Instalacja anteny DVB-T/analog

Data: 2011-11-27 10:22:38
Autor: Rafal M
Instalacja anteny DVB-T/analog
Witam

Chcialbym na balkonie (wysiegnik na zewnetrznej stornie) zamontowac
antene DVB-T/analog.

Jak sie za to zabrac?
Na forum emitelu dobrano mi juz antene Telmora digit max hd 25 (tutaj
sie zastanawiam czy brac wersje pasywna, czy ze wzmacniaczem).

Teraz jak to najlepiej zainstalować? Zalezy mi na tym, żeby do anteny
byl podlaczony TV+Radio FM.

Kabel to pewnie zwykla skretka? Pozniej jakie rozgalezniki najlepiej
bedzie kupic?

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2011-11-27 11:17:53
Autor: Rafal M
On 27 Lis, 19:22, Rafal M <rafal.markiew...@gmail.com> wrote:

Kabel to pewnie zwykla skretka?

Wkradl sie blad - oczywiscie kabel antenowy.

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2011-11-27 20:48:50
Autor: Wmak
Rafal M <rafal.markiewicz@gmail.com> napisał(a):
Teraz jak to najlepiej zainstalować Zalezy mi na tym, żeby do anteny
byl podlaczony TV+Radio FM.

Sprawdź na stronie
http://radiopolska.pl/wykaz/polska.php z jaką polaryzacją nadawane są w twojej okolicy stacje FM - jeśli V (pionowa) to odbiór radia będzie słabiutki.

Data: 2011-11-27 13:56:40
Autor: Rafal M
On 27 Lis, 21:48, " Wmak" <w....@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

Sprawdź na stroniehttp://radiopolska.pl/wykaz/polska.php
z jaką polaryzacją nadawane są w twojej okolicy stacje FM - jeśli V (pionowa) to
odbiór radia będzie słabiutki.

Z tegoc o widze jest H.

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2011-11-28 06:36:42
Autor: pawell32
W dniu 2011-11-27 19:22, Rafal M pisze:
[...]

wszystko zależy jak daleko jesteś od nadajnika.
zwykle wystarczy dobra antena pasywna, również dlatego,
że to antena kierunkowa.
wspomniana przez Ciebie digit jest bardziej na analog
(to antena szerokopasmowa) i ze wzmacniaczem 25 dB, a to dość
sporo. jak już to dużo lepsza będzie 15 dB.
tu masz przykład anteny kierunkowej-pasywnej.
http://www.awpol.pl/132006/antena-3dt
co do radia
http://www.awpol.pl/309530/antena-radiowa-fm-bii.
i oczywiście zwrotnica
http://www.dipol.com.pl/zwrotnica_antenowa_za_6a_fm-6-69_C0365.htm.
chyba, że puszczasz osobnymi kablami

Data: 2011-11-28 11:29:55
Autor: VSS
Instalacja anteny DVB-T/analog
W wiadomości:jav6la$bsf$1@news.onet.pl,
pawell32 <pawell32@net-sat.pl> nastukał:
[...]

w przypadku dvbt nadmiar wzmocnienia nie robi problemu. nie zobaczysz odbić i duchów. wielodrogowość w tym przypadku zostanie "zneutralizowana" przez układy korekcji.

--
VSS

Data: 2011-11-28 20:13:32
Autor: on
Instalacja anteny DVB-T/analog

w przypadku dvbt nadmiar wzmocnienia nie robi problemu.

Niestety robi i to duży. Przesterowanie wejścia odbiornika powoduje silne zakłócenia (mrożenie, makro bloki, itp) lub całkowity brak odbioru. Typowy odbiornik reaguje gorzej, niż na zbyt słaby sygnał.
Poza tym po co wzmacniać szum. W przypadku DVB-T wzmacniacz, jeśli konieczny, nie powinien być zbyt mocny.

Data: 2011-12-01 11:54:40
Autor: Robert_J
Instalacja anteny DVB-T/analog
w przypadku dvbt nadmiar wzmocnienia nie robi problemu. nie zobaczysz odbić i duchów.

Żebyś się nie zdziwił ;-))). Wystarczy niewielkie przesterowanie wzmacniacza i od razu masz pikseloze i zaniki odbioru.

Data: 2011-12-05 05:45:16
Autor: VSS
On 1 Gru, 11:54, "Robert_J" <dzidekszcz1...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

Żebyś się nie zdziwił ;-))). Wystarczy niewielkie
przesterowanie wzmacniacza i od razu masz pikseloze i zaniki

to chyba na jakiś tanich odbiornikach za 100 złotych. podłączałem
tuner HUMAX bezpośrednio do odsprzężenia z toru antenowego w nadajniku
gdzie poziom jest w na poziomie kilkunastu dB i jakoś nie zauważyłem
takich objawów. nie wierzę, że osiągniesz taka moc z anteny. dobra
pasmowa antena z nieszumiącym wzmacniaczem na pewno nie spowoduje
problemu z zbyt wysokim sygnałem w.cz.

VSS