Data: 2019-06-18 13:07:02 | |
Autor: Tomek | |
Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI | |
Witam serdecznie,
Poszukuję jakiegoś interfejsu diagnostycznego za pomocą którego mógłbym podłączyć samochód do komputera i: - odczytać oraz skasować kody usterek - odczytać parametry pracy silnika w czasie jego pracy (np. korekty, odczyty z wszystkich czujników, itd) - rejestrować w czasie jazdy wyżej wymienione parametry, by potem można je było przejrzeć na osi czasu na komputerze w domu Jaki interfejs (i program diagnostyczny) polecacie? Model: Volvo V40 (2004) 1.9 DCI Silnik: D4192T3 (diesel common rail, turbosprężarka o zmiennej geometrii łopatek) Skrzynia biegów: manualna M56 Moc: 116 KM / 85 kW Samochód niby ma złącze OBD2, ale np. za pomocą ELM327 (icar3 bluettoth) mogę odczytać jedynie obroty silnika... Pozdrawiam, Tomek |
|
Data: 2019-06-18 23:48:20 | |
Autor: LordBluzg(R) | |
Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI | |
W dniu 2019-06-18 o 22:07, Tomek pisze:
Witam serdecznie,Zainstaluj Torque (na telefon). Tam odczytasz więcej. Ponadto, część kodów skasujesz ale SRC np. nie. Na Allegro są dostępne interfejsy. Zależy ile chcesz wydać i czy rzeczywiście jest Ci to potrzebne. -- LordBluzg(R) <<<Pasek Grozy TVPiS>>> SIŁA POLSKIEJ GOSPODARKI BUDZI ZAZDROŚĆ |
|
Data: 2019-06-19 09:18:58 | |
Autor: dantes | |
Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI | |
Dnia Tue, 18 Jun 2019 13:07:02 -0700 (PDT), Tomek napisał(a):
Witam serdecznie, A ten ELM327 to oryginał czy podróba na PIC16Fxxx? |
|
Data: 2019-06-19 02:38:33 | |
Autor: Tomek | |
Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI | |
A ten ELM327 to oryginał Oryginał - dokładnie ten: https://www.elexpress.pl/product-eng-411-Vgate-iCar3-Elm327-Bluetooth-4-0-OBD2-Diagnostic-Code-Reader-Scanner-For-Android-ID23.html Czyli obsługuje: 1.SAE J1850 PWM(41.6Kbaud) 2.SAE J1850 VPW(10.4Kbaud) 3.ISO9141-2(5 baud init,10.4Kbaud) 4.ISO14230-4 KWP(5 baud init,10.4 Kbaud) 5.ISO14230-4 KWP(fast init,10.4 Kbaud) 6.ISO15765-4 CAN(11bit ID,500 Kbaud) 7.ISO15765-4 CAN(29bit ID,500 Kbaud) 8.ISO15765-4 CAN(11bit ID,250 Kbaud) 9.ISO15765-4 CAN(29bit ID,250 Kbaud) A.SAE J1939 CAN(29bit ID,250*Kbaud) B.USER1 CAN(11*bit ID,125*Kbaud) C.USER2 CAN(11*bit ID,50*kbaud) Zastanawiam się, czy nie kupić interfejsu z serii VXDIAG VCX NANO do Volvo. Mam obecnie VXDIAG VCX NANO w wersji do Toyoty (np. dostępnyt tu: https://allegro.pl/oferta/vxdiag-vcx-nano-toyota-tis-techstream-wifi-7810140135) i pięknie działa z Toyota Techstream - podłącza się pod wszystkie podzespoły pojazdu, umożliwia podgląd i kasowanie kodów błędów, wszystkich parametrów pracy podzespołów w czasie pracy, logowanie parametrów w celu późniejszej analizy w domu, itd. Znalazłem podobny iterfejs z tej serii do Volvo: https://allegro.pl/oferta/vxdiag-vcx-nano-vida-dice-tester-volvo-8213177966 I o wiele tańszy identyczny na Aliexpress (183 zł + darmowa wysyłka): https://tinyurl.com/yxj5bhg5 Może ten da radę temu Volvo? |
|
Data: 2019-06-19 12:46:46 | |
Autor: dantes | |
Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI | |
Dnia Wed, 19 Jun 2019 02:38:33 -0700 (PDT), Tomek napisał(a):
A ten ELM327 to oryginał Oryginał? A rozbierałeś go? Ile kosztował? Z ELM'ów to opłacało się, jeszcze jakieś 3-4 lata temu, nabywać coś co miało w nazwie "chipsetu" cztery jedynki. Jeżeli to oryginał ELM327 to można za jego pomocą pogadać sobie ze starym "Passeratti", "Golfem", i "czterema ZERAmi"... no i "fordami" i "toyotami". Zresztą "pogadać" to za dużo powiedziane. Raczej "posłuchać" co ma silnik do "powiedzenia" podczas "wygłaszania monologu". Pisząc stary mam na myśli '98 +/- 2 lata. Skoro to Volvo... to 2004 r. to z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością większa część komunikacji "śmiga" tam po CAN'ie. Jak CAN wchodził (na przełomie tysiąclecia) to "kształt" tzw "ramek" zależny był od radosnej twórczości programisty piszącego "soft" na wyraźne polecenie odgórne prezesa. Każde autko miało takie CAN na jakie sobie zasłużyło. W Twoim przypadku może być jakaś "hybryda". Zatem najlepiej kupić coś dedykowanego z uwagi na "początki" CAN. Oby nie było tak jak u "krecików". Swego czasu "kreciki" produkowały całkiem dobry silnik 1,4 do VW. No i "polówki" z tym silnikiem miały gniazdo DLP zwane potocznie OBD. Miały no bo "Unia" tego wymagała ale to, że "komunikacja" koło OBD to tam "nawet nie leżała" to ... . No. |
|
Data: 2019-06-19 21:39:30 | |
Autor: Shrek | |
Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI | |
W dniu 19.06.2019 o 12:46, dantes pisze:
Jeżeli to oryginał ELM327 to można za jego pomocą pogadać sobie ze starym Z ELM powinien dać radę posłuchać standardowych rzeczy typu ciśnia, temperatury, korekty, czasy wtrysków itp. Ja w swoim s60 z 2006 i napchanej CANem słyszę to na torque darmowej wersji, Żeby psłuchać na poważnie reszty potrzeba vidy - raczej się mało opłaca - nawet chińskie podróbki kosztują z 500PLN. Shrek |
|
Data: 2019-06-20 07:57:39 | |
Autor: dantes | |
Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI | |
Dnia Wed, 19 Jun 2019 21:39:30 +0200, Shrek napisał(a):
W dniu 19.06.2019 o 12:46, dantes pisze: Tak. ELM ogarnie te podstawowe dwadzieścia pare PID-ów spokojnie, pod warunkiem, że to oryginał a nie podróbka na PIC 16F8xxx. Darmowego softu jest od zajebania, począwszy od PalmOS, PP2003-2006, Nokie ze swoim Maemo MeeGo itp itd. A to co jest na Androida (software) to "odgrzewane kotlety". Nic nowego. Wszystko już było 15 lat temu i więcej. Ja w swoim s60 z 2006 i napchanej CANem słyszę to na torque darmowej wersji,To zależy... Bo jeśli Pan Mietek z "serwisu" śpiewa: - Panie... to... trzeba pod K O M P U T E R... podpinać... . a takie podpięcie w ASO to ok. 400 pln. A jeśli autor postu chce bo lubi sobie pomajsterkować w samochodzie to nawet te 500 pln to nie jest wydatek. |
|
Data: 2019-06-19 23:22:52 | |
Autor: przemek.jedrzejczak | |
Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI | |
-- To zależy... Bo jeśli Pan Mietek z "serwisu" śpiewa: - Panie... to... trzeba pod K O M P U T E R... podpinać... . a takie podpięcie w ASO to ok. 400 pln. A jeśli autor postu chce bo lubi sobie pomajsterkować w samochodzie to nawet te 500 pln to nie jest wydatek..
szuka sie Mietka ktory obsluguje Volvo i ma interfejs a ASO 15-letnie auto juz nie oglada wiec kwota raczej nieadekwatna ... |
|
Data: 2019-06-20 08:47:44 | |
Autor: dantes | |
Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI | |
Dnia Wed, 19 Jun 2019 23:22:52 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com napisał(a):
-- To zależy... Bo jeśli Pan Mietek z "serwisu" śpiewa: - Panie... to... trzeba pod K O M P U T E R... podpinać... . a takie podpięcie w ASO to ok. 400 pln. A jeśli autor postu chce bo lubi sobie pomajsterkować w samochodzie to nawet te 500 pln to nie jest wydatek. A Mietek "który obsługuje Volvo i ma interfejs" to ile zawoła za "podpięcie... panie... pod K O M P U T E R"? Ile... 200... 300? |
|
Data: 2019-06-20 09:07:48 | |
Autor: Shrek | |
Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI | |
W dniu 20.06.2019 o 08:47, dantes pisze:
A Mietek "który obsługuje Volvo i ma interfejs" to ile zawoła Mój zawołał stówke za przegląd przedsprzedażowy z podpięciem pod vide. |
|
Data: 2019-06-20 09:31:03 | |
Autor: dantes | |
Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI | |
Dnia Thu, 20 Jun 2019 09:07:48 +0200, Shrek napisał(a):
W dniu 20.06.2019 o 08:47, dantes pisze: Bez rachunku. |
|
Data: 2019-06-20 09:49:43 | |
Autor: Shrek | |
Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI | |
W dniu 20.06.2019 o 09:31, dantes pisze:
Mój zawołał stówke za przegląd przedsprzedażowy z podpięciem pod vide. ;) Shrek |
|
Data: 2019-06-20 09:06:59 | |
Autor: Shrek | |
Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI | |
W dniu 20.06.2019 o 07:57, dantes pisze:
Z ELM powinien dać radę posłuchać standardowych rzeczy typu ciśnia, Dokładnie tak. Plus podejrzeć i pokasować błędy. Standard wystarczający większości. Shrek |
|
Data: 2019-06-20 09:30:35 | |
Autor: dantes | |
Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI | |
Dnia Thu, 20 Jun 2019 09:06:59 +0200, Shrek napisał(a):
W dniu 20.06.2019 o 07:57, dantes pisze: Ale należy pamiętać, że to w dalszym ciągu tylko "silnik". Nowego lusterka, nie tylko w punto dwójce, "se" już nie "dokoduje/sparuje". A o "power" to trzeba zapomnieć. A jak ktoś nie boi się młotka (podstawowy klucz) i lubi majsterkować w samochodzie to ELM już nie wystarcza. |
|
Data: 2019-06-20 09:50:47 | |
Autor: Shrek | |
Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI | |
W dniu 20.06.2019 o 09:30, dantes pisze:
Ale należy pamiętać, że to w dalszym ciągu tylko "silnik". Dokładnie tak. Nowego lusterka, nie tylko w punto dwójce, "se" już nie "dokoduje/sparuje". Prawdę mówiąc, to jak chce sobie konfigurację samochodu zmieniać to i vida mu nie wystarczy. Shrek |
|
Data: 2019-06-20 10:05:23 | |
Autor: dantes | |
Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI | |
Dnia Thu, 20 Jun 2019 09:50:47 +0200, Shrek napisał(a):
W dniu 20.06.2019 o 09:30, dantes pisze: Nie chodzi o zmianę konfiguracji. A li tylko o odtworzenie stanu. Jeśli łobuz urwie lusterko "podgrzewane i sterowane" w wypasionym punto dwójce, to właściciel musi wiedzieć, że samo odpięcie wtyczek starego (no bo po starym tylko wtyczki zostały) i podpięcie nowego lusterka "podgrzewanego i sterowanego" wtyczkami do odpowiednich gniazd nie wystarcza. |
|
Data: 2019-06-20 10:20:05 | |
Autor: Shrek | |
Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI | |
W dniu 20.06.2019 o 10:05, dantes pisze:
Nie chodzi o zmianę konfiguracji. A li tylko o odtworzenie stanu. Ok. Natomiast do "zwykłej" eksploatacji elm (byle prawdziwy i działający) starcza. |
|
Data: 2019-06-20 10:48:45 | |
Autor: dantes | |
Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI | |
Dnia Thu, 20 Jun 2019 10:20:05 +0200, Shrek napisał(a):
W dniu 20.06.2019 o 10:05, dantes pisze: Do "zwykłej" wystarcza interfejs, który ma wewnątrz 2 chipset'y: -pierwszy z czterema jedynkami na obudowie chipset'u, //Tej samej firmy -drugi (nie pamiętam nazwy... coś na MCXxxxx ale moge się mylić) do CAN. ELM'y natomiast nadają się doskonale do udowadniania "wyższości" gejFonów nad resztą świata smartfonów. |
|
Data: 2019-06-20 11:13:02 | |
Autor: Shrek | |
Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI | |
W dniu 20.06.2019 o 10:48, dantes pisze:
ELM'y natomiast nadają się doskonale do udowadniania "wyższości" Dobra - wziąłem kupiłem w Polsce ze 70PLN z bluetoothem. Podjechałem samochodem - poprosiłem czy można sprawdzcić - kolo wyszedł przed sklep, podłączył pokazał, że działa - zapłaciłem i mam. Nie wiem naprawdę co chcesz przez to pokazać. Shrek |
|
Data: 2019-06-20 13:10:06 | |
Autor: dantes | |
Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI | |
Dnia Thu, 20 Jun 2019 11:13:02 +0200, Shrek napisał(a):
W dniu 20.06.2019 o 10:48, dantes pisze: A co chcesz Ty pokazać? |
|
Data: 2019-06-20 13:59:39 | |
Autor: Shrek | |
Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI | |
W dniu 20.06.2019 o 13:10, dantes pisze:
A co chcesz Ty pokazać? Że działający ELM wystarcza znakomitej wiekszości ludzi. Shrek |
|
Data: 2019-06-20 16:10:51 | |
Autor: dantes | |
Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI | |
Dnia Thu, 20 Jun 2019 13:59:39 +0200, Shrek napisał(a):
W dniu 20.06.2019 o 13:10, dantes pisze: Aha. -- Trudno by niedziałający nie wystarczał "gorszemu sortowi". |
|
Data: 2019-06-19 14:29:45 | |
Autor: wchpikus | |
Interfejs diagnostyczny do Volvo V40 (2004) 1.9 DCI | |
W dniu 18.06.2019 o 22:07, Tomek pisze:
Witam serdecznie, tylko vida. |