Data: 2010-03-19 10:10:55 | |
Autor: Adam KĹ‚obukowski | |
Instrukcja obs�ugi diesla | |
W dniu 18.03.2010 11:08, Kaja pisze:
Witam wszystkich ! <ciach> To ja poproaszę o rady dla użytkownika starego diesla 1.9 Volkswagena, bo on jeśli się dobrze orientuję turbiny nie posiada. Adam Kłobukowski |
|
Data: 2010-03-19 10:32:44 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Instrukcja obs�ugi diesla | |
On 2010-03-19, Adam Kłobukowski <adam@klobukowski.pl> wrote:
To ja poproaszę o rady dla użytkownika starego diesla 1.9 Volkswagena, To praktycznie tak samo z wył±czeniem studzenia turbiny. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2010-03-19 10:47:47 | |
Autor: Vlad The Ripper | |
Instrukcja obs?ugi diesla | |
<ciach>Z tego, co powyżej odpada problem chłodzenia po długiej jeżdzie. Można silnik wyłaczać od razu. Utrzymanie obrotów powyżej 1500 też odpada bo nie ma kola dwumasowego, a inna sprawa, że przy niższych to pewnie i nie za bardzo pojedzie. Zasada wtedy jest taka, że obroty dostosowujesz do prędko¶ci i jak nie przyspiesza redukujesz bieg. Pozostaje jak zreszt± w każdym przypadku, to że nie ci±gniemy obrotów do czerwonego pola na zimnym silniku. Rozgrzewanie na postoju tak jak i w przypadku każdego innego silnika jest bez sensu. Odpalasz silnik po zga¶nięciu kontrolki "spiralki" od ¶wiec, jak w każdym dieslu. |
|
Data: 2010-03-19 12:03:27 | |
Autor: krzysiek82 | |
Instrukcja obs?ugi diesla | |
Vlad The Ripper pisze:
Z tego, co powyżej odpada problem chłodzenia po długiej jeżdzie. Można silnik wyłaczać od razu. Utrzymanie obrotów powyżej 1500 też odpada bo nie ma kola dwumasowego, to, że nie ma dwumasy nie oznacza, że można katować silnik niskimi obrotami, przy wysokim biegu i niskich obrotach wał korbowy i skrzynia biegów dostaje mocno po dupie. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-03-19 12:33:09 | |
Autor: wchpikus | |
Instrukcja obs?ugi diesla | |
Witam!
Czego tutaj nie rozumiem. to, że nie ma dwumasy nie oznacza, że można katować silnik niskimi Jak skrzynia ma dostawac bardziej po dupie na niskich obrotach? Jak patrzysz na przebieg mocy silnika, to raczej max osiaga przy 3 tys obrotow. Na wolnych siega moze 20% silnika. Bardziej chyba dostanie skrzynia w d.jesli bedziesz startowal spod swiatel z piskiem, na obrotomierzu 3 k niz ruszyc z jedynki bez gazu. Czesto tak ruszam, nie dodajac gazu, nie widze potrzeby. Auto spokojnie rusza, oczywiscie obroty spadaja ponizej 1000. Cos dla mnie jest tutaj niezrozumiale. |
|
Data: 2010-03-19 12:44:42 | |
Autor: krzysiek82 | |
Instrukcja obs?ugi diesla | |
wchpikus pisze:
Jak skrzynia ma dostawac bardziej po dupie na niskich obrotach? Mówię o jeĽdzie na zapiętym 5 biegu np 50km/h :) -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-03-19 12:50:37 | |
Autor: wchpikus | |
Instrukcja obs?ugi diesla | |
Witam!
Mówię o jeĽdzie na zapiętym 5 biegu np 50km/h :)Dla silnika to bez znaczenia. Oczywiscie ze ciezko jest wtedy przyspieszyc, ale nie widze przeszkod.. Wytlumasz dlaczego ma uklad napedowy sie od tego niszczyc? |
|
Data: 2010-03-19 15:27:25 | |
Autor: krzysiek82 | |
Instrukcja obs?ugi diesla | |
wchpikus pisze:
Dla silnika to bez znaczenia. Musi wtedy przenosić sporo większe obci±żenia a to już ma ogromne znaczenie np dla trwało¶ci panewek. Więcej info fachowa literatura. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-03-19 15:47:17 | |
Autor: wchpikus | |
Instrukcja obs?ugi diesla | |
Witam!
Musi wtedy przenosić sporo większe obci±żenia a to już ma ogromne Sporo wieksze? Nigdzie nie jest napisane ze taka jazda niszczy silnik. Oczywiscie moze odkladac sie nagar i sadza, ale nic nie pisza o szybszym zuzyciu... Moze jakies linki? |
|
Data: 2010-03-19 15:59:41 | |
Autor: wchpikus | |
Instrukcja obs?ugi diesla | |
Data: 2010-03-19 16:03:34 | |
Autor: wchpikus | |
Instrukcja obs?ugi diesla | |
Tutaj tez co s jest:
zadał: Janusz Panie Januszu, koronny zarzut pod adresem jazdy „eko” brzmi: „zaoszczędzisz tysiąc złotych na paliwie, za to wydasz dwa tysiące na mechanika”. To z gruntu fałszywy pogląd, jeżeli jeździ się „eko” zgodnie z zasadami. W szczególności, jeżeli nie doprowadza się do szarpania silnika na zbyt niskich obrotach, redukuje bieg przed gwałtownym przyspieszaniem i unika gwałtownych przeciążeń układu przeniesienia napędu w warunkach dla niego niekorzystnych. W aucie eksploatowanym według zasad „eko” ani silnik, ani sprzęgło, ani koło dwumasowe w turbodieslu, ani skrzynia biegów, ani przeguby nie powinny zużyć się wcześniej niż w aucie eksploatowanym „normalnie”, czyli ze znacznie wyższymi prędkościami obrotowymi silnika. Można się spodziewać tendencji odwrotnej – dłuższej żywotności tych elementów, a do tego przedłużonej przydatności do eksploatacji tarcz i klocków hamulcowych oraz opon. Istotą Eco Drivingu jest bowiem unikanie gwałtownych zmian prędkości, czyli tego, co skraca żywotność mechanizmów w pojeździe. We wcześniejszych postach wielokrotnie i szczegółowo poruszaliśmy już kwestie bezpiecznych i niebezpiecznych dla układu napędowego sposobów jego eksploatacji – zapraszam do ich lektury. http://www.szkola-auto.pl/zapytaj_eksperta05.php A co powiecie na to? http://autofoto.pl/blogs/prezes/archive/2008/10/30/niszczenie-silnika-czy-jazda-eco.aspx Jakos nie widze by pisali ze to niszczy uklad jezdny, silnik itp... Nie wiem, moze sie myle |
|
Data: 2010-03-19 16:51:26 | |
Autor: krzysiek82 | |
Instrukcja obs?ugi diesla | |
wchpikus pisze:
A co powiecie na to? Kto¶ już komentował ten artykuł co innego przyspieszanie z tak niskich obrotów a co innego jazda na niskich obrotach ze stala predkoscia.. -- krzysiek82 |