do naziemnej?
Najlepiej, to w ogle bez wzmacniacza.
Daj lepiej anten o wikszym zysku,kierunkow.
Wzmacniacz zwiksza ryzyko zakcania odbioru SAT przez sygnay np. z pasma GSM 900.
Multiswitch ma co prawda filtry, ale aden nie wycina idealnie.

Data: 2013-10-07 14:00:32
Autor: pawell32
W dniu 2013-10-07 12:09, Ktos pisze:
[...]

proponuje tak samo, antenę kierunkową (pasywną), ale z innego powodu.
raz - odporna na zakłócenia, dwa - jak poziom sygnału na wyjściu,
będzie zbyt wysoki to przytkasz multiswitcha i będziesz miał problem
z niektórymi kanałami sat - więc konieczny będzie tłumik pomiędzy
zwrotnicą a multi.

--
pawell32

Data: 2013-10-10 09:16:55
Autor: MarCiNWz
W dniu 2013-10-07 14:00, pawell32 pisze:
[...]

Chyba tak zrobię, okazało się, że jeszcze płytka w antenie uszkodzona. Możecie polecić jakąś antenę? Bo w ogóle w temacie nie jestem.

Data: 2013-10-10 14:16:31
Autor: forestdumb
Instalacja RTV (SAT/DVB-T) - gdzie da? zasilacz do naziemnej?

Chyba tak zrobię, okazało się, że jeszcze płytka w antenie uszkodzona.
Możecie polecić jakąś antenę? Bo w ogóle w temacie nie jestem.

Koniecznie taki kawalek aluminiowego preta ktory ma napis "MPEG4" a tak na powaznie dowolna, tania tez bedzie ok na wiekszosci terenu kraju. We Wroclawiu odbierzesz na zwyklym bacie nawet... naprawde nie trzeba kupowac anten dla debili z setkami naklejek i certyfikatow.

Data: 2013-10-10 15:12:13
Autor: MarCiNWz
W dniu 2013-10-10 14:16, forestdumb pisze:

[...]

Nie no to to ja wiem :) Może nie sprecyzowałem. Do nadajnika w Raszynie mam ~36 km i mieszkam w "dolinie", wokół trochę lasów.
Teraz nie bardzo wiem jakiej anteny szukać, taka się nada?
http://www.dipol.com.pl/antena_telewizyjna_dipol_16-21-69_dvb-t_A1610.htm

Data: 2013-10-13 01:43:11
Autor: Uncle Pete
[...]

Dla pewności kup z większą liczbą elementów. Kiedyś w Dipolu kupiłem 21-elementową (odbieram na nią nadajnik w Raszynie/Łazach z odległości ok. 50 km), teraz jej nie widzę, ale jest np. taka 19-elementowa: http://www.dipol.com.pl/antena_telewizyjna_dipol_19-21-69_dvb-t_A1911.htm

Piotr

Data: 2013-10-11 07:37:55
Autor: pawell32
W dniu 2013-10-10 09:16, MarCiNWz pisze:

Chyba tak zrobię, okazało się, że jeszcze płytka w antenie uszkodzona.
Możecie polecić jakąś antenę? Bo w ogóle w temacie nie jestem.

polecam tę:
http://allegro.pl/triax-digi-343-antena-zewnetrzna-dvb-t-i3590808813.html

--
pawell32

Instalacja RTV (SAT/DVB-T) - gdzie dać zasilacz d o naziemnej?