Internet "na już" na około tydzień

Data: 2012-05-20 13:40:35
Autor: Sebastian Biały
Internet "na już" na około tydzień
Cześć. Sprawa pilna. W czwartek "z nienacka" potrzebuje dostepu do internetu na około tydzień. Po tym czasie nie ma potrzeby abym go dalej miał. Internet mobilny, przez GSM o prędkosci dowolnej. Limitu chyba nie wykorzystam, bez względu na jego wielkość. Problem jednorazowy, nie przewiduję nastepnej takiej sytuacji.

Teraz: chce zainwestować jak najmniej. Jeśli jednak coś zainwestuje, powinno to zostać u mnie (np w modem).

Mam w domu stary HTC Blueangel (Era MDA IIi) który ma Bluetooth. I to mniej więcej tyle ze sprzętu.

Jaką mam opcję posiadania internetu na laptopie na tydzień przy kosztach minimalnych? Przyznaje, że próbowałem opcji typu "prepaid i net za 9zł" ale nie potrafie tego skonfigurować z MDA (tzn MDA ma internet, laptop niespecjalnie). Nie wiem czy to w ogóle możliwe, opisy na internecie są mętne.

Czy ktoś poratuje mnie słowem-kluczem aby nakarmić google?

Są jakieś opcje typu "testowanie internetu mobilnego" które mogę mieć od ręki?

Data: 2012-05-20 13:49:55
Autor: ToMasz
Internet "na już" na około tydzień
Czy ktoś poratuje mnie słowem-kluczem aby nakarmić google?
na allegro są sprzedawane karty orange free, z ileśtam mega inerenetu i zero zł na koncie. dobry zasięg, sprawdzone rozwiązanie - modem dowolny, może być stary telefon. Co nie wykorzystasz - odsprzedasz.

Są jakieś opcje typu "testowanie internetu mobilnego" które mogę mieć od
ręki?
pomysł super, ale czy tak się da od ręki - niewiem. pozatym fatygowanie się do jakiegoś salonu 2 razy może być nieopłacalne w porównaniu do orange free (~30zł)

ToMasz

Data: 2012-05-20 14:19:22
Autor: BQB
Internet "na już" na około tydzień

Są jakieś opcje typu "testowanie internetu mobilnego" które mogę mieć od
ręki?

Wydaje mi się, że Plus miał testowanie LTE, ale czy jeszcze ma?

Data: 2012-05-20 14:22:37
Autor: Sebastian Biały
On 2012-05-20 14:19, BQB wrote:
Wydaje mi się, że Plus miał testowanie LTE, ale czy jeszcze ma?

Miał, ale podobno żądano za to pieniedzy [*]. I to nie małych. Tzn miałbym za to *jakiś* modem na własność.

* Doświadczenie nie moje, kolega testował przez tydzień.

Data: 2012-05-20 15:20:29
Autor: J.F.
Internet "na już" na około tydzień
Dnia Sun, 20 May 2012 13:40:35 +0200, Sebastian Bia³y napisa³(a):
Mam w domu stary HTC Blueangel (Era MDA IIi) który ma Bluetooth. I to mniej wiêcej tyle ze sprzêtu.
Jak± mam opcjê posiadania internetu na laptopie na tydzieñ przy kosztach minimalnych? Przyznaje, ¿e próbowa³em opcji typu "prepaid i net za 9z³" ale nie potrafie tego skonfigurowaæ z MDA (tzn MDA ma internet, laptop niespecjalnie). Nie wiem czy to w ogóle mo¿liwe, opisy na internecie s± mêtne.

Hm, takiej konfiguracji tez nie probowalem, ale jakos zawsze mi sie udawalo
skonfigurowac lacznosc. Musisz troche popracowac nad laptopem.

J.

Data: 2012-05-20 15:44:23
Autor: Kriss
Internet "na już" na około tydzień
Za 20 zł kupisz starter playa ważny bodajże na 14 albo 30 dni i 1gb transferu. Dokładając stówkę dostaniesz Huawei 173 bez simlocka z 2 letnią gwarancją, którego potem łatwo za jakieś 80-100 zł pozbędziesz się na allegro. Drugie rozwiązanie to starter orange, zmiana taryfy na Orange Free i doładowanie za 20-50 zł co da ci bonusowe gigabajty transferu. Przewaga orange free jest 365 dni ważności konta.

Data: 2012-05-20 16:38:26
Autor: kranu
W dniu 20.05.2012 13:40, Sebastian Biały pisze:
Mam w domu stary HTC Blueangel (Era MDA IIi) który ma Bluetooth. I to
mniej więcej tyle ze sprzętu.

Nie wiem jak starsze, ale obecnie telefony HTC potrafią działać jako access point wifi i wtedy konfiguracja laptopa kończy się na podłączeniu do utworzonej przez telefon sieci.

Kranu

Data: 2012-05-20 16:50:00
Autor: Sebastian Biały
On 2012-05-20 16:38, kranu wrote:
Nie wiem jak starsze, ale obecnie telefony HTC potrafią działać jako
access point wifi i wtedy konfiguracja laptopa kończy się na podłączeniu
do utworzonej przez telefon sieci.

Ten telefon jest bardzo stary.

http://forum.xda-developers.com/wiki/HTC_Blue_Angel

To pi x drzwi to samo tylko ja mam + wifi, ale bez ficzera AP.

Zrobie dzisiaj eksperyment z Play na kartę za 20zł.

Data: 2012-05-20 21:24:58
Autor: ToMasz
W dniu 20.05.2012 16:50, Sebastian Biały pisze:
On 2012-05-20 16:38, kranu wrote:
[...]

niewarto! raz drogo, dwa to będzie działać (poprawcie mnie) tylko na nadajnikach playa, podczas gdy rozmowy chodzą jeszcze na plusie i orange..
ToMasz

Data: 2012-05-21 16:48:25
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Internet "na ju¿" na oko³o tydzieñ

"kranu" 4fb90224$0$1220$65785112@news.neostrada.pl

Nie wiem jak starsze, ale obecnie telefony HTC potrafi±
dzia³aæ jako access point wifi i wtedy konfiguracja
laptopa koñczy siê na pod³±czeniu do utworzonej przez
telefon sieci.

Ka¿dy obecny HTC ma APka?

Data: 2012-05-22 09:34:31
Autor: Chris
Internet "na ju¿" na oko³o tydzieñ
Eneuel Leszek Ciszewski nabazgra³(a):

[...]

Nie wiem czy ka¿dy bo nie dam sobie g³owy obci±æ ale z tego co widzê to Desire, Desire HD, Wildfire ma na 100% wiêc chyba inne te¿ maj±, jest to czê¶æ pakietu SENSE.

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawd¼ historiê auta i zobacz czy nie by³o wrakiem.
www.automo.pl - Sprawd¼ VIN, wyposa¿enie, przebieg, historiê wypadkow±.

Data: 2012-05-20 18:06:53
Autor: JoteR
"Sebastian Biały" napisał:

Mam w domu stary HTC Blueangel (Era MDA IIi) który ma Bluetooth.

Oraz USB zapewne. Któreś z tych mediów powinno wystarczyć do sprzedania temu laptopu telefonu jako modem. Chociaż z BT pod Linuchem to niekoniecznie, prawda Tristan? ;->

nie potrafie tego skonfigurować z MDA (tzn MDA ma internet, laptop niespecjalnie).

A system operacyjny na tym laptopie to...?

JoteR

Data: 2012-05-20 18:49:11
Autor: Sebastian Biały
On 2012-05-20 18:06, JoteR wrote:
nie potrafie tego skonfigurować z MDA (tzn MDA ma internet, laptop
niespecjalnie).
A system operacyjny na tym laptopie to...?

Vista. Na linuxie nie próbowałem, zakładam że powinno zadziałać na win zanim zaczne walczyć z linuxem.

Pojawia się połaczenie w połaczeniach sieciowych, mogę je uruchomić, jednak numery IP pochodzą z automatu i nie ma bramy domyslnej. Na razie tematu nie ruszam bo jutro mam szansę na normalny modem na usb.

Data: 2012-05-20 21:26:51
Autor: ToMasz
W dniu 20.05.2012 18:49, Sebastian Biały pisze:
On 2012-05-20 18:06, JoteR wrote:
[...]

jednak numery IP pochodzÄ… z automatu i nie ma bramy domyslnej. Na razie
tematu nie ruszam bo jutro mam szansÄ™ na normalny modem na usb.
na windowsie - program TopNetInfo. na linuksie prosciej, bo jak powiesz jaki operator to masz do podmiany gotowy wvdial.conf i "leci"
ToMasz

Data: 2012-05-20 18:53:35
Autor: Tomek
Internet "na ju¿" na oko³o tydzieñ

U¿ytkownik "Sebastian Bia³y" <heby@poczta.onet.pl> napisa³:

Jak± mam opcjê posiadania internetu na laptopie na tydzieñ przy kosztach minimalnych?

W zale¿no¶ci od operatora, najmniejszy pakiet danych za 3 lub 5 pln. Fakt, ¿e wa¿nym elementem w tej konfiguracji jest telefon i jego mo¿liwo¶ci ³±czenia siê z netem via laptop. Ale tañszej opcji nie ma.

Data: 2012-05-21 01:27:25
Autor: John Kołalsky
Internet "na już" na około tydzień

Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl>

[...]

Aplikację trzeba uruchomić na tym BA do internetu. Ona rozłącza dotychczasowe połączenie i zestawia nowe, dla kompa.

Data: 2012-05-21 14:21:49
Autor: Chris
Internet "na już" na około tydzień
Sebastian Biały nabazgrał(a):

Czy ktoś poratuje mnie słowem-kluczem aby nakarmić google?
Są jakieś opcje typu "testowanie internetu mobilnego" które mogę mieć od ręki?

Nie wiem .. ja czasami używałem PDA Asua z WM6 po BT z telefonem i działo to bez problemu, tel służył jako modem.
Tak samo póżnij używałem tel Nokia N95 też jako model dla laptopa i też nie było z tym problemu ...

Używałem Tak-Taka z pakietem za 9 zł (obecnie za 12zł więsza ilość danych)

Data: 2012-05-23 00:29:07
Autor: cpt. Nemo
Internet "na ju¿" na oko³o tydzieñ

U¿ytkownik "Sebastian Bia³y" <heby@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jpal7r$sjn$1inews.gazeta.pl...
.

Teraz: chce zainwestowaæ jak najmniej. Je¶li jednak co¶ zainwestuje, powinno to zostaæ u mnie (np w modem).

Jak masz blisko do Warszawy i dziala w Twojej okolicy AERO2 to 20zlotych depozytu i na dwa i pol roku masz darmowy internet :)

Nemo

Internet "na już" na około tydzień