Internet na laptopie z komórki - jaki operator?

Data: 2010-06-06 14:45:11
Autor: MN
Internet na laptopie z komórki - jaki operator?
Witam!

Jaki operator daje obecnie najlepsze warunki
jeśli chodzi o korzystanie z Internetu na laptopie
łącząc się przez komórkę w dowolnym miejscu
w Warszawie?
Komórka jest wyposażona w HSDPA.
Mogłaby łączyć się z laptopem przez BT lub kabel
USB.

Za klika tygodni kończy mi się obecny abonament,
więc mogę zmienić operatora bez płacenia kar.

Bardzo proszę o rady.

Pozdrawiam
MN

Data: 2010-06-06 15:10:26
Autor: Piotr M
W dniu 6 czerwca 2010 14:45, MN pisze:

[...]

Możesz sobie wybrać np Play, jako pierwszy w miarę rozsądnie połączył standardowe korzystanie z komórki z korzystaniem z internetu. 1GB za 25zł.

http://www.playmobile.pl/pl/play-karta/promocje/pakiety_play_online_w_telefonie/index.html

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
   - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-06-06 16:30:31
Autor: MN
[...]

To wygląda na prepaid na Internet za 25 zł.  A co z rozmowami itd. ?

Chodziło mi raczej o abonament na rozmowy/SMS/MMS oraz Internet.
Najlepiej by było gdyby w ramach opłaty abonamentowej można było
wykorzystywać jakąś darmową pulę dowolnie na rozmowy lub Internet.

Pozdrawiam
MN

Data: 2010-06-06 17:08:12
Autor: Piotr M
W dniu 6 czerwca 2010 16:30, MN pisze:

[...]

Dokładnie :) ale jest dodatkiem do normalnego prepaidu telefonicznego.

Chodziło mi raczej o abonament na rozmowy/SMS/MMS oraz Internet.

To samo masz w abonamencie, poszukaj.

Data: 2010-06-06 20:38:46
Autor: ToMasz
Internet na laptopie z komórki - jaki operator?

Komórka jest wyposażona w HSDPA.
Mogłaby łączyć się z laptopem przez BT lub kabel
USB.
(...)
Chodziło mi raczej o abonament na rozmowy/SMS/MMS oraz Internet.
Najlepiej by było gdyby w ramach opłaty abonamentowej można było
wykorzystywać jakąś darmową pulę dowolnie na rozmowy lub Internet.

To fajne (gsm->komórka->laptop) bo masz jedno urządzenie. ale
nieekonomiczne, bo operatorzy będą cie "rąbać" na transferze lub
rozmowach. Weź Ty sobie kup normalny modem do netu i telefon do gadania.
Wtedy orange na karte za 100zł doładowania zaoferuje Ci 6Gb a kwotę z
doładowania możesz "sprzedać" na allegro za 60% ceny. Brzmi głupio, ale
jak policzysz ze 1gb kosztuje... 7zł? (nieskonczony kapitał
"minut/danych", cykl rozliczeniowy co 6 miesiecy, brak umów) to zaczyna
być lepiej?

ToMasz

Data: 2010-06-06 23:31:34
Autor: Animka
W dniu 2010-06-06 15:10, Piotr M pisze:
[...]

1 GB to jest tak jak nic, niestety.

--
animka

Data: 2010-06-06 15:36:14
Autor: Darek
[...]

Co masz na mysli piszac: "najlepsze warunki"? Najnizsza cena?

Jeszcze warto wiedziec ile minut (i do jakich operatorow) dzwonisz srednio
miesiecznie i okolo ile GB transferu bedziesz potrzebowal, bo od tego zalezy
wybor oferty.

Oprocz wymienionej juz oferty Play ciekawy jest Orange Free na karte:
http://www.orange.pl/portal/map/map/internet_free_pre_discover?TARGET=INTERNET_FREE_PRE_DISCOVER
(net za free, rozmowy 29 gr/min)

Data: 2010-06-06 17:54:21
Autor: MN
[...]

Cena jest bardzo ważna.
Ponadto możliwość wymiennego wykorzystywania darmowej puli
w ramach abonamentu lub wpłaconej kwoty prepaid na rozmowy,
SMSy oraz Internet.

Jeszcze warto wiedziec ile minut (i do jakich operatorow) dzwonisz srednio
miesiecznie i okolo ile GB transferu bedziesz potrzebowal, bo od tego zalezy
wybor oferty.

Nie rozmawiam zbyt dużo. SMSów też nie wysyłam dużo. MMSy sporadycznie.
Co do Internetu chodzi mi głównie o możliwość przeglądania stron, portali itd.
Czasem potrzebuję ściągnąć jakiś plik, ale nie są to duże pliki, w każdym razie
nie są to filmy. I oczywiście poczta, jeśli z załącznikami, to niewielkimi.

Rozmówców mam zarówno w Erze jak i w Orange.

Oprocz wymienionej juz oferty Play ciekawy jest Orange Free na karte:
http://www.orange.pl/portal/map/map/internet_free_pre_discover?TARGET=INTERNET_FREE_PRE_DISCOVER
(net za free, rozmowy 29 gr/min)

Obejrzę ją dokładnie.

Pozdrawiam
MN

Data: 2010-06-06 16:29:46
Autor: Darek
[...]

Przy samym przegladaniu stron, jesli sie to robi codziennie kilka godzin, to
mozna kilka GB na miesiac potrzebowac. Chyba, ze okazjonalnie np. miesiecznie
kilka godzin, to wtedy wystarczy kilkaset MB.
Jesli nie wykorzystasz wiecej niz kilkaset MB/miesiac to warto rozwazyc oferte
Gaduair (operator wirtualny dzialajacy w oparciu o siec Plusa):
http://www.gaduair.pl/komorka/ceny/
np. doladowujac za 50 zł co 30 dni dostaje sie 200 MB gratis, rozmowy i smsy
sa wtedy nieco tansze niz w Orange (zwlaszcza ciekawa jest promocja "wybrane
numery" 5 numerow gdzie rozmowa kosztuje 10 gr/min a sms 1 gr,ktorej koszt to
3 zl za m-c http://www.gaduair.pl/ceny/promocje ).
Tylko nie polecalbym raczej Gaduair jako podstawowego numeru, bo siec jest w
trakcie tworzenia i bywa, ze net czasami nie dziala. Zwykle w nocy maja
przerwy, ale jak to zwykle bywa wtedy gdy net jest potrzebny.

Data: 2010-06-06 18:48:53
Autor: MN
> [...]
mozna kilka GB na miesiac potrzebowac. Chyba, ze okazjonalnie np. miesiecznie
kilka godzin, to wtedy wystarczy kilkaset MB.
Myślę, że moje potrzeby będą gdzieś pośrodku tych skrajności.
Kilkaset MB to jednak za mało.
Nie wiem czy rodzaj modemu i komputera ma na to wpływ, ale próby z komórką
jako modemem i połączeniu z Internetem przy jej pomocy komputera stacjonarnego
dawało wynik w postaci dużej MB-żerności. Tylko samo otwarcie jakiejś strony, bez
klikania na czymkolwiek zjadało 17 MB.

Pozdrawiam
MN

Data: 2010-06-06 17:22:26
Autor: Darek
Internet na laptopie z komórki - jaki operator?

Tylko samo otwarcie jakiejś strony, bez klikania na czymkolwiek zjadało 17 MB.

To jakas wyjatkowo olbrzymia strona byla (zwykle jedna strona to nie wiecej
niż 1 MB). Byc moze oprocz strony byly pobierane jakies inne dane np.
aktualizacja Windowsa, antywirusa itp.

Data: 2010-06-06 19:56:53
Autor: dwr
W dniu 2010-06-06 17:36, Darek pisze:

[...]

Rozważ Orange Free na Kartę.
Obecnie funkcjonuje tam przelew sms innego prepaida.
Po doładowaniu za 100 zł masz premie 6 GB ważną 150 dni.
te 100 zł albo wygadujesz albo sprzedajesz na Allego za ok. 70%.
Może się to opłacać jeśli te 6 GB ma faktycznie służyć dłużej.
A i zasięg lepszy niż Play.
Ja używam obu :) i też dobrze.
Jeśli dużo będziesz korzystał z internetu to może jednak warto zakupić modem (poniżej 100 zł)?
Wtedy się nie ograniczasz do szukania dodatkowego internetu do abo lub karty.
Zależy to jednak od preferencji dzwonienia i "netowania".
Jest w każdym razie co wybrać.

Data: 2010-06-07 09:37:26
Autor: Seba
Dnia Sun, 06 Jun 2010 19:56:53 +0200, dwr napisał(a):

Rozważ Orange Free na Kartę.
Obecnie funkcjonuje tam przelew sms innego prepaida.
Po doładowaniu za 100 zł masz premie 6 GB ważną 150 dni.
te 100 zł albo wygadujesz albo sprzedajesz na Allego za ok. 70%.

Czyli co - doładowuję sobie 'kartę' kwotą 100 PLN i mam 6+1 GB transferu
i oprócz tego całą stówkę mogę przeznaczyć na sms`y i gadanie? Dobrze
zrozumiałem?

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2010-06-07 10:03:54
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
W dniu 2010-06-07 09:37, Seba pisze:
[...]

6 GB. Siódmy może być za te 100 zł.

Data: 2010-06-07 10:03:57
Autor: Liwiusz
Seba pisze:
[...]

   Doładowujesz 100zł i masz 6gb w bonusie i 1gb w 100zł. 100zł przelewasz na inny numer w orange, masz zatem do wykorzystania tylko 6gb z bonusu. Minusem jest to, że dowolny przelew SMS przedłuża ważność doładowywanego numeru tylko o 5 dni od dnia doładowania.

--
Liwiusz

Data: 2010-06-07 10:37:34
Autor: Seba
Dnia Mon, 07 Jun 2010 10:03:57 +0200, Liwiusz napisał(a):

[...]

OK. Czyli jak zostawię te 100 PLN (zastanawiam się po prostu, czy nie
przejść na tą ofertę - potrzebuję i netu i rozmów w rozsądnych cenach),
to będę je po prostu mógł wygadać? A te bonusowe 6 GB będę mógł sobie
wykorzystać w określonym czasie - do momentu gdy ponownie sobie doładuję
konto kolejną stówką. Jeżeli tak jest to chyba na tą chwilę najbardziej
optymalna oferta na rynku. I nie będę musiał zmieniać po kilkunastu latach operatora.

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2010-06-07 11:30:22
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
W dniu 2010-06-07 10:37, Seba pisze:

[...]

Z jednym zastrzeżeniem: "13. Promocja obowiazuje do odwołania, a Operator zastrzega sobie prawo do zakonczenia Promocji w kazdym czasie bez podania przyczyny".

Data: 2010-06-07 11:39:22
Autor: Seba
Internet na laptopie z komórki - jaki operator?
Dnia Mon, 07 Jun 2010 11:30:22 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
napisał(a):

Z jednym zastrzeżeniem: "13. Promocja obowiazuje do odwołania, a Operator zastrzega sobie prawo do zakonczenia Promocji w kazdym czasie bez podania przyczyny".

Tak, tak - doczytałem. Ale dzięki.

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2010-06-08 14:18:59
Autor: MN
Internet na laptopie z komórki - jaki operator?
W Komputer Świat 12/2010 na str. 53 jest taka wzmianka:
"Ciekawą ofertę przygotował Orange dla swoich
abonentów - Orange Free na 1 dzień. Od włączenia
usługi, które kosztuje 5 zł, możemy przez kolejne
24 godziny korzystać z mobilnego internetu bez ograniczeń."

Nie jest to oczywiscie rozwiązanie w przypadku konieczno

Data: 2010-06-08 14:22:10
Autor: MN
[...]

Nie jest to oczywiście rozwiązanie w przypadku konieczności
korzystania codziennie, ale w przypadku potrzeby rzadkiej,
ale stosunkowo intensywnej, to może być jakieś rozwiązanie.

Jednak wśród usług Orange Free tej usługi nie widzę.

Czy ktoś już z tego korzystał i mógłby coś o tej usłudze napisać?

Pozdrawiam
MN

Data: 2010-06-06 21:56:18
Autor: Stefan
MN pisze:
Witam!

Jaki operator daje obecnie najlepsze warunki
jeśli chodzi o korzystanie z Internetu na laptopie
łącząc się przez komórkę w dowolnym miejscu
w Warszawie?

Orange Business Everywhere - dla firm
50zl netto, OIDP 10GB transferu. Mozna w ramach istniejacego abonamentu
w Orange - nie trzeba brac nowej karty.

--
http://www.artveo.pl/

Internet na laptopie z komórki - jaki operator?