Internet na kartę w modemie

Data: 2014-12-20 12:19:01
Autor: Trybun
Internet na kartę w modemie
W dniu 2014-12-19 o 19:08, EZO pisze:
Mam modem Huawei E173.
Normalnie do używania Internetu na tablecie korzystam
z karty Orange.
Teraz jednak, na krótko,  jest mi potrzebne połączenie
przez kartę innego operatora.
Co wybrać żeby było tanio i łatwe do zainstalowania?
Bardzo proszę o radę.

Przede wszystkim musisz sie upewnić czy modem nie ma operatorskiej blokady. Jak nie ma to na dzień dzisiejszy chyba Play ma najlepszą ofertę na kartę.

Data: 2014-12-20 12:28:09
Autor: EZO
Internet na kartę w modemie
[...]

Wiem, że nie ma blokady.

Mam jeszcze dodatkowe pytanie.
Jak w Play sprawdzić ile MB pozostało na karcie?
(w Orange można wysłać SMS pod 411 z tekstem ILE - podaje
ile MB zostało i do kiedy)

Dziękuję i pozdrawiam
EZO

Data: 2014-12-20 13:03:34
Autor: Trybun
Internet na kartę w modemie
W dniu 2014-12-20 o 12:28, EZO pisze:
[...]

Ja mam "Play online na kartę", i tu można sprawdzić stan konta wybierając *101# i naciskając "zieloną słuchawkę".

Data: 2014-12-20 13:15:40
Autor: EZO
Internet na kartę w modemie
[...]

Dzięki, ale przy tej metodzie trzeba kartę przekładać z modemu
do komórki, to trochę niewygodne. Rozwiązanie w Orange
pozwala z programu do łączenia z Internetem wysyłać i odbierać
SMSy.

Pozdrawiam
EZO

Data: 2014-12-20 13:23:40
Autor: Trybun
Internet na kartę w modemie
W dniu 2014-12-20 o 13:15, EZO pisze:

[...]

No, niestety, jest to utrudnienie. Ale plusem jest to że takie sprawdzenie nic nie kosztuje.

Data: 2014-12-20 15:16:42
Autor: EZO
Internet na kartę w modemie
[...]

W Orange za wysłany SMS się płaci.

W Orange jest jeszcze jedna wygodna rzecz. Wysyłając SMS na numer,
którego w tej chwili nie pamiętam, można spowodować, że termin
doładowania zostaje odłożony na rok. Dotyczy to zarówno kart do
połączeń telefonicznych i SMSów, jak i kart do połączeń internetowych.
To wygodne gdy nie trzeba pamiętać o doładowaniach, a czasami,
gdy uzbierają się minuty, można oszczędzić i nie doładowywać.
Czy w Play też jest coś takiego?

Pozdrawiam
EZO

Data: 2014-12-20 16:36:00
Autor: Trybun
Internet na kartę w modemie
W dniu 2014-12-20 o 15:16, EZO pisze:
[...]

Wiem, za SMSy chyba w każdej sieci są opłaty.  Mi Orange źle się kojarzy, samo konto oczywiście jest uwidaczniane po wysłaniu odpowiedniego SMSa bądź kodu. Jednak to co znajduje się na koncie promocyjnym (tzw bonusy)widać tylko po zalogowaniu się na stronę Orange.pl/online.
Tu mnie zaskoczyłeś, z tą roczną ważnością konta w Orange, w taryfach internetowych, pierwsze o tym słyszę,
  A co do rozmów czy SMSowania, to w Play nie potrzeba nic wysyłać - roczna ważność konta jest w standardzie. Wystarczy kupić starter Play fresh, doładować za 5 zł i konto ma 12 miesięczną ważność na wychodzące i (chyba) 14miesięcy na przychodzące, każde następne doładowanie przedłuża ważność do roku.
Co do pakietów internetowych, to osobiście nie praktykowałem, ale podobno niedawno weszła taryfa w której  za 50 zł można kupić starter z 12GB danych i jest on ważny przez rok.

Data: 2014-12-20 19:46:00
Autor: EZO
Internet na kartę w modemie
Co do pakietów internetowych, to osobiście nie praktykowałem, ale podobno niedawno weszła taryfa w której  za 50 zł można kupić starter z 12GB danych i jest on ważny przez rok.

Gdzie to widziałeś?

Mam przed sobą aktualną informację odnośnie bonusów za doładowania:
50 zł - łącznie 6 GB - 60 dni
75 zł - łącznie 10 GB - 90 dni
maksymalnie:
125 zł - łącznie 20 GB - 150 dni

Pozdrawiam
EZO

Data: 2014-12-20 21:12:16
Autor: Pawel Muszynski

http://www.play.pl/oferta/play-internet/internet-na-karte/starter-4glte-50zl/

Data: 2014-12-20 21:22:30
Autor: EZO
Internet na kartę w modemie
[...]

Dzięki.
Czy taki starter jest do kupienia tylko przez Internet ?

Pozdrawiam
EZO

Data: 2014-12-22 10:47:06
Autor: Pawel Muszynski
Internet na kartę w modemie
W dniu 2014-12-20 o 21:22, EZO pisze:

http://www.play.pl/oferta/play-internet/internet-na-karte/starter-4glte-50zl/

Dzięki.
Czy taki starter jest do kupienia tylko przez Internet ?

A czytałeś co jest napisane na tej stronie?

Data: 2014-12-22 21:06:55
Autor: Poldek
Internet na kartę w modemie
Pawel Muszynski wrote:
[...]

Nie zawsze to, co jest napisane na stronie, to jest cała prawda.

Ale w tym wypadku, akurat to chyba jest prawda - tzn. starter do nabycia tylko przez internet.

Dodatkowo - jeżeli dobrze rozumiem - to jest jednorazówka. Tzn. po roku nie można doładować za 50 zł i mieć kolejny rok. Trzeba kupić nowy starter.

Data: 2014-12-21 11:19:50
Autor: JoteR
Internet na kartę w modemie
"Trybun" napisał:

[...]

Żadne utrudnienie. Stan konta dowolnej karty można sprawdzić przez Play24 z dowolnego komputera/smartfona/tabletu.

JoteR

Data: 2014-12-21 12:33:20
Autor: EZO
Internet na kartę w modemie
Mam jeszcze pytanie odnośnie doładowań
karty do Internetu w Play.
Czy jeżeli w porę nie doładuję jakiejś ilości
MB, to tracę numer i możliwość doładowania
po jakiejś przerwie?

Pozdrawiam
EZO

Data: 2014-12-21 13:53:31
Autor: JoteR
Internet na kartę w modemie
"EZO"  napisał:

Mam jeszcze pytanie odnośnie doładowań
karty do Internetu w Play.
Czy jeżeli w porę nie doładuję jakiejś ilości
MB, to tracę numer i możliwość doładowania
po jakiejś przerwie?

Nie, karta nie jest dezaktywowana natychmiast po upłynięciu okresu ważności połączeń wychodzących, natomiast nikt nie jest w stanie powiedzieć, po jakim czasie zostanie dezaktywowana po upłynięciu ważności połączeń przychodzących. Może to się stać np. podczas jakiegoś noworocznego remanentu, a może też być aktywna do usranej śmierci. Ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby zamówić sobie kolejny darmowy starter z Play lub Red Bull lub w ostateczności kupić za parę złotych w kiosku. Wszak nie ma tu znaczenia utrzymywanie ciągłości numeru - przecież nie będziesz dzwonił do modemu?

JoteR

Data: 2014-12-21 19:10:32
Autor: EZO
Internet na kartę w modemie
[...]
Jasne, że nie będę. Masz rację.

Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam
EZO

Data: 2014-12-22 15:54:20
Autor: Poldek
Internet na kartę w modemie
JoteR wrote:
"Trybun" napisał:

[...]

Nie wiem, jak to wygląda w Playu, ale w T-mobile Frii jest takie ułatwienie, że jeśli łączysz się przez tą kartę SIM, o którą chodzi, to nie trzeba się logować do iboa. Jest to dość praktyczne rozwiązanie. Jeżeli tego nie ma w Playu, to powinni to wprowadzić.

Data: 2014-12-22 16:12:16
Autor: JoteR
Internet na kartę w modemie
"Poldek" napisał:

Nie wiem, jak to wygląda w Playu, ale w T-mobile Frii jest takie ułatwienie, że jeśli łączysz się przez tą kartę SIM, o którą chodzi,
to nie trzeba się logować do iboa. Jest to dość praktyczne rozwiązanie.

Zwłaszcza jeśli karta wpadnie w niepowołane łapki...

Jeżeli tego nie ma w Playu, to powinni to wprowadzić.

Dziękuję, nie chcę.
Może i jest to jakieś ułatwienie dla prepaidziarzy, zmęczonych ciągłym wklepywaniem kodów, ale ja jednak wolę się raz na jakiś czas zautoryzować.

JoteR

Data: 2014-12-22 20:44:35
Autor: Poldek
Internet na kartę w modemie
JoteR wrote:
"Poldek" napisał:

[...]

Załóżmy, że na skutek nieszczęścia, karta dostanie się w niepowołane łapki - co? Najwyżej niepowołane oczki podejrzą, że do wykorzystania pozostało 123 MB, a na koncie jest 11,50 zł. Co może się gorszego stać?
To nie te czasy, kiedy Wietnamczycy nabijali rachunki na 12 tys. i uciekali do lasu.

[...]

Nie wiem, czy to dotyczy także abonamentu. Co do zasady używam prepaidów. Z małymi wyjątkami.

Data: 2014-12-20 17:20:00
Autor: Dominik & Co
Internet na kartę w modemie
Dnia 20.12.2014 EZO <888@666.pl> napisał/a:

*101# i naciskając "zieloną słuchawkę".

Dzięki, ale przy tej metodzie trzeba kartę przekładać z modemu
do komórki, to trochę niewygodne. Rozwiązanie w Orange

Nie trzeba, modem powinien obsłużyć komendę pokroju
AT+CUSD=1,"*101#",15

--
Dominik & kąpany (via debianowy slrn)

Data: 2014-12-20 18:34:43
Autor: EZO
Internet na kartę w modemie
[...]

Jak ją zastosować?

EZO

Data: 2014-12-20 19:05:13
Autor: Dominik & Co
Internet na kartę w modemie
Dnia 20.12.2014 EZO <888@666.pl> napisał/a:

Nie trzeba, modem powinien obsłużyć komendę pokroju
AT+CUSD=1,"*101#",15

Jak ją zastosować?

Ja naskrobałem sobie taki skrypt
(na pewno można ładniej/zgrabniej/efektywniej)

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

#!/bin/bash

cat </dev/ttyUSB2 >/tmp/pliczek &
pidek=$!

echo -e 'AT+CUSD=1,"*101#",15\r\n' >/dev/ttyUSB2

(
echo "0"; sleep 1
echo "20"; sleep 1
echo "40"; sleep 1
echo "60"; sleep 1
echo "80"; sleep 1
echo "100"
) | zenity -- progress -- auto-close -- title "Czekaj.." -- text "Czekam na odpowiedĹş..."

kill -9 $pidek

tresc=$(cat /tmp/pliczek | grep CUSD)

zenity -- info -- text "${tresc}"

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Działa na Huawei E630.

--
Dominik & kąpany (via debianowy slrn)

Data: 2014-12-20 20:08:09
Autor: EZO
Internet na kartę w modemie
[...]

Dzięki, ale ponawiam pytanie - jak to zastosować?
Dla mnie modem to czarna skrzynka.

Pozdrawiam
EZO

Data: 2014-12-20 19:21:04
Autor: Dominik & Co
Internet na kartę w modemie
Dnia 20.12.2014 EZO <888@666.pl> napisał/a:

Dzięki, ale ponawiam pytanie - jak to zastosować?

Ja dwuklikam skrĂłt do tego skryptu na pulpicie,
a następnie czytam info wyświetlone w okienku :-)

Zapewne musisz poprosić jakiegoś fachmana od Windowsowego
(zapewnie Jedynie Słusznego Systemu używasz) emulatora terminala
o przepisanie skryptu lub poszukanie gotowca w google (coś w rodzaju "Windows send AT commands to modem").

Dla mnie modem to czarna skrzynka.

Dla mnie w sumie też, wystarczy że wiem, iż wrzucam do środka
komendy AT i wyjmuję odpowiedzi :-)

Pozdrawiam

Pozdrawiam również i wesołych Saturnaliów życzę :-)

--
Dominik & kąpany (via debianowy slrn)

Data: 2014-12-20 20:26:12
Autor: EZO
Internet na kartę w modemie
Pozdrawiam również i wesołych Saturnaliów życzę :-)
Dziękuję i też życzę wesołych Saturnaliów. :-)

EZO

Data: 2014-12-22 20:00:21
Autor: re
Internet na kartę w modemie

UĹźytkownik "Dominik & Co"

[...]

-- -
http://blogs.msdn.com/b/powershell/archive/2006/08/31/writing-and-reading-info-from-serial-ports.aspx

Writing to a Serial Port

PS> [System.IO.Ports.SerialPort]::getportnames()
COM3

Data: 2014-12-22 20:02:22
Autor: re
Internet na kartę w modemie

[...]