Instrukcja licznika 16EC3gr

Data: 2009-08-07 16:20:25
Autor: ąćęłńóśźż
Instrukcja licznika 16EC3gr
Czy ktoś z elepstryków ma i może podesłać instrukcję licznika energii 16EC3gr producji PAFAL?
Przede wszystkim chodzi o zrozumienie tego, co licznik wyswietla, a wyswietla dużo.
Ewentualnie także o dokonanie odczytu "historii" z licznika przez irda.
JaC

Data: 2009-08-07 17:02:48
Autor: tpsa

Użytkownik "ąćęłńóśźż" <usun_to@wp.eu> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h5hdeg$nfm$1@news.wp.pl...
[...]

http://www.apator.com.pl/Folder.2006-01-26.5237/Folder.2006-05-24.0210/Folder.2006-05-24.6024/Folder.2006-05-24.6021/Folder.2006-05-24.6034/ec3.pdf

Do odczytania licznika niestety potrzebny czytnik i oprogramowanie.

Data: 2009-08-07 17:06:38
Autor: ąćęłńóśźż
Instrukcja licznika 16EC3gr
Dzięki za link, to już znałem, szukam instrukcji, a nie prospektu z którego raczej g... wynika co licznik wyświetla i dlaczego.
JaC

-- -- -

Do odczytania licznika niestety potrzebny czytnik i oprogramowanie.

Data: 2009-08-07 17:23:18
Autor: ąćęłńóśźż
Instrukcja licznika LAP-A1
Dobry przykład instrukcji (innego licznika):
http://pozyton.com.pl/instrukcjeobslugi/lap.pdf
JaC

Data: 2009-08-07 19:05:46
Autor: Panslavista
On Fri, 07 Aug 2009 16:20:25 +0200, ąćęłńóśźż wrote:

Czy ktoś z elepstryków ma i może podesłać instrukcję licznika energii 16EC3gr producji PAFAL?
Przede wszystkim chodzi o zrozumienie tego, co licznik wyswietla, a wyswietla duĹźo.
Ewentualnie takĹźe o dokonanie odczytu "historii" z licznika przez irda.

Data: 2009-08-08 16:01:28
Autor: Jakub Spiernowski
[...]

Wiem wszystko na temat tego licznika, co chcesz wiedzieć?

J.

Data: 2009-08-08 22:31:56
Autor: ąćęłńóśźż
Instrukcja licznika 16EC3gr
Jak ściągnąć historię ;-))
Wisi sobie licznik w pustym mieszkaniu i przez 10 miesięcy nabił 62 kWh.
Chciałbym wiedzieć kiedy i jak (krótko duża moc, czy długo mała moc np. jakiś upływ, i na której fazie).
JaC

-- -- -

Wiem wszystko na temat tego licznika, co chcesz wiedzieć?

Data: 2009-08-09 12:40:33
Autor: Jakub Spiernowski
[...]

Takie info tylko w ZE, program KOMPAF
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=6278086#6278086
sam program to żaden problem ale nie odpalisz go bez klucza sprzętowego

można zczytać urządzeniem jak mają pracownicy ZE, nazywa się MREADER
http://www.numeron.pl/pdfs/mReader.pdf
zczytuje a następnie podłącza się do PC i przez usb przesyła sporo
informacji

sporo informacji znajdziesz w google pod hasłem IEC 1107
np
http://www.meter-test-equipment.com/index.php?page=products&dir=324&link=iec1107-usb_pl.html

J.

Data: 2009-08-09 12:52:21
Autor: ąćęłńóśźż
Instrukcja licznika 16EC3gr
Dzieki.
Czy w liczniku 16EC3gr można ustawić pokazywanie chwilowego zużycia ampery / kilowaty jako jeden z ekranów?
JaC

-- -- -

Data: 2009-08-09 13:54:57
Autor: Jakub Spiernowski
[...]

Nie, w 16 tego nie zrobi, na ekranach mogą być takie parametry:

0.0.0             - numer fabryczny licznika
0.9.1             - aktualny czas zegara
0.9.2             - aktualna data
15.8.0           - energia całkowita
15.8.1           - energia całkowita w strefie A
15.8.2           - energia całkowita w strefie B
15.8.3           - energia całkowita w strefie C
15.8.4           - energia całkowita w strefie D
15.6.0           - moc maksymalna aktualnego okresu
15.36            - liczba przekroczeń mocy max w aktualnym okresie
15.2.0           - moc maksymalna skumulowana
0.9.1  + DA  - czas zamknięcia poprzedniego okresu
0.9.2  + DA  - data zamknięcia poprzedniego okresu
15.8.0 + DA - energia całkowita w poprzednim okresie
15.8.1 + DA - energia całkowita strefa A w poprzednim okresie
15.8.2 + DA - energia całkowita strefa B w poprzednim okresie
15.8.3 + DA - energia całkowita strefa C w poprzednim okresie
15.8.4 + DA - energia całkowita strefa D w poprzednim okresie
15.6.0 + DA - moc maksymalna poprzedniego okresu
15.36  + DA - liczba przekroczeń mocy max w poprzednim okresie
0.1.0             - liczba zamkniętych okresów obrachunkowych
0.2.0             - wersja programu licznika
0.2.2             - nazwa taryfy

Data: 2009-08-09 14:31:06
Autor: ąćęłńóśźż
Instrukcja licznika 16EC3gr
Dzieki, to no ch....y ten licznik ;-))

Czy przy mocy maksymalnej danego okresu pokazuje też fazę (fazy)?
JaC

-- -- -

Data: 2009-08-09 15:02:14
Autor: Jakub Spiernowski
Instrukcja licznika 16EC3gr
Dzieki, to no ch....y ten licznik ;-))

licznik jest bardzo dobry, proste nieskomplikowane oprogramowanie to zaleta,
weź pod uwage że jak przyjdzie agent na odczyt to nie będzie musiał
przechodzić przez setki ekranów, to samo odbiorca który przy zatrzęsieniu
parametrów na wyświetlaczu zaraz wydzwaniał by do ZE z pretensjami że nie
wie ile energii zużywa (a i tak wydzwania!)

standardowo w taryfie G11 ustawia się tylko 15.8.0

Czy przy mocy maksymalnej danego okresu pokazuje też fazę (fazy)?

chodzi ci o rozbicie na poszczególne fazy ? to nie

Data: 2009-08-10 23:53:48
Autor: kogutek
> [...]

>Czy przy mocy maksymalnej danego okresu pokazuje też fazę (fazy)?

chodzi ci o rozbicie na poszczególne fazy ? to nie

Nie jest dobry. Skoro w instrukcji napisali że jest odporny na działanie pola
magnetycznego a ma wskaźnik że przyłożony był do niego magnes i jeszcze
rejestruje kiedy to było. To oznacza że nie jest dobry bo zrobiony na zamówienie
złodziei, co w razie gdy im się popsuje będą na tej podstawie chcieli ukraść
komuś pieniądze. Jak jest odporny to wskaźnik niepotrzebny, bo niby czemu miałby
służyć. I dlaczego nie ma wskaźnika że latarką ktoś na niego świecił, albo w
pobliżu bąki puszczał? Jak ktoś robi sobie furtkę w postaci wskaźnika pola
magnetycznego w urządzeniu odpornym na pole magnetyczne to ciekawe jakie jeszcze
funkcje w nim zainstalował. Na pewno zawyżania wskazań. Jest taki
pozabezpieczany jak wiezień w Alcatraz. Tylko nie jest zabezpieczony przed
uszkodzoną kuchenką mikrofalową marki Sharp z roku 1992, co przy wyłączaniu
zwykle żarówki setki przepala.       --

Data: 2009-08-11 10:49:07
Autor: ąćęłńóśźż
Instrukcja licznika 16EC3gr
Bardzo dobry komentarz.
I nadal nie wiem, co mi nabija 7 kWh miesięcznie w pustym mieszkaniu.
Np. która faza.
Klient ma zapłacić, a nie pyskować.
JaC

-- -- -

Data: 2009-08-11 16:58:05
Autor: Jakub Spiernowski
Instrukcja licznika 16EC3gr
I nadal nie wiem, co mi nabija 7 kWh miesięcznie w pustym mieszkaniu.
Klient ma zapłacić, a nie pyskować.

licznik jest od pomiaru energii a od Twojego problemu jest byle kumaty
elektryk który stwierdzi czy:
-masz gdzieś jakąś upływność
-po prostu się nie znasz

Data: 2009-08-11 16:57:04
Autor: Jakub Spiernowski
[...]

sfrustrowany odbiorca któremu przywalono karę za nielegalny ? :)

I dlaczego nie ma wskaźnika że latarką ktoś na niego świecił, albo w
pobliżu bąki puszczał?

będzie miał takie czujniki jeżeli okaże się że ów bąk czy latarka może mieć
wpływ na poprawne rejestrowanie zużycia energii

Jak ktoś robi sobie furtkę w postaci wskaźnika pola
magnetycznego w urządzeniu odpornym na pole magnetyczne to ciekawe jakie
jeszcze
funkcje w nim zainstalował.

wiele wiele różnych ciekawych funkcji

Na pewno zawyżania wskazań.

weź powiedz policjantowi który namierzył suszarką twój samochód pędzący
200km/h że ta jego suszarka na pewno jest ustawiona na zarobek i zawyża
wskazania bo ty jechałeś 50

nie ma liczników idioto-odpornych lub 100% niezniszczalnych,
to tak jak z zegarkiem wodoodpornym, wrzuć go do rowu mariańskiego a
przekonasz się o jego wodoodporności

"polak potrafi" i przed takimi cwaniakami stosuje się coraz lepsze
zabezpieczenia które i tak są zawsze o krok do tyłu za pomysłowością
polaka-złodzieja

Data: 2009-08-12 13:09:44
Autor: kogutek
Instrukcja licznika 16EC3gr

"polak potrafi" i przed takimi cwaniakami stosuje się coraz lepsze
zabezpieczenia które i tak są zawsze o krok do tyłu za pomysłowością
polaka-złodzieja

Masz rację. Ten co zlecił zaprojektowanie i wykonanie licznika odpornego na pole
magnetyczne z funkcją rejestracji pola magnetycznego to złodziej. Nie lepszy
jest ten co przyjął zamówienie na projekt takiego licznika. Twierdzisz że wiesz
wszystko o takich licznikach. Podaj chociaż jedno logiczne uzasadnienie żeby
licznik odporny na pole magnetyczne miał taką funkcję i do czego z wyjątkiem
wyłudzenia pieniędzy taka funkcja ma służyć.  --

Data: 2009-08-12 13:34:18
Autor: kris

Użytkownik "kogutek" <kogutek4@op.pl> napisał w wiadomości news:49f0.0000001b.4a82a2f8newsgate.onet.pl...

[...]

Faktycznie idiotyzm totalny.
Teraz wystarczy że wezmę magnez neodymowy i pomacham nim w okolicach liczników nielubianych sąsiadów i Ci są ugotowani. Bo nie udowodnią że to nie oni tym magnesem machali.

Krzysiek

Data: 2009-08-12 13:40:56
Autor: Panslavista

Użytkownik "kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]

Teraz wystarczy że wezmę magnez neodymowy i pomacham nim w okolicach
liczników nielubianych sąsiadów i Ci są ugotowani. Bo nie udowodnią że to

-- Pozdrawiam

Krzysiek

O kant dupy. Wystarczy wyliczona średnia, aby obalić argument.

Data: 2009-08-12 15:36:30
Autor: Jakub Spiernowski
[...]

pomachasz zapali się dioda RPM, za jakiœ czas przyjdzie pracownik ZE i
skasuje alarm, w liczniku będzie zapisane że przez kilka sekund ktoœ
przyłożył magnes

równie dobrze możesz napisać że poucinasz plomby legalizacyjne albo przewody
nielubianym sšsiadom baaa poprzebijasz im opony w samochodach :)

Data: 2009-08-12 16:26:50
Autor: kris
Instrukcja licznika 16EC3gr
Użytkownik "Jakub Spiernowski" <JS@ziza.de> napisał w wiadomoœci news:h5uhf8$e82$1inews.gazeta.pl...
równie dobrze możesz napisać że poucinasz plomby legalizacyjne albo przewody
nielubianym sšsiadom baaa poprzebijasz im opony w samochodach :)

Bo to sa własnie te idiotyzmy polskie.,
Szafka jest własnoœciš ZE, jest ogólnie dostępna ale jak ktoœ zerwie plombe to odpowiada odbiorca.
Licznik jest niby odporny na pole magnetyczne ale jak czujnik wykryje że przez dwa dni był tam magnes to ZE zacznie naliczac jakieœ karne/zryczałtowane opłaty.
Skoro szafka, licznik itp sa własnoœciš zakładu energetycznego to niech wszystko sobie trak pozabezpieczaja aby nie było mozliwosci ingerencji z zewnatrz. A teraz w moim mieszkaniu w bloku jest jedna szafka na dwanascie liczników kazdy z lokatorów ma do niej dostep i jak okaże sie że zerwana plomba to winien odbiorca.

Krzysiek

Data: 2009-08-12 15:48:34
Autor: Jakub Spiernowski
[...]

bardzo proszę: LICZNIK nie jest całkowicie odporny na silne pole
magnetyczne, czytaj instrukcje ze zrozumieniem, o ile dobrze pamiętam to odporny jest układ pomiarowy na pole STAŁE! rzędu 600kA/m, tymczasem są już niewielkie magnesy dające 800 kA/m i więcej, nie wspomne o zmiennym polu

podałem dobry przykład z zegarkiem a ty dalej swoje...

Data: 2009-08-12 22:38:02
Autor: kogutek
> [...]

podałem dobry przykład z zegarkiem a ty dalej swoje...

Rady żeby czytać ze zrozumieniem zachowaj dla swojego dziecka dyslektyka. Gruba
czcionką jest na początku instrukcji napisane że odporny. A jak nie jest odporny
to jest to BUBEL. Jak bym był wszawą mendą to też bym jako dupochron napisał że
jest nieodporny nawet jak by był odporny. Dziwnym zbiegiem okoliczności mały
domowy elektroniczny liczniczek za 49 złotych jest odporny na działanie bardzo
dużego i silnego magnesu neodymowego. Może ten co go projektował znał się na tym
co robi. A na pewno nie zależało mu na tym żeby zostawić sobie furtkę do
oszukiwania nabywcy. W dalszym ciągu twierdzę że to bubel posiadający funkcję
umożliwiająca w spornej sytuacji obarczenie odpowiedzialnością nabywcę prądu.
Ale dobrze ze takie liczniki prądu są. Jak się trochę upowszechnią to zaraz
pojawi się pożyteczny rzemieślnik, który za drobną opłatą będzie korygował
wskazania liczników. I nie będę widział w tym nic niestosownego. Skoro czerwono
solidaruchowa banda ograbiła Polaków z ich elektrowni i całej infrastruktury
związanej z prądem a następnie sprzedała to za grosze obcemu kapitałowi, jak
swoje. To należy taką sytuację traktować jako okupację. Zabranie czegoś
okupantowi to nie kradzież a obywatelski i patriotyczny obowiązek. A tym co z
okupantem współpracują łby należy golić do gołego. Jak prostytutkom co się z
niemcami w okupację puszczały.  --

Data: 2009-08-13 16:09:29
Autor: Jakub Spiernowski
[...]
to jest to BUBEL.Dziwnym zbiegiem okoliczności mały
domowy elektroniczny liczniczek za 49 złotych jest odporny na działanie
bardzo
dużego i silnego magnesu neodymowego.

bzdury wypisujesz, nie masz zielonego pojęcia w temacie

Data: 2009-08-13 20:11:09
Autor: kogutek
> [...]
> bardzo
> dużego i silnego magnesu neodymowego.

bzdury wypisujesz, nie masz zielonego pojęcia w temacie
Ja? To Ty bronisz gówna jak niepodległości. --

Data: 2009-08-25 11:17:10
Autor: ąćęłńóśźż
Instrukcja licznika
Z pewnego forum osiedlowego (niemal nowy budynek oddany do użytkowania na przełomie 2007/2008), post z dzisiaj czyli z 25 sierpnia 2009:

"Uwaga na wadliwe liczniki energii elektrycznej ! Drodzy Sąsiedzi, Czy od momentu zamieszkania sami odczytywaliście liczniki energii elektrycznej, aby porównać z fakturą?
Mieszkam tu od grudnia 2007, a dopiero miesiąc temu postanowiłam to sprawdzić. Umiem pisać i czytać, ale za żadne skarby nie potrafiłam odczytać swojego licznika.
Co więcej, liczników sąsiadów z piętra - też nie!
Zadzwoniłam do RWE, by poznać tajemny szyfr do odczytu.
Zamiast tego umówiono mnie na wymianę licznika, gdyż ten model ma fabryczną wadę wyświetlacza.
Podczas wymiany dowiedziałam się, że nie miał on też funkcji zdalnego odczytu.
Nowy zaś, inkasent może już przeczytać zdalnie, ze swojego laptopa. Jak więc inkasent odczytywał (przez prawie dwa lata) stany zużycia energii elektrycznej?!?
Podobno przyjął jakąś średnią.
Tylko jaką (?), skoro te liczniki od początku są wadliwe (sic!). Mój licznik komisyjnie zdjęto i zawieziono do laboratorium, gdzie z pamięci wewnętrznej urządzenia można będzie wiarygodnie odczytać stan zużycia energii.
Potem przyślą korektę rozliczenia i faktur. Jestem bardzo ciekawa jaki będzie rezultat: nadpłata czy niedopłata...
RWE wcale się nie spieszy do wymiany wszystkich wadliwych liczników.
Mają one po 10 lat gwarancji.
Jak się zorientowałam, RWE będzie je wymieniać, gdy zgłosi się właściciel lokalu z reklamacją. Sąsiedzi, radzę Wam, sprawdźcie również swoje liczniki, czy płacicie za ten prąd, który zużywacie.
Zwłaszcza, gdy macie mieszkanie za wynajem! Z dobrosąsiedzkim pozdrowieniem"
JaC

-- -- -

Ja?

Data: 2009-08-09 13:38:43
Autor: kogutek
> [...]

>Ewentualnie także o dokonanie odczytu "historii" z licznika przez irda.

Wiem wszystko na temat tego licznika, co chcesz wiedzieć?

Jak zmienić w nim stałą zliczania :) --

Data: 2009-08-09 14:08:10
Autor: Jakub Spiernowski
Instrukcja licznika 16EC3gr
Wiem wszystko na temat tego licznika, co chcesz wiedzieć?

Jak zmienić w nim stałą zliczania :)

:)

Instrukcja licznika 16EC3gr