Inteligo rozwi±zuje umowy.

Data: 2021-04-16 04:09:50
Autor: Dawid Rutkowski
Inteligo rozwi±zuje umowy.
Dosta³em wczoraj polecony z potwierdzeniem odbioru (najpierw podpis na komputerku, a potem jeszcze na ¿ó³tej karteczce - có¿, dobrze, ¿e w koñcu maj± komputerki i zaczêli takie listy nosiæ do domów, do niedawna komputerków nie mieli i nosili tylko awiza, a po list samemu na pocztê trzeba by³o ganiaæ - choæ jedna korzy¶æ z pandemii, ¿e w koñcu w tej mojej nieszczêsnej dwuokienkowej filii nie ma kolejek, przynajmniej przed po³udniem - wcze¶niej by³y przez ca³± dobê) ze skarbonki, a w nim wypowiedzenie umowy z powodu braku obrotów przez 6 miesiêcy.

Jako ¿e i tak do inteligo dzwoni³em (czeka siê 20 minut), to zapyta³em, czy mo¿na to cofn±æ. Póki co odpowied¼, ¿e nie - ale byæ mo¿e pani sprawdza³a opcjê wypowiadania po 10 latach nieaktywno¶ci.
Choæ kto wie, mo¿e ogólnie s± niewzruszalni w tych decyzjach.
Ale póki co inteligo nie znika z oferty, wiêc po wypowiedzeniu bêdê móg³ znów otworzyæ. Ew. mogê to sobie przy¶pieszyæ samemu wypowiadaj±c umowê - wtedy wypowiedzenie jest miesiêczne ;>
Dobrze, ¿e zaczêli od najmniej problemowego - choæ kto wie, mo¿e jeszcze przyjd± listy z wypowiedzeniem rachunku ¿ony oraz wspólnego?
Na wszelki wypadek po z³otówce na rachunki dzi¶ pos³a³em.

W sumie inteligo potrzebne mi jest jako drugi backup - choæ ostatnio ujawni³a siê jeszcze jedna przydatna funkcjonalno¶æ - maj± to "mojeID", które na ró¿nych stronach pañstwowo/rz±dowych dzia³a analogicznie jak logowanie profilem zaufanym i przydaje siê, gdy trzeba siê gdzie¶ tak zalogowaæ na nie do koñca zaufanym komputerze.
Choæ w³a¶nie dlatego do inteligo dzwoniê - ¿eby tak siê zalogowaæ, zmieni³em has³o w inteligo - potem zapomnia³em je zmieniæ - a potem zapomnia³em to zmienione ;>
Dlatego w³a¶nie dzwoniê drugi raz - pierwszy raz i tak mi siê uda³o, ¿e jest mo¿liwo¶æ, ¿e wy¶l± identyfikator mailem - nie pamiêtam go, bo logujê siê aliasem, a umowa w domu le¿y.

Data: 2021-04-17 01:28:15
Autor: Waldek
Inteligo rozwi±zuje umowy.

[...]

Moje jedyne konto z kart± zdrapk± :D
Debetówka podwi±zana do ró¿nych drobnych p³atno¶ci typu netflix, spotify itd... akurat stówka z ok³adem aby za karte nie p³aciæ ;)
Konto mam od samego pocz±tku - chyba by³o to e-pko z takim niebieskim kalkulatorkiem/tokenem :)

Te¿ na pocz±tku korzysta³em z po¶rednictwa dostêpu do epuap,
ale pó¼niej postanowi³em siê "odwi±zaæ", a ¿eby nie ganiaæ do UW
zweryfikowa³em siê podpisem kwalifikowanym

Pozdro

Data: 2021-04-17 06:40:02
Autor: Kamil Joñca
Inteligo rozwi±zuje umowy.
Waldek <mam@ale.nie.dam> writes:

[..]

[...]
E-e. Inteligo, a e-pko to by³y 2 ró¿ne byty.
Owszem pó¼niej, e-pko zmieni³o nazwê na "PKO inteligo"  chyba, ale to ca³y
czas nie by³o https://inteligo.pl/

KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2021-04-20 03:16:06
Autor: Dawid Rutkowski
Inteligo rozwi±zuje umowy.
sobota, 17 kwietnia 2021 o 06:42:03 UTC+2 Kamil Joñca napisa³(a):
Waldek <m...@ale.nie.dam> writes: [..]
E-e. Inteligo, a e-pko to by³y 2 ró¿ne byty. Owszem pó¼niej, e-pko zmieni³o nazwê na "PKO inteligo" chyba, ale to ca³y czas nie by³o https://inteligo.pl/

Nie wiem, czy co¶ w Matrixie zmienili, ale tak mi siê zdaje, ¿e kiedy¶ czyta³em, ¿e inteligo najpierw by³ osobnym bankiem, a potem kupi³a je skarbonka - g³ównie z powodu ST, bo ten pierwszy skarbonkowy by³ tak fatalny ¿e szkoda gadaæ i szybko przenie¶li wszystko na "platformê" od inteligo, oczywi¶cie zmieniaj±c kolorystykê.
A teraz w wiki widzê, ¿e inteligo od samego pocz±tku by³o w³asno¶ci± skarbonki....

Có¿, zobaczymy czy mi zamkn±, póki co dosta³em rozczulaj±c± pro¶bê o to, ¿eby przes³aæ skan pisma, jakie od nich dosta³em, bo dzia³ reklamacji nie ma dostêpu do korespondencji, któr± inne dzia³y inteligo do mnie wys³a³y...
Skan wys³a³em, podobno siê spraw± zajêli.
Mam nadziejê, ¿e siê uda, bo przy ponownym zak³adaniu znów trzeb siê bêdzie chrzaniæ z debetówk± - nadal nie daj± mo¿liwo¶ci zamówienia bez debetówki. Ma³ym pocieszeniem mo¿e byæ kolejna teczuszka - chyba ¿e ju¿ nie daj±...

Data: 2021-04-20 12:39:45
Autor: Kamil Joñca

Waldek <m...@ale.nie.dam> writes: [..]
> [...]

skarbonka - g³ównie z powodu ST, bo ten pierwszy skarbonkowy by³ tak
fatalny ¿e szkoda gadaæ i szybko przenie¶li wszystko na "platformê" od

NIe tyle przenie¶li co skopiowali i by³o "Inteligo" i "PKO Inteligo"
(wypada³o by wikipediê poprawiæ)

inteligo, oczywi¶cie zmieniaj±c kolorystykê.
A teraz w wiki widzê, ¿e inteligo od samego pocz±tku by³o w³asno¶ci± skarbonki....
Na jakiej wiki?
https://pl.wikipedia.org/wiki/Inteligo - to wyra¼nie jest napisane ¿e
najpierw byl "B*ft Berlin AG"

KJ

<dark> Turns out that grep returns error code 1 when there are no matches.
       I KNEW that.  Why did it take me half an hour?
-- Seen on #Debian

Data: 2021-04-20 08:20:37
Autor: Dawid Rutkowski
Inteligo rozwi±zuje umowy.
wtorek, 20 kwietnia 2021 o 12:40:03 UTC+2 Kamil Joñca napisa³(a):
Dawid Rutkowski writes: > sobota, 17 kwietnia 2021 o 06:42:03 UTC+2 Kamil Joñca napisa³(a):

NIe tyle przenie¶li co skopiowali i by³o "Inteligo" i "PKO Inteligo" (wypada³o by wikipediê poprawiæ)

Jak masz pewno¶æ to popraw, przecie¿ od tego wikipedia jest wiki.

> inteligo, oczywi¶cie zmieniaj±c kolorystykê. > A teraz w wiki widzê, ¿e inteligo od samego pocz±tku by³o w³asno¶ci± skarbonki....
> [...]

Hmm, to albo zmienili z powrotem albo do mnie nie dotar³o.
Namieszali mi chyba tylko inteligo financial services sa.
Ale jak inteligo nie by³o od pocz±tku w³asno¶ci± skarbonki, tylko tego niemieckiego banku, to przecie¿ musia³o za³o¿yæ w³asny bank - to by³o jeszcze przed uni±, wiêc nie mogli w PL otworzyæ oddzia³u.
Rzuæcie okiem a na numer konto w inteligo, jaki ma wyró¿nik?
Ja mam z 2011, wiêc ju¿ 102.
Ale wg NBP skarbonka ma te¿ 144, 9045 i 70210.
Hmmm, trochê ma³o, czterocyfrowe to spó³dzielnie (choæ mo¿e to 9045 to d. inteligo - po prostu za³o¿yly bank spó³dzielczy, mo¿e ³atwiej ni¿ SA?), piêciocyfrowe to SKOKi (pewnie jaki¶ upad³y zjedzony przez skarbonkê) a 144 to pewnie b. nordea (nordea jako oddzia³ w PL ma 256).
Heh, ale w sumie 191 maj± i santander i deutsche bank (oprócz 188, pewnie pozosta³o¶ci frankowych - hmm, ale ZTCP to mieli frankowym zmieniaæ konta, ale mo¿e ¼le pamiêtam) - to jak sobie z tym KIR radzi?

Data: 2021-04-20 18:40:14
Autor: Kamil Joñca
Inteligo rozwi±zuje umowy.
> [...]

Jak masz pewno¶æ to popraw, przecie¿ od tego wikipedia jest wiki.
¯eby to zrobiæ dobrze, trzeba by sporo w papierach pogrzebaæ. Nie wiem
czy mam czas :(

> [...]

Ale jak inteligo nie by³o od pocz±tku w³asno¶ci± skarbonki, tylko tego niemieckiego banku, to przecie¿ musia³o za³o¿yæ w³asny bank - to by³o jeszcze przed uni±, wiêc nie mogli w PL otworzyæ oddzia³u.
"Umowa miêdzy Oddzia³em Bankgesellshaft Berlin (Polska) Spó³ka Akcyjna z
siedzib± w Warszawie ... KRS 0000003029 (i nawet jest w krs) a
... Kamilem Joñca
Rzuæcie okiem a na numer konto w inteligo, jaki ma wyró¿nik?
Ja mam z 2011, wiêc ju¿ 102.
11 (liczba kontrolna zawsze by³a  11) 20901024 (bank) ...
po przejêciu przez PKOBP  zmieni³y siê wszystkie rachunki na
50 1020 5558 ...
a pó¼niej chyba odeszli od sta³ej liczby kontrolnej.

KJ

Data: 2021-04-28 08:43:19
Autor: Dawid Rutkowski
Inteligo rozwi±zuje umowy.
wtorek, 20 kwietnia 2021 o 18:42:04 UTC+2 Kamil Joñca napisa³(a):

> [...]
"Umowa miêdzy Oddzia³em Bankgesellshaft Berlin (Polska) Spó³ka Akcyjna z siedzib± w Warszawie ... KRS 0000003029 (i nawet jest w krs) a .. Kamilem Joñca

Gwoli ¶cis³o¶ci w KRS jest, ale wykre¶lony.
Jak jednak widaæ rzeczywi¶cie mieli w PL bank.
Pytanie czy by³ to oddzia³ banku niemieckiego czy osobny bank - niby bank prowadzi³a osobna spó³ka akcyjna z polskiego KRS (oczywi¶cie jedynym w³a¶cicielem by³ ten niemiecki bank, niez³y by³ te¿ kapita³, ponad 150M, to wiêcej ni¿ niejeden obecny bank w PL i to z pierwszej dziesi±tki) bo np. w KRS mamy te¿:
RAIFFEISEN BANK POLSKA SPÓ£KA AKCYJNA KRS0000014540 wykre¶lony 2019-02-04 oraz
RAIFFEISEN BANK INTERNATIONAL AG (SPÓ£KA AKCYJNA) ODDZIA£ W POLSCE KRS 0000753494 wpisany 2018-10-23 - i co to w³a¶ciwie jest, osobna firma czy nie?

A i jeszcze ciekawi mnie s³owo "oddzia³" - czy bank musi mieæ koniecznie oddzia³y, nawet jak ma tylko jeden? Czyli musi mieæ centralê i choæ jeden oddzia³?

> [...]
11 (liczba kontrolna zawsze by³a 11) 20901024 (bank) ... po przejêciu przez PKOBP zmieni³y siê wszystkie rachunki na 50 1020 5558 ... a pó¼niej chyba odeszli od sta³ej liczby kontrolnej.

Pó¼niej odeszli, ja mam ró¿ne.
Ale z tym 11 ¶wietny pomys³, trzeba po¶wiêciæ na to tylko 2 z 26 cyfr rachunku (czy te¿ 2 z 16, jakie bank ma do dowolnej dyspozycji) a odchodzi problem z sortowaniem.
Samo 11 te¿ bardzo m±drze - zer na pocz±tku nie nale¿y dawaæ, bo potem jest problem "excel zjad³ zero na pocz±tku" - jak np. teraz w podstawówkach (z¿era zera na pocz±tku PESELi dzieci urodzonych w latach 2000-2009).
A PKO zmieni³o tylko 10 pierwszych cyfr? Ciekawe, czy ten algorytm sumy kontrolnej dzia³a w³a¶nie tak, ¿e jak siê zmieni tylko cyfry od trzeciej do dziesi±tej (licz±c lamersko od jeden ;) to niezale¿nie od tego, jakie s± cyfry od jedenastej do dwudziestej szóstej, suma kontrolna dalej bêdzie sta³a (oczywi¶cie z prawdopodobieñstwem 99% inna)?
Inna sprawa po co w ogóle je zmieniali - chyba ¿e wtedy jeszcze nie by³o mo¿liwo¶ci, by bank mia³ wiêcej ni¿ jeden identyfikator. Tego 209 na li¶cie z NBP nie ma.

Za¶ w temacie - inteligo przys³a³o kolejne listy - tym razem z wypowiedzeniem konta wspólnego, z przelewami nie zd±¿y³em - przelewy 16 kwietnia, pismo wys³ali 15 kwietnia (a datê ma 5 kwietnia).
¯onie jeszcze nie przys³ali wypowiedzenia - mo¿e przynajmniej z jej kontem zd±¿y³em.
A na reklamacjê z pro¶b± o niezamykanie odpowiedzieli, ¿e zdania nie zmieni±. Kurta³ka, takie numery to tylko w skarbonce chyba. Có¿, trzeba bêdzie otworzyæ nowe (i znów chrzaniæ siê z debetówk±), o ile w ogóle tego nie zamkn±. To mojeID jest jednak trochê przydatne, pozwala logowaæ siê do stron rz±dowych bez SMSów (przez profil zaufany s± dwa). Oni chyba przyjêli to za jaki¶ punkt honoru - ¿e "nie bêdzie PSD2 im pluæ w twarz". Na konto ¿ony wci±¿ mo¿na siê zalogowaæ bez SMSa - i nigdy podawaæ go nie trzeba by³o.

Data: 2021-04-28 20:24:27
Autor: cef
Inteligo rozwi±zuje umowy.

[...]

No przecie¿ masz w KRS, ¿e nie oddzia³ tylko polska spó³ka, której jedynym
udzia³owcem by³ Bankgesellschaft Berlin AG

A i jeszcze ciekawi mnie s³owo "oddzia³" - czy bank musi mieæ koniecznie oddzia³y, nawet jak ma tylko jeden? Czyli musi mieæ centralê i choæ jeden oddzia³?

To bardziej kwestia pomieszania nazewnictwa z ró¿nych ustaw, bo oddzia³ przedsiêbiorcy, to zawsze bêdzie ten zdefiniowany wg ustawy o dzia³alno¶ci gospodarczej.
I je¶li prawo bankowe jako¶ tam to definiuje po swojemu, to ¿eby
formalnie by³o oddzia³em musi spe³niaæ ustawowe warunki.

[...]

W sumie, to chyba algorytm siê zachowa³ prawid³owo, bo we wszystkich nowych numerach rachunku (podstawowy, dodatkowy, firmowy)
  by³a jednakowa liczba kontrolna 50. Ale ju¿ rachunek VAT przy
zachowanym oddziale 558 1111 ma 18 z przodu?

To mojeID jest jednak trochê przydatne, pozwala logowaæ siê do stron rz±dowych bez SMSów

To zale¿y od oprogramowania strony.
Na niektóre strony potrzebuje SMS.

Data: 2021-04-28 08:46:29
Autor: Dawid Rutkowski
Inteligo rozwi±zuje umowy.
wtorek, 20 kwietnia 2021 o 18:42:04 UTC+2 Kamil Joñca napisa³(a):

¯eby to zrobiæ dobrze, trzeba by sporo w papierach pogrzebaæ. Nie wiem czy mam czas :(

Za dawnych dobrych studenckich czasów, gdy z newsów czyta³em tylko p.r.h.n. (i w ogóle pojawia³y siê tam wtedy posty), bo innych siê nie da³o z uwagi na ilo¶æ ruchu, zgada³o siê nam z koleg± w³a¶nie o usenecie - a na moje pytanie: "To Ty masz czas czytaæ grupy dyskusyjne?" odpowiedzia³: "Lepiej mnie zapytaj, czy mam czas na cokolwiek innego!" ;>

Data: 2021-04-28 22:19:33
Autor: Waldek
Inteligo rozwi±zuje umowy.
[...]

Za dawnych (niezbyt) dobrych czasów, to siê wdzwania³o modemem do BBS-a (FIDO)pobiera³o newsy, odpisywa³o, i odsy³a³o przy kolejnym po³aczeniu :)
A niezbyt-dobrych, bo czasami trzeba by³o parê dni poczekaæ na ew. odpowied¿ :D

Pozdro

Data: 2021-04-29 18:26:01
Autor: J.F
Inteligo rozwi±zuje umowy.
On Wed, 28 Apr 2021 22:19:33 +0200, Waldek wrote:
[...]

A w jednym impulsie 3 min calkiem sporo newsow przechodzilo.

J.

Inteligo rozwi±zuje umowy.