Instruktor Adv. Nitrox

Data: 2011-07-14 07:02:40
Autor: afroman
Instruktor Adv. Nitrox
Hej.
Czy osoba swiezo po kursie instruktorskim adv. nitrox potrafi dobrze wyszkolic
kursanta ?? Jakie sa waze opinie ?

Data: 2011-07-14 07:30:22
Autor:
Instruktor Adv. Nitrox
afroman  <n0s.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
Hej.
Czy osoba swiezo po kursie instruktorskim adv. nitrox potrafi dobrze
wyszkolic
kursanta ?? Jakie sa waze opinie ?

Pytanie jakie postawiłeś należy do klasy, czy jesteś mądry czy piękny ?

Jest takie forum "Cyrk Wojciecha Filipa" tam takie problemy są rozpatrywane w najdrobniejszych szczegółach. Jak przychodzi do rozmowy na serio, to zaczyna się totalna obłuda. http://divetrek.com.pl/forum/viewtopic.php?t=5396
Kłamią jak najęci, że oni nigdy w życiu że wolą się udusić, a nie wolno wejść w ppO2 wyższe niż 1,6 ata. Wiadomo że nie jest to zalecane, ale dla ratowania życia dopuszczalne (ekspozycje wyjątkowe).
http://www.rebreathers.pl/forum/viewtopic.php?t=155

pozdrawiam rc

Data: 2011-07-14 08:56:19
Autor: afroman
Instruktor Adv. Nitrox
afroman  <n0s.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
Hej.
Czy osoba swiezo po kursie instruktorskim adv. nitrox potrafi dobrze wyszkolic
kursanta ?? Jakie sa waze opinie ?

Nie chciałbym być wyszkolony przez "świeżego" instruktora który nie ma jeszcze
doświadczenia w szkoleniu na stopień adv. nitrox.

Proszę o wasze opinie.
Z góry dzięki.

Data: 2011-07-14 16:42:23
Autor: jacekplacek
Instruktor Adv. Nitrox
afroman  <n0s@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
> [...]

jeszcze
doświadczenia w szkoleniu na stopień adv. nitrox.

To po co Ci jakieś opinie, skoro już wiesz, że nie chcesz? Potrzebujesz potwierdzenia? Ok, olej gościa, idź do kogoś doświadczonego. Przy okazji, czym mierzysz poziom doświadczenia? Lata praktyki, ilość kursantów wogóle, ilość kursantów na rok? Z innej beczki: ilu znasz instruktorów, którzy byli doświadczeni "od zaraz"? No i czym różni się doświadczenie w szkoleniu na AdvEan od innego?
Ja zadałbym sobie pytanie, co chcę po kursie osiągnąć a potem wyszukał kogoś, kto może mi to zapewnić. No bo, jeżeli upieram się przy nurkowaniu przy linie, zaliczaniu wind i lubię tego typu galimatias, to na pewno nie pójdę po nauki do kogoś, kto mi tego nie potrafi zapewnić. Kolejna sprawa, to AdvEan jest pierwszym kursem dekompresyjnym. Na pewno warto wybrać kogoś, kto zna wiele różnych metod, potrafi je omówić, wyjaśnić konsekwencje z nich wynikające i da poziom wiedzy, pozwalający na dokonanie świadomego wyboru. Jeżeli potrafi przekazać wyłącznie manual komputerowego softu, darowałbym sobie. Jeżeli potrafi przekazać wyłącznie RatioDeco - również bym odpuścił.
Jeżeli chcesz nauczyć się różnych stylów, warto wiedzieć, czy instruktor sam je potrafi. Czy umie zawisnąć w toni, utrzymać pozycję, nie wpada na innych: po prostu zrobić czekdajw - pod pozorem, że on ma ocenić Twoje potrzeby, sam oceniasz, czy gość umie więcej od Ciebie :) Kolejna sprawa - konfiguracja. Czy masz jakąś preferowaną i chcesz ją doskonalić? A może chcesz nauczyć się innej? Warto, żeby pływał w takiej na co dzień. --

Data: 2011-07-14 16:54:06
Autor: jacekplacek
Instruktor Adv. Nitrox
 jacekplacek <jacekiala@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
afroman  <n0s@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a): > afroman  <n0s.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a): > > > Hej.
> [...]

się
innej? Warto, żeby pływał w takiej na co dzień.
I byłbym zapomniał: planowanie gazów. Jeżeli instruktor zdaje się na komputer i nie potrafi tego rozliczyć manualnie: to dyskwalifikuje takiego gościa. --

Data: 2011-07-14 19:00:15
Autor:
Instruktor Adv. Nitrox
 jacekplacek <jacekiala@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
Z innej beczki: ilu znasz instruktorów, którzy byli doświadczeni "od zaraz"?

IT Tomasz Żabierek zobaczył sprzęt u Kleina i został instruktorem mCCR, nie nurkując ani chwil, na sprzęcie na którym został instruktorem, nie mówiąc o 100h według standardów IANTD.

[...]

W LOK dużo wcześniej była dekompresja, nawet na III.

RatioDeco - również bym odpuścił.

Paweł Poręba ma NOF lekką optymalizację RD. Nie pamiętam żeby mówił w języku modelu Buhlmanowskiego.

I byłbym zapomniał: planowanie gazów. Jeżeli instruktor zdaje się na
komputer
i nie potrafi tego rozliczyć manualnie: to dyskwalifikuje takiego gościa.

http://uprp.pl/patentwebaccess/patentImage.aspx?id=4696529&numer=-1
Osobiście dyskwalifikuję (prawie) wszystkich instruktorów w Polsce od obiegów zamkniętych na tej konstrukcji. Nie umieją policzyć ani zużycia gazu ani innych elementów tego SCR SMS. Leszek Nowak nie umiał i jako jeden z niewielu powiedział to jasno.

pozdrawiam rc

Data: 2011-07-14 09:28:00
Autor: qlphon
Instruktor Adv. Nitrox
Czy osoba swiezo po kursie instruktorskim adv. nitrox potrafi dobrze wyszkolic
kursanta ?? Jakie sa waze opinie ?

lubię przykłady motoryzacyjne
(bo każdy polak się na tym świetnie zna)

    Czy osoba świeżo po kursie prawa jazdy, potrafi dobrze kierować autem?

zależy, jak leży...

wracając do nurkowania:
ja miałem do czynienia z instruktorem świeżo po kursie i był świetny.
bardzo się przejmował wszystkimi szczegółami
kurs trwał dłużej niż u konkurencji ale mam wrażenie, że się nieźle naumiałem
i odbierałem plastik z czystym sumieniem

innym razem miałem podobną sytuację i instruktor ciągle musiał zerkać do podręcznika...
w sumie nauczyliśmy się, ale na początku to było trochę wkurzające...
nie mniej jednak, parę lat później, bezstresowo posłałem do tego instruktora swoją małżonkę

wszystko zależy od konkretnego egzemplarza i niestety zanim nie zaczniesz kursu, nie będziesz wiedział
imho nawet opinia innych nie jest tu wykładnią, ale oczywiście zawsze pomocna...

Instruktor Adv. Nitrox