Instalacja pod projektor

Data: 2009-08-13 08:10:49
Autor: Cam
Instalacja pod projektor
Witam

Niedługo będę robił elektrykę w domu i chciałby podciągnąć kable pod projektor. Stwierdziłem, że wystarczy mi 1-HDMI i 1-zasilanie. Pod projektor chcę podpiąć MediaCenter. Projektor będzie wisiał pod sufitem na wprost ściany ale nie wiem w jakiej odległości od ściany przygotować sobie kable. Czy 4m wystarczą aby osiągnąć ekran 100" - 120"

Artur

Data: 2009-08-13 08:17:25
Autor: Kot Prezydenta
Instalacja pod projektor

Użytkownik "Cam" <aaa@com.pl> napisał w wiadomości news:4a83adfa$1news.home.net.pl...
[...]

Wróżka jak już odgadnie co to za projektor to do ciebie oddzwoni

Data: 2009-08-13 08:22:30
Autor: Cam
Instalacja pod projektor

Wróżka jak już odgadnie co to za projektor to do ciebie oddzwoni

W sumie jeszcze nie zdecydowałem sie na konkretny model projektora (skłaniam się ku Benq W500) ale na razie potrzebuje zrobić instalacje i zwrcam się do osób które mają doświadczenie w temacie i pomogą mi dobrać "uniwersalną" odległość tak aby w przyszłości nie trzaba było kuć

pozdrawiam
Artur

Data: 2009-08-13 03:27:05
Autor: Jerry
Instalacja pod projektor
On 13 Sie, 08:22, "Cam" <a...@com.pl> wrote:
> [...]

osób które mają doświadczenie w temacie i pomogą mi dobrać "uniwersalną"
odległość tak aby w przyszłości nie trzaba było kuć

Zobacz stronę producenta, to łatwe :)) http://www.benq.com/product/projector/calculator/index.htm

Ten kalkulator jest dosyć dokładny, poza tym masz jeszcze zoom w
objektywie projektora.

Mam ten sam model z ekranem Projecta 234 x 132 (a więc ok. 106").
Uzyskuje taki obraz z odległości ok. 3.5 metra.

Są przeciwnicy używania zooma, ale ja do nich nie należę. Z podanej
przez Ciebie odległości nie powinieneś mieć problemów z obrazem 110".

Data: 2009-08-13 14:49:57
Autor: Cam
Instalacja pod projektor
> [...]

Mam ten sam model z ekranem Projecta 234 x 132 (a więc ok. 106").
Uzyskuje taki obraz z odległości ok. 3.5 metra.

A możesz coś napisać o samym projektorze czy jesteś z niego zadowolony. Od której można spokojnie oglądać filmy?

Data: 2009-08-13 07:06:40
Autor: Jerry
Instalacja pod projektor

A możesz coś napisać o samym projektorze czy jesteś z niego zadowolony. Od
której można spokojnie oglądać filmy?

Bardzo zadowolony :) Nie jest taki ładny jak Sanyo czy Panasonic, ale
jest dobrze wykonany. Obraz jak za te pieniądze - pierwsza klasa. Mam
porównanie z Panasonicem AX200 kolegi - zapłacił za niego prawie
tysiąc więcej, a ja mam to samo i taniej. W dodatku lampa do Benq jest
jedną z najtańszych na rynku.

Kiedy wybierałem go w sklepie zastanawiałem się jeszcze nad dopłatą do
Sanyo Z700, ale z 3,5 m różnica między HD720 i HD1080 była zbyt mała,
aby płacić połowę więcej... Owszem - kontrast, nasycenie i czerń były
trochę lepsze, ale nie za te pieniądze.

Są dwie rzeczy, które mogłyby być właśnie lepsze - czerń (nie jest
czarna:) i wentylator (słychać go). Nie jest to jednak jakaś
katastrofa i po kilkunastu godzinach oglądania przyzwyczaiłem się.
Właściwie teraz już nie słyszę projektora, a obraz i tak jest
znakomity. Na pewno nie wróciłbym do telewizora LCD/plazmowego,
prędzej wymienię projektor na lepszy, ale to pewnie nie szybciej jak
za 3 lata, kiedy Full HD będzie standardem, a może i lampy zmienią na
LED lub laserowe.

Oglądać można właściwie jak się zacznie ściemniać. Żeby przyśpieszyć
ten moment zainstalowałem rolety o małej przepuszczalności i późnym
popołudniem mogę już coś zarzucać. Nie wiem czy było to roztropne bo I
tak nie mam czasu oglądać nic w takich godzinach :D
Delektuję się wieczorem i wtedy można czerpać całą przyjemność. Raz
próbowałem coś oglądać w słoneczne weekendowe południe i to była
katastrofa (dlatego zainstalowałem rolety, których i tak ani razu nie
użyłem...).

Także bardzo Ci polecam. Nawet filmy z YouTube wyglądają lepiej niż na
zwykłym monitorze czy telewizorze. Oglądanie DVD jest znakomitym
doświadczeniem, ale największa rewelacja to BluRay i gry na PS3/XBox.
W przyszłości chciałbym do tego dołączyć jeszcze komputer, żeby
nacieszyć oczy jeszcze lepszą grafiką, niż mogą zapewnić konsole.

Żebyś jednak mógł się cieszyć kinowymi przeżyciami powinieneś zadbać o
dobre nagłośnienie, nawet jeżeli będzie to stereo, to koniecznie dobre
kolumny i amplituner.

Data: 2009-08-13 13:06:28
Autor: Ghost
Instalacja pod projektor

[...]

Powinno wystarczyc. Dobrze jest tez pomyslec o UPS dla projektora - jak Ci cos wylaczy prad podczas projekcji to przynajmniej zrobisz mu normalny shut-down.

Instalacja pod projektor