Instalacja rur ciep艂owniczych w drodze

Data: 2016-02-12 10:29:16
Autor: Mateusz Bogusz
Instalacja rur ciep艂owniczych w drodze
W drodze przed moj膮 dzia艂k膮, b臋dzie instalowana rura ciep艂ownicza (taka wielka). Z tego tytu艂u po obu stronach drogi, nakazali cofn膮膰 lini臋 rozgraniczaj膮c膮 (ogrodzenia i bramy) ka偶demu o 3m. Droga jest odnog膮 przylegaj膮c膮 do ulicy asfaltowej, w kt贸rej znajduje si臋 wodoci膮g i kanalizacja.

Z tej przyczyny (ch臋tni to tylko ja i s膮siad, reszta s膮siad贸w posiada ju偶 pod艂膮czenie), komunalce nie op艂aca si臋 pod艂膮cza膰 naszych dzia艂ek w ww. media. My dostali艣my propozycj臋 na poziomie 30-40 tys gdzie to 100% ceny (ca艂o艣膰 my p艂acimy, a potem oddajemy komunalce, tak膮 dostali艣my propozycj臋). Dowiedzia艂em si臋 偶e po zainstalowaniu rury ciep艂owniczej, wzrastaj膮 wymagania co do ci膮gni臋cia r贸wnolegle innych rur przez co koszty by tylko wzros艂y.

Czy mam jak膮kolwiek mo偶liwo艣膰 interwencji jeszcze u kogo艣 w tej sprawie, tak aby kto艣 z komunalki (kt贸ra jest tak偶e inwestorem) wyrazi艂 dobr膮 wol臋 w dogadaniu si臋 i zrealizowaniu obu przedsi臋wzi臋膰 jednocze艣nie, z bardziej sensown膮 propozycj膮 finansow膮? Ca艂kowity koszt inwestycji przekracza 6-7mln z艂, z tego co si臋 dowiedzia艂em.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2016-02-12 12:21:27
Autor: J.F.
Instalacja rur ciep艂owniczych w drodze
U偶ytkownik "Mateusz Bogusz"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:n9k8md$iiu$1@node1.news.atman.pl...
W drodze przed moj膮 dzia艂k膮, b臋dzie instalowana rura ciep艂ownicza (taka wielka). Z tego tytu艂u po obu stronach drogi, nakazali cofn膮膰 lini臋 rozgraniczaj膮c膮 (ogrodzenia i bramy) ka偶demu o 3m.

Ale jakze to tak "kazali" ? jakis wykup gruntow czy co ?

[...]

tzn wody i kanalizacji, czy cieplowniczej ?
Wode chyba masz.

[...]

Przy obecnych przepisach to chyba z trudem - za cienki jestes, a Urzad "nie ma mozliwosci dogadania sie - ma dzialalamy w oparciu o przepisy" :-)
Czas na wizyte u prawdziwego prawnika - protestowac mozna dlugo :-)

Rekompensata od cieplowni za zwiekszenie kosztow przylaczy to by ci sie chyba nalezala.

P.S. Wydaje mi sie, ze koszta wody i kanalizacji powinny byc jakies zryczaltowane i nizsze.
Dalej - cos mi sie wydaje, ze jak gmina dociagnie kanalizacje na swoj koszt, to moze przerzucic czesc na Ciebie - oplata adjacencka.

J.

Data: 2016-02-13 16:36:59
Autor: Mateusz Bogusz
[...]

Decyzja o warunkach zabudowy zosta艂a mi zmieniona na tak膮, z przesuni臋t膮 lini膮 rozgraniczaj膮c膮. Na razie nic nie musz臋 przesuwa膰 i pewnie rur臋 te偶 sobie dadz膮 rad臋 zainstalowa膰. Ale wiemy co to znaczy. Mog臋 tam teraz co najwy偶ej traw臋 utrzymywa膰.

[...]

Woda i kanalizacja biegn膮 pod drog膮 asfaltow膮. Moja dzia艂ka znajduje si臋 przy polnej odnodze od tej drogi asfaltowej i nie posiada ani wody ani kanalizacji. Rura ciep艂ownicza ma przebiega膰, pod moj膮 poln膮 drog膮 i przecina膰 si臋 z drog膮 asfaltow膮 pod skrzy偶owaniem.

W takim razie si臋 udam.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2016-02-13 23:22:30
Autor: Borys Pogore艂o
Instalacja rur ciep艂owniczych w drodze
Dnia Fri, 12 Feb 2016 12:21:27 +0100, J.F. napisa艂(a):

Czy mam jak膮kolwiek mo偶liwo艣膰 interwencji jeszcze u kogo艣 w tej sprawie, tak aby kto艣 z komunalki (kt贸ra jest tak偶e inwestorem) wyrazi艂 dobr膮 wol臋 w dogadaniu si臋 i zrealizowaniu obu przedsi臋wzi臋膰 jednocze艣nie,

Ja bym na pocz膮tek sprawdzi艂, czy to si臋 w og贸le op艂aca i czy nie trzeba by
p艂aci膰 "za gotowo艣膰 odbioru".

P.S. Wydaje mi sie, ze koszta wody i kanalizacji powinny byc jakies zryczaltowane i nizsze.

Nic z tego. Zrycza艂towany jest pr膮d, to okre艣laj膮 odr臋bne ustawy.

Co najwy偶ej mog膮 by膰 okre艣lone wysoko艣ci rekompensaty za wykonanie
fragmentu sieci razem z przy艂膮czem. Na naszym wroc艂awskim podw贸rku s膮 to
jakie艣 艣mieszne warto艣ci rz臋du 10-30%.

Dalej - cos mi sie wydaje, ze jak gmina dociagnie kanalizacje na swoj koszt, to moze przerzucic czesc na Ciebie - oplata adjacencka.

To by by艂o ostre przegi臋cie 偶膮da膰 op艂aty adjacenckiej za rur臋, do kt贸rej
zupe艂nie nie op艂aca si臋 pod艂膮czy膰.

--
Borys Pogore艂o
borys(#)leszno,edu,pl