Internet przez sieć 230V - czy ktoś z Was u żywał?

Data: 2015-06-25 09:48:04
Autor: Marcin N
Internet przez sieć 230V - czy ktoś z Was u żywał?
Szukam rozwiązania na zrobienie internetu kablowego w odległym pokoju.

Pomysł mam taki, żeby wykorzystać tego typu urządzenie:

http://www.tp-link.com/sa/products/details/cat-18_TL-PA4030KIT.html

Czy ktoś z Was testował coś podobnego?
Idea świetna - podłączam się do gniazda 230V i po sprawie, a jak to wygląda w praktyce?

Cena około 200 zł za komplet też akceptowalna.

--
MN

Data: 2015-06-25 14:41:58
Autor: p0li
Internet przez sieć 230V - czy ktoś z Was u żywał?
T->Dnia 2015-06-25 09:48:04 niejaki Marcin N napisa³:
Czy kto¶ z Was testowa³ co¶ podobnego?

mam co¶ takiego w domu - 4szt: 2x devolo 2x netgear - jeden pod³aczony do
rutera, jeden do nas-a a 2 do kompów wszystko gra i bucy bezproblemowo - prêdko¶ci wiêksze i stabilniejsze ni¿
na n150

generalnie jak za te pieni±dze - warto braæ
--
P0zdrawiam p0li

Data: 2015-06-25 18:54:52
Autor: ...:::WISKOLER:::...
Internet przez sieć 230V - czy ktoś z Was u żywał?
Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieni±cy siê nazw± Marcin N naskroba³(a):

Czy kto¶ z Was testowa³ co¶ podobnego?
Idea ¶wietna - pod³±czam siê do gniazda 230V i po sprawie, a jak to wygl±da w praktyce?

U¿ywam to za du¿o powiedziane, u jednego z klientów, domek jednorodzinny
piêtrowy, zaistnia³a potrzeba doprowadzenia internetu z pierwszego pietra
do piwnicy. ¯aden z routerów nie zapewnia³ odpowiedniej si³y "przebicia"
przez stropy. Stara dobra szko³a budownictwa ¿elbetowego.
Pad³o na urz±dzenia przesy³aj±ce po sieci energetycznej sygna³ LAN. Problem zawsze jest czy dane pomieszczenia pracuja na tej samej fazie,
dotyczy to domków i miejsc gdzie jest zasilanie trófazowe. Dodatkow z tego
co wiem sygna³ nie przechodzi przez liczniki energii elektrycznej.
Konfiguracja jest banalna, wk³ada siê jedno urz±dzenie do sieci w pobli¿u
routera/modemu i pod³±cza do sieci LAN. Drugie urz±dzenia natomiast w
miejscu docelowym i kabelkiem spina siê z urz±dzeniem któremu trzeba
dostarczyæ LAN. Dzia³a.
--
....:::WISKOLER:::...
Stirlitz na ulicach berlina dokarmia³ ukradkiem niemieckie dzieci.

Data: 2015-06-26 10:35:51
Autor: januszek
Internet przez sieć 230V - czy ktoś z Was używał?
Marcin N napisa?(a):

Czy ktoś z Was testował coś podobnego?
Idea świetna - podłączam się do gniazda 230V i po sprawie, a jak to wygląda w praktyce?

Moim zdaniem nadaje siÄ™ do drukarki sieciowej... ;P
więcej tu: http://www.dobreprogramy.pl/januszek/,60299.html

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2015-06-26 13:43:39
Autor: Marcin N
Internet przez sieć 230V - czy ktoś z Wa s używał?
W dniu 2015-06-26 o 12:35, januszek pisze:
Marcin N napisa?(a):

Czy ktoś z Was testował coś podobnego?
Idea świetna - podłączam się do gniazda 230V i po sprawie, a jak to
wyglÄ…da w praktyce?

Moim zdaniem nadaje siÄ™ do drukarki sieciowej... ;P
więcej tu: http://www.dobreprogramy.pl/januszek/,60299.html

Na pewno przeczytałeś to ze zrozumieniem?

Przecież wyniki są lepsze od wifi, a zwłaszcza od wifi, które ma się przedrzeć przez kilka ścian.

50 Mbit/s REALNEGO transferu to jest bardzo dobry wynik dla prawie każdego zastosowania.

I to w urządzeniu za 100 zł za parę.
Naprawdę nie widzę powodów do czepiania się.

--
MN

Data: 2015-06-26 12:03:35
Autor: januszek
[...]

Że hę?

[...]

Najwyraźniej rozpieszczony jestem przez sieć kablową 1Gbit ;)

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2015-06-26 23:18:17
Autor: p0li
Internet przez sieæ 230V - czy kto¶ z Was u¿ywa³?
T->Dnia 2015-06-26 14:03:35 niejaki januszek napisa³:
Najwyra¼niej rozpieszczony jestem przez sieæ kablow± 1Gbit ;)

s± i wersje 1Gbit - ale oczywi¶cie dro¿sze

--
http://42.pl/u/y68
Pójd¼¿e kiñ tê chmurno¶æ w g³±b flaszy.

Data: 2015-06-27 07:54:40
Autor: januszek
Internet przez sieć 230V - czy ktoś z Was używał?
p0li napisa?(a):

[...]

Najwyraźniej rozpieszczony jestem przez sieć kablową 1Gbit ;)

są i wersje 1Gbit - ale oczywiście droższe

IMHO jeszcze takich na rynku nie ma. Te, przez producenta opisane marketingowo jako 1200Mbit realnie pozwalają na transfery rzędu 150Mbit... j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2015-06-26 13:51:34
Autor: miab
W dniu 2015-06-26 o 13:43, Marcin N pisze:
[...]

Do tego ten z kolei TP-Link ma po trzy gniazda czyli po każdej stronie da się uniknąć w wielu sytuacjach switcha.

miab

Data: 2015-06-26 13:58:18
Autor: miab
W dniu 2015-06-26 o 13:51, miab pisze:
[...]

i transmisja idzie trzema kanałami tak ze zdecydowanie lepiej niż wi-fi.
Właściwie do domu czy do małego biura to spokojnie powinien dawać radę.

miab

Data: 2015-06-26 19:58:56
Autor: Tom
W dniu 2015-06-25 o 09:48, Marcin N pisze:
[...]

ciekawe czy jak pierun walnie to pali wszystko czy tylko ...

i jak to sie ma do montowanej w najbliższym czasie przez ZE infrastruktury do zdalnego odczytu liczników po sieci

Data: 2015-06-26 20:44:56
Autor: \(c\)RaSz
Internet przez sieć 230V - czy ktoś z Was używał?
Użytkownik "Tom"  napisaÅ‚ w
: (...)
: >
: ciekawe (...)
:  jak to sie ma do montowanej w najbliższym czasie przez ZE
: infrastruktury do zdalnego odczytu liczników po sieci

A jeszcze: aby podsłuchać Wi-Fi to trzeba się znaleźć "w zasięgu". A gdy wrzucamy sygnał w kabel energetyczny, no to zapewne będzie się on mógł propagować baaardzo daleko! Choć, oczywiście, mogą do zapobieżenia jego "wyciekania" w świat, zostać użyte jakieś-tam filtry...

--

Socjaliści, jak wiadomo, swój program kierują do tych, którzy czują się
pokrzywdzeni, i wyzyskiwani. Kiedy więc socjaliści są u władzy - tak

Data: 2015-06-26 21:10:22
Autor: Marcin N
W dniu 2015-06-26 o 20:44,  (c)RaSz pisze:

[...]

Filtrem jest licznik energetyczny. Daleko więc ten sygnał nie ucieknie.

--
MN

Data: 2015-06-26 22:07:31
Autor: \(c\)RaSz
Internet przez sieć 230V - czy ktoś z Was używał?

:
: Filtrem jest licznik energetyczny. Daleko więc ten sygnał nie ucieknie.
:
: -- : MN

Really? Bo co, sÄ…dzisz, że przepuszcza tylko to, co może... policzyć?  ;)

Jakby to ująć... Sprawdź w wolnej chwili, koniecznie!

--
Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym "porządku
dziobania" ludzie, na których rzÄ…dowym decydentom  -  zależy ZNACZNIE bardziej.

Data: 2015-06-27 00:32:43
Autor: Adam
W dniu 2015-06-26 o 22:07,  (c)RaSz pisze:

U¿ytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisa³ w
: W dniu 2015-06-26 o 20:44,  (c)RaSz pisze:
: >
: > (...) gdy
: > wrzucamy sygna³ w kabel energetyczny, no to zapewne bêdzie siê on móg³
: > propagowaæ baaardzo daleko! Choæ, oczywi¶cie, mog± do zapobie¿enia jego
: > "wyciekania" w ¶wiat, zostaæ u¿yte jakie¶-tam filtry...
:
: Filtrem jest licznik energetyczny. Daleko wiêc ten sygna³ nie ucieknie.
:
: --
: MN

Really? Bo co, s±dzisz, ¿e przepuszcza tylko to, co mo¿e... policzyæ?  ;)

Jakby to uj±æ... Sprawd¼ w wolnej chwili, koniecznie!

Ju¿ kilka razy ró¿ni ludzie pisali, ¿e u¿ywali tego w kamienicach wielorodzinnych, dziel±c jedno ¼ród³o internetowe. Czyli sygna³ musia³ przechodziæ przez dwa liczniki.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-06-27 10:44:45
Autor: Marcin N
W dniu 2015-06-27 o 00:32, Adam pisze:
[...]

Ja tylko powtórzy³em po ulotce reklamowej i po czym¶ z internetu. Nie upieram siê.

--
MN

Data: 2015-06-28 09:29:50
Autor: Radosław Sokół
W dniu 26.06.2015 o 21:10, Marcin N pisze:
Filtrem jest licznik energetyczny. Daleko więc ten sygnał nie ucieknie.

"Filtrem" jest najbliższy transformator.

| RadosÅ‚aw Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |                                        |

Data: 2015-06-28 12:47:08
Autor: qwerty
Internet przez sieć 230V - czy ktoś z Was używał?
Użytkownik "RadosÅ‚aw Sokół"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:2015062807295200@grush.one.pl...
"Filtrem" jest najbliższy transformator.

I to nie do końca, ale poziom sygnału jest wtedy tak niski, że bezużyteczny.

Data: 2015-06-28 12:46:10
Autor: qwerty
Internet przez sieć 230V - czy ktoś z Was używał?
Użytkownik "Marcin N"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:558da39b$0$2187$65785112@news.neostrada.pl...
Filtrem jest licznik energetyczny. Daleko więc ten sygnał nie ucieknie.

Niby w jaki sposób?

Data: 2015-07-04 12:37:26
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 28 Jun 2015, qwerty wrote:

U¿ytkownik "Marcin N"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:558da39b$0$2187$65785112@news.neostrada.pl...
Filtrem jest licznik energetyczny. Daleko wiêc ten sygna³ nie ucieknie.

Niby w jaki sposób?

  Opinia na pewno zosta³a utrwalona za czasów klasycznych,
elekromechanicznych liczników, kiedy to i technologia przesy³ania
sygna³u by³a starsza (wiêc niewielkie t³umienie odcina³o sygna³
z p. widzenia urz±dzeñ koñcowych, co jeszcze nie znaczy³o, ¿e w ogóle
nic nie wychodzi).

  A powód w takim liczniku jest prosty - tam jest cewka, ta która
mierzy pr±d stanowi równie¿ d³awik dla sygna³u (druga mierzy
napiêcie i dla w.cz. jest nieistotna).
  Ale te liczniki s± masowo demontowane (z powodu choæby problemu
z blokowaniem ich choæby magnesami), a w elektronicznym takiego
elementu oczywi¶cie byæ nie musi.
  To (rodzaj licznika) mo¿e byæ wystarczaj±cym powodem ró¿nic
obserwacyjnych :D

pozdrowienia, Gotfryd

Data: 2015-07-04 10:56:12
Autor: Jacek W.
Internet przez sieć 230V - czy ktoś z Was u żywał?
W dniu 2015-06-25 o 09:48, Marcin N pisze:

http://www.tp-link.com/sa/products/details/cat-18_TL-PA4030KIT.html
Czy ktoś z Was testował coś podobnego?

Ja używam od nie pamiętam kiedy (2-3 lata).
WiFi nie wyrabiało się z przesyłaniem filmów FHD do TV więc posadziłem takie coś, skonfigurowałem raz i nigdy więcej do tego nie zaglądałem. Leży gdzieś pod szafką i robi co ma robić.

Jacek W.

Internet przez sieć 230V - czy ktoś z Was u żywał?