Instalacja gazowa - przepisy UE

Data: 2016-03-12 16:39:13
Autor: Robert Tomasik
Instalacja gazowa - przepisy UE
W dniu 12-03-16 o 15:26, Michał pisze:
Mieszkam w bloku z wielkiej płyty.
Administracja zapowiedziała wymianę rur gazowych
w kilku budynkach, bo podobno sÄ… nieszczelne.
Słyszałem, że ma to być tylko tymczasowa wymiana,
bo zgodnie z przepisami unijnymi rury gazowe
powinny być przeniesione poza mieszkania.
Interesuje mnie to, bo po tej zmianie zamierzałem
zrobić remont mieszkania, a wobec kolejnej wymiany
w niedalekiej przyszłości chyba to nie ma sensu.

Czy ktoś wie o jakie przepisy może chodzić
i mógłby podąć gdzie je znaleźć?

Z tym przenoszeniem rur gazowych poza lokale, to jakaś bujda moim zdaniem. Może o liczniki gazu chodzi? Przecież o wiele większe jest zagrożenie nieszczelnością na samym odbiorniku (piecyk, kuchenka), niż na samej rurce, a trudno kuchenkę instalować na korytarzu.

Data: 2016-03-12 17:30:04
Autor: Michał

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:56e43827$0$686$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Być może, że chodzi o liczniki, ale to niczego nie zmienia,
bo przecież wtedy rurę też trzeba przenieść na zewnątrz,
więc ruina w mieszkaniu taka sama.

Michał

Data: 2016-03-12 21:03:47
Autor: t-1
Instalacja gazowa - przepisy UE
W dniu 12.03.2016 o 17:30, Micha³ pisze:

Byæ mo¿e, ¿e chodzi o liczniki, ale to niczego nie zmienia,
bo przecie¿ wtedy rurê te¿ trzeba przenie¶æ na zewn±trz,
wiêc ruina w mieszkaniu taka sama.

Micha³

No jasne. I tego siê trzymaj przy ¿onie.

Data: 2016-03-13 17:58:19
Autor: m
On 12.03.2016 17:30, Michał wrote:

> [...]
Być może, że chodzi o liczniki, ale to niczego nie zmienia,
bo przecież wtedy rurę też trzeba przenieść na zewnątrz,

Niekoniecznie. Od strony mieszkania to może być połączenie końców rury
"na krótko" a zamontowanie jej gdzieś na zewnątrz - prawie na pewno gaz
do Ciebie rozgałęzia się gdzieś na zewnątrz i nie trzebaby żadnej rury
od Ciebie wyprowadzać.

p. m.

Data: 2016-03-13 20:20:36
Autor: Michał

Użytkownik "m" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomości
> [...]

"na krótko" a zamontowanie jej gdzieś na zewnątrz - prawie na pewno gaz
do Ciebie rozgałęzia się gdzieś na zewnątrz i nie trzebaby żadnej rury

 Z tego co mogÄ™ zobaczyć, to jedyne rozgaÅ‚Ä™zienie idzie do mojego licznika,
w mojej kuchni, a poza tym rury idą pionowo. Zatem konieczne byłoby
wyprowadzenie rury poziomo.
Ponadto, raz lub dwa razy w roku odbywa sie sprawdzanie szczelności rur
i kuchenki i zawsze było OK.
Może u innych są nieszczelności, albo po prostu ktoś musi zarobić.
A że wszystkim zrujnują kuchnie, to nie ich ból.

Pozdrawiam
Michał

Instalacja gazowa - przepisy UE