Intercooler w osobówkach

Data: 2014-10-12 23:31:48
Autor: xxx
Intercooler w osobówkach
Użytkownik "Tomek" <marekjan63@o2.pl> napisał w wiadomości news:m1dsr2$uk$1portraits.wsisiz.edu.pl...
Mam pytanie - jak to jest zorganizowane w osobówkach- czy chłodnice powietrza doładowującego (w dieslach) jest typu powietrze/powietrze czy może powietrze jest chłodzone przez ciecz chłodzącą silnik i jest z tego powodu większa chłodnica chłodząca jednostkę napędową?

Czy są konstrukcyjnie te same jednostki napędowe a różnią się mocą poprzez wielkość chłodnicy powietrza dołądowania?

Są rozwiązania air-air (bo ja wiem, może nawet 99%) oraz, sporadycznie spotykane, air-water

Co do wielkości, to w evo intercooler ma ok. 2/3 wysokości i szerokości dużej chłodnicy. W innych autach ma powierzchnię ok. 1/4

Zresztą, wpisz w googla i obejrzyj obrazki, wszystko się wyjaśni.

Przemek

Intercooler w osobówkach