Instrument landing system, from Wikipedia

Data: 2010-04-11 16:44:29
Autor: Tadeusz Jerzy Korsak
Instrument landing system, from Wikipedia
An instrument landing system (ILS) is a ground-based instrument approach system that provides precision guidance to an aircraft approaching and landing on a runway, using a combination of radio signals and, in many cases, high-intensity lighting arrays to enable a safe landing during instrument meteorological conditions (IMC), such as low ceilings or reduced visibility due to fog, rain, or blowing snow.

Instrument Approach Procedure charts (or approach plates) are published for each ILS approach, providing pilots with the needed information to fly an ILS approach during instrument flight rules (IFR) operations, including the radio frequencies used by the ILS components or navaids and the minimum visibility requirements prescribed for the specific approach.

Radio-navigation aids must keep a certain degree of accuracy (set by international standards of CAST/ICAO); to assure this is the case, flight inspection organizations periodically check critical parameters with properly equipped aircraft to calibrate and certify ILS precision.

Many airports do not have ILS....

.....Other than Kai Tak, one of the most notable airports without ILS is the Smolensk (air base) which caused the crash of a Polish Air Force Tupolev Tu-154 due to extremely poor visibility and fog. The crash killed 96 passengers including the Polish President Lech Kaczynski, first lady Maria Kaczynska, and the country's highest executives.

Tadeusz

Data: 2010-04-11 17:44:38
Autor: Tomy M.
Użytkownik "Tadeusz Jerzy Korsak" <tkorsak@"REMOVE"polbox.com> napisał w wiadomości news:hpsndd$mjj$1atlantis.news.neostrada.pl...

Many airports do not have ILS....

.... i ten w Smoleńsku też nie ma.

--

Tomy M. www.ansibl.com

Data: 2010-04-11 19:46:27
Autor: Wiesiaczek
Instrument landing system, from Wikipedia

Użytkownik "Tadeusz Jerzy Korsak" <tkorsak@"REMOVE"polbox.com> napisał w wiadomości news:hpsndd$mjj$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]
passengers including the Polish President Lech Kaczynski, first lady Maria Kaczynska, and the country's highest executives.

Tadeusz

To jest polska grupa i pisz tu po polsku.
Gówno mnie obchodzi Twoja znajomość lub nie angielskiego.

--
Pozdrawiam - Wiesiaczek

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma"

Data: 2010-04-11 20:53:21
Autor: ColgatesBilly
"Wiesiaczek" <ciotkazielinska@vp.pl> wrote in message news:hpt1tk$dpl$1news.onet.pl...

[...]

How dare you!!!

Respects KoL

Data: 2010-04-11 20:13:09
Autor: Wiesiaczek

Użytkownik "ColgatesBilly" <Sir_kolgejts@op.pl> napisał w wiadomości news:11own.8803$4c4.7661uutiset.elisa.fi...
[...]

PLONK ... i wszysko jasne!

Data: 2010-04-11 21:18:25
Autor: ColgatesBilly
"Wiesiaczek" <ciotkazielinska@vp.pl> wrote in message news:hpt3fm$j5n$1news.onet.pl...

[...]

Not for me!
Why are you so rude?

Kol

Data: 2010-04-11 21:34:58
Autor: Piotr
Instrument landing system, from Wikipedia
Dnia Sun, 11 Apr 2010 21:18:25 +0300, ColgatesBilly napisał(a):

Not for me!
Why are you so rude?

Och nie proś, wieśniaczek ma swoje zasady. Wyczuwa inteligenta na kilometr
i go zaraz plonkuje. W ten sposób kreuje otaczający go świat, zupełnie
jakby był bogiem wieśniaczków. :-)
Piotr
--
Od onanizmu to potrafi bezrobotnemu nieźle odp...:
http://www.youtube.com/watch?v=9ooBuTETnGI -gupi wałkun usunął, ale jakby kto chciał, to mogę podesłać na priv.

Data: 2010-04-11 22:48:03
Autor: FD
W dniu 2010-04-11 niedziela 21:34, Piotr pisze:

Och nie proś, wieśniaczek ma swoje zasady. Wyczuwa inteligenta na kilometr
i go zaraz plonkuje. W ten sposób kreuje otaczający go świat, zupełnie
jakby był bogiem wieśniaczków. :-)
Piotr

Piotr.... masz u mnie nominacje do "Cytatu Tygodnia"
:D

o rzesz..... dopiero teraz widze ze jakis pajac zrobil crossa na polityke!
to stad taki zalew oszołomstwa dzis i wczoraj

Data: 2010-04-11 23:57:02
Autor: Wiesiaczek

Użytkownik "FD" <FAKE@flejm.pl> napisał w wiadomości news:hptcll$33p$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Hehe,
wyciągnąłeś mi gnoja z KF-a i się ubawiłem :)
Te fiutek Piotr uważa się za inteligenta??? :)))))))))))

A może jest was więcej? :)))

Data: 2010-04-11 22:46:49
Autor: ZAQ
Instrument landing system, from Wikipedia
nie wiem jakim idiota trzeba byc by w takich warunkach
podchodzic do ladowania bez ILS, w tych najgorszych
warunkach stosuje sie chyba przynajmniej CAT2 albo nawet 3.

Data: 2010-04-11 23:01:49
Autor: /dev/SU45
Instrument landing system, from Wikipedia
nie wiem jakim idiota trzeba byc by w takich warunkach
podchodzic do ladowania bez ILS, w tych najgorszych
warunkach stosuje sie chyba przynajmniej CAT2 albo nawet 3.

Niekoniecznie, całe lata stosowało się i w wojsku ciągle stosuje precyzyjne podejście radarowe PAR, tyle że trzeba mieć to przećwiczone, mieć pewność że kontroler i pilot używają tej samej procedury i nie ma problemów językowych. Czy to był PAR?

Ogólnie to oni nie mieli za dużo nalotu jak na tak odpowiedzialną funkcję, 2000h to niektórzy na szybowcach nazbierają. Za komuny było łatwiej bo mogli nalot zbierać w Locie, a teraz to nie takie proste...

Data: 2010-04-11 21:46:29
Autor: Jarosław Sokołowski
/dev/SU45 napisało:

Ogólnie to oni nie mieli za dużo nalotu jak na tak odpowiedzialną funkcję, 2000h to niektórzy na szybowcach nazbierają. Za komuny było łatwiej bo mogli nalot zbierać w Locie, a teraz to nie takie proste...

Co do tego ma komuna i czy za cara było jeszcze łatwiej? Bo w monarchii
brytyjskiej, z tego co wiem, piloci latający z VIP-ami robią sobie
na co dzień naloty w British Airways. Czy nie lepiej by było, gdyby
i u nas takie zadania wykonywali ludzie i instytucje, stworzone nie do
walki z wrogiem, a do bezpiecznego przewożania ludzi z punktu A do B?

--
Jarek

Data: 2010-04-12 08:04:14
Autor: /dev/SU45
Instrument landing system, from Wikipedia
Co do tego ma komuna i czy za cara było jeszcze łatwiej?

To że wtedy Tu154 były w Locie i rotacja załóg była możliwa - a w ogóle więcej się latało.

[...]

Lepiej ale do tego trzeba dopasować cały system, zaczynając od zgodności typów. Dlatego może mieć sens wprowadzenie embraerów.

Data: 2010-04-12 07:15:31
Autor: Jarosław Sokołowski
/dev/SU45 napisało:

Co do tego ma komuna i czy za cara było jeszcze łatwiej?

To że wtedy Tu154 były w Locie i rotacja załóg była możliwa

Rotacja na jakiej zasadzie? Nie sprawdził się w linni lotniczej,
to go rzućmy na odcinek polityków? Trudno mi wyobrazić sobie, że
pilot po dobroci rezygnuje ze stanowiska, gdzie ma wciąż pracę,
za którą mu płacą, na rzecz stania na postoju jak taksówkarz.
Chyba że komuś chodzą po głowie takie myśli, że dla VIP-ów trzeba
mieć "lepszych" pilotów. Takich, co im się lepiej płaci za stanie,
niż innym za latanie. Ale to jest po prostu chore założenie. Tak jak
chore jest popularne w Polsce myślenie, że jak wojskowe, to od razu
lepsze. Lepszy jest wojskowy lekarz, choćby i ginekolog, lepszy
wojskowy pilot, choćby i cywilnej maszyny.

- a w ogóle więcej się latało.

??? Gdybym chwilę pomyślał, to bym chyba wyliczył z pamięci
większość podróży zagranicznych tow. Gierka.

[...]

Jakiej "zgodności typów"? W wymienionym przypadku używa się po prostu
floty British Airways.

Dlatego może mieć sens wprowadzenie embraerów

A jak trzeba będzie polecieć na przykład do Nowej Zelandii?

-- Jarek

PS:
Rozumiem, że z tą rotacją załóg Tu-154, to miał być tylko abstraktyczny
przykład. Obie "rządowe" tutki kupione były już za czasów Trzeciej
Rzeczypospolitej.

--
Ślimak! wystaw rogi, dam ci sera... z nogi...
Sera wojskowego, na pierogi dobrego

Data: 2010-04-11 23:03:15
Autor: Tomy M.
Użytkownik "ZAQ" <ignacy@wataklipakiewicz.com> napisał w wiadomości news:hptc0q$frs$1node1.news.atman.pl...
nie wiem jakim idiota trzeba byc by w takich warunkach
podchodzic do ladowania bez ILS, w tych najgorszych
warunkach stosuje sie chyba przynajmniej CAT2 albo nawet 3.

Teee .. WIKIPEDIOWY PILOCIE od siedmiu boleści.
Ci wyjaśniam jaki:

- WOJSKOWY PILOT NA WOJSKOWYM LOTNISKU!

--

Tomy M. www.ansibl.com

Instrument landing system, from Wikipedia