Data: 2012-08-28 01:38:19 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Instalacja używanego silnika | |
Kupiłem używany silnik.
Wiadomo - cud, miód, igiełka, mały przebieg, stan idealny i prawie że ciepły po ostatniej jeĽdzie zabiera kurier i do mnie wiezie. Czyli na dobr± sprawę nie wiadomo co to, ile leżało i w jakich warunkach. Pytanie o jak±¶ procedurę startow± takiego silnika. Wymy¶lilem żeby zalać go na pocz±tek jak najtańszym syntetykiem (producent zaleca 5W-30), nowy filtr oleju, kapn±ć po kilka kropli do cylindrów, przejechać w miarę spokojnie 1000km (przy okazji sprawdzaj±c ile bierze oleju, bo mam rozruchow± gwarancję i jakby co mogę go oddać). W między czasie jeszcze hamownia z pomiarem AFR żeby sprawdzić czy wszystko gra. Potem wymienić olej z filtrem na docelowy syntetyk 10W-50/60 (samochód do rajdów) no i wtedy już ogień. Jakie¶ inne pomysły? |
|
Data: 2012-08-28 07:51:21 | |
Autor: PB | |
Instalacja używanego silnika | |
Tue, 28 Aug 2012 01:38:19 +0200, na pl.misc.samochody, Tomasz Pyra
napisał(a): Wymy¶lilem żeby zalać go na pocz±tek jak najtańszym syntetykiem (producent Przekombinowujesz. Odrobina oleju do cylindrów, ręczny obrót wałem o kilka oborotów swiezy olej i filtr do silnika i ognia z jazd± a nie pieszczoty przez 1000km;-) -- Pozdrawiam Piotr Biegała Warszawa Citroen BX 1.9 BVA, C4GP 1.6HDi BVA Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA |
|
Data: 2012-08-28 09:36:14 | |
Autor: masti | |
Instalacja używanego silnika | |
Dnia pięknego Tue, 28 Aug 2012 01:38:19 +0200 osobnik zwany Tomasz Pyra
napisał: Kupiłem używany silnik. ale co chcesz w starym silniku docierać? -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2012-08-28 11:53:07 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Instalacja uĹĽywanego silnika | |
W dniu 2012-08-28 11:36, masti pisze:
Wymyślilem żeby zalać go na początek jak najtańszym syntetykiem Z tego co rozumiem nie docierać tylko ogólnie skontrolować, w celu ew. reklamacji. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2012-08-28 09:58:15 | |
Autor: masti | |
Instalacja używanego silnika | |
Dnia pięknego Tue, 28 Aug 2012 11:53:07 +0200 osobnik zwany Jakub
Witkowski napisał: W dniu 2012-08-28 11:36, masti pisze: to raczej trzeba mu dać w palnik żeby wyszły wszystkie wady -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2012-08-28 13:01:29 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Instalacja uĹĽywanego silnika | |
W dniu 2012-08-28 11:58, masti pisze:
Z tego co rozumiem nie docierać tylko ogólnie skontrolować, w celu ew. Kiedyś testując kupowane auto "dawałem w palnik" żeby zobaczyć jak się zbiera itd. Skutek? Nie zauważyłem że przy powolnym i łagodnym ruszaniu wpada w drgania, co wskazywało na zużyte poduszki i/lub sprzęgło... Podobnie bywa z delikatnymi hałasami świadczącymi o zużyciu (łożyska, przeguby, skrzynia), z przymulaniem przy małych obciążeniach (różne czujniki), itd. Hamując delikatnie jakoś lepiej wyczuwam owalizację, ściąganie. Generalnie więcej chyba potrafię wyłapać jeżdżąc normalnie niż ekstremalnie, co nie znaczy, że należy testować TYLKO normalnie. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2012-08-29 00:26:02 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Instalacja używanego silnika | |
On Tue, 28 Aug 2012 09:36:14 +0000 (UTC), masti wrote:
Dnia pięknego Tue, 28 Aug 2012 01:38:19 +0200 osobnik zwany Tomasz Pyra Nie tyle docierać, co wypłukać ewentualny syf który się w nim teraz znajduje, czy zafundować mu jaki¶ delikatny rozruch zastałych czę¶ci. Sam nie wiem. Może zacz±ć od rozebrania silnika, inspekcji albo wymiany panewek? Jak do Cinquecento kupowałem silniki to płaciłem za nie po 500zł, to mi tam dyndało. Ale do Hondy silnik kosztuje 3500zł i nie chciałbym wtopić :) |