Instalacja SAT/RTV do nagrywarki

Data: 2011-02-03 15:46:44
Autor: jerzu
Instalacja SAT/RTV do nagrywarki
Jest sobie instalacja, gdzie ze strychu do salonu idą sobie dwa kable
sat. Teść kupił nagrywarkę, przyjechał spec, zamontował nowy
konwerter, drugi kabel dał na strych, tam spiął je na krótko (beczki
F) i sobie to działa. Ale... odpiął antenę RTV i teść nie ma na dole
sygnału radiowego.
Wymyśliłem sobie że kupię coś takiego:
http://www.dipol.com.pl/sumator_sygnalow_tv-sat_dc-009_terra_R85300.htm
, na dole zmienię gniazdko na takie:
http://www.dipol.com.pl/gniazdo_koncowe_signal_rtv-sat_R694100.htm
Teraz jednym kablem będzie szedł sam sygnał sat do jednej głowicy, a
drugim sat z naziemnym do drugiej głowicy i amplitunera. Ma to szanse
działać?

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-02-03 16:16:10
Autor: Cavallino
Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

[...]

Do tego jest.
U mnie tak to działa.

Data: 2011-02-03 16:18:02
Autor: jerzu
Instalacja SAT/RTV do nagrywarki
On Thu, 3 Feb 2011 16:16:10 +0100, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Do tego jest.
U mnie tak to działa.

Tak myślałem, ale chciałem się upewnić. Dzięki.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-02-04 07:11:54
Autor: pawell32
W dniu 2011-02-03 15:46, jerzu pisze:
[...]

ale zamiast terry poszukaj sumatora Telmor.

Data: 2011-02-04 07:32:46
Autor: pawell32
[...]

propunuje to:
http://www.zurt.pl/opis/11,30,137/anteny-i-akcesoria/zwrotnice/zwrotnica-zws212.html

jak przewody na dole masz w jednej puszcze:

http://www.zurt.pl/opis/51,56,145/gniazda-abonenckie/gniazda-rtvsat/gniazdo-koncowe-satelitarne-podwojne-ssd-400.html

Data: 2011-02-04 08:02:34
Autor: jerzu
Instalacja SAT/RTV do nagrywarki
On Fri, 04 Feb 2011 07:32:46 +0100, pawell32 <pawell@net-sat.pl>
wrote:

propunuje to:
http://www.zurt.pl/opis/11,30,137/anteny-i-akcesoria/zwrotnice/zwrotnica-zws212.html

Dzięki.

jak przewody na dole masz w jednej puszcze:

http://www.zurt.pl/opis/51,56,145/gniazda-abonenckie/gniazda-rtvsat/gniazdo-koncowe-satelitarne-podwojne-ssd-400.html

Są w dwóch. W jednej jest w tej chwili zamontowane gniazdo SAT, w
drugiej RTV/Radio. Tą drugą chcę zamienić na SAT/RTV.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-02-04 08:53:15
Autor: adresss
Instalacja SAT/RTV do nagrywarki
On Thu, 03 Feb 2011 15:46:44 +0100, jerzu
<to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

bo dzisiejszych czasach 2 kable koncentryczne to malo. 2 x sat - odbiornik sat z nagrywaniem
1 x ter - odbiornik tv

to jest minimum, i najlepiej sat nie miec razem z ter (naziemna) -
logicznie prostrza instalacja.

A do tego jeszcze trzeba miec w poblizu Internet....

--
ThinkXtra

Data: 2011-02-04 09:06:57
Autor: Adam

Użytkownik <adresss@poczta.p> napisał w wiadomości news:rsbnk6dfqnnlqbkrkhf5ffi1jpu556dbl34ax.com...
[...]

czytam wątek i mam głupie pytanie:
jeżeli mam jeden kabel montując po jednej stronie sumator (do niego odpowiednie źródła) a po drugiej odpowiednie gnazdo to mogę mieć w tym gnieździe: - TV nziemną (analog+cyfra)
- Sat pod dwie głowice (ale muszę mieć konwerter twin)
- radio - chyba inne sumatory niż wymienione w wątku bo w tych są dwa wejścia

Adam

Data: 2011-02-04 09:22:05
Autor: pawell32
W dniu 2011-02-04 09:06, Adam pisze:
czytam wątek i mam głupie pytanie:
jeżeli mam jeden kabel montując po jednej stronie sumator (do niego
odpowiednie źródła) a po drugiej odpowiednie gnazdo to mogę mieć w tym
gnieździe: - TV nziemną (analog+cyfra)

tak.

- Sat pod dwie głowice (ale muszę mieć konwerter twin)
- radio - chyba inne sumatory niż wymienione w wątku bo w tych są dwa
wejścia

tak masz antene radiową to stosujesz zwrotnice przed sumatorem.
są też sumatory z wbudowaną zwrotnicą i jest na nią osobne wejście.

rozumiem, że mówisz o jednym kablu do gniazda, jak tak to
sam konwerter twin do niczego Ci się nie nada

Data: 2011-02-04 11:36:33
Autor: Adam

Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4d4bb712$1news.home.net.pl...

- Sat pod dwie głowice (ale muszę mieć konwerter twin)

rozumiem, że mówisz o jednym kablu do gniazda, jak tak to
sam konwerter twin do niczego Ci się nie nada

dzięki
dokładnie o tym mówię - mam jeden kabel bez szans na dodanie drugiego a przymierzam sie do kupna PVRa
a co potrzebuję? - tylko nie mów że drugi kabel ;)

Adam

Data: 2011-02-04 11:44:36
Autor: PH

Użytkownik "Adam" <adamus1272[nospam}@tlen.pl> napisał w wiadomości news:4d4bd6be$0$2499$65785112news.neostrada.pl...

[...]

drugi przewód antenowy ;-)

Data: 2011-02-04 11:46:27
Autor: pawell32
W dniu 2011-02-04 11:36, Adam pisze:
dokładnie o tym mówię - mam jeden kabel bez szans na dodanie drugiego a
przymierzam sie do kupna PVRa
a co potrzebuję? - tylko nie mów że drugi kabel ;)

albo drugi kabel, albo multiband converter:
http://allegro.pl/multi-band-converter-9640s-2-sygn-na-1-kablu-7196-i1415499224.html

Data: 2011-02-04 12:15:51
Autor: pawell32
Instalacja SAT/RTV do nagrywarki
W dniu 2011-02-04 09:06, Adam pisze:
- radio - chyba inne sumatory niż wymienione w wątku bo w tych są dwa
wejścia

Z12 ZWROTNICA TV SAT I TV NAZIEMNA Z WYDZIELONYM TOREM FM
http://www.mezon.it.pl/zwrotnice.html

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2011-02-04 13:09:45
Autor: Adam

Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4d4bdfcc$1news.home.net.pl...
[...]

czyli albo rybki albo akwarium

- Z12 łączy SAT+TV+radio ale na jedno gniazdo

-multiband converter łączy 2 kable sat w jeden i rozdziela ale nie ma jak do tego dopiąć TV i radio

Adam

Data: 2011-02-04 13:27:53
Autor: pawell32
W dniu 2011-02-04 13:09, Adam pisze:
- Z12 łączy SAT+TV+radio ale na jedno gniazdo
-multiband converter łączy 2 kable sat w jeden i rozdziela ale nie ma jak do
tego dopiąć TV i radio

jak chcesz mieć dwa sygnały sat to:
przy antenie stosujesz 1-wszą część konwertera i dopinasz
kable do twina, wy poprzez gniazdo do 2-giej części
konwertera.
sumator tv-sat wpinasz pomiędzy konwerterem sat a konwerterem (multiband).
sygnał radiowy i tv bierzesz z gniazda.

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2011-02-04 13:58:28
Autor: Adam

Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4d4bf0ae$1news.home.net.pl...
[...]

nie lapie
w opisie do multibanda jest żeby nie stosowac zadnych elementów pomiędzy nadajnikiem i odbiornikiem czyli jak dla mnie jedyna mozliwośc to dożucenie sumatora na jednym z kabli z twina.
tylko czy multiband to dobrze przeniesie?

Adam

Data: 2011-02-04 14:04:01
Autor: pawell32
Instalacja SAT/RTV do nagrywarki
W dniu 2011-02-04 13:58, Adam pisze:
nie lapie
w opisie do multibanda jest �eby nie stosowac zadnych element�w pomi�dzy
nadajnikiem i odbiornikiem czyli jak dla mnie jedyna mozliwo�c to do�ucenie
sumatora na jednym z kabli z twina.
tylko czy multiband to dobrze przeniesie?

pomiędzy nie. na drodze masz tylko gniazdo, ale gniazdo
jest pasywne - same filtry.
ja podłączałem za multiswitchem stacker i między gniazdem,
a dekoderem destacker

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2011-02-04 14:54:43
Autor: Adam

Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4d4bf926$1news.home.net.pl...
[...]

to rozumiem - czyli dorzucenie do tego TV + radio jedynie tak jak napisałem na kablu miedzy twinem a stakerem
jeszcze jedno - nie mam gniazda - powinienem mieć ze względu na filtry?

Adam

Data: 2011-02-04 14:58:51
Autor: pawell32
Instalacja SAT/RTV do nagrywarki
W dniu 2011-02-04 14:54, Adam pisze:
to rozumiem - czyli dorzucenie do tego TV + radio jedynie tak jak napisa�em
na kablu miedzy twinem a stakerem
jeszcze jedno - nie mam gniazda - powinienem mie� ze wzgl�du na filtry?

tak.
choćby dlatego by mieć do czego się podłaczyć.
z destakera kable podłączasz do dekodera, tv i radio
właśnie do gniazda.

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2011-02-04 15:21:04
Autor: Adam

Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4d4c0600$1news.home.net.pl...
[...]

na wyjsciu chyba trzeba tak samo jak na wejsciu czyli za destakerem jeden kabel do dekodera a drugi do gniazda i stamtad juz rozdzielony na sat tv i radio

tylko sie zastanawiam czy na układziestaker destaker nie zgubie za duzo w sygnale TV radio bo przechodzi przy okazji

Adam

Data: 2011-02-04 16:35:34
Autor: pawell32
W dniu 04.02.2011 15:21, Adam pisze:
[...]

ja podłączam destaker do gniazda i działa naziemna dobrze.

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2011-02-04 09:08:58
Autor: pawell32
W dniu 2011-02-04 08:53, adresss@poczta.p pisze:
bo dzisiejszych czasach 2 kable koncentryczne to malo.

2 x sat - odbiornik sat z nagrywaniem
1 x ter - odbiornik tv

to jest minimum, i najlepiej sat nie miec razem z ter (naziemna) -

a to niby dlaczego?

logicznie prostrza instalacja.

to ciekawe, ja podepniesz trzy kable do jednego gniazda?
bo logiczne jest mieć jedno gniazdo z podwójnym sat niż dwie
puszki obok siebie - TANIEJ.

A do tego jeszcze trzeba miec w poblizu Internet....

pewnie. moi znajomi elektrycy tak kładą, choć nie każdy
klient chce się przekonać

Data: 2011-02-04 14:22:25
Autor: adresss
Instalacja SAT/RTV do nagrywarki
On Fri, 04 Feb 2011 09:08:58 +0100, pawell32 <pawell@net-sat.pl>
wrote:

[...]

dlatego, aby sie nie bawic w jakies rozdzielacze - kabel od
konwerterow/multiswitchy idzie na zywca do pokoju i tam wylazi ze
sciany (gniazda) ktore jest w srodku po prostu zlaczem typu F)
przykreconym nakretka. Do takiego kabla podepniesz wszystko co chcesz
i w dowolna strone. A jak zakonczysz gniazdem sat/rtv - to juz w
srodku jest rozdzielacz/straty i nie da sie w dowolnym kierunku.....

Jedna z polkich firm co produkuja gniazda produkuja takie cos,
ale...poki co pod jeden kabel, ale przymierzaja sie do podwojnego.

logicznie prostrza instalacja.

to ciekawe, ja podepniesz trzy kable do jednego gniazda?
bo logiczne jest mieć jedno gniazdo z podwójnym sat niż dwie
puszki obok siebie - TANIEJ.

jezeli w puszcze siedzi zlacze F i przykrecone do plastiku
(szyldu/pokrywki) to uwazasz, ze twoje jedno gniazdo sat/rtv bedzie
tansze? U gory sumator, na dole gniazdo z rozdzielaczem???

Oczywiscie ze mozna zastosowac multiband (2 sygnaly konwertera ida
jednym kablem na dol i tu tez trzeba je rozdzielic. I taki multiband
tez niezle kosztuje.

Wiec najtaniej miec zywe kable koncentryczne w scianach min. 3 (2xsat
1x ter) a ja bym dolozyl jeszcze jeden, aby ew. cofnac na strych
sygnal z modulatora.

--
ThinkXtra

Data: 2011-02-04 14:52:53
Autor: pawell32
W dniu 2011-02-04 14:22, adresss@poczta.pl pisze:
[...]

po co mi w dowolnym kierunku?
jak potrzebuje kanał zwrotny to też są takie gniazda.

Jedna z polkich firm co produkuja gniazda produkuja takie cos,
ale...poki co pod jeden kabel, ale przymierzaja sie do podwojnego.

czyli co trzy puszki obok siebie?
sat, sat, tv?

jezeli w puszcze siedzi zlacze F i przykrecone do plastiku
(szyldu/pokrywki) to uwazasz, ze twoje jedno gniazdo sat/rtv bedzie
tansze? U gory sumator, na dole gniazdo z rozdzielaczem???

powiedz po co mi sumator jak jest multiswitch?
uważasz, że takiej (i ładniej) jest robienie trzech puszek plastikami
zamiast jednego konkretnego gniazda?

Oczywiscie ze mozna zastosowac multiband (2 sygnaly konwertera ida
jednym kablem na dol i tu tez trzeba je rozdzielic. I taki multiband
tez niezle kosztuje.

ok 400 zł. jak ktoś nie daje dwóch kabli to nie ma innego wyjścia.

Wiec najtaniej miec zywe kable koncentryczne w scianach min. 3 (2xsat
1x ter) a ja bym dolozyl jeszcze jeden, aby ew. cofnac na strych
sygnal z modulatora.

jasne, lepiej od razu 5, przydadzą się na przysłość, i to każdy w osobnej
puszcze.
straty są owszem, ale po to są mutltiswitche aktywne by to zniwelować.

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2011-02-04 11:31:28
Autor: jerzu
On Fri, 04 Feb 2011 08:53:15 +0100, adresss@poczta.p wrote:

A do tego jeszcze trzeba miec w poblizu Internet....

Internet jest. Na strychu bramka voip z routerem, na dole tylko trzeba
gniazdko do netu dołożyć.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Instalacja SAT/RTV do nagrywarki