Instalacja stacji radiowej od TPSA

Data: 2009-09-14 19:30:42
Autor: WaskiDiver
Instalacja stacji radiowej od TPSA
Witam,
Mają mi zainstalować telefon - radiolinię - której nie chcę, ponieważ miałem nadzieję na kabel - z wiadomych względów.

Takie pytanie mam zatem:
Co to jest zakończenie sieciowe - w myśl TPSA??
Co to jest ten radiotelefon??
Czy to oznacza, że podłączą mi do mojego gniazdka w domu antenę na budynku??
Czy maja do tego prawo??

Może trafiłem na złą grupę??

Dzięki za pomoc
Zatepsowany

Data: 2009-09-14 12:00:54
Autor: SzalonyKapelusznik
On 14 Wrz, 19:30, WaskiDiver <waskidi...@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

1. Zakonczenie to w mysl ustawodawcy takie dzieki ktoremu mozna
swiadczyc usluge powszechna. Czyli gniazdo telefoniczne.
2. To samo co telefon tylko ze sygnal idzie droga radiowa.
3. niekoniecznie na budynku, moga postawic maszt zeby odbior byl
lepszy.
4.Prawo do czego? Musza podlacyc usluge powszechna jaka jest telefon.
A sposob swiadczenia uslugi jest zalezny od mozliwosci technicznych.

Data: 2009-09-15 07:44:37
Autor: WaskiDiver
SzalonyKapelusznik pisze:
[...]

Czy mam prawo odmówić im przyczepiania anten do elewacji/kominów budynku??
4.Prawo do czego? Musza podlacyc usluge powszechna jaka jest telefon.
A sposob swiadczenia uslugi jest zalezny od mozliwosci technicznych.

Wiadomo po co chcę z nimi walczyć - nie chcę telefonu - miałem nadziej, że pociągną mi kabel (internet szerokopasmowy). Więc staram się im zrobić na przekór i sprawy nie ułatwiać.

Data: 2009-09-15 07:57:59
Autor: spp
WaskiDiver pisze:

Wiadomo po co chcę z nimi walczyć - nie chcę telefonu - miałem nadziej, że pociągną mi kabel (internet szerokopasmowy). Więc staram się im zrobić na przekór i sprawy nie ułatwiać.

No to o co Ci chodzi?

Jeżeli chciałeś telefon - proponują Ci radiówkę i wypełniają ciążący na nich obowiązek.
Chciałeś telefon ale tak naprawdę internet - szukaj dowolnej firmy. TPSA nie ma obowiązku dostarczania internetu, tutaj obowiązuje rynek. Narzekać, że nie chcą Ci za darmo dać tego co zamarzyłeś to już rzeczywiście przesada.

--
spp

Data: 2009-09-15 08:17:13
Autor: WaskiDiver
spp pisze:
WaskiDiver pisze:

[...]

Zamarzyłem sobie interent szerokopasmowy w domu - ba nawet złożyłem im propozycję partycypowania w kosztach podłączenia - i tak stwierdzili, że nie ma warunków...

Data: 2009-09-15 08:21:38
Autor: spp
WaskiDiver pisze:

Zamarzyłem sobie interent szerokopasmowy w domu - ba nawet złożyłem im propozycję partycypowania w kosztach podłączenia - i tak stwierdzili, że nie ma warunków...

No to jest jeszcze Netia, Dialog, PKP, ...

Tutaj akurat wybór wielki.

--
spp

Data: 2009-09-15 08:45:58
Autor: Marcin Sz.
spp pisze:
WaskiDiver pisze:

[...]

Piszesz poważnie ?
Przecież skoro nawet TP jedzie po radiu to na 1000% nie ma tam żadnego innego operatora.

--
Marcin

Data: 2009-09-15 09:06:40
Autor: spp
Marcin Sz. pisze:

[...]

Otóż to.
TPSA też nie widzi możliwości technicznych.
Ale ponarzekać zawsze można że zamówiłem telefon a chciałem szerokopasmowy dostęp do Neostrady zaś oni tacy be, chcą mi założyć telefon :)

A przy okazji pouczający wątek jako uzupełnienie tego o euroskrzynkach i monopolu poczty. :)

--
spp

Data: 2009-09-15 13:33:51
Autor: Smok Eustachy
Dnia Tue, 15 Sep 2009 08:21:38 +0200, spp napisał(a):

WaskiDiver pisze:

Zamarzyłem sobie interent szerokopasmowy w domu - ba nawet złożyłem im
propozycję partycypowania w kosztach podłączenia - i tak stwierdzili,
Ĺźe nie ma warunkĂłw...

No to jest jeszcze Netia, Dialog, PKP, ...

Tutaj akurat wybĂłr wielki.

Puknij się. Jak nie masz kable od TP to wybór jest malutki. W zasadzie przez sieci kómórkowe i jakieś WiFi - jeśli jest. --
http://pclinuxos.org.pl/

Data: 2009-09-15 15:34:38
Autor: spp
Smok Eustachy pisze:

No to jest jeszcze Netia, Dialog, PKP, ...

Tutaj akurat wybĂłr wielki.

Puknij się. Jak nie masz kable od TP to wybór jest malutki. W zasadzie przez sieci kómórkowe i jakieś WiFi - jeśli jest.

To dlaczego pretensje tylko do TPSA?

--
spp

Data: 2009-09-15 14:09:21
Autor: Smok Eustachy
Dnia Tue, 15 Sep 2009 15:34:38 +0200, spp napisał(a):

Smok Eustachy pisze:

[...]

A to juĹź do mnie pytanie czy nie do mnie?
Ze względu na pozycję TP

http://pclinuxos.org.pl/

Data: 2009-09-15 11:01:11
Autor: Herald
Dnia Tue, 15 Sep 2009 07:57:59 +0200, spp napisał(a):

[...]

Jemu biega o co innego :)
Chce "kabel" bo wówczas wybierze innego dostawcę NETu na kablu tepsowskim.
Tepsie zapłaci tylko parę groszy "za utrzymanie łącza" i finito.
Taki z niego kozak ;)

Data: 2009-09-15 11:05:24
Autor: spp
Herald pisze:

[...]

Doskonale to rozumiem, tylko nie wiem czemu akurat TEPS-ę wybrał na frajera?

--
spp

Data: 2009-09-15 11:14:33
Autor: Herald
Dnia Tue, 15 Sep 2009 11:05:24 +0200, spp napisał(a):

Doskonale to rozumiem, tylko nie wiem czemu akurat TEPS-ę wybrał na frajera?

Bo tepsa "musi" mu uruchomić "telefon" ;)
Tylko że koleś nie przewidział że po "lufcie" nie pójdzie łącze internetowe
:)
No i w sumie to on został "zapędzony w kozi róg" :)
Tepsa jak najbardziej chce się wywiązać z obowiązku "założenia telefonu" :)

Data: 2009-09-15 11:52:58
Autor: WaskiDiver
Herald pisze:
Dnia Tue, 15 Sep 2009 11:05:24 +0200, spp napisał(a):

Tepsa jak najbardziej chce się wywiązać z obowiązku "założenia telefonu" :)

tepsa juz sie nie wywiazala z umowy - 30.08 minal jej termin

Data: 2009-09-16 07:36:55
Autor: Herald
Dnia Tue, 15 Sep 2009 11:52:58 +0200, WaskiDiver napisał(a):

Herald pisze:
Dnia Tue, 15 Sep 2009 11:05:24 +0200, spp napisał(a):

Tepsa jak najbardziej chce się wywiązać z obowiązku "założenia telefonu" :)

tepsa juz sie nie wywiazala z umowy - 30.08 minal jej termin

No to występujesz o "karę umowną" :) od 01-09-2009r. i tepsa będzie płaciła
"abonament"

Data: 2009-09-15 11:51:59
Autor: WaskiDiver
Herald pisze:
[...]

Otóż nie - założę sobie TePse... Z dwojga złego neo jest bardziej skuteczne niz net24

Data: 2009-09-15 22:59:05
Autor: BETON
Instalacja stacji radiowej od TPSA

Otóż nie - założę sobie TePse... Z dwojga złego neo jest bardziej
skuteczne niz net24

I tu sie mylisz.
To jest zalezne od lokalizacji, od wykupionej opcji a nie od firmy...

Chciałeś telefon bedziesz miał telefon.
Jakbyś złożył podanie o  neo- wtedy dostałbyś odmowe wiec czego  sie ich czepiasz ?

odpal sobie laptopa na dachu z wifi i zobacz czy cos złapiesz z sieci lokalnych- czesto  w SSID  podają numer tel albo nazwe firmy.

a jeśli chodzi o GSM to bedzie działać napewno- ale zalezy w jakiej technologii, GPRS działa praktycznie wszedzie, chociaz nie jest to internet szerokopasmowy :)
Zresztą mape zasiegów mozesz znaleźć na stronie operatorów.

Data: 2009-09-15 21:05:10
Autor: Smok Eustachy
Instalacja stacji radiowej od TPSA
Dnia Tue, 15 Sep 2009 22:59:05 +0200, BETON napisał(a):
/.../

I tu sie mylisz.
To jest zalezne od lokalizacji, od wykupionej opcji a nie od firmy...

Chciałeś telefon bedziesz miał telefon. Jakbyś złoĹźył podanie o  neo-
wtedy dostałbyś odmowe wiec czego  sie ich czepiasz ?

No Naked Neo by nie poszło. Natomiast Netia lepiej działa na tzw LLU czyli uwolnionej pętli abonenckiej.
http://pclinuxos.org.pl/

Data: 2009-09-14 19:43:53
Autor: Naczelny Filozof

Użytkownik "WaskiDiver" <waskidiver@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h8luk2$b43$1news.onet.pl...

Co to jest zakończenie sieciowe - w myśl TPSA??

Nie wiem.

Co to jest ten radiotelefon??

U mnie to jest biała antenka obok okna i skrzynka wewn na ścianie. Skrzynka ma normalne gniazdko pod zwykły aparat telefoniczny. Niby to u nas masowo na wioskach wprowadzają. Ale lipa bo technologicznie to jest daleko w tyle z ubiegłego wieku bo neostrady na tym postwaić się nie da.

 Zatepsowany

Nie ma to jak monopol w PL ;-)

Data: 2009-09-14 20:26:07
Autor: games
WaskiDiver pisze:
[...]

Chlopie ludzie dawno temu placili majatki zeby moc korzystac z takich telefonow a ty krecisz nosem.

Ogolnie te telefony dzialaja na dawnym szkielecie analogowej telefonii centertel.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Nordic_Mobile_Telephone

Data: 2009-09-14 20:33:02
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
games wrote:
WaskiDiver pisze:
[...]

Zdecydowanie zła grupa: pl.misc.telefonia. Ale jeśli już jesteś...

zakończenie sieciowe - w uproszczeniu gniazdko telefoniczne
radiotelefon= antena + kabel antenowy + radiotelefon właściwy + gniazdko telefoniczne
Prawo mają, jeśli podpiszesz z nimi umowę

[...]

Już nie. Obecnie jest to instalowane w technologii GSM, tyle że numer stacjonarny. Resztki NMT są do wyrżnięcia.

M.

Data: 2009-09-16 10:12:41
Autor: robert1
WaskiDiver pisze:
> [...]
> Zatepsowany

Chlopie ludzie dawno temu placili majatki zeby moc korzystac z takich telefonow a ty krecisz nosem.

Tak, tylko przy radiolini można zapomnieć o neostradzie czy internecie DSL...

Ogolnie te telefony dzialaja na dawnym szkielecie analogowej telefonii centertel.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Nordic_Mobile_Telephone

jak NMT to nawet nędzny dialup przez 0202122 nie pójdzie...

--

Instalacja stacji radiowej od TPSA