Inteligo - anulowanie wniosku o założenie konta firmowego

Data: 2011-01-23 17:20:22
Autor: Iksinski
Inteligo - anulowanie wniosku o założenie konta firmowego

Użytkownik "Maciek" <mmuran@gmail.com> napisał w wiadomości news:ihhhji$5ol$1news.onet.pl...

Czy wystarczy, że razem z kopią regonu wyślę do nich pismo, że "Dziękuję za fatygę ale nie skorzystam!"? Pytam, bo dodatkowo zaniepokoił mnie fakt używania przez panią telefonistkę słów "_musi_ pan wysłać kopię" albo "_musi_ pan iść do urzędu po drugie zaśswiadczenie"...

Za każdym razem gdy czytam podobne pytania, nie opuszcza mnie zdumienie, jak łatwo ludzie dają sobą manipulować i dają się zastraszać niewiele znaczącym instytucjom.
Wystarczy użyć odpowiednich zwrotów: "musi, wymagany, pod rygorem, itp" a petent trzęsie portkami, aż słychać brzęk monet w kieszeni i przestaje logicznie myśleć...

Data: 2011-01-23 18:31:46
Autor: Maciek
Inteligo - anulowanie wniosku o założenie konta firmowego
Użytkownik "Iksinski" <nie_pisz@nie_warto.pl> napisał

Wystarczy użyć odpowiednich zwrotów: "musi, wymagany, pod rygorem, itp" a petent trzęsie portkami, aż słychać brzęk monet w kieszeni i przestaje logicznie myśleć...

Przez ponad 10 lat pracowałem w firmie, do której stopniowo trafiło mnóstwo osób z PKO BP. Dlatego to, co dla mnie wydaje się być logicznym czy zdroworozsądkowym nie oznacza, że dla zwykłego urzędnika z tego banku też takie będzie.

Swego czasu przez kilka lat odbierałem zwykłe listy od "wysoce wykwalifikowanych prawników" z KRUK S.A. Nie pomagały moje pisma o wierzytelnościach spornych, o przedawnieniu. Rzucali słuchawką telefonu chcąc wywołać wrażenie, że to ja jestem winny. Straszyli, nakłaniali, obiecywali, rozkładali na raty...

A załatwiłem sprawę wrzucając po kolei 2 listy do przegródki z napisem ZWROTY.

Zadałem pytanie licząc na odpowiedzi od osób, które miały podobne doświadczenia wcześniej. Zależy mi na tym, aby sprawę zakończyć czysto i bez konsekwencji w postaci zawracania dupy w przez X lat, tylko dlatego, że ktoś kiedyś umieścił w procedurze jakąś bzdurę. Szukam sprawdzonej w boju przegródki z napisem "To ja jednak dziękuję ale tym razem nie skorzystam".

M.

Data: 2011-01-23 19:28:15
Autor: Iksinski

Użytkownik "Maciek" <mmuran@gmail.com> napisał w wiadomości news:ihhom4$2hh$1news.onet.pl...

A załatwiłem sprawę wrzucając po kolei 2 listy do przegródki z napisem ZWROTY.

Więc jednak wiesz jak rozwiązywać podobne problemy. Dlaczego w takim razie obawiasz się obecnej sytuacji?

Jak będą Cię nagabywać, zrobisz to co wyżej.

Na etapie wniosku, zarówno bank jak i Ty możecie zrezygnować z dalszej procedury. Dopóki nie podpiszecie umowy, nic Was nie wiąże.

[...]

Takiej gwarancji nikt Ci nie da. Jak już tak bardzo się "boisz" to wyślij pismo, że rezygnujesz z  dalszej procedury i żądasz usunięcia swoich danych z ich baz danych (zapewne zgodziłeś się na przetwarzanie we wniosku). Jak będziesz miał pecha to i tak nie unikniesz wymiany korespodencji zanim się u nich to przeproceduje.

Ja bym po prostu olał temat i poszedł do innego banku.

Inteligo - anulowanie wniosku o założenie konta firmowego