Interesuj±ce statystyki udziału urz±dzeń mobilnych w ruchu internetowym

Data: 2011-11-02 13:01:11
Autor: Pszemol
Interesuj±ce statystyki udziału urz±dzeń mobilnych w ruchu internetowym
Zerknijcie okiem na t± witrynkę:
http://www.netmarketshare.com/operating-system-market-share.aspx?qprid=9&qpcustomb=1&qptimeframe=M&qpsp=130&qpnp=25
W paĽdzierniku tego roku udział urz±dzeń z systemem Apple iOS w całej
liczbie urz±dzeń mobilnych dostaj±cych się do internetu przekroczył 60%.
Urz±dzenia z Androidem na pokładzie to zaledwie 19% torcika, Symbian 3%.

Jak to się dzieje że przy takiej masie urz±dzeń z Androidem wypuszczanych
ci±gle na rynek przez licznych producentów ich udział w ruchu internetowym
jest taki słaby? Czyżby surfowanie po sieci w Androidzie nie było tak łatwe
i przyjemne jak w urz±dzeniach z systemem iOS? A może użytkownicy
urz±dzeń z Androidem nie wykupuj± planów danych i unikaj± sieci??

Jak my¶licie?

Data: 2011-11-02 19:19:58
Autor: Piotr M
Dnia 02-11-2011 o 19:01:11 Pszemol <Pszemol@polbox.com> napisał(a):

W paĽdzierniku tego roku udział urz±dzeń z systemem Apple iOS w całej
liczbie urz±dzeń mobilnych dostaj±cych się do internetu przekroczył 60%.
Urz±dzenia z Androidem na pokładzie to zaledwie 19% torcika, Symbian 3%.

A to nie przekłada się na ilo¶ciow± sprzedaż? być może też, użytkownicy  iOS czę¶ciej korzystaj± z mobilnego netu..

--
pozdrawiam, Piotr M
"Biznes? To całkiem proste. To pieni±dze innych ludzi."

Data: 2011-11-02 21:08:15
Autor: J.F.
Dnia Wed, 2 Nov 2011 13:01:11 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

A moze jestes jedyny, ktory uwaza ze surfowanie z malego ekraniku do
poduszki jest wygodne ? Po czym uzytkownicy Androida jak nie chca to nie
surfuja, a iphone surfuje za uzytkownika sam :-)

No dobra - patrzac na narzekania, to wielu uzytkownikow Androida w Polsce
pakietu internetowego nie kupuje. Czyli pewnie surfowac nie ma zamiaru.

J.

Data: 2011-11-02 15:13:59
Autor: Pszemol
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:1559scg4piil9$.qe0slvl9o7v4.dlg40tude.net...
[...]

Internet to nie tylko surfowanie, to również streaming filmów,
słuchanie muzyki, gry czy też internetowych stacji radiowych...

No dobra - patrzac na narzekania, to wielu uzytkownikow Androida w Polsce
pakietu internetowego nie kupuje. Czyli pewnie surfowac nie ma zamiaru.

To do czego mog± smartfona używać skoro internetu nie maj±? Dziwne.

Data: 2011-11-02 21:30:29
Autor: Piotr M
Dnia 02-11-2011 o 21:13:59 Pszemol <Pszemol@polbox.com> napisał(a):

To do czego mog± smartfona używać skoro internetu nie maj±? Dziwne.

Widzisz, jak jeszcze wielu rzeczy nie wiesz.. :)

Data: 2011-11-03 22:37:14
Autor: z
Pszemol pisze:

To do czego mog± smartfona używać skoro internetu nie maj±? Dziwne.

Nie wiem czy SE Satio to smartfon ;-) ale daje tyle możliwo¶ci że pakietu internetowego nie potrzebuję. Jak na prawdę będę się nudził to skorzystam z wifi w domu lub w pracy.

PS. I radia słucham za darmo (z equalizerem) w domu pracy i w samochodzie :-)

Data: 2011-11-04 22:48:20
Autor: J.F.
Dnia Wed, 2 Nov 2011 15:13:59 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

A gdzie te filmy daja ?

słuchanie muzyki,

Muzyczke sie sciaga przez peceta :-)

gry czy też internetowych stacji radiowych...

a radio mamy FM :-)

No dobra, bez zartow - to tez objely te statystyki ?
No dobra - patrzac na narzekania, to wielu uzytkownikow Androida w Polsce
pakietu internetowego nie kupuje. Czyli pewnie surfowac nie ma zamiaru.
To do czego mog± smartfona używać skoro internetu nie maj±? Dziwne.

Do tysiaca rzeczy. Np do policzenia spalania samochodu.

J.

Data: 2011-11-04 22:21:55
Autor: Pszemol
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:1gmhmvori47mc$.yzctzyi5vqxn.dlg40tude.net...
[...]

Netflix, Blockbuster, Vudu, Hulu i kilka innych, mniejszych.
Tu masz krótkie porównanie tych serwisów:
http://hdstreaming-movie-services.reviews.r-tt.com/

słuchanie muzyki,

Muzyczke sie sciaga przez peceta :-)

Mówiłem o słuchaniu...
¦ci±ga się przez co się chce - pecet to dinozaury do muzyki
używaj± a potem musz± j± kopiować na iPoda czy iPhone...
Nowocze¶ni ludzie ¶ci±gaj± muzykę od razu na urz±dzenie
na którym będ± j± odtwarzać, a więc iPoda lub iPhone...

gry czy też internetowych stacji radiowych...

a radio mamy FM :-)

No dobra, bez zartow - to tez objely te statystyki ?

Jak już koledzy wyczytali, nie objęły - tylko obejmowały http.

[...]

Do tego to autko ma wbudowany komputerek w deskę rozdzielcz±...

Data: 2011-11-02 21:12:27
Autor: Piotr M
Dnia 02-11-2011 o 21:08:15 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):

[...]

Tylko, jak wiadomo, Android też ł±czy się z netem często. Zatem nie wiem  sk±d te statystyki o tak dużej różnicy między systemami...

Data: 2011-11-02 15:28:59
Autor: Pszemol
"Piotr M" <xx@xx.xx> wrote in message news:op.v4b421zk13q3bqpiotr-komputer.home...
[...]

Na pewno zmowa zwolenników Apple :-)

Data: 2011-11-03 03:31:12
Autor: J.F.
Dnia Wed, 2 Nov 2011 15:28:59 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

widac samoczynne laczenie androidow z netem nie nabija statystyk, a apple
tak to zrobil ze nabija :-P

J.

Data: 2011-11-03 08:57:05
Autor: Iksinski
Interesuj±ce statystyki udziału urz±dzeń mobilnych w ruchu internetowym

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:xy6705jhcs13$.1be7oqi803zju.dlg40tude.net...

widac samoczynne laczenie androidow z netem nie nabija statystyk, a apple
tak to zrobil ze nabija :-P

Nie musi być nawet aż tak drastycznie. ;-)
Należałoby najpierw odpowiedzieć, jak były prowadzone badania. Bo wystarczy zebrać statystyki np. z apple.com i wyci±gn±c wnioski, że 99% ruchu w sieci generuje iOS. ;-)
Badana była liczba wej¶ć na jakie¶ strony, czy liczba ¶ci±gniętych danych? Dane pochodz± z jednej sieci komórkowej? Portali tematycznych, niezależnych?

Tutaj np. http://mynokiablog.com/2011/10/14/symbian-still-top-smartphone-os-by-mobile-internet-use-says-statcounter/ twierdz± dla odmiany, że Symbian bije na głowę resztę systemów. Zapewne to, że dane pochodz± z portalu zwi±zanego z Symbianem nie wpłynęło na wynik. ;-)

Podniecanie się zestawieniem, o którym nic nie wiadomo jest po prostu głupie, ale w przypadku autora w±tku to nie dziwi bo taki ma po prostu zwyczaj.

Data: 2011-11-03 08:19:45
Autor: Pszemol
"Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl> wrote in message news:j8thhu$dnm$1mx1.internetia.pl...
[...]

Nie otwiera się ta strona u mnie.

Data: 2011-11-03 15:46:49
Autor: J.F
Interesuj±ce statystyki udziału urz±dzeń mobilnych w ruchu internetowym
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomo¶ci grup
[...]

No bo ona jest "nur fur Nokia" :-)

J.

Data: 2011-11-03 09:36:45
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Interesuj±ce statystyki udziału urz±dzeń mobilnych w ruchu internetowym
Dnia 2011-11-03, o godz. 08:57:05
"Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl> napisał(a):

> [...]

Badana była liczba wej¶ć na jakie¶ strony, czy liczba ¶ci±gniętych
danych? Dane pochodz± z jednej sieci komórkowej? Portali

Metodologia (jest opis w linku na dole) podaje że badanie dotyczy
wył±cznie odwiedzin stron po protokole http u współpracowników serwisu.
Czyli w moim przypadku odpada jakie¶ 95% poł±czeń ze smartofonów w
firmie bo klasyczne WWW to na nich margines - głównie jest to poczta
plus specjalizowane aplikacje po całkiem innym protokole. Ciekawie robi
się np. w przypadku Blackberry gdzie podstawa to mail a WWW to niewiele
znacz±cy dodatek. Sam sobie odpowiedz jak to wpływa na zafałszowanie
wyników dla tej platformy.

Zdrówko

Data: 2011-11-03 08:19:14
Autor: Pszemol
"MaciekBabciaDobosz" <babcia@jewish.org.pl> wrote in message news:20111103093645.6b1a6979babcia-workstation...
[...]

Czyli można to podsumować jako udział os tylko w tzw. "webbrowsing".
Trudno się zatem nie dziwić, że w przypadku Blackberry czy Symbian,
z małymi ekranikami, ledwie się co¶ tam załapało. Ale dlaczego
Android tak nisko stoi? Wci±ż może to sugerować że do¶wiadczenie
surfowania nie jest takie dobre jak w systemie iOS i nie zachęca
użytkowników do odwiedzania stron.

Data: 2011-11-03 14:59:11
Autor: Ghost
Interesuj±ce statystyki udziału urz±dzeń mobilnych w ruchu internetowym

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomo¶ci news:j8tj44.6r8.1poczta.onet.pl...

Android tak nisko stoi?

Bo ta statystyka jest gowno warta?

Data: 2011-11-04 22:08:15
Autor: venioo
Interesuj±ce statystyki udziału urz±dzeń mobilnych w ruchu internetowym
W dniu 2011-11-03 14:19, Pszemol pisze:
Ale dlaczego
Android tak nisko stoi?

Bo na badanych stronach nie ma nic ciekawego dla uzytkownikow androida?

--
venioo
gg:198909

Data: 2011-11-02 21:16:34
Autor: ALdroid
Interesujące statystyki udziału urządzeń mobilnych w ruchu internetowym
Dnia Wed, 2 Nov 2011 13:01:11 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> naskrobał przy słoiku:
Zerknijcie okiem na tÄ… witrynkÄ™:

http://www.netmarketshare.com/operating-system-market-share.aspx?qprid=
9&qpcustomb=1&qptimeframe=M&qpsp=130&qpnp=25
W październiku tego roku udział urządzeń z systemem Apple iOS w
całej
liczbie urządzeń mobilnych dostających się do internetu przekroczył
60%.
Urządzenia z Androidem na pokładzie to zaledwie 19% torcika,
Symbian 3%.
Jak to się dzieje że przy takiej masie urządzeń z Androidem
wypuszczanych
ciągle na rynek przez licznych producentów ich udział w ruchu
internetowym
jest taki słaby? Czyżby surfowanie po sieci w Androidzie nie było
tak Ĺ‚atwe

urządzeń z Androidem nie wykupują planów danych i unikają sieci??

Jak myślicie?

Mysle, ze uzytkownicy Androida bardziej swiadomie korzystaja ze swoich smartfonikow ;)

A tak na serio, to biorac pod uwage statystyki dla US (tylko dla US)
 http://simblog.pl/android-najpopularniejszy-choc-najlepiej-sprzedaje-si
e-iphone
i statystyki przytoczonej przez Ciebie firmy zwiazanej z AT&T, mozna wyciagnac wniosek, ze kazde statystyki mozna przygotowac tak by dowiezc jakies oczekiwanej tezy.

Znowu probujesz jakiegos flejma sprowokowac ?

--
AL

Data: 2011-11-02 15:31:44
Autor: Pszemol
"ALdroid" <al@nie.ma.takiego.adresu.pl> wrote in message news:almarsoft.996080578944595007News.gazeta.pl...
Jak myślicie?

Mysle, ze uzytkownicy Androida bardziej swiadomie korzystaja ze swoich smartfonikow ;)

A na czym polega ich świadome korzystanie objawiające
siÄ™ niekorzystaniem?

[...]

A jaką tu tezę oczekiwałeś?

Znowu probujesz jakiegos flejma sprowokowac ?

Nie histeryzuj. DzielÄ™ siÄ™ po prostu z grupÄ… ciekawÄ… informacjÄ….

p.s. czy możesz coś zrobić ze swoim kulawym czytnikiem niusów
aby nie masakrował cytatów i nie ciął urli/linków w połowie?

Data: 2011-11-02 21:52:14
Autor: ALdroid
Interesujące statystyki udziału urządzeń mobilnych w ruchu internetowym
Dnia Wed, 2 Nov 2011 15:31:44 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> naskrobał przy słoiku:

> [...]
swoich
> smartfonikow ;)

A na czym polega ich świadome korzystanie objawiające

Korzystasz wtedy kiedy sam porzebujesz a nie kiedy telefon lub jakas aplikacja tego potrzebuje.

Dodatkowo sam przyznales, ze chodzi rowniez o streaming. W normalnym telefonie wlaczysz sobie radio FM, miast radio z internetu.
W normalnym telefonie przeslesz wizytowke lub plik korzystajac z BT a nie emaila.
I mozna by tak gdybac dalej....

> [...]
mozna
> wyciagnac wniosek, ze kazde statystyki mozna przygotowac tak by

A jaką tu tezę oczekiwałeś?

A co chciales uzyskac podajac spreparowane statystyki, w ktorych brakuje przede wszystkim sposobu zbierania danych, serwerow a nawet wprost podanej informacji dotyczacej z jakim konkretnym opertorem firma publikujaca statystyki jest zwiazana, ktora byc moze sprzedaje w wiekszosci wlasnie smartfony z iOS (dlatego takie statystyki bez podania zrodel mozesz sobie .... ) ?

> Znowu probujesz jakiegos flejma sprowokowac ?

Nie histeryzuj. DzielÄ™ siÄ™ po prostu z grupÄ… ciekawÄ… informacjÄ….

A ja mysle jednak, ze caly czas probujesz mieszac wokolo jedego tematu, co tylko potwierdza moje przypuszczenia odnosnie Twoich kompleksow :-o

p.s. czy możesz coś zrobić ze swoim kulawym czytnikiem niusów
aby nie masakrował cytatów i nie ciął urli/linków w połowie?

Nie mam niestety z danej aplikacji na to specjalnego wplywu - licze, ze sobie poradzisz ;)
Pisze wprost z telefonu i nie chce mi sie skracac linkow.

--
AL

Data: 2011-11-02 16:37:58
Autor: Pszemol
"ALdroid" <al@nie.ma.takiego.adresu.pl> wrote in message news:almarsoft.15847456088139553News.gazeta.pl...
A na czym polega ich świadome korzystanie objawiające
siÄ™ niekorzystaniem?

Korzystasz wtedy kiedy sam porzebujesz a nie kiedy telefon lub jakas aplikacja tego potrzebuje.

Oba systemy chodzÄ… sobie po internecie za pozwoleniem uĹĽytkownika
a czasem bez jego wiedzy. Poza tym sądzę że różnica jest o wiele za duża
aby miała wynikać tylko z automatów. Myślę raczej że przymus AT&T
i sprzedaĹĽ wiÄ…zana smartfonĂłw z pakietem internetowym przyczynia
się do większej swobody użytkowników w korzystaniu z internetu.

Dodatkowo sam przyznales, ze chodzi rowniez o streaming.
W normalnym telefonie wlaczysz sobie radio FM, miast radio z internetu.

Tuner TV też masz? Bo ja raczej o streamingu video mówiłem.

W normalnym telefonie przeslesz wizytowke lub plik korzystajac
z BT a nie emaila.

Jasne, bo to właśnie wysyłanie wizytówek stanowi wiekszość
ruchu w internecie :-) Nie bądź śmieszny.

> [...]

A co chciales uzyskac podajac spreparowane statystyki, w ktorych brakuje przede wszystkim sposobu zbierania danych, serwerow a nawet wprost podanej informacji dotyczacej z jakim konkretnym opertorem firma publikujaca statystyki jest zwiazana, ktora byc moze sprzedaje w wiekszosci wlasnie smartfony z iOS (dlatego takie statystyki bez podania zrodel mozesz sobie .... ) ?

Nic nie chciałem uzyskać bo nie mam strategicznych planów :-)
Znalazłem niusa w sieci, przekazałem go na stosowną grupę...
Doszukujesz się niepotrzebnie spiskowej teorii świata :-)

Co do konkretnego operatora, to sprzedaje on zarĂłwno
słuchawki z iOS jak i słuchawki z Androidem - w obu
przypadkach jest w AT&T "przymus" wzięcia abonamentu
z internetem a zatem nie widzę powodów aby dane były
zwichrowane jakoĹ› w stronÄ™ iOS poza tym ĹĽe faktycznie
internetu siÄ™ wygodniej na iOS uĹĽywa :-P

> [...]

A ja mysle jednak, ze caly czas probujesz mieszac wokolo jedego tematu, co tylko potwierdza moje przypuszczenia odnosnie Twoich kompleksow :-o

Uroiłeś sobie jakieś kompleksy?

[...]

Wiem że wpisujesz do nagłówka Android dlatego podkreśliłem
wady Twojego czytnika :-P To taki mĂłj plan globalny... :-)))

Data: 2011-11-02 21:29:24
Autor: Piotr M
Dnia 02-11-2011 o 21:16:34 ALdroid <al@nie.ma.takiego.adresu.pl>  napisał(a):

[...]

Bo zawsze mog± być jakie¶ obwarunkowania których tre¶ć jest przedstawiona  drobnym druczkiem lub w cale, wtedy takie statystyki o kant rozbić.

Data: 2011-11-03 09:37:50
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Interesuj±ce statystyki udziału urz±dzeń mobilnych w ruchu internetowym
Dnia 2011-11-02, o godz. 21:29:24
"Piotr M" <xx@xx.xx> napisał(a):

> [...]

Bo zawsze mog± być jakie¶ obwarunkowania których tre¶ć jest
przedstawiona drobnym druczkiem lub w cale, wtedy takie statystyki o

;-)

Our mobile share methodology measures share for browser capable mobile
devices.  This means the mobile device must be able to render HTML
pages and javascript.  Visits to WAP pages are not include

Zdrówko

Data: 2011-11-02 23:07:54
Autor: ToMasz
[...]
bo to cały czas kosztuje, nawet jak nie złotówki to czas.
Czyżby surfowanie po sieci w Androidzie nie było tak łatwe
i przyjemne jak w urz±dzeniach z systemem iOS?
skoro teraz klikasz w klawiaturę PC to znaczy ze na iPhonie surfowanie nie jest ani łatwe ani przyjemne. może być łatwiejsze i przyjemniejsze niż na nokii z przed 5 lat, ale wci±ż wygodniej jest pisać bezwzrokowo na wielkiej klawiaturze, w miekkim wygodnym fotelu przed 20+ calowym monitorem.

Internet w telefonach jest mocno niepopularny, i to co przytaczasz to taki sondaż " z jakim telefonem sprzedano taryfę internetow±" a nie jaki telefon do internetu się nadaje. ZApytaj najpierw po jak± cholerę kto¶ musi używać ekraniku 3.5 cala do ogl±dania strony www któr± projektant zrobił na ekran 20 calowy lub wiekszy! S± ludzie którzy musz±, bo w ten sposób zaoszczędz± mnóstwo czasu. Ale przecież je¶li mog± wybrać telefon czy PC wybior± PC....

W innym li¶cie pisałe¶ telefon do poduszki... FAcet, nie wiem kim jeste¶, w jakim ¶wiecie żyjesz, ale ja do telefonu się "przytulałem" jak   żona urodziła dziecko i spała z noworodkiem. Tego okresu jako¶ miło nie wspominam.

A może użytkownicy
urz±dzeń z Androidem nie wykupuj± planów danych i unikaj± sieci??
Jak my¶licie?
unikaj± -napewno nie. Blokuj± niepotrzebny transfer danych - w 99% tak.

ToMasz

Data: 2011-11-02 19:12:13
Autor: Pszemol
"ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> wrote in message news:j8sevq$j2v$1inews.gazeta.pl...
[...]

A jak używasz iOS to Cię już nie kosztuje? Co Ty nie powiesz?

[...]

Pogubiłe¶ się - nie porównujemy do¶wiadczeń z urz±dzeniem mobilnym
do do¶wiadczeń z pecetem i dużym monitorem: porównujemy urz±dzenia
mobilne między sob± i zastanawiamy się dlaczego te z iOS maj± 3x większy
udział niż te z Androidem, wbrew statystykom ilo¶ci tych urz±dzeń na rynku.

Internet w telefonach jest mocno niepopularny, i to co przytaczasz to taki sondaż " z jakim telefonem sprzedano taryfę internetow±" a nie jaki telefon do internetu się nadaje.

Nie bardzo, bo to s± statystyki UŻYWANIA a nie sprzedaży.

[...]

Po co mam o to pytać? To nie jest przedmiotem rozmowy.

[...]

Nie pisałem o przytulaniu się do telefonu - to wyobraĽnia płata
Ci figle.

Wishful thinking.

Data: 2011-11-03 08:55:49
Autor: Ghost
Interesuj±ce statystyki udziału urz±dzeń mobilnych w ruchu internetowym

Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j8sevq$j2v$1inews.gazeta.pl...

A może użytkownicy
urz±dzeń z Androidem nie wykupuj± planów danych i unikaj± sieci??
Jak my¶licie?
unikaj± -napewno nie. Blokuj± niepotrzebny transfer danych - w 99% tak.

Nie znasz sie, reklama na ten tydzien (dwa tygodnie?) brzmi: jajfone jest najlepsiejsie nize android do sórfowania.

Data: 2011-11-03 08:52:25
Autor: Ghost
Interesuj±ce statystyki udziału urz±dzeń mobilnych w ruchu internetowym

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomo¶ci news:j8rf1k.6rs.0poczta.onet.pl...
Zerknijcie okiem na t± witrynkę:

O centrala podeslala nowy temat.

Data: 2011-11-03 09:31:59
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Interesuj±ce statystyki udziału urz±dzeń mobilnych w ruchu internetowym
Dnia 2011-11-02, o godz. 13:01:11
[...]

Dajecie się trollowi po raz kolejny wpuszczać w maliny a warto klikn±ć w
link "Mobile Methodology" po lewej na dole. A tam od razu na pocz±tku
kwiatek:

"Our mobile share methodology measures share for browser capable mobile
devices.  This means the mobile device must be able to render HTML
pages and javascript.  Visits to WAP pages are not include"

Czyli na ludzki ta statystyka dotyczy wył±cznie ruchu po HTTP. Żadne
tam poczty, żadne usługi klient-serwer, żadne gry sieciowe, żadne
synchronizacje telefonu w sieć nie maj± znaczenia etc bo to nie http.
Więc jak smartofon dla Ciebie to np. poczta to Cię w tych statystykach
po prostu nie ma. Kolejna marketingowa "statystyka" dla naiwnych.

Zdrówko

Data: 2011-11-03 08:23:34
Autor: Pszemol
"MaciekBabciaDobosz" <babcia@jewish.org.pl> wrote in message news:20111103093159.01447a2dbabcia-workstation...
[...]

Czy ja wiem czy dla naiwnych? Ta statystyka bardzo dużo mówi...
Smartfone cechuje się wła¶nie możliwo¶ci± poprawnego wy¶wietlania
normalnych stron internetowych, tych pisanych dla pecetów, a nie
tylko stron dla WAP... Z WAPem to sobie radził Motorola Razr 6 lat
temu całkiem nieĽle, ale nie był to smartfone. Więc dobrze że patrz±
na HTTP bo to jest jeden z ważniejszych wyznaczników smartfona.

A kogo¶, dla kogo smartfone to wył±cznie poczta można zapytać:
"dlaczego tylko poczta? czy co¶ nie tak z webbrowserem w telefonie?" :-)

Data: 2011-11-03 15:13:49
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Interesuj±ce statystyki udziału urz±dzeń mobilnych w ruchu internetowym
Dnia 2011-11-03, o godz. 08:23:34
[...]

Mówisz normalnych stron? To iPhone już wy¶wietla prawidłowo YouTube tak
jak na pececie? Bo jak bym nie próbował to przerzuca do jakiej¶
dedykowanej wersji...

A kogo¶, dla kogo smartfone to wył±cznie poczta można zapytać:
"dlaczego tylko poczta? czy co¶ nie tak z webbrowserem w
telefonie?" :-)

No tak. Poczta nieważna, strumieniowe dane nie ważne, gry sieciowe
nieważne, dostęp do sklepu danego urz±dzenia nieważny, serwisy on-line
typu pogoda nieważne, nawigacje on-line nieważne. Tylko jak tak uważasz
że tylko http jest ważne to masz problem bo może się okazac że z iCloud
czy Apple Store się nie dogadasz bo to nie po http.

Zdrówko

Data: 2011-11-03 10:18:13
Autor: Pszemol
Interesuj±ce statystyki udziału urz±dzeń mobilnych w ruchu internetowym
"MaciekBabciaDobosz" <babcia@jewish.org.pl> wrote in message news:20111103151349.381a5db9babcia-workstation...
Dnia 2011-11-03, o godz. 08:23:34
[...]

To akurat się dzieje, masz rację, ale z innego powodu: ideologicznie
(nie technicznie) uwarunkowany brak suportu dla technologii flash.

[...]

Tu nie rozmawiamy o tym co ważne a co nieważne tylko o tym
sk±d się bior± tak drastyczne dysproporcje w używalno¶ci
przegl±darki internetowej w urz±dzeniach mobilnych (nie tylko
telefonach ale i 10" tabletach z Androidem i iOS) i sk±d się one bior±.

Data: 2011-11-03 16:30:08
Autor: Ghost
Interesuj±ce statystyki udziału urz±dzeń mobilnych w ruchu internetowym

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomo¶ci news:j8tq25.7i0.0poczta.onet.pl...

[...]
Juz pisalem, ze ze z dupy wyjetej "statystyki".

Data: 2011-11-03 17:02:15
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Interesuj±ce statystyki udziału urz±dzeń mobilnych w ruchu internetowym
Dnia 2011-11-03, o godz. 10:18:13
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):

To akurat się dzieje, masz rację, ale z innego powodu: ideologicznie
(nie technicznie) uwarunkowany brak suportu dla technologii flash.

No ale to normalna strona. Jedna z najczę¶ciej odwiedzanych w necie.
Pisałe¶ sam że umiejętno¶ć wy¶wietlania normalnych stron to jaki¶
wyznacznik. Zdecyduj się może bo na razie jeste¶ za a nawet przeciw jak
pewien klasyk powiedział.

[...]

Od samego pocz±tku twierdziłe¶ że ta statystyka dotyczy  dostawiania
się do internetu a nie dysproporcji w używaniu przegl±darki
internetowej co Ci wytkn±łem. No chyba że to nie Ty napisałe¶ o to:

[...]

Nie ma tu ani słowa o tym na co Ci zwróciłem uwagę że to dane dotycz±ce
tylko HTTP a nie całego ruchu. Wiec może znów się zdecyduj czy jeste¶
za czy może przeciw. Bo co chwila zmieniasz zdanie jak chor±giewka gdy
wytknie Ci się błędy.

Zdrówko

Data: 2011-11-03 11:42:11
Autor: Pszemol
Interesuj±ce statystyki udziału urz±dzeń mobilnych w ruchu internetowym
"MaciekBabciaDobosz" <babcia@jewish.org.pl> wrote in message news:20111103170215.093ce26dbabcia-workstation...
Dnia 2011-11-03, o godz. 10:18:13
[...]

Jest pewna reguła i od tej reguły s± wyj±tki.
Udajesz że nie rozumiesz czy naprawdę nie rozumiesz?
Gdyby wszystkie witryny korzystały z Adobe Flash to miałby¶
rację, ale na szczę¶cie nie wszystkie korzystaj± z flash.

[...]

Sprzeczno¶ć jak± tu widzisz jest tylko pozorna...
I faktycznie aby być bardziej precyzyjnym trzeba napisać o przegl±darce
a nie ogólnie o dostawaniu się do internetu, ale jedno z drugim sprzeczne
nie jest.

Data: 2011-11-03 18:28:19
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Interesuj±ce statystyki udziału urz±dzeń mobilnych w ruchu internetowym
Dnia 2011-11-03, o godz. 11:42:11
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):

Jest pewna reguła i od tej reguły s± wyj±tki.

Nie pisałe¶ o wyj±tkach. Co więcej - jeden wyj±tek zgeneralizowałe¶.
Czyli podałe¶ fałszywe dane.

> [...]

I faktycznie aby być bardziej precyzyjnym trzeba napisać o
przegl±darce a nie ogólnie o dostawaniu się do internetu, ale jedno z

Ale nie napisałe¶ że dotyczy to przegl±darki tylko cało¶ci - w tym
jest rzecz. I jest sprzeczne bo dane dotycz±ce jednego z protokołów
sieciowych nijak maj± się do cało¶ci ruchu sieciowego. Czyli nadal
¶wiadomie fałszujesz dane - nie mam pojęcia w jakim celu.

Zdrówko

Data: 2011-11-03 12:31:24
Autor: Pszemol
Interesuj±ce statystyki udziału urz±dzeń mobilnych w ruchu internetowym
"MaciekBabciaDobosz" <babcia@jewish.org.pl> wrote in message news:20111103182819.220d2e3dbabcia-workstation...
Dnia 2011-11-03, o godz. 11:42:11
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):

Jest pewna reguła i od tej reguły s± wyj±tki.

Nie pisałe¶ o wyj±tkach.

A musiałem pisać?
Chyba każdy wie, że iPhone nie suportuje Adobe Flash...
Wydawało mi się, że to wiedza powszechna.

Co więcej - jeden wyj±tek zgeneralizowałe¶.
Czyli podałe¶ fałszywe dane.

?? Nie rozumiem tutaj o czym mówisz.

> [...]

sieciowych nijak maj± się do cało¶ci ruchu sieciowego. Czyli nadal
¶wiadomie fałszujesz dane - nie mam pojęcia w jakim celu.

Ty interpretujesz to jako ¶wiadome fałszowanie danych, nie wiem
w jakim celu tak to interpretujesz? Masz jaki¶ dowód na to, że
robiłem to ¶wiadomie? Bo ja Ci się przyznam szczerze, że opisów
szczegółowych obok tego wykresu nie ogl±dałem nawet...

Data: 2011-11-03 19:08:03
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Interesuj±ce statystyki udziału urz±dzeń mobilnych w ruchu internetowym
Dnia 2011-11-03, o godz. 12:31:24
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):

?? Nie rozumiem tutaj o czym mówisz.

Piszę a nie mówię. I zauważyłem że często nie rozumiesz. Prze¶ledĽ
w±tek jeszcze raz- może zrozumiesz. Drugi raz tłumaczyć tego samego mi
się zwyczajnie nie chce.

> [...]

robiłem to ¶wiadomie? Bo ja Ci się przyznam szczerze, że opisów
szczegółowych obok tego wykresu nie ogl±dałem nawet...

Je¶li nie czytałe¶ metodyki to Tym bardziej nie mam pojęcia czemu
upierałe¶ się że to dotyczy cało¶ci ruchu do netu ze smartofonów?
Dopiero gdy zwróciłem Ci uwagę na ewidentny bł±d próbujesz napisać że
co innego miałe¶ na my¶li. Mogę tylko podejrzewać że tak jak to masz w
zwyczaju chciałe¶ pokazać jak to iPhone bije inne platformy. Tylko że
wyszło jak w starym dowcipie o rozdawaniu samochodów na placu Czerwonym
w Moskwie.

Zdrówko

Data: 2011-11-03 14:36:48
Autor: Pszemol
Interesuj±ce statystyki udziału urz±dzeń mobilnych w ruchu internetowym
"MaciekBabciaDobosz" <babcia@jewish.org.pl> wrote in message news:20111103190803.094f34c8babcia-workstation...
Dnia 2011-11-03, o godz. 12:31:24
[...]

Trzeba było tak od razu - wobec tego mi też się nie chce.

> [...]

Je¶li nie czytałe¶ metodyki to Tym bardziej nie mam pojęcia czemu
upierałe¶ się że to dotyczy cało¶ci ruchu do netu ze smartofonów?

Przy niczym się nie "upierałem". Nadinterpretujesz.

[...]

Szkoda tylko że swoje podejrzenia traktujesz jak absolutn± prawdę objawion±.

Data: 2011-11-04 22:30:40
Autor: z
Pszemol pisze:

A musiałem pisać?
Chyba każdy wie, że iPhone nie suportuje Adobe Flash...
Wydawało mi się, że to wiedza powszechna.

O w mordę :-)
Ja dopiero pocz±tkuj±cy jestem w smartfonach. Nadużywanie flasha nie podoba mi się ale wiadomo¶ć, że tak dopracowany produkt, tak przyjemny w obsłudze i tak nastawiony na komunikację sieciow± nie potrafi wy¶wietlić flasha :-)
To jest drugi powód po wielko¶ci ekranu żeby się w serfowanie telefonem nie bawić. Szkoda zdrowia :-)
Lepiej za 500 zł sprawić sobie Satio i cieszyć się możliwo¶ciami multimedialnymi na czele z radiem (z equalizerem) ;-) i nie ładować się kosztowne pakiety internetowe. Szkoda zdrowia i pieniędzy :-)

Data: 2011-11-04 16:47:25
Autor: Pszemol
"z" <zch280672@gazeta.pl> wrote in message
Pszemol pisze:

[...]

Kosztowne pakiety internetowe??? Gdzie?
Chyba w międzynarodowym roamingu...
Lokalny internet jest tani jak barszcz.

Data: 2011-11-03 17:01:03
Autor: AL
W dniu 2011-11-03 14:23, Pszemol pisze:
[...]

to jak Ty ogladasz w iPhonie 50% stron i ich tresci w internecie, skoro tam wszedobylki 'flesz' gosci?
(i za tym nie kryja sie tylko reklamy)

Chodzisz tylko po tych wybranych - zalecanych przez centrale?

A kogo¶, dla kogo smartfone to wył±cznie poczta można zapytać:
"dlaczego tylko poczta? czy co¶ nie tak z webbrowserem w telefonie?" :-)

Jak mialbym porowbywac 'rendering' + wszystkie obiekty jakie spotkac mozna osadzone na stronach internetowych, to wlasnie Android pokazuje w tym polu swoja przewage nad iOS.
(mam na mysli wyglad i zachowanie odpowiadajace pierwowzorowi z przegladarki komputera)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-11-03 11:48:29
Autor: Pszemol
"AL" <adam@skads.tam> wrote in message news:j8uds0$2qg$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ten flash nie jest taki wszedobylski jak ci się może wydawać.

[...]

A ja widzisz mam pewne kłopoty z Androidem na tabliczce firmy Archos.
Nie odgaduj± sprawnie ramek z tekstem i podwójne tapnięcie w ekran
aby rozci±gn±ć kolumnę tekstu na cały ekran nie zawsze działa tak dobrze
jak w moim iPhone. Dodatkowo sam ekran LCD w tej 10" tabliczce jest
gorszy od ekranu w iPhone4 - wczoraj czytać próbowałem na tej tabliczce
i obraz po prostu jara po oczach - s± ja¶niejsze obwódki dookoła czarnych
liter na białym tle, widać granulację pikseli i ogólnie obraz jest dużo
gorszy, zmienia kolory przy patrzeniu pod k±tem - mimo dużego ekranu
w porównaniu z iPhone4 komfort czytania witryn z internetu jest lepszy
na iPhone4 niż na tej tabliczce. Już nie mówi±c o tym, że również ekran
dotykowy działa gorzej, nie rejestruje dotknięć, trzeba mocno paluchem
naciskać a i reakcja urz±dzenia na wej¶cie od użytkownika jest wolniejsza
od tej w moim iPhone4 i łapię się na tym że klikam parę razy bo nie
widzę reakcji urz±dzenia a potem okazuje się że nacisn±łem "cofnij"
za dużo razy bo odpowiedĽ na sygnał jest taka opóĽniona... Umacnia mnie
to w przekonaniu że sama wielko¶ć ekranu o niczym nie ¶wiadczy i nie
ma co porównywać je¶li tylko porównujesz wielko¶ć.

Data: 2011-11-03 22:53:11
Autor: ALdroid
Interesujące statystyki udziału urządzeń mobilnych w ruchu internetowym
Dnia Thu, 3 Nov 2011 11:48:29 -0500, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> naskrobał przy słoiku:
"AL" <adam@skads.tam> wrote in message

capable mobile
>>> devices. This means the mobile device must be able to render
HTML

Żadne
ĹĽadne
> [...]
skoro
> tam wszedobylki 'flesz' gosci?

Ten flash nie jest taki wszedobylski jak ci się może wydawać.

Chyba korzystamy z dwoch roznych internetow, lub Ty nie wychodzisz poza swoja piaskownice.

Opinia mojego szefa do niedawna zachwycajacego sie iPadem2: "iPad jest do dupy - nie dzialaja strony np.dealerow samochodowych, wszelkich konfiguratorow, etc. Ot zabawka a nie biznesowe narzedzie zastepujace notebooka w podrozy".

> [...]

A ja widzisz mam pewne kłopoty z Androidem na tabliczce firmy

Skoro kupujesz cos co w porownaniu z np. ze starym GalaxyTabem jest jak '100 lat za murzynami' zwlaszcza pod wzgledem jakosci ekranu to nie dziwie sie Twoich reakcji.  Na YT masz szereg porownan Archos z innymi tabletami.

Dodatkowo powiedz czy masz wersje HomeTablet czy InternetTablet bo miedzy tymi wersjami f.Archos tez jest spora roznica o ile nie przepasc technologiczna, wiec jaki tablet takie odczucia.

Nie odgadują sprawnie ramek z tekstem i podwójne tapnięcie w ekran
aby rozciągnąć kolumnę tekstu na cały ekran nie zawsze działa tak
dobrze
jak w moim iPhone. Dodatkowo sam ekran LCD w tej 10" tabliczce jest
gorszy od ekranu w iPhone4 - wczoraj czytać próbowałem na tej
tabliczce
i obraz po prostu jara po oczach - są jaśniejsze obwódki dookoła
czarnych
liter na białym tle, widać granulację pikseli i ogólnie obraz jest
duĹĽo
gorszy, zmienia kolory przy patrzeniu pod kÄ…tem - mimo duĹĽego ekranu
w porĂłwnaniu z iPhone4 komfort czytania witryn z internetu jest
lepszy
na iPhone4 niĹĽ na tej tabliczce. JuĹĽ nie mĂłwiÄ…c o tym, ĹĽe rĂłwnieĹĽ
ekran
dotykowy działa gorzej, nie rejestruje dotknięć, trzeba mocno
paluchem
naciskać a i reakcja urządzenia na wejście od użytkownika jest
wolniejsza
od tej w moim iPhone4 i Ĺ‚apiÄ™ siÄ™ na tym ĹĽe klikam parÄ™ razy bo nie
widzÄ™ reakcji urzÄ…dzenia a potem okazuje siÄ™ ĹĽe nacisnÄ…Ĺ‚em "cofnij
za dużo razy bo odpowiedź na sygnał jest taka opóźniona... Umacnia
mnie
to w przekonaniu że sama wielkość ekranu o niczym nie świadczy i nie
ma co porównywać jeśli tylko porównujesz wielkość.

Z opisu widac, ze masz najbardziej budzetowa wersje tabletu f.Archos.
Nie wiem co chciales uzyskac skoro porownujesz ze soba tablety, ktorych cena jest ok 4-5 razy rozna (iPad jest tyle razy drozszy od Archosa).

Moze wez do reki jakas wspolczesna wersje tabletu z Androidem.

Reasumujac: znowu flejm Ci nie wyszedl i pozostaje mi tylko ostrzec czytajacych Twe wypociny by nie wyciagali z nich zadnych wnioskow procz takich jakie wyzej napisalem.

--
AL

Data: 2011-11-04 07:40:59
Autor: Pszemol
"ALdroid" <al@nie.ma.takiego.adresu.pl> wrote in message news:almarsoft.7778658635285152693News.gazeta.pl...
[...]

Jak często kupuje samochody?

wszelkich konfiguratorow, etc. Ot zabawka a nie biznesowe narzedzie zastepujace notebooka w podrozy".

Jakich "konfiguratorĂłw"?

[...]

Mam Arcos 101 Internet Tablet.
Abstrahując już od jakości LCD (kijowej) sam software też jest
nienajlepszy. A software to Android, nie?

[...]

Na przykład?

Reasumujac: znowu flejm Ci nie wyszedl i pozostaje mi tylko ostrzec czytajacych Twe wypociny by nie wyciagali z nich zadnych wnioskow procz takich jakie wyzej napisalem.

Jaki flejm?
Pisałem od początku o surfowaniu. Teraz zeszliśmy z tematu.

Data: 2011-11-04 14:11:25
Autor: AL
W dniu 2011-11-04 13:40, Pszemol pisze:
[...]

to byl przyklad pierwszy z brzegu - ostatnio co chwila podkreslany przez zainteresowanego.
Dodatkowo szereg tresci internetowych w iPadzie/iPhonie to biale plamy lub zatykane jakimis protezami.

wszelkich konfiguratorow, etc. Ot zabawka a nie biznesowe narzedzie
zastepujace notebooka w podrozy".

Jakich "konfiguratorĂłw"?

mozesz sobie sprawddzic wszelkie opcje i zebtrac je do kupy i wydrukowac oferte wyjsciowa

W zyciu nie kupowales samochodu - lub z ciekawosci nie sprawdzales jak to dziala?
W Europie niemal kazdya strona internetowa dealerow to jeden 'wielki flash'.

[...]

no tak - - ale co tam masz?
Pewnie co najwyzej Froyo 2.1 lub nizej?

Zobacz sobie cos bardziej wspolczesnego

[...]

np. dowolne z Honeycomb (masz paru czolowych producentow: Motorola, Samsung, HTC, LG, ASUS, ....)
Archos to producent tabletow budzetowych - dodatkowo juz przesarzaly konstrukcyjnie i systemowo.

[...]

ale sam zszedles ten temat - dla mnie to kolejny flejm nic nie wnoszacy procz jakis przekamazen.
Jesli chcesz czyms zablysnac koniecznie, to najpierw lepiej zorientuj sie w temacie.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-11-04 10:44:53
Autor: Pszemol
"AL" <adam@skads.tam> wrote in message news:j90o9t$ko$1inews.gazeta.pl...
[...]

Zwykle nie kupujÄ™ nowych :-) Na 2-3 latkach mam najlepsze oferty.
Ale teraz rozumiem, że główny zarzut w obu przypadkach dotyczy
tylko jednego zastosowania: szukania nowego auta. OK, przyjmujÄ™
do wiadomości, ale to wciąż jeden przykład zastosowania tableta...
Zgadzam się więc, że tablet iPad czy telefon iPhone nie nadaje się
dobrze do szukania konfiguracji nowych samochodĂłw... I dlatego
pytam jak często on kupuje samochody że to dla niego problem?
356 dni w roku szuka nowego samochodu? Codziennie?

[...]

Ma fabryczne Froyo 2.2 - nie robi to automatycznych upgradĂłw?

[...]

I zmieni siÄ™ tam sposĂłb jak w przeglÄ…darce renderujÄ… strony www?

[...]

Ale porĂłwnujÄ™ iPhone z przed ponad roku z tÄ… tabliczkÄ… ktĂłra jest
nowsza i działa gorzej. To, że nowy Android dogonił wreszcie iPhona4
z 2009 roku w sposobie renderowania stron www nie jest dla mnie
jakimś dużym osiągnięciem. Ale ściągnę sobie nowego Androida i sprawdzę.

Data: 2011-11-04 17:08:38
Autor: AL
W dniu 2011-11-04 16:44, Pszemol pisze:
[...]

czy Ty czytasz co sie do Ciebie pisze - to jeden przyklad - z biezacego okresu.

A kupuje tyle ile mu sie podoba - jego sprawa - do portfela nikomu nie zagladam.

Ale lepiej temat wymijajaco obejsc, no nie?

[...]

a to zalezy od producenta - czyli f.Archos a nie samego Androida czy Googla.

Zreszta masz tablet na androidzie, ktory fabrycznie (jak pamietam) nie ma dostepu do natywnego marketu googla (tylko do producenta - Archos).
Tablet nie przeszedl pelnej procedury wymaganej przez Googla.
(Dostep do Marketu mozesz miec, ale sposobem dogrywajac pewna aplikacje)
Zastanawialem sie kiedys nad Archosem z racji m.in., ze producent oferowal rownie linuxa na niego procz klasycznego androida.
Z powodu wlasnie niedoskonalosci ekranu i paru innych cech nie wybralem tego tableta a wlasnie GalaxyTaba.

[...]

sam sprawdz

Masz na chwile obecna prehistoryczny model tableta z systemem nie dostosowanym do tabletow, z ograniczeniem dostepu do Marketu (Archos nie uzyskal rekomendacji Googla i go nie doposcili - mozesz sobie doinstalowac programik, ktory Ci daje dostep - ale sam spojrz sobie w oczy - masz juz przestarzaly sprzet z przestarzalym systemem, ktorego probujesz porownywac do wyglaskanego iOS'a)

[...]

Konstrukcje Archosa - to budzetowa produkcja.
Niewiem czego oczekujesz od tych tabletow.
Ciesz sie, ze masz IT a nie HT wersje, bo bys bardziej byl zdziwiony.
Trzeba bylo zobaczyc przed kupnem (np. na YT) czym ekran Archosa rozni sie od np samsungowych w GalaxyTabach.

polecam Tobie do poczytania:
http://applefobia.blox.pl/2011/10/Zlodzieje-i-miernoty-Oraz-jeden-hipokryta.html

no i zastanawiajacy jest kolejny pomysl Apple Store w US:
http://applefobia.blox.pl/2011/10/Odbierz-w-sklepie-nowy-eksperyment-Apple.html
Pewnie to tez opatentuja jak to:
http://applefobia.blox.pl/2011/10/Hide-to-unlock.html
:)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-11-04 11:32:16
Autor: Pszemol
"AL" <adam@skads.tam> wrote in message news:j912m7$507$1inews.gazeta.pl...
czy Ty czytasz co sie do Ciebie pisze - to jeden przyklad - z biezacego okresu.

A kupuje tyle ile mu sie podoba - jego sprawa - do portfela nikomu nie zagladam.

Ale lepiej temat wymijajaco obejsc, no nie?

Nie obchodzę wymijająco - przyznaję że iPhone nie obsługuje flasha.

Twierdzę po prostu tylko tyle, że flash nie jest tak wszędobylski
w sieci jak może się wydawać komuś, kto całymi dniami codziennie
szuka nowego samochodu na witrynach dealerĂłw samochodowych.

[...]

No to kicha. Na szczęście to nie mój prywatny tablet tylko kupiony
przez firmÄ™ do jakichĹ› testĂłw softu na Androidzie... :-) Kicha straszna.

[...]

Czemu mi nie powiesz? Nie mam tabletów aby sprawdzić...

Masz na chwile obecna prehistoryczny model tableta z systemem nie dostosowanym do tabletow,

Android nie jest dostosowany do tabletĂłw czy jego wersja 2.2?
I na czym ten brak dostosowania polega?

[...]

Dla mnie jest to przykład urządzenia z Androidem na pokładzie
na który mogłem się z łapkami dobrać. Nie mam innego porównania.

polecam Tobie do poczytania:
http://applefobia.blox.pl/2011/10/Zlodzieje-i-miernoty-Oraz-jeden-hipokryta.html

Bardzo śmieszne :-)

[...]

Akuratnie tu siÄ™ nie wypowiadam bo te patenty teĹĽ mnie dziwiÄ…
i wnioskuję z tego że muszę czegoś tutaj nie rozumieć :-)

Data: 2011-11-04 18:43:17
Autor: AL
W dniu 2011-11-04 17:32, Pszemol pisze:
[...]

wolno mu? wolno - wiec o co chodzi?
Moze kupuje sobie, drugi zonie, trzeci corce a reszte do firmy - jak lubi to kto mu zabroni - widocznie z nudow w hotelu chcial sobie polazic po tych stronach a tu kicha ;)

[...]

to nie wybrali najlepiej

[...]

a co mam Ci powiedziec - ja nie mam problemu z ogladaniem stron (2.2.1 Froyo na GalaxyTab czy 2.3.3 na DesireZ) - wygladaja tak jak na komputerze stacjonarnym (przy czym wole tablet niz telefon z wiadomych wzgledow)

Masz na chwile obecna prehistoryczny model tableta z systemem nie
dostosowanym do tabletow,

Android nie jest dostosowany do tabletĂłw czy jego wersja 2.2?
I na czym ten brak dostosowania polega?

przeciez tyle bylo szumu, ze android 1.6 i 2.x i nizej to system pomyslany glownie na telefony komorkowe a nie wielkoekranowe tablety (niby od 2.2 i 2.3 jest lepiej ale zaszlosci telefonowe zostaja).
Android od wersji 3.x (obecnie juz chyba 3.3) jest specjalnie zaprojektowany z mysla o tabletach.
Podejdz do jakiegos sklepu i sie pobaw jakas wersja demo z polki (w PL w MM zdarza sie, ze tablety lezace na polkach maja dostep do sieci via WiFi - wiec i posurfowac mozna - wiec moglbys sprawdzic sprawy, ktore Cie interesuja na zywo. Nie wiem jak to wyglada w US).

[...]

dlatego Ci zwracam uwage - ze nie najlepszy wybrales sobie obiekt do testow. Chociaz Archos IT jest i tak lepszy od np. Creative Ziio.
Wez - nawet GalaxyTaba 1szej generacji - i porownaj sam ekran i reakcje.
A najlepiej jakas juz wspolczesna wersje z Honeycomb na pokladzie.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-11-04 13:15:04
Autor: Pszemol
"AL" <adam@skads.tam> wrote in message news:j9187m$n8u$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ale coś się tak najeżył? Jasne że mu wolno...
Tylko wciąż nie uzasadnia to twierdzenia że flash jest wszędobylski
tylko na podstawie tego że jeden człowiek kupował samochód
i mu się trafiło kilka stron z flaszem...

[...]

Podejrzewam że kierowali się ceną. Ale projekt się skończył
i zauważyłem u człowieka na półce nieużywany tablet to się
postanowiłem nim pobawić trochę :-)

[...]

Nie chodzi mi o to aby wyglądały jak na pc właśnie...
Mi chodzi o to, że jak oglądam stronę gdzie masz trzy długie kolumny,
np. jakieś menu po lewej, tekst w środku, po prawej jakieś zajawki lub
reklamy to ja chcę abym mógł dwukrotnym tapnięciem w rejon tekstu
na ekranie spowodować że przeglądarka internetowa "zrozumie"
że chcę powiększyć lub pomniejszyć stronę i tak dobrać font aby
ta kolumna z tekstem zajęła całą szerokość ekranu - ani piksel
więcej lub mniej i aby tekst był czytelny i dał się przesuwać palcem
góra/dół w czasie czutania. Mało tego, gdy mając tak rozsunięty
tekst obrĂłcÄ™ iPhone z portretu na krajobraz to tekst zostanie
ponownie rozciągnięty na większą szerokość ekranu i znów trafi
rĂłwno od lewej do prawej. PrzeglÄ…darce Archosa, cokolwiek on tam
ma, nie udaje siÄ™ ten 'myk' zbyt dobrze...

[...]

W tym Archosie jest 2.2

Android od wersji 3.x (obecnie juz chyba 3.3) jest specjalnie zaprojektowany z mysla o tabletach.

I czym się ta specjalność oznacza?

[...]

Na razie jeździć po sklepach mi się nie chce, ale pewnie Ty mi powiesz :-)

[...]

Nie oceniam tylko ekranu ale też funkcjonalność software.

Data: 2011-11-04 20:56:58
Autor: AL
W dniu 2011-11-04 19:15, Pszemol pisze:

[...]

a u mnie to dziala w miare dobrze (lacznie z obracaniem tak jak piszesz).
Przynajmniej jak czytam sobie dzienna prasowke to jest to normalny odruch tapniecia w kolumne i wyswietlenia tej kolumny na szerokosc ekranu (+dopasowanie, tzn wyjustowanie etc - aby nic nie ucielo)

Moze to nie problem tabletu a danej strony, ktora sie rozjezdza.

Nie wiem dod. jak masz ustawiona swoja przegladarke w tablecie - tzn jak rozpoznawana przez serwery - jako mobilna czy udajaca normalna (jak w PC).

[...]

jak wpiszesz w google to Ci wyskoczy

[...]

nie - jestem leniwy tak jak Ty ;)

[...]

sprawdzÄ™.

[...]

dlatego, jesli chcesz ocenic i wydac werdykt - to wez cos w miare wspolczesnego i nie budzetowego.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-11-04 22:54:11
Autor: venioo
Interesujące statystyki udziału urzą dzeń mobilnych w ruchu internetowym
W dniu 2011-11-04 19:15, Pszemol pisze:
Nie oceniam tylko ekranu ale też funkcjonalność software.

To tak jakbys pijac w życiu jednego jabola napisał, że wino ogólnie jest niedobre.

Zrozum - Android Androidowi nierĂłwny. KaĹĽda z firm przygotowuje system pod swoje produkty. Archos sie za bardzo do tego nie przylozyl, tak jak i do samego hardware'u (z tego co opisuje AL, bo osobiscie nie mialem).
Na HTC Desire Z strony wygladaja dokladnie tak jak na PC. Do tego moge sobie wybrac przegladarke jaka mi sie podoba i ktora wydaje mi sie bardziej funkcjonalna. Obsluguje bezproblemowo Flash, ktory mimo wszystko jest obecny w bardzo wielu stronach w postaci roznych chociazby menu. Nie wiem ile to %, ale możliwe, że z 50. Zresztą sam spróbuj - wyłącz w przeglądarce wtyczke flash i spróbuj pofunkcjonowac w necie - sam zobaczysz (przynajmniej na europejskich stronach).

--
venioo
gg:198909

Data: 2011-11-04 18:22:01
Autor: Pszemol
[...]

Tu widzÄ™ jakieĹ› uaktualnienia firmware dla tego naszego Archos 101 IT:
http://update.archos.com/8/gen8/changes_firmware_archos_android_gen8.htm
Najnowsza wersja: Version 2.4.65 - October 20th, 2011
Czy to siÄ™ odnosi do numeru wersji Androida czy ich inny numer?

Data: 2011-11-03 15:13:47
Autor: yabba
[...]

Ludzie dostaj± od operatora smartfona za 1 zł i używaj± jak zwykłego telefonu. Nie maj± potrzeby korzystania z Internetu.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2011-11-03 16:07:42
Autor: J.F
[...]
A z drugiej strony  http://gs.statcounter.com/

mozna wybrac mobile browser, i tu juz iphone nie wyglada rozowo :-)

Za to pozycja nokii jest ciekawa - taki spadek w jeden miesiac ?
Ha, przydalyby sie absolutne statystyki - po wakacjach ludzie sie nokii pozbyli, czy konkurencja powiekszyla liczniki ?

Ha, jeszcze ciekawa rzecz - Mobile OS.
Ajfonowi sporo do szczescia brakuje, ale czego ci ludzie uzywaja do przegladania - opery ?

No i Pszemolu, przykro stwierdzic, ale jestes nienormalny. Zgadnij na podstawie czego :-)

J.

Data: 2011-11-03 10:22:33
Autor: Pszemol
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:j8uao0$2eb$1news.onet.pl...
[...]

Safari jest przegl±dark± kupowan± z iOS.
Widziałem do iPhone4 też Operę Mini.
Aktualna wersja 6.5 wypuszczona wczoraj.

No i Pszemolu, przykro stwierdzic, ale jestes nienormalny.
Zgadnij na podstawie czego :-)

Nie mam pojęcia, ale nigdy nie chciałem być "normalny".
To zwykle bardzo nudne a w niektórych przypadkach niezdrowe.

Data: 2011-11-04 22:05:00
Autor: venioo
W dniu 2011-11-02 19:01, Pszemol pisze:
[...]

Ciekawe badania, wynik ł±cznie ponad 100%... Brzmi to bardzo przekonuj±co... :)

--
venioo
gg:198909

Data: 2011-11-04 16:15:04
Autor: Pszemol
"venioo" <p.wienke@onet.eu.WYTNIJTO> wrote in message news:j91k1t$dt9$1news.onet.pl...
[...]

100.02% jako suma 6 liczb zaokr±glonych do drugiego miejsca po przecinku?
Całkiem nieĽle....
Chyba nie powiesz mi że nie rozumiesz jak działaj± zaokr±glenia? :-)

Data: 2011-11-05 13:11:28
Autor: Bydlę
On 2011-11-04 21:05:00 +0000, venioo <p.wienke@onet.eu.WYTNIJTO> said:

[...]

Masz na my¶li zaokr±glenia?
Tak, to ciekawe, że nie podali wyników z dokładno¶ci± do 100 miejsc po przecinku...

--
Bydlę

Interesuj±ce statystyki udziału urz±dzeń mobilnych w ruchu internetowym