Interfejs diagnostyczny

Data: 2010-02-24 15:53:29
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
Interfejs diagnostyczny
Witam.
Z racji tego Chevrolecie Aveo 1.2 8V z 2004r za¶wieciła się kontrolka "check" poszukuję taniego interfejsu diagnostycznego.
Czy kto¶ miał kontakt z diagnoz± tego silnika?
Czy interfejs ELM327 bez większych problemów poł±czy się z ECU tego silnika, odczyta zapamiętane błędy i wskaże podstawowe parametry (temperatury, ci¶nienia, Lambde, prędko¶ć obr)?
Ewentualnie jaki inny interfejs możecie polecić? Jak wspomniałem na pocz±tku, cena gra tu zdecydowan± rolę.

Pozdrawiam,

--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen BX 14TGE

Data: 2010-02-24 16:03:03
Autor: krzysiek82
Interfejs diagnostyczny
Michał "HoMMeR" Paszek pisze:
Czy interfejs ELM327 bez większych problemów poł±czy się z ECU tego silnika, odczyta zapamiętane błędy i wskaże podstawowe parametry (temperatury, ci¶nienia, Lambde, prędko¶ć obr)?

Szkoda na to kasy, przerabiałem już ten temat, ten interfejs to ¶mietnik. Zarejestruj się na forum i popytaj w¶ród użytkowników. Ja do fiata mam examiner do innej marki co¶ innego. Z uniwersalnych sprawdza się vagowy interfejs z modyfikacj±, ale lepiej poszukać prostszych rozwi±zań, je¶li takowe istniej±.

--
krzysiek82

Data: 2010-02-24 15:08:33
Autor: to
Interfejs diagnostyczny
krzysiek82 wrote:

Czy interfejs ELM327 (...)

Szkoda na to kasy, przerabiałem już ten temat, ten interfejs to
śmietnik.

To oznacza tylko tyle, że nie umiesz go używać... (czy z Lanosem będzie działał, tego nie wiem)

--
cokolwiek

Data: 2010-02-24 16:29:27
Autor: krzysiek82
Interfejs diagnostyczny
to pisze:
To oznacza tylko tyle, że nie umiesz go używać... (czy z Lanosem będzie działał, tego nie wiem)

kolejne puste słowa bez pokrycia, czy masz na to jakieś dowody? Byłeś przy każdym aucie które podłączałem za pomocą tego interfejsu?

--
krzysiek82

Data: 2010-02-24 15:40:48
Autor: to
Interfejs diagnostyczny
krzysiek82 wrote:

kolejne puste słowa bez pokrycia, czy masz na to jakieś dowody? Byłeś
przy każdym aucie które podłączałem za pomocą tego interfejsu?

Niezły jesteś, sam raczysz wszystkich debilną opinią pt. "ten interfejs to śmietnik", a potem każesz merytorycznie z tym dyskutować. Sam napisz coś więcej, to może ktoś podyskutuje.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-24 16:46:38
Autor: krzysiek82
Interfejs diagnostyczny
to pisze:
Niezły jesteś, sam raczysz wszystkich debilną opinią pt. "ten interfejs to śmietnik", a potem każesz merytorycznie z tym dyskutować. Sam napisz coś więcej, to może ktoś podyskutuje.

moja opinia jest jednoznaczna, nie można temu interfejsowi zaufać i tyle. Skoro twierdzisz, że nie umiem go obsługiwać to pewnie mógłbyś to trochę bardziej rozwinąć? Napisz mi co robię, źle skoro twierdzisz, że nie umiem.

--
krzysiek82

Data: 2010-02-24 15:49:26
Autor: to
Interfejs diagnostyczny
krzysiek82 wrote:

[...]

A skąd mam wiedzieć co robisz źle, skoro nie raczyłeś napisać ani jednego konkretu, a Twoje zarzuty to jakiś chaotyczny bełkot? Napisz konkretnie jakie auto sprawdzałeś, jakim programem i co było nie tak.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-24 17:23:37
Autor: B.Z.
Interfejs diagnostyczny
Czy interfejs ELM327 (...)
Szkoda na to kasy, przerabiałem już ten temat, ten interfejs to
śmietnik.
To oznacza tylko tyle, że nie umiesz go używać... (czy z Lanosem będzie
działał, tego nie wiem)

Do Lanosa to najlepszy jest... spinacz biurowy i kody migowe.

B.Z.

Data: 2010-02-24 16:12:11
Autor: MarcinJM
Interfejs diagnostyczny
krzysiek82 pisze:
Michał "HoMMeR" Paszek pisze:
[...]

Ej no, elm nie jest taki zly. Wlasciwie laczy sie ze wszystkim i podstawowe rzeczy da rade pokazac.

MarcinJM

Data: 2010-02-24 16:27:07
Autor: krzysiek82
Interfejs diagnostyczny
MarcinJM pisze:
Ej no, elm nie jest taki zly. Wlasciwie laczy sie ze wszystkim i podstawowe rzeczy da rade pokazac.

a patrzyłe¶ czy podawane dane s± wiarygodne? Bo w moim wypadku (sprawdzane na kilku autach) pokazywało bzdurne komunikaty i np parametry pracy silnika.

--
krzysiek82

Data: 2010-02-24 16:36:36
Autor: MarcinJM
Interfejs diagnostyczny
krzysiek82 pisze:
MarcinJM pisze:
[...]

W kilku autach weryfikowalem i pokazywalo ok. (ok 10 szt)
Bledy tez pokazywal dobrze (odlaczalem poszczegolne czujniki).
Parametry tez ok.

MarcinJM

Data: 2010-02-24 16:45:02
Autor: krzysiek82
Interfejs diagnostyczny
MarcinJM pisze:
W kilku autach weryfikowalem i pokazywalo ok. (ok 10 szt)
Bledy tez pokazywal dobrze (odlaczalem poszczegolne czujniki).
Parametry tez ok.

może mój elem był zwalony, ale spotkałem się z wieloma nagetywnymi opiniami na jego temat. Np w punto jtd od razu po rozruchu pokazuje temp 215c i w czasie się nie zmienia. Wywalało także bł±d ci¶nienia paliwa a jak się okazało, zapchany był czujnik podci¶nienia w kolektorze ss±cym tzw map sensor.

--
krzysiek82

Data: 2010-02-24 16:14:00
Autor: Michał Gut
Interfejs diagnostyczny
¶mietnik. Zarejestruj się na forum i popytaj w¶ród użytkowników. Ja do fiata mam examiner do innej marki co¶ innego. Z uniwersalnych sprawdza

skad go nabyles i wiele cie ta przyjemnosc kosztowala? aso fiata?

Data: 2010-02-24 16:25:45
Autor: krzysiek82
Interfejs diagnostyczny
Michał Gut pisze:
¶mietnik. Zarejestruj się na forum i popytaj w¶ród użytkowników. Ja do fiata mam examiner do innej marki co¶ innego. Z uniwersalnych sprawdza

skad go nabyles i wiele cie ta przyjemnosc kosztowala? aso fiata?
3500zł wersja SMART używka

--
krzysiek82

Data: 2010-02-25 09:23:18
Autor: Michał Gut
Interfejs diagnostyczny
3500zł wersja SMART używka

oplacalo ci sie do swojej  fury? czy po prostu zaczales prowadzic warsztat po ojcu?

Data: 2010-02-25 09:30:57
Autor: krzysiek82
Interfejs diagnostyczny
Michał Gut pisze:
oplacalo ci sie do swojej  fury? czy po prostu zaczales prowadzic warsztat po ojcu?

nie miałem innej alternatywy, ojciec nie miał warsztatu a ja sobie dłubie hobbystycznie.

--
krzysiek82

Data: 2010-02-25 11:40:55
Autor: Karolek
Interfejs diagnostyczny
krzysiek82 pisze:
Michał Gut pisze:
oplacalo ci sie do swojej  fury? czy po prostu zaczales prowadzic warsztat po ojcu?

nie miałem innej alternatywy, ojciec nie miał warsztatu a ja sobie dłubie hobbystycznie.

Co? do punto?
Do hobbystycznego dlubania darmowy fiat ecu scanner i interfejs za 50zl   VAG KKL pod USB :P Ale co kto woli :>

--
Karolek

Data: 2010-02-25 12:19:42
Autor: to
Interfejs diagnostyczny
krzysiek82 wrote:

nie miałem innej alternatywy, ojciec nie miał warsztatu a ja sobie
dłubie hobbystycznie.

Chyba w nosie. ;-)

--
cokolwiek

Data: 2010-02-25 14:07:48
Autor: krzysiek82
Interfejs diagnostyczny
to pisze:
  > Chyba w nosie. ;-)

jak zwykle ambitna wypowiedz, ehh :)

--
krzysiek82

Data: 2010-02-25 12:27:32
Autor: P_ablo
Interfejs diagnostyczny
Użytkownik "krzysiek82" <saab@user.pl> napisał w wiadomo¶ci

nie miałem innej alternatywy, ojciec nie miał warsztatu a ja sobie dłubie hobbystycznie.

Z jednej strony za drogo kiedy autko pali 5 l a z drugiej diagnoskop za 3,5 klocka do zabawy w domu...  Nawet ja taki rozrzutny nie jestem a lubie dobrze wyposazyc garaz (migomat, tig, przecinarka plazmowa itp...).

Nie sciemniasz aby ?!

--
Picasso

Data: 2010-02-25 14:07:17
Autor: krzysiek82
Interfejs diagnostyczny
P_ablo pisze:
  > Nie sciemniasz aby ?!

przyjedz zobacz co mi szkodzi.

--
krzysiek82

Data: 2010-02-25 19:00:37
Autor: Marcin
Interfejs diagnostyczny
Michał Gut pisze:
¶mietnik. Zarejestruj się na forum i popytaj w¶ród użytkowników. Ja do fiata mam examiner do innej marki co¶ innego. Z uniwersalnych sprawdza

skad go nabyles i wiele cie ta przyjemnosc kosztowala? aso fiata?

VAG KKL niebieski + delikatna modyfikacja (zeby sie laczylo z ABS, AIRBAG i IMMO) i możesz badac fiat / alfa / lancia do ok 2005 roku.

Programy ktore to umozliwiaja to np. darmowy Unidiag lub Alfadiag

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2010-02-25 19:57:16
Autor: Karolek
Interfejs diagnostyczny
Marcin pisze:
Michał Gut pisze:
[...]

Alfdiag nie jest darmowy i nie polaczysz sie z abs, unidiag jest taki sobie (malo definicji), a fiat ecu scanner jest niezly i obsluguje fiata, alfe i lancie i ciagle jest rozbudowywany.
Ale jak ktos woli wydac 3500 na sprzet do hobbystycznej diagnostyki... w sumie dziwne czemu nie KTSa za kilkanascie tys. ;>

--
Karolek

Data: 2010-02-26 10:59:59
Autor: Marcin
Interfejs diagnostyczny
Karolek pisze:
Marcin pisze:
[...]

zle zlozylem zdanie chodzilo mi ze alfadiag lub darmowy unidiag :)

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2010-02-26 11:16:13
Autor: B.Z.
Interfejs diagnostyczny

Ale jak ktos woli wydac 3500 na sprzet do hobbystycznej diagnostyki... w
sumie dziwne czemu nie KTSa za kilkanascie tys. ;>

Niektórzy kupuję znaczki po kilkana¶cie tysięcy lub zbieraj± kamienie. I co z tego? Jego hobby i jego pieni±dze

B.Z.

Data: 2010-02-26 14:59:49
Autor: Karolek

Niby tak, ale niech nie pisze, ze nie mial alternatywy :>

--
Karolek

Data: 2010-02-26 16:13:11
Autor: B.Z.
Interfejs diagnostyczny
[...]

Sam przechodziłem co¶ takie dla warsztatu kilka lat temu i tak naprawdę nie ma alternatywy. Kupisz co¶ za 100-200 zł i tak naprawdę to kasa wywalona w błoto.

B.Z.

Data: 2010-02-26 16:15:59
Autor: Karolek
Interfejs diagnostyczny
B.Z. pisze:
[...]

Dla warsztatu moze i tak, hobbystycznie nie.
Sam mam, uzywam to raczej wiem :>

--
Karolek

Data: 2010-02-24 17:27:12
Autor: B.Z.
Interfejs diagnostyczny
[...]

Chcesz sam się pobawić i poczytać błędy ora sprawdzić parametry? Nie wiem czy jest sens kupować co¶ z allegro. Jeżeli chcesz na tym zarabiać to rzuć okiem na CDIF-2, jednak tutaj to koszt już jest znaczny. Naprawdę przerabiałem dawniej kilka zabawek z aukcji i od viakena - dopiero sprzęt kosztuj±cy już parę k co¶ dawał (u nas był to zestaw wspomniany wcze¶niej CDIF-2 i VAG-COM, teraz nazywaj±cy się VCDS).

B.Z.

Data: 2010-02-24 17:42:38
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
Interfejs diagnostyczny
W dniu 2010-02-24 17:27, B.Z. pisze:

[...]

Czysto amatorsko do uzytku domowego. Akurat ten samochod jest w posiadaniu rodzicow. Skoro moge wydac ok 100zl na interfejs, a tyle samo, albo nieco mniej ma mnie kosztowac diagnoza w warsztacie (choc w slowo diagnoza i warsztat nie wierze - sam kiedys pracowalem w podobnej branzy, wiem jak sie "ludziom wciska kit", a i pojecie jako takie o mechanice i elektronice mam) to wole kupic sobie kolejny "gadzet". O ile oczywiscie owy gadzet na cokolwiek mi sie przyda, stad pytanie na grupie.

Data: 2010-02-24 17:58:14
Autor: B.Z.
Interfejs diagnostyczny
[...]

Przyznam, że nie wiem co polecić w tej cenie. Na viaken.pl trafiłęm na costakeigo do DAEWOO:
http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=17&prodid=303 + inteface

Jednak z tego co pisze tam to do silników 1.4/1.5/1.6/2.0 - może napisz do go¶cia i cos on poleci.

B.Z.

--
Trzy słowa o mnie: http://bolivar.cal.pl
A tutaj pomogę rodzince: http://zarzyczny.pl

Data: 2010-02-24 18:04:37
Autor: boropi
Interfejs diagnostyczny

[...]

Ja używam ELM327 w mondeo i wszystko w silniku mogę nim sprawdzić, natomiast nie dogaduje mi się  z ABS i poduszkami.
Zleży jeszcze wszystko od tego jaki program zastosujesz, to jest tylko "międzymordzie"
Je¶li masz w aucie OBDII powinien się poł±czyć, ale poczytaj jeszcze czy obsługuje protokół jaki masz w sterowniku w aucie.

boropi

Data: 2010-02-24 19:25:34
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
Interfejs diagnostyczny
W dniu 2010-02-24 18:04, boropi pisze:

Ja u�ywam ELM327 w mondeo i wszystko w silniku mog� nim sprawdzi�, natomiast
nie dogaduje mi siďż˝  z ABS i poduszkami.
Zle�y jeszcze wszystko od tego jaki program zastosujesz, to jest tylko
"mi�dzymordzie"
Je�li masz w aucie OBDII powinien si� po��czy�, ale poczytaj jeszcze czy
obs�uguje protok� jaki masz w sterowniku w aucie.

Zalezy mi tylko na silniku. ABSu brak. Problem jest w tym, ze choc auto dosc popularne to informacji technicznych o nim w internecie jak na lekarstwo. Ciezko nawet okreslic jaki model sterownika Chevrolet zastosowal. O forum na autokaciku wiem, subskrybuje, ale specjalnie duzo informacji tam nie znajduje.

Data: 2010-02-24 21:56:24
Autor: to
Interfejs diagnostyczny
Michał \"HoMMeR\" Paszek wrote:

[...]

ELM w większości aut zadziała o tyle, że pokaże standardowe parametry i pozwoli wykasować błędy. Warto jednak poszukać programu który potrafi wykorzystać funkcje charakterystyczne dla danej marki, na przykład w większości Fordów można bez problemu odczytać ELM-em kilkaset parametrów, a także dogadać się z ABS-em i poduszkami.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-24 22:46:49
Autor: BQB
Interfejs diagnostyczny
Michał "HoMMeR" Paszek pisze:
[...]

Kupiłem mojemu ojcu do Chevrolet Rezzo - działa - pokazuje parametry, pozwala wykasować błędy (check engine), jednak błędu ABS nie rusza.

Data: 2010-02-24 21:54:00
Autor: to
Interfejs diagnostyczny
boropi wrote:

Ja u¿ywam ELM327 w mondeo i wszystko w silniku mogê nim sprawdziæ,
natomiast nie dogaduje mi siĂŞ  z ABS i poduszkami.

Jakiego programu uĹĽywasz?

--
cokolwiek

Data: 2010-02-25 13:44:29
Autor: boropi
Interfejs diagnostyczny
 Jakiego programu używasz?

Najlepiej mi się komunikuje ScanXL, ale na płytce do ELM-a jest sporo programów z których kilka też się dogaduje z autem.

boropi

Data: 2010-02-25 12:47:20
Autor: to
Interfejs diagnostyczny
boropi wrote:

 Jakiego programu uÂżywasz?

Najlepiej mi siĂŞ komunikuje ScanXL, ale na pÂłytce do ELM-a jest sporo
programĂłw z ktĂłrych kilka teÂż siĂŞ dogaduje z autem.

I ScanXL Ci się nie komunikował z ABS i poduszkami w Mondeo? Jakie to dokładnie auto (rocznik, silnik)?

--
cokolwiek

Data: 2010-02-25 14:09:11
Autor: krzysiek82
Interfejs diagnostyczny
to pisze:
  > I ScanXL Ci siÄ™ nie komunikowaĹ‚ z ABS i poduszkami w Mondeo? Jakie to
dokładnie auto (rocznik, silnik)?

to nie od programu zależy a od interfejsu, elem tego nie udostępnia bo łączy się tylko z ECU.

--
krzysiek82

Data: 2010-02-25 13:28:34
Autor: to
Interfejs diagnostyczny
krzysiek82 wrote:

to nie od programu zaleĹĽy a od interfejsu

Bzdura.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-25 14:34:11
Autor: krzysiek82
Interfejs diagnostyczny
to pisze:
  > Bzdura.

to połącz się elemem327 z centralką abs lub poduszek :) Jak ja lubie takich teoretyków jak Ty (to)

--
krzysiek82

Data: 2010-02-25 13:54:07
Autor: to
Interfejs diagnostyczny
krzysiek82 wrote:

to połącz się elemem327 z centralką abs lub poduszek :) Jak ja lubie
takich teoretykĂłw jak Ty (to)

ScanXL™ ELM

ScanXL™ is our professional line of diagnostic scan tools. Built on top of our advanced scan tool technology, ScanXL™ delivers the full range of generic diagnostics for any OBD-II compliant vehicle sold worldwide, along with providing manufacturer-enhanced diagnostics for many vehicle types. It gives you access not only to the powertrain systems, but also ABS, airbag, and other proprietary systems that would otherwise require expensive dealer tools to work with. (...)

--
cokolwiek

Data: 2010-02-25 15:00:18
Autor: krzysiek82
Interfejs diagnostyczny
to pisze:
[...]

właśnie potwierdziłeś to co wcześniej napisałem, więc?

--
krzysiek82

Data: 2010-02-25 14:11:04
Autor: to
Interfejs diagnostyczny
krzysiek82 wrote:

właśnie potwierdziłeś to co wcześniej napisałem, więc?

Celowo wyciąłeś to co było istotne, żeby móc dalej bredzić?

--
cokolwiek

Data: 2010-02-25 15:18:43
Autor: krzysiek82
Interfejs diagnostyczny
to pisze:
Celowo wyciąłeś to co było istotne, żeby móc dalej bredzić?

Uzasadnij to co wyżej napisałeś, ale trochę więcej niż w jednym zdaniu, potrafisz?

--
krzysiek82

Data: 2010-02-25 14:22:49
Autor: to
Interfejs diagnostyczny
krzysiek82 wrote:

Celowo wyciąłeś to co było istotne, żeby móc dalej bredzić?

Uzasadnij to co wyżej napisałeś, ale trochę więcej niż w jednym zdaniu,
potrafisz?

Co mam uzasadnić?

--
cokolwiek

Data: 2010-02-25 15:34:51
Autor: krzysiek82
Interfejs diagnostyczny
to pisze:
Co mam uzasadnić?

chyba muszę zastosować taktykę innych, olewać gnojownie.

--
krzysiek82

Data: 2010-02-25 14:41:38
Autor: to
Interfejs diagnostyczny
krzysiek82 wrote:

chyba muszę zastosować taktykę innych, olewać gnojownie.

I będziesz tak wegetował na bezrobociu?

--
cokolwiek

Data: 2010-02-26 11:21:18
Autor: B.Z.
Interfejs diagnostyczny
[...]

Czyli kwestia interfacu jaki uĹĽywasz (okablowania). Widzisz moĹĽesz mieć jeden kable w ktĂłrym masz zmienianie przez elektronikÄ™ piny lub kilka kabli osobno (pod sterownik silnika, abs, poduszki, itp.). Czyli program pozwala robić wszystko, a reszta zaleĹĽy od peryferii - niestety jak na razie tylko w kilku markach (coĹ› ptaszki ćwierkaĹ‚y, ale nie wydaje mi siÄ™, ĹĽe to szĹ‚o w seryjnych) masz moĹĽliwość skanowania przez  BT lub WIFI. Oznacza to, ĹĽe samym softem nic nie zrobisz ;-).

B.Z.

Data: 2010-02-26 16:28:22
Autor: to
Interfejs diagnostyczny
B.Z. wrote:

[...]

Czyli kwestia interfacu jaki używasz (okablowania). Widzisz możesz mieć
jeden kable w ktĂłrym masz zmienianie przez elektronikÄ™ piny lub kilka
kabli osobno (pod sterownik silnika, abs, poduszki, itp.). Czyli program
pozwala robić wszystko, a reszta zależy od peryferii - niestety jak na
razie tylko w kilku markach (coś ptaszki ćwierkały, ale nie wydaje mi
siÄ™, ĹĽe to szĹ‚o w seryjnych) masz moĹĽliwość skanowania przez  BT lub
WIFI. Oznacza to, ĹĽe samym softem nic nie zrobisz ;-).

Gdzie to wyczytałeś? Opis dotyczy ScanXL w wersji do ELM-a. Jak będziecie tak marudzić to w końcu pójdę i zrobię fotkę, że działa, a niespecjalnie mi się chce, bo zimno, a ELM-a akurat rozkręciłem. ;-)

--
cokolwiek

Data: 2010-02-25 14:08:26
Autor: krzysiek82
Interfejs diagnostyczny
boropi pisze:
 Jakiego programu używasz?

Najlepiej mi się komunikuje ScanXL,

a pokazuje wszystkie parametry w miarę realnie, bo ja wła¶nie tu miałem problemy.

--
krzysiek82

Data: 2010-02-25 00:49:40
Autor: BearBag
Interfejs diagnostyczny
ja sie podczepie pod temat, potrzebuje cos prostego do Opla i VW.
Czy ktos testowal takie cos:
http://www.allegro.pl/item924143245_interfejs_diagnostyczny_opel_tech_2_vw_skoda_audi.html
Chodzi glownie o kasowanie błedow i prostę identyfikacje
najpopularniejszych usterek.

Interfejs diagnostyczny