Instrukcja obslugi otwarego przetargu w Pomrocznej

Data: 2009-10-11 17:25:59
Autor: Jerzy Olszewski
Instrukcja obslugi otwarego przetargu w Pomrocznej
-- -- Cytat-- -
Wojciech Dąbrowski, szef Agencji Rozwoju Przemysłu pyta:
- Tusk nie rozmawiał jeszcze?

Godzina 11:46. Aleksander Grad, minister skarbu do Wojciecha DÄ…browskiego:
- Jak wyglÄ…da rejestrowanie?

Wojciech DÄ…browski:
- Przed chwilą patrzyłem i jest tam 10 podmiotów zarejestrowanych, no ale nie ma tego oczywiście, którym jesteśmy zainteresowani

Aleksander Grad:
- Czy wyście analizowali możliwość przerwania tej procedury, czy od strony prawnej, formalnej? (…) … co zrobić, jeżeli oni będą chcieli mieć odłożenie tego w czasie, czy można coś takiego zawiesić (…) jakby była taka potrzeba?
-- -Koniec-- -

-- ->http://wiadomosci.wp.pl/kat,114274,title,Co-jest-w-dokumentach-CBA-przeslanych-premierowi,wid,11583337,wiadomosc.html

Rzeczywiście lepiej byłoby stocznie wystawić na eBay !

jak drwili sobie wtedy w angielskojęzycznym CNBC :))

Data: 2009-10-11 21:28:55
Autor: Anatol

Użytkownik "Jerzy Olszewski" <jerzyo@it.com.pl> napisał w wiadomości news:hasu1r$2c2$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

No ale co tu jest sprzecznego z prawem ?

Na sprzedaż był majątek upadłej stoczni, a rząd miał zrobić wszystko co było prawnie możliwe żeby sprzedać zorganizowaną część majątku jednemu nabywcy tak aby były jakies szanse na kontynuowanie produkcji, bo taki był cel rządu (podawany do publicznej wiadomości) wynikający z oczekiwań opinii publicznej ,w tym opozycji i stoczniowców.

Poza Katarczykami nie było innej całościowej oferty.

Anatol

Data: 2009-10-11 19:49:11
Autor: kc
Anatol <c355@usuntowp.pl> napisał(a):
Poza Katarczykami nie było innej całościowej oferty.

Anatol
 Podaj linka do listy oferentów, bo mi to umknęło.

kc

Data: 2009-10-11 22:27:24
Autor: Anatol
Instrukcja obslugi otwarego przetargu w Pomrocznej

Użytkownik " kc" <kc59@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hatcrn$h1d$1inews.gazeta.pl...
Anatol <c355@usuntowp.pl> napisał(a):

Poza Katarczykami nie było innej całościowej oferty.

Anatol

Podaj linka do listy oferentów, bo mi to umknęło.

Na t± czę¶ć maj±tku wadium wpłynęło tylko od jednego oferenta :

http://www.tvn24.pl/12690,1623503,0,1,arp-dzialalismy-w-interesie-stoczni-i-pracownikow,wiadomosc.html

więc praktycznie był tylko ten jeden oferent.

Anatol

Data: 2009-10-11 20:39:42
Autor: kc
> [...]

i-pra
cownikow,wiadomosc.html

więc praktycznie był tylko ten jeden oferent.

My¶lałem, że masz lepsze informacje. To widziałem,ale to też:

"Przed chwil± patrzyłem i jest tam 10 podmiotów zarejestrowanych, no ale nie ma tego oczywi¶cie, którym jeste¶my zainteresowani"

Nadal nic nie wiem.

kc

Data: 2009-10-11 22:45:26
Autor: Anatol
Instrukcja obslugi otwarego przetargu w Pomrocznej

Użytkownik " kc" <kc59@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hatfqe$1b1$1inews.gazeta.pl...

My¶lałem, że masz lepsze informacje. To widziałem,ale to też:

"Przed chwil± patrzyłem i jest tam 10 podmiotów zarejestrowanych, no ale nie
ma tego oczywi¶cie, którym jeste¶my zainteresowani"

Przetarg był 2-etapowy : najpierw rejestracja chętnych a potem składanie ofert - do II etapu należało wpłacić wadium.

Anatol

Data: 2009-10-11 22:50:48
Autor: viper
[...]

też się mogłe¶ zarejestrowac... byłoby wtedy 11 podmiotów... zawsze najpierw jest wolna rejestracja, a dopiero potem s± sita... często pierwszym sitem jest wykup dokumentacji przetargowej... a ostateczn± filtracj± jest wpłacenie wadium...

Data: 2009-10-11 21:36:25
Autor: Jerzy Olszewski
Anatol pisze:

Poza Katarczykami nie było innej całościowej oferty.

Anatol

Dla ścisłości - nie było _żadnego_ w ogóle oferenta, co było od początku jasne. Z tego właśnie powodu _wtedy_ na tej liście porównałem tego "inwestora" z Kataru do tego lubieżnego Turka, co miał onegdaj budować lotnisko i Disneyland w okolicach Białegostoku. Skąd wiedziałem ? Dodam dla ułatwienia, że nie jestem z CBA.

Data: 2009-10-11 21:57:17
Autor: Anatol

Użytkownik "Jerzy Olszewski" <jerzyo@it.com.pl> napisał w wiadomości news:hatcnd$muh$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Była oferta, było wadium, była umowa. Jeżeli nabywca nie zmierzał kupić lub zrezygnował ostatecznie z zakupu majątku to jaki zarzut z tego wynika dla organizatorów przetargu ? Że podpisali umowę ze spółką która wpłaciła wadium i zaoferowała najwyższą cenę ? A to może mieli prawo nie podpisać (zresztą co za róznica skoro innych całościowych ofert nie było) ?

Anatol

Data: 2009-10-11 22:04:24
Autor: Jerzy Olszewski
Anatol pisze:

[...]

Ty teĹĽ tak sprzedajesz swĂłj samochĂłd ?

Data: 2009-10-11 22:39:33
Autor: Anatol

Użytkownik "Jerzy Olszewski" <jerzyo@it.com.pl> napisał w wiadomości news:hatebs$p5m$2nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Ja sprzedawałem za gotówkę jedynym ofentom jacy się pojawili. Przy sprzedaży nierchomości natomiast tak sie to odbywa : umowa wstępna, zadatek (gotówka lub przelew) , umowa notarialna z nieodwołalnym przeniesiem własności, czekanie na przelew od nabywcy co może nie dojść do skutku jeżeli np. bank odmówi uruchomienia kredytu lub sam nabywca się rozmyśli (patrz : zakup nieruchomości w Kaziemierzu przez CBA).

Anatol

Data: 2009-10-12 08:58:00
Autor: Jerzy Olszewski
Anatol pisze:

[...]

-- -Cytat-- -
Bo z dokumentów CBA wynika, że wtedy, gdy po wygraniu aukcji Greenrights zaczął kręcić, to polska strona na siłę szukała jakiegoś „katarskiego łącznika", żeby się nie skompromitować (co groteskowe, nie wiedziano nawet, jak przedstawić zwycięzcę przetargu, bo ten nie chciał nic o sobie ujawnić). Z podsłuchanej rozmowy między ministrem Gradem a prezesem ARP Dąbrowskim wynika, że na siłę szukano jakiegoś katarskiego inwestora, który by się podłączył pod ofertę El-Assira. Oznaczałoby to, że minister Grad wiedział, iż katarska oferta to fikcja.
-- -Koniec-- -

-- ->http://www.wprost.pl/ar/174749/Afera-stoczniowa-to-najwieksza-afera-III-RP/

Data: 2009-10-12 20:10:43
Autor: Anatol

Użytkownik "Jerzy Olszewski" <jerzyo@it.com.pl> napisał w wiadomości news:hauk63$n1m$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

Co to znaczy "podłączyć". Umowa została zawarta z konkretna spółką i żadne "podłączenie" treści zawartej umowy nie zmieni.

Oznaczałoby to,
że minister Grad wiedział, iż katarska oferta to fikcja.

Proponowałbym pójśc tropem pozostałych, jeszcze bardziej fikcyjnych ofert skoro nie zapłacano nawet wadium.

Wiedza o fikcyjności lub jej braku nie miała żadnego wpływu na wynik przetargu, skoro w II etapie była to jedyna oferta. Ponieważ - jak stwierdzono - nie było prawnych możliwości przerwania przetargu, jedyną alternatywa po zakończeniu I etapu było unieważnienie przetargu którego efektem byłoby tylko zaoszczędzenie 2-3 tygodni czasu oraz utrata przez państwo 20 mln wadium - zarzut nie do obrony przed sądem.

To że Grad szukał za wszelką cenę próbował wpłynąć na nabywcę (lub jego zleceniodawców) aby sfinalizował umowę, świadczy o jego wierze w prawdziwośc tej oferty.

Anatol

Data: 2009-10-12 23:09:32
Autor: Jerzy Olszewski
Anatol pisze:

[...]

Anatol. Tobie odpowiem, bo na ogół wypowiadałeś się rzeczowo, tylko tu udajesz, że nie rozumiesz o co chodzi. Pozostałych bredni na ten temat nie chce mi się już nawet komentować , bo to robi się już żenujące.

W świetle dostępnych informacji sprawa wyglądała tak:

1. Umowa została formalnie zawarta z jakimś tajemniczym funduszem z Antyli Holenderskich.

2. Wadium wpłacił osobiście z własnych pieniędzy arabski handlarz bronią, który od lat handlował z Bumarem i miał niejasne z nim rozliczenia. Ten sam człowiek podczepiony pod inną, prawdopodobnie lipną, firmę oferował kupno stoczni dwa lata wcześniej za rządów PIS. Nie został wtedy potraktowany poważnie - i słusznie. Nie przeszkodziło to jednak "fachowcom" od propagandy z PO oskarżać rządy PIS właśnie z tego powodu "że już wcześniej byli poważni oferenci na stocznie i PIS przegapił okazję..." (przypomnij sobie debaty sprzed kilku miesięcy i wyrok Sądu w trybie wyborczym w sprawie spotu PIS w kampanii wyborczej do PE). Na szczęście jedną stocznie udało się za PIS sprywatyzować, bo inaczej nie mielibyśmy już żadnej.

3. Legenda tworzona prze Rząd głosiła , że stocznie kupuje poważny kapitał z Kataru. Z tego powodu urzędnicy po zakończeniu ustawianego przetargu w panice szukali choć śladu kapitału z Kataru...i nic nie mogli znaleźć !

4. Nie mam na to żadnych dowodów, ale nie zdziwił bym się, gdyby się za jakiś czas okazało, że owe wadium , to tak naprawdę pieniądze z jakiejś polskiej firmy (np. Bumaru) ściągnięte w ostatniej chwili dla ratowania sytuacji - ale to tylko moje spekulacje, bo nie chce mi się jakoś wierzyć żeby ów handlarz wywalił w błoto 40 mln złotych bez potrzeby.

Data: 2009-10-12 23:19:46
Autor: skippy
Instrukcja obslugi otwarego przetargu w Pomrocznej

Użytkownik "Jerzy Olszewski"

rozliczenia. Ten sam człowiek podczepiony pod inn±, prawdopodobnie lipn±, firmę oferował kupno stoczni dwa lata wcze¶niej za rz±dów PIS. Nie został wtedy potraktowany poważnie - i słusznie.

Został za to potraktowany odpowiednio przez kancelarię twojego prezia w dealu zbrojeniowym z Gruzj±.
Przestań bredzić Jurek i zdejmij klapke z lewego oka.

Data: 2009-10-13 13:07:49
Autor: Jerzy Olszewski
skippy pisze:
[...]

Broni± handluje się z handlarzami broni±, a stoczniami z producentami statków. Czy w Pomrocznej jest inaczej i się mylę ?

Data: 2009-10-13 12:24:41
Autor: XXL
Instrukcja obslugi otwarego przetargu w Pomrocznej
Jerzy Olszewski <jerzyo@it.com.pl> napisał(a): Broni± handluje się z handlarzami broni±, a stoczniami z producentami statków. Czy w Pomrocznej jest inaczej i się mylę ?
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Pomroczno¶ć to Ty masz w głowie  :-)
Na szczę¶cia większo¶ć wyborców w paĽdzierniku 2007r. była rozs±dna i nie dała
zielonego ¶wiatła oszołomom i niestrudzonym budowniczym IV RP.
Jestem przekonany, że efekty tego byłby już teraz opłakane. --

Data: 2009-10-13 13:46:51
Autor: skippy
Instrukcja obslugi otwarego przetargu w Pomrocznej

Użytkownik "Jerzy Olszewski" <jerzyo@it.com.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hb1nlp$lq1$1nemesis.news.neostrada.pl...
skippy pisze:
[...]

Zakłamana pomroczno¶ć przepadnie ostatecznie za rok; na razie jeszcze trwa na Krakowskim Przedmie¶ciu.

Data: 2009-10-13 17:06:46
Autor: totus
Jerzy Olszewski wrote:

skippy pisze:
[...]

Jasne. Chlebem mog± handlować tylko piekarze. Jak kto¶ chce kupić chleb na kanapki do sprzedaży to jest niemoralne. Podobnie z jabłkami. Jabłkami moralnie handluj± sadownicy. Jabłka na kompot i do szarlotki kupuj± agenci WSI. Strzel sobie barana o ¶cianę.

Data: 2009-10-13 17:14:37
Autor: Jerzy Olszewski
totus pisze:
Jerzy Olszewski wrote:

skippy pisze:
[...]

Jak piekarze handluj± chlebem, to nikogo normalnego nie dziwi. Tylko tyle i aż tyle. Nie udawaj analfabety. Chyba, że nie udajesz ?

Data: 2009-10-13 17:40:53
Autor: totus
Jerzy Olszewski wrote:

totus pisze:
Jerzy Olszewski wrote:

skippy pisze:
[...]

Tak Ci krew zalewa oczy, ze nie widzisz co napisałem. Z Twojej wypowiedzi wynika, że chlebem mog± handlować piekarze między sob±. Jeste¶ najm±drzejszy. Widzisz wszystkie przekręty I najlepiej wiesz jak powinno być. Oddaje Ci pokłony. Jestem skończonym głupkiem i analfabet±. Jeszcze co¶ potrzebujesz?

Data: 2009-10-13 17:16:59
Autor: skippy
Instrukcja obslugi otwarego przetargu w Pomrocznej

Użytkownik "Jerzy Olszewski"

Broni± handluje się z handlarzami broni±, a stoczniami z producentami statków. Czy w Pomrocznej jest inaczej i się mylę ?

A dlaczegóż to broni± handlarze a statkami producenci, a nie np. broni± producenci a statkami handlarze?
Mały pomroczny mlaszcz±cy wydał rozkaz jaki¶?

Data: 2009-10-13 17:19:45
Autor: Jerzy Olszewski
skippy pisze:
[...]

Udawanie idioty dobrze Ci idzie. Jeste¶ w tym wiarygodny.

Data: 2009-10-13 17:20:16
Autor: skippy
Instrukcja obslugi otwarego przetargu w Pomrocznej

Użytkownik "Jerzy Olszewski" <jerzyo@it.com.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hb26e4$2g1$2nemesis.news.neostrada.pl...
skippy pisze:
[...]

Tobie Ľle idzie udawanie, że wiesz wszystko.

Data: 2009-10-13 17:46:13
Autor: Agaton
Jerzy Olszewski pisze:

  > Udawanie idioty dobrze Ci idzie. Jeste¶ w tym wiarygodny.

Ty nie musisz udawać. To widać.

Data: 2009-10-13 18:04:48
Autor: viper
Instrukcja obslugi otwarego przetargu w Pomrocznej

Broni± handluje się z handlarzami broni±, a stoczniami z producentami statków. Czy w Pomrocznej jest inaczej i się mylę ?

ten handlarzyna broni± to sedeczny kumpel króla Hiszpanii, gostek który ma otwarty wstęp na większo¶c arabskich dworów, mówi± że nie ma w tym regionie wiekszego geszeftu w którym nie maczałby palców... broni± handluje również... jak i wieloma innymi rzeczami...

Data: 2009-10-12 10:57:01
Autor: skippy
Instrukcja obslugi otwarego przetargu w Pomrocznej

Użytkownik "Jerzy Olszewski" <jerzyo@it.com.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hasu1r$2c2$1nemesis.news.neostrada.pl...
-- -- Cytat-- -
Wojciech D±browski, szef Agencji Rozwoju Przemysłu pyta:
- Tusk nie rozmawiał jeszcze?

O kurwa mać, szok, Tusk rozmawia.

Godzina 11:46. Aleksander Grad, minister skarbu do Wojciecha D±browskiego:
- Jak wygl±da rejestrowanie?

Straszne, interesuja sie jak przebiega rejestrowanie.

Wojciech D±browski:
- Przed chwil± patrzyłem i jest tam 10 podmiotów zarejestrowanych, no ale nie ma tego oczywi¶cie, którym jeste¶my zainteresowani

To juz chyba przestepstwo, interesuja się podmitami, może nawet je podsłuchuj± i dadz± jakies dokumenty tajne spec znaczenia jakiemu¶ prlowskiemu pismakowi.

Aleksander Grad:
- Czy wy¶cie analizowali możliwo¶ć przerwania tej procedury, czy od strony prawnej, formalnej? (.) . co zrobić, jeżeli oni będ± chcieli mieć odłożenie tego w czasie, czy można co¶ takiego zawiesić (.) jakby była taka potrzeba?

Natychmiastowa likwidacja za tak ewidentne przestępstwo!

PS
Jureczku ogarnij sie, kacza piana Ci zalewa oczy.

Data: 2009-10-12 20:28:05
Autor: Anatol
Instrukcja obslugi otwarego przetargu w Pomrocznej

Użytkownik "skippy" <a@nie.ma> napisał w wiadomo¶ci news:haur14$lcq$1news.onet.pl...

Godzina 11:46. Aleksander Grad, minister skarbu do Wojciecha D±browskiego:
- Jak wygl±da rejestrowanie?

Straszne, interesuja sie jak przebiega rejestrowanie.

To chyba każdego poważnego organizatora przetargu interesuje, zwłaszcza jak od powodzenia przetargu zależ± posady.

Wojciech D±browski:
[...]

To już objaw paranoi.

[...]

Badanie czy można zgodnie z prawem wykonać jaki¶ ruch nie jest przestępstwem, nie było nim również kontynuowanie przetargu wobec braku prawnych możliwo¶ci przerwania i nie byłoby samo przerwanie jeżeli analiza prawna wykazałaby prawn± możliwo¶ć takiej czynno¶ci.

Anatol

Data: 2009-10-12 20:50:52
Autor: skippy
Instrukcja obslugi otwarego przetargu w Pomrocznej

Użytkownik "Anatol"

je¶li moja ironia była słabo wyczuwalna to niniejszym o niej powiadamiam

Data: 2009-10-12 11:32:23
Autor: skippy
Instrukcja obslugi otwarego przetargu w Pomrocznej
Dobra Jureczku spadam i nie zapominaj, że jedni przestaja pisać jak topi± ale drudzy jak topi± to pisz± w nadmiarze.

Data: 2009-10-12 12:27:23
Autor: Jerzy Olszewski
skippy pisze:
Dobra Jureczku spadam i nie zapominaj, że jedni przestaja pisać jak topi± ale drudzy jak topi± to pisz± w nadmiarze.

Dla mnie , to możesz sobie pisać ile chcesz. Nawet mam do Ciebie rodzaj sympatii, o ile nie pajacujesz za bardzo :)

Na tym polega urok otwartej grupy dyskusyjnej, że s± różne zdania nawet na to, czym jest jej wła¶ciwy temat.

Data: 2009-10-12 12:59:50
Autor: xbartx
Dnia Sun, 11 Oct 2009 17:25:59 +0200, Jerzy Olszewski napisał(a):

[...]

Nie jestem na bieĹĽÄ…co z racji tego, ĹĽe daleko trzymam siÄ™ od TV i reszty.
Po tym co Ty zacytowałeś mam takie techniczne pytanie na nawet dwa:
Skoro to CBA czy tam ABW namierzyło etc to pewnie ma to pieczątkę "ściśle tajne", jeżeli się mylę to mnie poprawcie, to jak to jest, że takie informacje wypływają? Przecież to jest totalna porażka i kompromitacja IMO.
Tak z boku patrząc to jeżeli tak pięknie się prezentujemy, że u nas każda transakcja jest podsłuchiwana, nagrywana etc i jutro rano poleci w połowie gazet i jakiś telewizji, to kto tu u nas cokolwiek będzie chciał kupić?

Data: 2009-10-12 15:28:39
Autor: Jerzy Olszewski
xbartx pisze:

[...]

Nie wiem , jak to jest, ale mogę Cię zapewnić, że przeciek nie wyszedł od A. Macierewicza, bo jemu wycofano , jak pamiętamy, dostęp do informacji niejawnych :)
Teraz taki dostęp mają tylko osoby godne zaufania, więc sam się dziwię.

Data: 2009-10-12 21:54:36
Autor: skippy
Instrukcja obslugi otwarego przetargu w Pomrocznej

Użytkownik "Jerzy Olszewski"

Teraz taki dostęp maj± tylko osoby godne zaufania, więc sam się dziwię.

Dla Ciebie godne dla mnie nie.

Ja bym pochodził p Krakowskim Przedmie¶ciu, co tu daleko szukac miejsca do spaceru.

Dobra spadam, bo sie rozpisałem.
Zobacze jak tu ponaganiacie na korytko i za jaks czas wpadne z nowymi złotymi myslami:)))

PS
Szkoda Ci sie zrobiło tego ideologicznie bliskiego osobnika, a jednak kretyna do kwadratu?
;)

Instrukcja obslugi otwarego przetargu w Pomrocznej