Grupy dyskusyjne   »   pl.biznes.wgpw   »   Intensywny i dynamiczny kwartał w MBF Group S.A.

Intensywny i dynamiczny kwartał w MBF Group S.A.

Data: 2015-03-30 03:20:19
Autor: Robert Krassowski
Intensywny i dynamiczny kwartał w MBF Group S.A.
Intensywny i dynamiczny kwartał w MBF Group S.A.

Robert Krassowski, prezes zarządu giełdowej spółki MBF Group S.A., zakomunikował inwestorom, iż pierwsze miesiące roku upłynęły na intensywnym rozwoju firmy. Dodatkowo spółka planuje ekspansję usług na rynki zagraniczne.

W styczniu MBF Group S.A. podpisała dwie umowy ramowe. Zawarte zostały z podmiotem z branży IT. Firma ta jest producentem oprogramowania dla przedsiębiorstw i urzędów państwowych. Na rynku działa od ponad 25 lat i zajmuje się tworzeniem i wdrażaniem oprogramowania. Wynagrodzenie z tytułu umów wyniosło 602.700 zł brutto.

Natomiast pod koniec lutego br. giełdowa spółka parafowała list intencyjny dotyczący zawiązania spółki MBF Romania SRL z siedzibą w Bukareszcie. Dokument został podpisany przez autoryzowanego doradcę rynku NewConnect i Catalyst oraz lokalny podmiot rumuński, który zajmie się wsparciem merytorycznym.

- Władze bukaresztańskiej giełdy Bursa de Valori Bucuresti obiecały, że pomogą w uzyskaniu przez MBF Romania SRL statusu autoryzowanego doradcy rynku AeRO (odpowiednik polskiego rynku alternatywnego). Formalnie o stosowne uprawnienia wystąpimy od razu po zarejestrowaniu spółki w sądzie w Bukareszcie - tłumaczy Robert Krassowski. - Niezależnie od stosownych licencji rozpoczniemy działalność operacyjną na rumuńskim rynku kapitałowym. Niewykluczone, że jeszcze w pierwszej połowie 2015 roku uda się podpisać pierwsze umowy inwestycyjne z rumuńskimi przedsiębiorcami - kończy opis strategii Krassowski.

Kolejnym projektem, który wystartował w Grupie MBF jest przedsięwzięcie związane z produkcją kosmetyków i perfum pod marką Vabun. Szerokim echem na polskim rynku odbił się fakt zawiązania spółki zależnej Vabun Spółka Akcyjna. MBF Group S.A. objęła 27,78% udziałów. Prezesem spółki został mianowany Radosław Majdan, projektodawca i pomysłodawca marki perfum.

- Jeszcze w pierwszym kwartale nowo zawiązana spółki powinna podpisać kilka kluczowych umów z drogeryjnymi sieciami handlowymi. Mamy nadzieję, że na koniec 2015 roku spółka będzie w stanie osiągnąć dodatki wynik i wypłacić dywidendę. Natomiast w roku 2016 firma ma w planach rozszerzenie działalności o produkcję i sprzedaż odzieży. Obecnie kluczowe są negocjacje prowadzone z sieciami drogerii i na ten aspekt kładziemy największy nacisk - opowiada o projekcie Krassowski.

Po osiągnięciu stosownych wymogów kapitałowych oraz wypracowaniu zysku netto MBF Group ma w planach upublicznienie spółki. Nie wykluczone, że ze sprzedażą produktów spółka wyjdzie poza granice Polski, a pierwszym naturalnym kierunkiem stanie się Rumunia oraz kraje ościenne.

 - W kwietniu odbędzie się także stosowna konferencja prasowa, na której cały projekt wraz z jego założeniami i planami zostanie przedstawiony dziennikarzom oraz prasie branżowej - kończy zarządzający MBF Group S.A.

Na koniec wspomnieć należy, że spółka zainwestowała w dwa przedsiębiorstwa z branży IT i e-commerce. Obie mają w planach przeznaczenie uzyskanych środków na rozwój i ekspansję rynkową. Prawodopodobnie jeszcze w I półroczu nastąpi ich upublicznienie na rynku NewConnect. W firmy te oprócz samej MBF Group zainwestowały także inne spółki z grupy kapitałowej. Wyjście z inwestycji odbędzie się w perspektywie ok. 18 miesięcy.

Intensywny i dynamiczny kwartał w MBF Group S.A.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona