Instalacja gazowa - przepisy UE

Data: 2016-03-14 02:11:34
Autor: nkab
Instalacja gazowa - przepisy UE
W dniu sobota, 12 marca 2016 22:44:21 UTC+1 użytkownik LeonKame napisał:
Mozesz byc pewien ze to nie unijne przepisy a lokalny kacyk se wymyslil, prawde mowiac w szkoplandii w domach prywatnych malo gdzie ludzie maja gaz, wszystko jest na prund.

Też mi się wydaje, że to jakiś kacyk wymyślił
bo prawdopodobnie dotyczy to nowych budowli
a nie tych ze starej płyty.

Co do liczników to jest trend odczytów radiowych/internetowych
a nie mechanicznych to samo powinno dotyczyć standardowej
instalacji czujników gazu, radiowe/internetowe powiadamianie
odpowiednich służb a nie jakieś prymitywne bardzo drogie sprawdzanie
szczelności, chociaż raz na 3 lata można by i takiej kontroli dokonać.

Andrzej.

Data: 2016-03-14 11:21:11
Autor: Robert Tomasik
W dniu 14-03-16 o 10:11, nkab@toya.net.pl pisze:
[...]

Jeśli robią coś co wymaga pozwolenia, to projekt musi dostosowywać sieć do obecnie obowiązujących przepisów.

Data: 2016-03-15 18:21:51
Autor: Trefniś
W dniu .03.2016 o 10:11 <nkab@toya.net.pl> pisze:

Co do liczników to jest trend odczytów radiowych/internetowych
a nie mechanicznych

Prawda, ale podłączenie do internetu jest sprawą wtórną, skutkiem zaledwie.

[...]

Jak sobie wyobrażasz czujniki gazu instalowane na stałe, w każdym miejscu,  które może okazać się kiedyś nieszczelne? Ile ich musiałoby być w każdym  gospodarstwie domowym?
Do tego wszystkie podłączone np. do sieci GSM (takie liczniki elektryczne  montuje Tauron jako najbardziej opłacalne - łączność z centralą co  kwadrans na koszt abonenta)?
I to miałoby być tańsze, niż pomiar szczelności raz do roku?

Ja rozumiem fascynację możliwościami nowoczesnej technologii, ale też nie  przesadzajmy!
Zwłaszcza, że te możliwości coraz częściej są rozpatrywane pod kątem  naruszania prywatności obywatela!

--
Trefniś

Data: 2016-03-16 01:36:18
Autor: nkab
W dniu wtorek, 15 marca 2016 18:21:55 UTC+1 użytkownik Trefniś napisał:
> [...]

Zwłaszcza, że te możliwości coraz częściej są rozpatrywane pod kątem  naruszania prywatności obywatela!

Czujniki takie warto zastosować w kanałach wentylacyjnych,
one mają informować o stanie zagrożenia budynku, zaś nieszczelność
indywidualną wystarczyłoby sprawdzać raz na 3 lata a nie co rok.

Ciekawe jak takie próby szczelności są stosowane w UE,
czy tam też co rok?

Andrzej.

Data: 2016-03-16 17:35:59
Autor: Trefniś
W dniu .03.2016 o 09:36 <nkab@toya.net.pl> pisze:

W dniu wtorek, 15 marca 2016 18:21:55 UTC+1 użytkownik Trefniś napisał:
W dniu .03.2016 o 10:11 <nkab@toya.net.pl> pisze:

(...)
[...]

Oszacuj, ile jest kanałów wentylacyjnych w bloku z wielkiej płyty, a nawet  w budynkach stawianych obecnie. Oszacuj koszt wszystkich czujników ze  zdalnym powiadamianiem i koszt tego powiadamiania.
Oszacuj koszt utrzymania takiego systemu - czujniki (miliony w skali  kraju), ich utrzymanie i serwis, system analizujący te miliony powiadomień.
ZRE oszacował, że koszt dla jednego licznika prądu ze zdalnym odczytem, to  ok. 2,50 PLN miesięcznie dla każdego abonenta (twierdzenie, że wymiana  liczników jest darmowa to jak widać nieprawda).

Pomysł na tyle genialny, że o gimnazjaliście z taką koncepcją  powiedzieliby w TV, że geniusz. Dodaj do tego aplikację na smartfona -  powiedzą, że "podbije świat".
Taka moda teraz - "Polak potrafi" :)

Ciekawe jak takie próby szczelności są stosowane w UE,
czy tam też co rok?

Ciekawi mnie, _gdzie_ mieszkasz, skoro pytasz o UE???

--
Trefniś

Data: 2016-03-18 04:51:15
Autor: nkab
W dniu środa, 16 marca 2016 17:36:04 UTC+1 użytkownik Trefniś napisał:

> [...]

> Ciekawe jak takie próby szczelności są stosowane w UE,
> czy tam też co rok?

Ciekawi mnie, _gdzie_ mieszkasz, skoro pytasz o UE???

Szacunek jest prosty, koszt urządzeń na jeden budynek
wyniesie tyle co ręczne sprawdzanie tego budynku.

Twój pogląd jest o tyle mylny, że to nie serwer
kontroluje urządzenia ale to właśnie urządzenia
wysyłają alarm na serwer np. takiego numeru 112
a ty patrzysz na to od dupy strony, że 112 ma sprawdzać
cały czas czujniki czy nie wykryły gazu.

Te czujniki powinny być instalowane nawet w samotnych
chatach rolników aby się nie potruli czadem.

Co do UE (bo my to tylko kondominium) to myślę,
że tam nie bawią się tak jak u nas w sprawdzanie
szczelności co roku we wszystkich mieszkaniach
ale mogę się mylić stąd ta ciekawość.

Andrzej.

Data: 2016-03-18 12:56:46
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-03-18 o 12:51, nkab@toya.net.pl pisze:
Co do UE (bo my to tylko kondominium) to myślę,
że tam nie bawią się tak jak u nas w sprawdzanie
szczelności co roku we wszystkich mieszkaniach
ale mogę się mylić stąd ta ciekawość.

Tam się bawią w coroczne sprawdzanie czujników :)

--
Liwiusz

Data: 2016-03-18 15:17:35
Autor: Trefniś
W dniu .03.2016 o 12:51 <nkab@toya.net.pl> pisze:

> [...]

Szacunek jest prosty, koszt urządzeń na jeden budynek
wyniesie tyle co ręczne sprawdzanie tego budynku.

Wal - konkretne urządzenie, koszt instalacji, koszt serwisu, koszt systemu  powiadamiania.
Określ, jak często należałoby sprawdzać owe czujniki?
Podaj też kalkulację, ile obecnie kosztuje coroczne sprawdzenie  szczelności budynków - konkretnie!
Śmiało!

A teraz określ _sens_ stosowania systemu, który kosztuje tyle, co ręczne  sprawdzenie (jak sam podałeś jako argument).
Pamiętaj przy tym, że postulujesz ręczne sprawdzenie co 3 lata!
A jak często chcesz sprawdzać sprawność tych milionów czujników  automatycznych?

[...]

To _skąd_ weźmiesz ten "serwer" i dlaczego ma niby być darmowy???
Uważaj - dupę zawsze masz z tyłu, jakkolwiek nie spojrzysz!

Te czujniki powinny być instalowane nawet w samotnych
chatach rolników aby się nie potruli czadem.

To już kolejny czujnik - czadu. Konkretne rozwiązanie i koszt, czekam.
Przemyśl - czujnik CO powiadamia owe 112 (na które uparłeś się, bo  gimnazjalistów uczą jak tam dzwonić), do owej chaty rolnika ma podjechać  pogotowie razem z pracownikami zakładu pogrzebowego w celu transportu  zwłok?

Co do UE (bo my to tylko kondominium) to myślę,
że tam nie bawią się tak jak u nas w sprawdzanie
szczelności co roku we wszystkich mieszkaniach
ale mogę się mylić stąd ta ciekawość.

Czyli już jesteś w UE drugiej prędkości?
Współczuję...

Apeluję o umiar - możliwości techniczne od dawna są olbrzymie, ale ich  stosowanie ogranicza sens ekonomiczny, a często wręcz logiczny!

--
Trefniś

Data: 2016-03-18 07:28:16
Autor: nkab
W dniu piątek, 18 marca 2016 15:17:42 UTC+1 użytkownik Trefniś napisał:

> [...]

Apeluję o umiar - możliwości techniczne od dawna są olbrzymie, ale ich  stosowanie ogranicza sens ekonomiczny, a często wręcz logiczny!

Człowieku, masz komórę?
Wiec wiesz ile ona kosztuje.
Jedna komóra, czujników wiele.

Pojawia się gaz więc komóra automatycznie dzwoni na 112
i mówi lub pisze esemesa:

ALARM! Wa-wa ul...
pojawił się gaz! Czujnik numer ...

Gazownicy będą wiedzieli gdzie dokładnie to jest.

No nie rób z siebie idioty.

Andrzej.

Data: 2016-03-18 15:35:55
Autor: Trefniś
Instalacja gazowa - przepisy UE
W dniu .03.2016 o 15:28 <nkab@toya.net.pl> pisze:

(...)
Człowieku, masz komórę?
Wiec wiesz ile ona kosztuje.
Jedna komóra, czujników wiele.

:O
Podobno używanie komórki nie szkodzi, a jednak można mieć wątpliwości...

--
Trefniś

Data: 2016-03-18 20:02:50
Autor: re
Instalacja gazowa - przepisy UE

Użytkownik

i mówi lub pisze esemesa:

ALARM! Wa-wa ul...
pojawił się gaz! Czujnik numer ...

Gazownicy będą wiedzieli gdzie dokładnie to jest.
-- -
Przy wielu czujnikach robi się raczej sieci ... sensorowe. Węzły gadają między sobą.

Data: 2016-03-18 20:05:53
Autor: re
Instalacja gazowa - przepisy UE

Użytkownik "Trefniś"

[...]
To chyba nachodzenie w domu bardziej narusza niż dedykowany czujnik

Data: 2016-03-18 22:04:06
Autor: Trefniś
Instalacja gazowa - przepisy UE
W dniu .03.2016 o 20:05 re <re@re.invalid> pisze:

Użytkownik "Trefniś"

[...]

A to już każdy sam sobie określi wedle własnej wrażliwości.
Wobec inteligentnych liczników energii elektrycznej wątpliwości wysuwał  oficjalnie nawet poprzedni GIODO, dr. Wojciech Wiewiórowski. A to  _zaledwie_ pomiar energii elektrycznej.

Kolejny gimnazjalista za chwilę będzie postulował wszczepienie centrum  diagnostycznego każdemu obywatelowi przy urodzeniu. Po co jakieś czujniki  CO, gazu lub dymu - od razu pomiar funkcji organizmu i powiadomienie  odpowiednich służb przy każdej nieprawidłowości. Przed seksem będziecie  centrum powiadamiać, żeby nie reagowali na orgazm przyjazdem karetki..
Ech...

--
Trefniś

Data: 2016-03-25 13:00:48
Autor: re
[...]

Co ma piernik do wiatraka ?

Czujnik wykrywający przekroczenie stężenia gazu jest bez wątpienia skuteczniejszy niż okresowe sprawdzanie i jako taki w ogóle nie narusza prywatności. Inaczej niż pełne monitorowanie tego stężenia. Podobnie zakryty numer silnika samochodu prywatnego nie narusza prywatności ale wystawiona na zewnątrz tablica rejestracyjna już tak.

[...]
Jak się nie odróżnia od siebie różnych rzeczy to wszystko jedno co się uważa.

Instalacja gazowa - przepisy UE