Instalacja aplikacji - gdzie prywatność

Data: 2014-03-21 18:36:15
Autor: John Kołalsky
Instalacja aplikacji - gdzie prywatność

Użytkownik "Sawesk" <besioc@wp.pl>

Generalnie telefon z Androidem mam do dzwonienia i nie instaluje aplikacji.
Ostatnio jednak zaintrygowala mnie aplikacja myTaxi.
I podczas instalacji wyskakuje info, że aplikacja będzie miała dostęp do danych lokalizacyjnych, moich kontaktów, danych z google poczty itp.
Moje pytanie jest takie - czy Wy zawsze instalujecie takie apki?
Przecież zgoda na wyciąganie takich danych to szaleństwo - telefony, maile, smsy etc. wszystko oddajecie za darmo zagranicznym albo polskim firmom?
A może jest na to jakiś sposób np. instalacja apki i wyłączenie jej, blokowanie dostępów do danych?

Na niektóre funkcjonalności są jakieś firewalle, ale problem nie polega na tym, że te aplikacje mają dostęp do tych danych, bo to wzbogaca ich funkcjonalność, ale to, że nie ma nad tym kontroli np nie mają otwartego kodu gdzie będzie widać co dokładnie z danymi robią i można trefny kod po prostu usunąć.

Instalacja aplikacji - gdzie prywatność