Inteligo - urządzenia zaufane

Data: 2021-02-06 09:56:48
Autor: Kamil Jońca
Inteligo - urządzenia zaufane

Dziś inteligo w czasie logowania spytało się mnie czy chcę dodać
przeglądarkę do zaufanych.
Kj

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2021-02-06 12:52:10
Autor: Robert Tomasik
W dniu 06.02.2021 o 09:56, Kamil Jońca pisze:

Dziś inteligo w czasie logowania spytało się mnie czy chcę dodać
przeglądarkę do zaufanych.

I co w tym dziwnego? Zidentyfikuje Twoją przeglądarkę, zapisze
ciasteczka i będzie o mniej rzeczy pytał przy transakcjach. Bo o to chodzi.

--
Robert Tomasik

Data: 2021-02-06 13:06:03
Autor: Kamil Jońca
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> writes:

[...]

To, że inteligo do tej pory tego nie chciało. A  kiedy psd2 zaczęło
obowiązywać?
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2021-02-06 10:35:12
Autor: Dawid Rutkowski
Inteligo - urządzenia zaufane
sobota, 6 lutego 2021 o 13:09:04 UTC+1 Kamil Jońca napisał(a):
Robert Tomasik writes: > W dniu 06.02.2021 o 09:56, Kamil Jońca pisze: >> >> Dziś inteligo w czasie logowania spytało się mnie czy chcę dodać >> przeglądarkę do zaufanych. >> > I co w tym dziwnego? Zidentyfikuje Twoją przeglądarkę, zapisze > ciasteczka i będzie o mniej rzeczy pytał przy transakcjach. Bo o to chodzi.
To, że inteligo do tej pory tego nie chciało. A kiedy psd2 zaczęło obowiązywać?

Przecież to skarbonka, im wolno więcej.
W ogóle się dziwię, że to wprowadzili, ciekawe, czy ktoś się upomniał (UE?)?
Ale w sumie nie są jedyni, śp. DB możliwość wyłączenia pikacza wprowadził z rok po obowiązku - a to i tak tylko dla nowo wydawanych kart - a te posiadane albo trzeba było wymienić (chyba umieli duplikaty - bo taki santander "nie umi" - ale nie wiem, czy darmowe) albo czekać na odnowienie.

Data: 2021-02-08 10:57:43
Autor: J.F.
Robert Tomasik writes:
> [...]

Przecież to skarbonka, im wolno więcej.
W ogóle się dziwię, że to wprowadzili, ciekawe, czy ktoś się upomniał (UE?)?

UE sie chyba nie upomina. Moze KNF.
Za to w razie wpadki ... sad moze uznac, ze to wina banku, ktory mial za slabe zabezpieczenia.
A jak polski sad nie uzna, to TSUE uzna - moze przegrywaja pierwsze procesy frankowe i juz TSUE nie lekcewaza :-)

[...]

Santander chyba umi, ale moze sie nie oplaca - nowa idzie normalnym kanałem, nie trzeba się wysilac ..

J.

Data: 2021-02-12 05:33:30
Autor: Dawid Rutkowski
Inteligo - urządzenia zaufane
W końcu sprawdziłem w praktyce i skarbonka zadziwiła mnie jeszcze bardziej.
Po podaniu loginu i hasła rzeczywiście po raz pierwszy wyskoczyło okienko o "zaufowywaniu" z dwoma przyciskami: "dodaj do zaufanych" oraz "chcę przejść do serwisu".
W celu wytestowania wszystkich ścieżek - bo to niby takie oczywiste, ale właśnie nie! - najpierw kliknąłem "chcę przejść do serwisu" - no i voila, przeszedłem, żadnej potrzeby wpisywania kodu z SMS jak choćby w mBąku czy santanderze.
Dla pewności jeszcze raz - i to samo.
Więc zdziwko zaliczone - "a potem to już było normalnie", czyli po kliknięciu w "dodaj do zaufanych" trzeba było przepisać kod z SMS i przy kolejnym logowaniu już okienko o "zaufowywaniu" nie wyskoczyło - tzn. być może póki co, bo jeszcze nie chciało mi się sprawdzać, co będzie po zamknięciu "okna prywatnego".

W każdym razie skarbonka w formie.

Data: 2021-02-12 15:33:38
Autor: J.F.
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:7acaa7fe-ef86-448c-8002-60cb1a971c2an@googlegroups.com...
[...]

A nie miales tego kompa juz raz dodanego do zaufanych ?

Sprawdzilem i ja ... dodało ... hm, a moze ten komp wcale nie byl "nowy" ?

Ha - w ustawieniach nie mam zadnych urzadzen zaufanych.
Ale moze to sie telefonow tyczy ?

J.

Data: 2021-02-06 23:35:49
Autor: MarcinF
W dniu 2021-02-06 o 13:06, Kamil Jońca pisze:

[...]

To że nie pytali nie oznacza że wcześniej nie była zaufana.
Prawdopodobnie używają czegoś bardziej zaawansowanego niż
prymitywne potwierdzenie sms'em kilku zmiennych wysyłanych
przez przeglądarkę.
Coś mogło się zmienić, przeglądarka, system operacyjny,
adresy IP których używasz, w sieci Twojego operatora
mógł pojawić się ruch oceniany jako podejrzany, albo
po prostu minął jakiś okres czasu po którym w końcu
każdego weryfikują.

Data: 2021-02-07 03:53:22
Autor: Dawid Rutkowski
sobota, 6 lutego 2021 o 23:35:44 UTC+1 MarcinF napisał(a):
To że nie pytali nie oznacza że wcześniej nie była zaufana. Prawdopodobnie używają czegoś bardziej zaawansowanego niż prymitywne potwierdzenie sms'em kilku zmiennych wysyłanych przez przeglądarkę.

Uuu, "powiedziała zaawansowana skarbonka", bujać to my, a nie nas..
Dowód - do tej pory NIGDY inteligo o SMS przy logowaniu nie pytało, więc nic im nie mogło "minąć" czy się zmienić.
Takie historie to w citi czy milku, które "zaufowywują" nie przegladarkę, a użytkownika - i taki milek co 3 miesiące jednak SMSa chce.
A taki santander już od ładnego ponad pól roku nie chce - i dobrze.

Data: 2021-02-07 13:06:43
Autor: Kamil Jońca
MarcinF <marfi@interia.pl> writes:

[...]

Może nawet bym się zgodził z tym co piszesz, ale nawet jeśli przyjmiemy,
że inteligo znało moją wcześniejszą charakterystykę ruchu i nie pytało
przy logowaniu z desktopa , to w tym czasie dostałem komputer służbowy z
którego _też_ się logwałem. I w nim pasowwała co najwyżej przeglądarka
(Firefox) i OS (Linux) cała reszta (jakieś sygnatury sprzętu,
ciasteczka, ip z którego się łączyłem ) było "nowe". I nawet wtedy nie
dostałem pytania. Więc jednak pozwolę sobie zostać przy zdaniu, że
inteligo (i prawdopodobnie IKO) PSD2 wdrożyło jakoś niedawno.

KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2021-02-07 13:25:07
Autor: cef
W dniu 2021-02-07 o 13:06, Kamil Jońca pisze:
[...]

Pyta wszystkich niezależnie od sposobu użytkowania,
jeśli zalogujesz się z przeglądarki a nie używasz aplikacji.
Więc raczej na pewno wprowadzili coś teraz nowego.

Data: 2021-02-07 03:49:19
Autor: Dawid Rutkowski
sobota, 6 lutego 2021 o 12:52:44 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):
I co w tym dziwnego? Zidentyfikuje Twoją przeglądarkę, zapisze ciasteczka i będzie o mniej rzeczy pytał przy transakcjach. Bo o to chodzi.

Nie przy transakcjach (oby) a tylko przy logowaniu.

Data: 2021-02-07 07:09:44
Autor: witrak()
On Saturday, February 6, 2021 at 12:52:44 PM UTC+1, Robert Tomasik wrote:
I co w tym dziwnego? Zidentyfikuje Twoją przeglądarkę, zapisze ciasteczka i będzie o mniej rzeczy pytał przy transakcjach. Bo o to chodzi.

Wygląda mi, że dość naiwny jesteś ;-) Co upgrade Firefoksa trzeba "zaufowywać komputer" (oczywiście chodzi o przeglądarkę, bo komputer się nie zmienia).
Więc faktycznie, mniej pisania od aktualizacji do aktualizacji *pod warunkiem*, że nie masz potrzeby logować się jako inny użytkownik w tym banku.

witrak()

Data: 2021-02-07 16:14:23
Autor: Robert Tomasik
W dniu 07.02.2021 o 16:09, witrak() pisze:
[...]

Rozwiniesz, co to ma do rzeczy? Wystarczy ciasteczka pousuwać, a też Ci
się "odzaufa".

--
Robert Tomasik

Data: 2021-02-07 11:30:28
Autor: witrak()
On Sunday, February 7, 2021 at 4:14:27 PM UTC+1, Robert Tomasik wrote:
> [...]
Rozwiniesz, co to ma do rzeczy? Wystarczy ciasteczka pousuwać, a też Ci się "odzaufa".

To, że jak zrobisz upgrade, to czy usuniesz ciasteczka, czy nie, to i tak się "odzaufa". Wersja przeglądarki najwyraźniej też jest jest sprawdzana. I być może parę innych rzeczy. I dowolna zmiana którejkolwiek z nich ma taki sam skutek.

witrak()

Data: 2021-02-07 22:18:46
Autor: Robert Tomasik
W dniu 07.02.2021 o 20:30, witrak() pisze:

[...]

Kiedyś te przeglądarki rzadziej się aktualizowały.

--
Robert Tomasik

Data: 2021-02-08 11:24:41
Autor: witrak()
On Saturday, February 6, 2021 at 9:57:03 AM UTC+1, Kamil Jońca wrote:
Dziś inteligo w czasie logowania spytało się mnie czy chcę dodać przeglądarkę do zaufanych.

To samo w Santanderze. Potwierdzenie SMSem.
Ale jeszcze pojawił się taki komunikat w poczcie wewn.

"Pani xxxxxxxx
wprowadzamy zmiany dotyczące wysyłania przez nas linków w SMS-ach i e-mailach.
Już wkrótce będziemy wysyłać aktywne linki, które będą kierować na stronę naszego banku. Poniżej piszemy jak będziemy to robić i na co zwrócić uwagę, gdy otrzyma Pani od nas taki link.
Prosimy, by zapoznała się Pani z informacjami, które zamieszczamy w tej korespondencji - dotyczą one Pani bezpieczeństwa.

Jak działają aktywne linki
Aktywne linki przeniosą Panią bezpośrednio z wiadomości SMS lub e-maila na naszą stronę. Dzięki temu szybciej i wygodniej będzie można dotrzeć do informacji, którą chcemy przekazać.

W jaki sposób będziemy wysyłać aktywne linki

    Linki, które zamieścimy w SMS-ach i e-mailach, będą kierowały na naszą oficjalną stronę internetową.
    Nie będziemy prosić o podanie hasła, danych do logowania czy danych kart płatniczych, ani nie zamieścimy linków do stron, na których takie dane trzeba wpisać.
    Link nie będzie ukryty pod słowami kluczowymi (hiperłączem), dlatego pisząc np. o naszych oddziałach, podamy taki link: www.santander.pl/przydatne-informacje/placowki-i-bankomaty.
    Jeśli otrzymany SMS lub e-mail budziłby jakiekolwiek wątpliwości, prosimy o kontakt z nami pod nr 1 9999 (opłata wg taryfy operatora)."

Kolejna szansa na scaming?

witrak()

Data: 2021-02-08 22:52:02
Autor: PiteR
Inteligo - urządzenia zaufane
in <news:f590c9d5-8eda-4bbb-a3b3-837d1f4bbe1dngooglegroups.com>
user witrak() pisze tak:

"Pani xxxxxxxx
wprowadzamy zmiany dotyczące wysyłania przez nas linków w SMS-ach
i e-mailach. Już wkrótce będziemy wysyłać aktywne linki

to jakie dotąd wysyłali? pasywne?

[...]

a dotąd jak było? na cudzą stronę?

[...]

aa czyli podstawówka internetu ;)

back to school

a jeszcze niedawno był projekt

jabłko - indywidualni
gruszka - biznesowi
śliwka - strefa vip

--
Piotrek

Grosz do grosza i bedzie kokosza

Data: 2021-02-08 23:49:14
Autor: Krzysztof Halasa
"witrak()" <witrak@hotmail.com> writes:

    Linki, które zamieścimy w SMS-ach i e-mailach, będą kierowały na naszą oficjalną stronę internetową.

Atakujący będą wysyłać na stronę bardzo podobną, domyślam się.

    Nie będziemy prosić o podanie hasła, danych do logowania czy
danych kart płatniczych, ani nie zamieścimy linków do stron, na
których takie dane trzeba wpisać.

Atakujący nie będą raczej tego przestrzegać. Ale może ludzie zrozumieją,
że nie wolno podawać haseł itd. tam, gdzie nie trzeba. Aczkolwiek
wątpię, to nie leży w naturze człowieka.

    Link nie będzie ukryty pod słowami kluczowymi (hiperłączem),
dlatego pisząc np. o naszych oddziałach, podamy taki link:
www.santander.pl/przydatne-informacje/placowki-i-bankomaty.

Atakujący pewnie też. Tylko jakiś tam drobiazg będzie inny.

    Jeśli otrzymany SMS lub e-mail budziłby jakiekolwiek wątpliwości,
prosimy o kontakt z nami pod nr 1 9999 (opłata wg taryfy operatora)."

Kolejna szansa na scaming?

Inna sprawa, że może to nie będzie mieć aż takiego efektu - ludzie już
się przyzwyczaili, że jak coś przyszło z Internetu, to to musi być
prawda.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2021-02-08 12:24:05
Autor: Olin
Dnia Sat, 06 Feb 2021 09:56:48 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

Dziś inteligo w czasie logowania spytało się mnie czy chcę dodać
przeglądarkę do zaufanych.

Też przez to przeszedłem; co ciekawe, wystarczyło kliknąć, żeby "zaufać";
żadnego potwierdzenia esemesem czy cuś. Zamiast mnie równie dobrze mógł to
zrobić Kaczor Donald.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Stefan Kisielewski

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2021-02-08 12:36:19
Autor: Kamil Jońca
Olin <kuku@adres.w.stopce> writes:

[...]

Ja po kliknięciu "dalej" dostałem sms.
KJ

Data: 2021-02-08 12:43:50
Autor: Olin
Dnia Mon, 08 Feb 2021 12:36:19 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

Ja po kliknięciu "dalej" dostałem sms.

Szczerze powiedziawszy, nie pamiętam, co było potem, może i przysłali
esemesa, ale po mojemu bezpieczniej byłoby zatwierdzać toto kodem.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
Mark Twain

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2021-02-08 04:49:45
Autor: Dawid Rutkowski
Inteligo - urządzenia zaufane
poniedziałek, 8 lutego 2021 o 12:43:52 UTC+1 Olin napisał(a):
Dnia Mon, 08 Feb 2021 12:36:19 +0100, Kamil Jońca napisał(a): > Ja po kliknięciu "dalej" dostałem sms.
Szczerze powiedziawszy, nie pamiętam, co było potem, może i przysłali esemesa, ale po mojemu bezpieczniej byłoby zatwierdzać toto kodem.

Ale jakim kodem, skoro nie tym z SMS?

Data: 2021-02-08 14:20:39
Autor: Olin
Dnia Mon, 8 Feb 2021 04:49:45 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

Ja po kliknięciu "dalej" dostałem sms.
Szczerze powiedziawszy, nie pamiętam, co było potem, może i przysłali esemesa, ale po mojemu bezpieczniej byłoby zatwierdzać toto kodem.

Ale jakim kodem, skoro nie tym z SMS?

To było parę dni temu i może mi się coś pozajączkowało, ale nie przypominam
sobie, żeby moja tożsamość była jakoś weryfikowana, zwłaszcza kodem.
Wystarczyło kliknąć przy okazji logowania, żeby mój komputer został dodany
do listy zaufanych urządzeń.
Do banku loguję się tylko z jednego komputera; może już wcześniej mnie
prześwietlili pod tym kątem, więc nie budził podejrzeń.

Data: 2021-02-08 13:47:40
Autor: PiteR
Inteligo - urządzenia zaufane
in <news:87a6shh8vj.fsfalfa.kjonca>
user Kamil Jońca pisze tak:

Dziś inteligo w czasie logowania spytało się mnie czy chcę dodać
przeglądarkę do zaufanych.

Zawsze mnie to rozbawia, że liczą na to że trzymam cookies, mam jedną przeglądarkę i komputer.

Data: 2021-02-08 16:11:08
Autor: J.F.
user Kamil Jońca pisze tak:
Dziś inteligo w czasie logowania spytało się mnie czy chcę dodać
przeglądarkę do zaufanych.

Zawsze mnie to rozbawia, że liczą na to że trzymam cookies, mam jedną
przeglądarkę i komputer.

Ale co - nie trzymasz ?

J.

Data: 2021-02-08 17:06:41
Autor: PiteR
Inteligo - urządzenia zaufane
in <news:6021548d$0$555$65785112news.neostrada.pl>

nie trzymam cookies pomiędzy sesjami
czasem w ogóle nie mam włączonych.

Data: 2021-03-01 11:58:54
Autor: Olin
Inteligo - urządzenia zaufane
Dnia Sat, 06 Feb 2021 09:56:48 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

Dziś inteligo w czasie logowania spytało się mnie czy chcę dodać
przeglądarkę do zaufanych.

Mnie dziś zapytało ponownie. Do logowania używam Fiefoxa, który właśnie
przeżył aktualizację i po niej, przy pierwszym logowaniu, znowu byłem
molestowany na tę okoliczność. Żadnego esemesa, żeby potwierdzić tożsamość.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl