Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI

Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI

Data: 2019-06-18 13:07:02
Autor: Tomek
Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI
Witam serdecznie,

Poszukuję jakiegoś interfejsu diagnostycznego za pomocą którego mógłbym podłączyć samochód do komputera i:
- odczytać oraz skasować kody usterek
- odczytać parametry pracy silnika w czasie jego pracy (np. korekty, odczyty z wszystkich czujników, itd)
- rejestrować w czasie jazdy wyżej wymienione parametry, by potem można je było przejrzeć na osi czasu na komputerze w domu

Jaki interfejs (i program diagnostyczny) polecacie?

Model: Volvo V40 (2004) 1.9 DCI
Silnik: D4192T3 (diesel common rail, turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek)
Skrzynia biegów: manualna M56
Moc: 116 KM / 85 kW

Samochód niby ma złącze OBD2, ale np. za pomocą ELM327 (icar3 bluettoth) mogę odczytać jedynie obroty silnika...

Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2019-06-18 23:48:20
Autor: LordBluzg(R)
Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI
W dniu 2019-06-18 o 22:07, Tomek pisze:
Witam serdecznie,

Poszukuję jakiegoś interfejsu diagnostycznego za pomocą którego mógłbym podłączyć samochód do komputera i:
- odczytać oraz skasować kody usterek
- odczytać parametry pracy silnika w czasie jego pracy (np. korekty, odczyty z wszystkich czujników, itd)
- rejestrować w czasie jazdy wyżej wymienione parametry, by potem można je było przejrzeć na osi czasu na komputerze w domu

Jaki interfejs (i program diagnostyczny) polecacie?

Model: Volvo V40 (2004) 1.9 DCI
Silnik: D4192T3 (diesel common rail, turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek)
Skrzynia biegów: manualna M56
Moc: 116 KM / 85 kW

Samochód niby ma złącze OBD2, ale np. za pomocą ELM327 (icar3 bluettoth) mogę odczytać jedynie obroty silnika...

Zainstaluj Torque (na telefon). Tam odczytasz więcej. Ponadto, część kodów skasujesz ale SRC np. nie.
Na Allegro są dostępne interfejsy. Zależy ile chcesz wydać i czy rzeczywiście jest Ci to potrzebne.

--
LordBluzg(R)
                 <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
          SIŁA POLSKIEJ GOSPODARKI BUDZI ZAZDROŚĆ

Data: 2019-06-19 09:18:58
Autor: dantes
Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI
Dnia Tue, 18 Jun 2019 13:07:02 -0700 (PDT), Tomek napisał(a):

Witam serdecznie,

Poszukuję jakiegoś interfejsu diagnostycznego za pomocą którego mógłbym podłączyć samochód do komputera i:
- odczytać oraz skasować kody usterek
- odczytać parametry pracy silnika w czasie jego pracy (np. korekty, odczyty z wszystkich czujników, itd)
- rejestrować w czasie jazdy wyżej wymienione parametry, by potem można je było przejrzeć na osi czasu na komputerze w domu

Jaki interfejs (i program diagnostyczny) polecacie?

Model: Volvo V40 (2004) 1.9 DCI
Silnik: D4192T3 (diesel common rail, turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek)
Skrzynia biegów: manualna M56
Moc: 116 KM / 85 kW

Samochód niby ma złącze OBD2, ale np. za pomocą ELM327 (icar3 bluettoth) mogę odczytać jedynie obroty silnika...

Pozdrawiam,
Tomek

A ten ELM327 to oryginał
czy podróba na PIC16Fxxx?

Data: 2019-06-19 02:38:33
Autor: Tomek
Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI
A ten ELM327 to oryginał
czy podróba na PIC16Fxxx?

Oryginał - dokładnie ten: https://www.elexpress.pl/product-eng-411-Vgate-iCar3-Elm327-Bluetooth-4-0-OBD2-Diagnostic-Code-Reader-Scanner-For-Android-ID23.html

Czyli obsługuje:

1.SAE J1850 PWM(41.6Kbaud)
2.SAE J1850 VPW(10.4Kbaud)
3.ISO9141-2(5 baud init,10.4Kbaud)
4.ISO14230-4 KWP(5 baud init,10.4 Kbaud)
5.ISO14230-4 KWP(fast init,10.4 Kbaud)
6.ISO15765-4 CAN(11bit ID,500 Kbaud)
7.ISO15765-4 CAN(29bit ID,500 Kbaud)
8.ISO15765-4 CAN(11bit ID,250 Kbaud)
9.ISO15765-4 CAN(29bit ID,250 Kbaud)
A.SAE J1939 CAN(29bit ID,250*Kbaud)
B.USER1 CAN(11*bit ID,125*Kbaud)
C.USER2 CAN(11*bit ID,50*kbaud)


Zastanawiam się, czy nie kupić interfejsu z serii VXDIAG VCX NANO do Volvo. Mam obecnie VXDIAG VCX NANO w wersji do Toyoty (np. dostępnyt tu: https://allegro.pl/oferta/vxdiag-vcx-nano-toyota-tis-techstream-wifi-7810140135) i pięknie działa z Toyota Techstream - podłącza się pod wszystkie podzespoły pojazdu, umożliwia podgląd i kasowanie kodów błędów, wszystkich parametrów pracy podzespołów w czasie pracy, logowanie parametrów w celu późniejszej analizy w domu, itd.

Znalazłem podobny iterfejs z tej serii do Volvo: https://allegro.pl/oferta/vxdiag-vcx-nano-vida-dice-tester-volvo-8213177966

I o wiele tańszy identyczny na Aliexpress (183 zł + darmowa wysyłka): https://tinyurl.com/yxj5bhg5

Może ten da radę temu Volvo?

Data: 2019-06-19 12:46:46
Autor: dantes
Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI
Dnia Wed, 19 Jun 2019 02:38:33 -0700 (PDT), Tomek napisał(a):

A ten ELM327 to oryginał
czy podróba na PIC16Fxxx?

Oryginał - dokładnie ten: https://www.elexpress.pl/product-eng-411-Vgate-iCar3-Elm327-Bluetooth-4-0-OBD2-Diagnostic-Code-Reader-Scanner-For-Android-ID23.html

Czyli obsługuje:

1.SAE J1850 PWM(41.6Kbaud)
2.SAE J1850 VPW(10.4Kbaud)
3.ISO9141-2(5 baud init,10.4Kbaud)
4.ISO14230-4 KWP(5 baud init,10.4 Kbaud)
5.ISO14230-4 KWP(fast init,10.4 Kbaud)
6.ISO15765-4 CAN(11bit ID,500 Kbaud)
7.ISO15765-4 CAN(29bit ID,500 Kbaud)
8.ISO15765-4 CAN(11bit ID,250 Kbaud)
9.ISO15765-4 CAN(29bit ID,250 Kbaud)
A.SAE J1939 CAN(29bit ID,250*Kbaud)
B.USER1 CAN(11*bit ID,125*Kbaud)
C.USER2 CAN(11*bit ID,50*kbaud)


Zastanawiam się, czy nie kupić interfejsu z serii VXDIAG VCX NANO do Volvo. Mam obecnie VXDIAG VCX NANO w wersji do Toyoty (np. dostępnyt tu: https://allegro.pl/oferta/vxdiag-vcx-nano-toyota-tis-techstream-wifi-7810140135) i pięknie działa z Toyota Techstream - podłącza się pod wszystkie podzespoły pojazdu, umożliwia podgląd i kasowanie kodów błędów, wszystkich parametrów pracy podzespołów w czasie pracy, logowanie parametrów w celu późniejszej analizy w domu, itd.

Znalazłem podobny iterfejs z tej serii do Volvo: https://allegro.pl/oferta/vxdiag-vcx-nano-vida-dice-tester-volvo-8213177966

I o wiele tańszy identyczny na Aliexpress (183 zł + darmowa wysyłka): https://tinyurl.com/yxj5bhg5

Może ten da radę temu Volvo?

Oryginał?
A rozbierałeś go?
Ile kosztował?

Z ELM'ów to opłacało się, jeszcze jakieś 3-4 lata temu, nabywać coś co miało w nazwie "chipsetu" cztery jedynki.

Jeżeli to oryginał ELM327 to można za jego pomocą pogadać sobie ze starym
"Passeratti", "Golfem", i "czterema ZERAmi"... no i "fordami" i "toyotami".
Zresztą "pogadać" to za dużo powiedziane. Raczej "posłuchać" co ma silnik
do "powiedzenia" podczas "wygłaszania monologu". Pisząc stary mam na myśli '98 +/- 2 lata.

Skoro to Volvo...  to 2004 r.
to z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością większa część
komunikacji "śmiga" tam po CAN'ie.

Jak CAN wchodził (na przełomie tysiąclecia) to "kształt" tzw "ramek"
zależny był od radosnej twórczości programisty piszącego "soft"
na wyraźne polecenie odgórne prezesa.
Każde autko miało takie CAN na jakie sobie zasłużyło.
W Twoim przypadku może być jakaś "hybryda".

Zatem najlepiej kupić coś dedykowanego z uwagi na "początki" CAN.

Oby nie było tak jak u "krecików".
Swego czasu "kreciki" produkowały całkiem dobry silnik 1,4 do VW.
No i "polówki" z tym silnikiem miały gniazdo DLP zwane potocznie OBD.
Miały no bo "Unia" tego wymagała ale to, że "komunikacja" koło OBD to tam
"nawet nie leżała" to ... . No.

Data: 2019-06-19 21:39:30
Autor: Shrek
Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI
W dniu 19.06.2019 o 12:46, dantes pisze:

Jeżeli to oryginał ELM327 to można za jego pomocą pogadać sobie ze starym
"Passeratti", "Golfem", i "czterema ZERAmi"... no i "fordami" i "toyotami".
Zresztą "pogadać" to za dużo powiedziane. Raczej "posłuchać" co ma silnik
do "powiedzenia" podczas "wygłaszania monologu".
Pisząc stary mam na myśli '98 +/- 2 lata.

Skoro to Volvo...  to 2004 r.
to z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością większa część
komunikacji "śmiga" tam po CAN'ie.

Jak CAN wchodził (na przełomie tysiąclecia) to "kształt" tzw "ramek"
zależny był od radosnej twórczości programisty piszącego "soft"
na wyraźne polecenie odgórne prezesa.
Każde autko miało takie CAN na jakie sobie zasłużyło.
W Twoim przypadku może być jakaś "hybryda".

Z ELM powinien dać radę posłuchać standardowych rzeczy typu ciśnia, temperatury, korekty, czasy wtrysków itp. Ja w swoim s60 z 2006 i napchanej CANem słyszę to na torque darmowej wersji,


Żeby psłuchać na poważnie reszty potrzeba vidy - raczej się mało opłaca - nawet chińskie podróbki kosztują z 500PLN.

Shrek

Data: 2019-06-20 07:57:39
Autor: dantes
Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI
Dnia Wed, 19 Jun 2019 21:39:30 +0200, Shrek napisał(a):

W dniu 19.06.2019 o 12:46, dantes pisze:

Jeżeli to oryginał ELM327 to można za jego pomocą pogadać sobie ze starym
"Passeratti", "Golfem", i "czterema ZERAmi"... no i "fordami" i "toyotami".
Zresztą "pogadać" to za dużo powiedziane. Raczej "posłuchać" co ma silnik
do "powiedzenia" podczas "wygłaszania monologu".
Pisząc stary mam na myśli '98 +/- 2 lata.

Skoro to Volvo...  to 2004 r.
to z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością większa część
komunikacji "śmiga" tam po CAN'ie.

Jak CAN wchodził (na przełomie tysiąclecia) to "kształt" tzw "ramek"
zależny był od radosnej twórczości programisty piszącego "soft"
na wyraźne polecenie odgórne prezesa.
Każde autko miało takie CAN na jakie sobie zasłużyło.
W Twoim przypadku może być jakaś "hybryda".

Z ELM powinien dać radę posłuchać standardowych rzeczy typu ciśnia, temperatury, korekty, czasy wtrysków itp.

Tak. ELM ogarnie te podstawowe dwadzieścia pare PID-ów spokojnie, pod
warunkiem, że to oryginał a nie podróbka na PIC 16F8xxx. Darmowego softu jest od zajebania, począwszy od PalmOS, PP2003-2006, Nokie
ze swoim Maemo MeeGo itp itd. A to co jest na Androida (software) to
"odgrzewane kotlety". Nic nowego. Wszystko już było 15 lat temu i więcej.

Ja w swoim s60 z 2006 i napchanej CANem słyszę to na torque darmowej wersji,


Żeby psłuchać na poważnie reszty potrzeba vidy - raczej się mało opłaca - nawet chińskie podróbki kosztują z 500PLN.

Shrek
To zależy... Bo jeśli Pan Mietek z "serwisu" śpiewa:
- Panie... to... trzeba pod K O M P U T E R... podpinać... .
a takie podpięcie w ASO to ok. 400 pln. A jeśli  autor postu chce bo lubi
sobie pomajsterkować w samochodzie to nawet te 500 pln to nie jest wydatek.

Data: 2019-06-19 23:22:52
Autor: przemek.jedrzejczak
Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI
-- To zależy... Bo jeśli Pan Mietek z "serwisu" śpiewa: - Panie... to... trzeba pod K O M P U T E R... podpinać... . a takie podpięcie w ASO to ok. 400 pln. A jeśli  autor postu chce bo lubi sobie pomajsterkować w samochodzie to nawet te 500 pln to nie jest wydatek..

szuka sie Mietka ktory obsluguje Volvo i ma interfejs a ASO 15-letnie auto juz nie oglada wiec kwota raczej nieadekwatna ...

Data: 2019-06-20 08:47:44
Autor: dantes
Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI
Dnia Wed, 19 Jun 2019 23:22:52 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com napisał(a):

-- To zależy... Bo jeśli Pan Mietek z "serwisu" śpiewa: - Panie... to... trzeba pod K O M P U T E R... podpinać... . a takie podpięcie w ASO to ok. 400 pln. A jeśli  autor postu chce bo lubi sobie pomajsterkować w samochodzie to nawet te 500 pln to nie jest wydatek.

szuka sie Mietka ktory obsluguje Volvo i ma interfejs a ASO 15-letnie auto juz nie oglada wiec kwota raczej nieadekwatna ...

A Mietek "który obsługuje Volvo i ma interfejs" to ile zawoła za "podpięcie... panie... pod  K O M P U T E R"?
Ile... 200... 300?

Data: 2019-06-20 09:07:48
Autor: Shrek
Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI
W dniu 20.06.2019 o 08:47, dantes pisze:

A Mietek "który obsługuje Volvo i ma interfejs" to ile zawoła
za "podpięcie... panie... pod  K O M P U T E R"?
Ile... 200... 300?

Mój zawołał stówke za przegląd przedsprzedażowy z podpięciem pod vide.

Data: 2019-06-20 09:31:03
Autor: dantes
Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI
Dnia Thu, 20 Jun 2019 09:07:48 +0200, Shrek napisał(a):

W dniu 20.06.2019 o 08:47, dantes pisze:

A Mietek "który obsługuje Volvo i ma interfejs" to ile zawoła
za "podpięcie... panie... pod  K O M P U T E R"?
Ile... 200... 300?

Mój zawołał stówke za przegląd przedsprzedażowy z podpięciem pod vide.

Bez rachunku.

Data: 2019-06-20 09:49:43
Autor: Shrek
Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI
W dniu 20.06.2019 o 09:31, dantes pisze:

Mój zawołał stówke za przegląd przedsprzedażowy z podpięciem pod vide.

Bez rachunku.

;)

Shrek

Data: 2019-06-20 09:06:59
Autor: Shrek
Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI
W dniu 20.06.2019 o 07:57, dantes pisze:

Z ELM powinien dać radę posłuchać standardowych rzeczy typu ciśnia,
temperatury, korekty, czasy wtrysków itp.

Tak. ELM ogarnie te podstawowe dwadzieścia pare PID-ów spokojnie, pod
warunkiem, że to oryginał a nie podróbka na PIC 16F8xxx.
Darmowego softu jest od zajebania, począwszy od PalmOS, PP2003-2006, Nokie
ze swoim Maemo MeeGo itp itd. A to co jest na Androida (software) to
"odgrzewane kotlety". Nic nowego. Wszystko już było 15 lat temu i więcej.

Dokładnie tak. Plus podejrzeć i pokasować błędy. Standard wystarczający większości.

Shrek

Data: 2019-06-20 09:30:35
Autor: dantes
Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI
Dnia Thu, 20 Jun 2019 09:06:59 +0200, Shrek napisał(a):

W dniu 20.06.2019 o 07:57, dantes pisze:

Z ELM powinien dać radę posłuchać standardowych rzeczy typu ciśnia,
temperatury, korekty, czasy wtrysków itp.

Tak. ELM ogarnie te podstawowe dwadzieścia pare PID-ów spokojnie, pod
warunkiem, że to oryginał a nie podróbka na PIC 16F8xxx.
Darmowego softu jest od zajebania, począwszy od PalmOS, PP2003-2006, Nokie
ze swoim Maemo MeeGo itp itd. A to co jest na Androida (software) to
"odgrzewane kotlety". Nic nowego. Wszystko już było 15 lat temu i więcej.

Dokładnie tak. Plus podejrzeć i pokasować błędy. Standard wystarczający większości.

Shrek

Ale należy pamiętać, że to w dalszym ciągu tylko "silnik". Nowego lusterka, nie tylko w punto dwójce, "se" już nie "dokoduje/sparuje".
A o "power" to trzeba zapomnieć.
A jak ktoś nie boi się młotka (podstawowy klucz) i lubi majsterkować w samochodzie to ELM już nie wystarcza.

Data: 2019-06-20 09:50:47
Autor: Shrek
Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI
W dniu 20.06.2019 o 09:30, dantes pisze:

Ale należy pamiętać, że to w dalszym ciągu tylko "silnik".

Dokładnie tak.

Nowego lusterka, nie tylko w punto dwójce, "se" już nie "dokoduje/sparuje".
A o "power" to trzeba zapomnieć.
A jak ktoś nie boi się młotka (podstawowy klucz)
i lubi majsterkować w samochodzie to ELM już nie wystarcza.

Prawdę mówiąc, to jak chce sobie konfigurację samochodu zmieniać to i vida mu nie wystarczy.

Shrek

Data: 2019-06-20 10:05:23
Autor: dantes
Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI
Dnia Thu, 20 Jun 2019 09:50:47 +0200, Shrek napisał(a):

W dniu 20.06.2019 o 09:30, dantes pisze:

Ale należy pamiętać, że to w dalszym ciągu tylko "silnik".

Dokładnie tak.

Nowego lusterka, nie tylko w punto dwójce, "se" już nie "dokoduje/sparuje".
A o "power" to trzeba zapomnieć.
A jak ktoś nie boi się młotka (podstawowy klucz)
i lubi majsterkować w samochodzie to ELM już nie wystarcza.

Prawdę mówiąc, to jak chce sobie konfigurację samochodu zmieniać to i vida mu nie wystarczy.

Shrek

Nie chodzi o zmianę konfiguracji. A li tylko o odtworzenie stanu.
Jeśli łobuz urwie lusterko "podgrzewane i sterowane" w wypasionym punto
dwójce, to właściciel musi wiedzieć, że samo odpięcie wtyczek starego
(no bo po starym tylko wtyczki zostały)
i podpięcie nowego lusterka "podgrzewanego i sterowanego" wtyczkami do
odpowiednich gniazd
nie wystarcza.

Data: 2019-06-20 10:20:05
Autor: Shrek
Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI
W dniu 20.06.2019 o 10:05, dantes pisze:

Nie chodzi o zmianę konfiguracji. A li tylko o odtworzenie stanu.
Jeśli łobuz urwie lusterko "podgrzewane i sterowane" w wypasionym punto
dwójce, to właściciel musi wiedzieć, że samo odpięcie wtyczek starego
(no bo po starym tylko wtyczki zostały)
i podpięcie nowego lusterka "podgrzewanego i sterowanego" wtyczkami do
odpowiednich gniazd
nie wystarcza.

Ok. Natomiast do "zwykłej" eksploatacji elm (byle prawdziwy i działający) starcza.

Data: 2019-06-20 10:48:45
Autor: dantes
Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI
Dnia Thu, 20 Jun 2019 10:20:05 +0200, Shrek napisał(a):

W dniu 20.06.2019 o 10:05, dantes pisze:

Nie chodzi o zmianę konfiguracji. A li tylko o odtworzenie stanu.
Jeśli łobuz urwie lusterko "podgrzewane i sterowane" w wypasionym punto
dwójce, to właściciel musi wiedzieć, że samo odpięcie wtyczek starego
(no bo po starym tylko wtyczki zostały)
i podpięcie nowego lusterka "podgrzewanego i sterowanego" wtyczkami do
odpowiednich gniazd
nie wystarcza.

Ok. Natomiast do "zwykłej" eksploatacji elm (byle prawdziwy i działający) starcza.

Do "zwykłej" wystarcza interfejs, który ma wewnątrz 2 chipset'y:
-pierwszy z czterema jedynkami na obudowie chipset'u,
//Tej samej firmy
-drugi (nie pamiętam nazwy... coś na MCXxxxx ale moge się mylić) do CAN.

ELM'y natomiast nadają się doskonale do udowadniania "wyższości"
gejFonów nad resztą świata smartfonów.

Data: 2019-06-20 11:13:02
Autor: Shrek
Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI
W dniu 20.06.2019 o 10:48, dantes pisze:

ELM'y natomiast nadają się doskonale do udowadniania "wyższości"
gejFonów nad resztą świata smartfonów.

Dobra - wziąłem kupiłem w Polsce ze 70PLN z bluetoothem. Podjechałem samochodem - poprosiłem czy można sprawdzcić - kolo wyszedł przed sklep, podłączył pokazał, że działa - zapłaciłem i mam. Nie wiem naprawdę co chcesz przez to pokazać.

Shrek

Data: 2019-06-20 13:10:06
Autor: dantes
Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI
Dnia Thu, 20 Jun 2019 11:13:02 +0200, Shrek napisał(a):

W dniu 20.06.2019 o 10:48, dantes pisze:

ELM'y natomiast nadają się doskonale do udowadniania "wyższości"
gejFonów nad resztą świata smartfonów.

Dobra - wziąłem kupiłem w Polsce ze 70PLN z bluetoothem. Podjechałem samochodem - poprosiłem czy można sprawdzcić - kolo wyszedł przed sklep, podłączył pokazał, że działa - zapłaciłem i mam. Nie wiem naprawdę co chcesz przez to pokazać.

Shrek

A co chcesz Ty pokazać?

Data: 2019-06-20 13:59:39
Autor: Shrek
Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI
W dniu 20.06.2019 o 13:10, dantes pisze:

A co chcesz Ty pokazać?

Że działający ELM wystarcza znakomitej wiekszości ludzi.

Shrek

Data: 2019-06-20 16:10:51
Autor: dantes
Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI
Dnia Thu, 20 Jun 2019 13:59:39 +0200, Shrek napisał(a):

W dniu 20.06.2019 o 13:10, dantes pisze:

A co chcesz Ty pokazać?

Że działający ELM wystarcza znakomitej wiekszości ludzi.

Shrek

Aha.

--
Trudno by niedziałający nie wystarczał "gorszemu sortowi".

Data: 2019-06-19 14:29:45
Autor: wchpikus
Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI
W dniu 18.06.2019 o 22:07, Tomek pisze:
Witam serdecznie,

Poszukuję jakiegoś interfejsu diagnostycznego za pomocą którego mógłbym podłączyć samochód do komputera i:
- odczytać oraz skasować kody usterek
- odczytać parametry pracy silnika w czasie jego pracy (np. korekty, odczyty z wszystkich czujników, itd)
- rejestrować w czasie jazdy wyżej wymienione parametry, by potem można je było przejrzeć na osi czasu na komputerze w domu

Jaki interfejs (i program diagnostyczny) polecacie?

Model: Volvo V40 (2004) 1.9 DCI
Silnik: D4192T3 (diesel common rail, turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek)
Skrzynia biegów: manualna M56
Moc: 116 KM / 85 kW

Samochód niby ma złącze OBD2, ale np. za pomocą ELM327 (icar3 bluettoth) mogę odczytać jedynie obroty silnika...

Pozdrawiam,
Tomek


tylko vida.

Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona