Data: 2010-01-20 07:46:43 | |
Autor: Norbert | |
Internet w iPlus i problemy | |
Witam
Kolega od pol roku jest w iPlusie, podpisal umowe na 2 lata, dostal modem Huawei na USB i niestety ten modem sie zepsul. Oddal go do naprawdy 15 grudnia 2009, wtedy jedynie zaproponowano mu zastepczy stary modem na pcmcia ktory nie pasowal do laptopa i powiedziano ze nic innego nie ma, ze trzeba czekac na wynik ekspertyzy i naprawy. W ciagu 14 dni roboczych mial byc modem zgodnie z gwarancja naprawiony.Niestety 14 dni mijalo i pomimo dopytywania sie nie uzyskal zadnej informacji. Po 14 dniach w koncu sie okazalo ze faktycznie modem nie dziala i jest do wymiany (odkrywcze;) i ze go wymienia na nowy, ale nie teraz bo nie maja. I tak do dzisiaj nadal nie ma tego modemu i nadal nikt nie jest w stani mu powiedziec kiedy bedzie. Plus kaze placic za ten okres, internetu nie uzywa bo nie mial zastepczego modemu, zreszta nie po to podpisal umowe z modemem zeby teraz kupowac nowy na okres naprawy. Z tego co sie dowiedzial ma czekac, az otrzyma nowy modem i normalnie oplacic fakture. Prosi o rade, co moze w tej sytuacji zrobic, dzwonil juz do UKE ale powiedzieli ze w zasadzie tak moga zrobic. Czy taka sytuacji jest rzeczywiscie w porzadku i musi placic za ten okres? Czy moze rozwiazac w zwiazku z tym umowe, bo przeciez moga powiedziec, ze to nie ich wina ze modem sie zepsul, a naprawa zajmuje sie serwis. Czy w takim razie zadac rekompensaty od serwisu? Jesli ktos zetknal sie z podobna sytuacja prosze o jakies informacje. Pozdrawiam |
|
Data: 2010-01-20 08:32:22 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Internet w iPlus i problemy | |
Norbert pisze:
Witam LOL U tych gnojków to norma. Jak w moim lokalnym BTSie coś się spartoliło w konfiguracji i przestał akceptować połączenia GPRS (rozmowy działały) to bezczelnie mi odpowiedzieli (awaria trwała już ponad dzień), że to jest dostęp mobilny i mogę sobie pojechać gdzie indziej i poszukać, gdzie zadziała. [ciach] rzeczywiscie w porzadku i musi placic za ten okres? Czy moze rozwiazac w Nieco inną i po upłynięciu terminu cyrografu, więc zwyczajnie wypowiedziałem im umowę. Oczywiście sk*.*syny "przegapiły" wypowiedzenie i uznali, że nie opłaciłem faktur i naliczyli opłatę za wyłączenie... W sądzie oczywiście przez to nie mieliby szans, ale pretekst to sprzedania "długu" szemranym firemkom był i teraz kolejna (chyba już siódma) mnie straszy sądem. Banda naciągaczy - ot co. Nawet orangutan jest lepszy, bo jak kiedyś doradca był bezczelny i się rozłączył nie rozwiązując problemu, to po zgłoszeniu pretensji wyżej nawet pozwracali opłaty za połączenia z dezinfolinią. Co do Twojego problemu to formalnie niestety mają takie prawo, bo niestety umowa na abonament nie jest zasadniczo związana z modemem, który jest Twoją własnością czyli Twoim (osobnym) problemem. Jakby modem był wydzierżawiony.... |
|
Data: 2010-01-20 12:07:28 | |
Autor: Norbert | |
Internet w iPlus i problemy | |
Co do Twojego problemu to formalnie niestety mają takie prawo, bo Na grupie pl.misc.telefonie.gsm dostalem taka odpowiedz: "Modem ma gwarancję - gwarancja mówi, że gwarant gwarantuje prawidłowe działanie modemu przez okres gwarancji lub jego naprawę albo wymianę. Jak widać - gwarancja nie została wypełniona. Czyli klient ma pełne prawo skorzystać przysługującego mu prawa na podstawie niezgodności z umową (bo umowa opiewa na modem z gwarancją). Uprawnienia na podstawie niezgodności z umową pozwalają mu zażądać od sprzedawcy usunięcia wady (=naprawy albo wymiany) albo zwrotu pieniędzy. Przy czym należy się cena modemu a nie cena promocyjna, bo cena promocyjna = cena modemu minus upust jaki uzyskano przy podpisaniu umowy. Za te pieniądze można kupić dwa albo trzy modemy." Moze w ten sposob da sie ich zalatwic? Oszukuja na kazdym kroku. Ja np 3 miesiace wczesniej zlozylem podanie w salonie Orange z chce z chwila wyagsniecia umowy przejsc z abonementu na prepaid (rownie dobrze moglem rozwiazac umowe) co sie okazalo po 3 miesiacach nic sie nie zmienilo, ja mialem dalej abonament, a oni stwierdzili ze w jakims smsie mi napisali odmowe (dlaczego jesli moglem od nich odejsc jak bym chcial). Jestem pewien ze po zlozeniu w salonie tego pisma (mam kopie z data) otrzymalem tylko info sms, dziekujemy za zgloszenie. Nic wiecej ani pisemnie ani tel nie dostalem. Potem reklamowalem , kase kazali mi zaplacic, nic nie zdzialalem a o kilka zl nie bede po sadach chodzil. W sumie kazdy tak mysli i maja potem zyski. Na prepaid zmienilem po miesiacu, malo uzywam wiec duzo juz na mnie nie zarobia. Nigdy wiecej umow z operatorami. |
|
Data: 2010-01-20 11:14:02 | |
Autor: januszek | |
Internet w iPlus i problemy | |
Norbert napisał(a):
Na grupie pl.misc.telefonie.gsm dostalem taka odpowiedz: Tak zapytam czytałeś warunki gwarancji jakiej udziela Polkomtel? Bo ja akurat mam pod ręką Huawei E156G i w zestawie (z Polkomtela) jest tylko i wyłącznie karta gwarancyjna Huawei Polska Sp z o.o. j. -- ps. swoja droga oddam za free dzialajaca kuchenke gazowa, w ktorej wystepuje problem z otwieraniem i zamykaniem drzwi od piekarnika. Warunek: trzeba ja sobie samemu odebrac z III pietra we WRO ;) (kontakt na prv, ale trzeba usunac "polska" z adresu mailowego) |
|
Data: 2010-01-20 13:12:54 | |
Autor: Baczek | |
Internet w iPlus i problemy | |
[...]
Prosi o rade, co moze w tej sytuacji zrobic, dzwonil juz do UKE ale Polkomtel sprzedaje usługę dostępu do internetu. Sprzęt sprzedaje inna firma. "plusa" mało obchodzi, że sprzęt nawalił. Płacić trzeba. Jak nawali Tobie komputer, to też bedziesz chciał ulgę w abo? |
|
Data: 2010-01-20 16:00:23 | |
Autor: Norbert | |
Internet w iPlus i problemy | |
Polkomtel sprzedaje usługę dostępu do internetu. Sprzęt sprzedaje inna firma. No ale przeciez modem kupil w salonie? Tzn ze jak cos kupie w komputroniku i sie zepsuje to oni mi powiedza ze mam sobie sam szukac serwisu? Oni to zalatwiaja, najwyzej moga zaproponowac, ze jak sam zaniose do serwisu to bedzie szybciej, bo pomine ich centrale. Czy tak nie jest? |
|
Data: 2010-01-20 15:53:45 | |
Autor: januszek | |
Internet w iPlus i problemy | |
Norbert napisał(a):
Polkomtel sprzedaje usługę dostępu do internetu. Sprzęt sprzedaje inna firma. No ale przeciez modem kupil w salonie? Tzn ze jak cos kupie w komputroniku i sie zepsuje to oni mi powiedza ze mam sobie sam szukac serwisu? Odpowiedzialnosc sprzedawcy to jedno a serwisowanie w sensie naprawianie powstalych w wyniku uzywania uszkodzen to drugie. j. -- ps. swoja droga oddam za free dzialajaca kuchenke gazowa, w ktorej wystepuje problem z otwieraniem i zamykaniem drzwi od piekarnika. Warunek: trzeba ja sobie samemu odebrac z III pietra we WRO ;) (kontakt na prv, ale trzeba usunac "polska" z adresu mailowego) |
|
Data: 2010-01-20 21:08:55 | |
Autor: Norbert | |
Internet w iPlus i problemy | |
Wiec jaka jest odpowiedzialnosc sprzedawcy jesli zwraca sie uszkodzony twar do nich, oni oddaja do serwisu, mija juz dwukrotnosc terminu realizacji gwarancji a towaru nie ma, nowego nie daja, kasy oddac nie chca. Mozna tak? |
|
Data: 2010-01-20 20:19:17 | |
Autor: januszek | |
Internet w iPlus i problemy | |
Norbert napisał(a):
Wiec jaka jest odpowiedzialnosc sprzedawcy jesli zwraca sie uszkodzony twar do nich, oni oddaja do serwisu, mija juz dwukrotnosc terminu realizacji gwarancji a towaru nie ma, nowego nie daja, kasy oddac nie chca. Mozna tak? Rozumiem, ze kierujesz do sprzedawcy rozszczenie naprawy gwarancyjnej do ktorej zobowiazal sie ktos inny? j. -- ps. swoja droga oddam za free dzialajaca kuchenke gazowa, w ktorej wystepuje problem z otwieraniem i zamykaniem drzwi od piekarnika. Warunek: trzeba ja sobie samemu odebrac z III pietra we WRO ;) (kontakt na prv, ale trzeba usunac "polska" z adresu mailowego) |
|
Data: 2010-01-20 21:50:02 | |
Autor: Norbert | |
Internet w iPlus i problemy | |
Rozumiem, ze kierujesz do sprzedawcy rozszczenie naprawy gwarancyjnej do To dlaczego sprzedawca w ogole przyjmuje ten towar i sam wysyla do serwisu, niech od razu poda adres serwisu i powie, sprawa pana, ja tylko to sprzedalem. Sprzedawca wiec nie musi uzerac sie z serwisem? Kupujacy mysli ze oddajac w dobrej wierze sprzedawcy uzyska pomoc, nie kazdy konsument bedzie wiedzial jak odeslac cos do serwisu do Niemiec i udokumentowac usterke ?! Jesli wiec serwis nie naprawia w terminie to kto ma oddac pieniadze, serwis czy sprzedawca, przeciez paragon jest wystawiony przez sklep? Juz nic nie rozumiem. |
|
Data: 2010-01-20 20:55:45 | |
Autor: januszek | |
Internet w iPlus i problemy | |
Norbert napisał(a):
To dlaczego sprzedawca w ogole przyjmuje ten towar i sam wysyla do serwisu, niech od razu poda adres serwisu i powie, sprawa pana, ja tylko to sprzedalem. Byc moze robi Tobie grzecznosc ;) A jak wiadomo pieklo jest wybrukowane dobrymi uczynkami ;) Sprzedawca wiec nie musi uzerac sie z serwisem? Kupujacy mysli ze oddajac w dobrej wierze sprzedawcy uzyska pomoc, nie kazdy konsument bedzie wiedzial jak odeslac cos do serwisu do Niemiec i udokumentowac usterke ?! Jesli wiec serwis nie naprawia w terminie to kto ma oddac pieniadze, serwis czy sprzedawca, przeciez paragon jest wystawiony przez sklep? Juz nic nie rozumiem. Czego konkretnie nie rozumiesz? Krotko i prosto napisz to postaram sie wyjasnic. j. -- ps. swoja droga oddam za free dzialajaca kuchenke gazowa, w ktorej wystepuje problem z otwieraniem i zamykaniem drzwi od piekarnika. Warunek: trzeba ja sobie samemu odebrac z III pietra we WRO ;) (kontakt na prv, ale trzeba usunac "polska" z adresu mailowego) |
|
Data: 2010-01-20 22:38:08 | |
Autor: Norbert | |
Internet w iPlus i problemy | |
Czego konkretnie nie rozumiesz? Krotko i prosto napisz to postaram sie Serwis mial 14 dni roboczych na naprawe urzadzenia, minal ponad miesiac. Od kogo zwrotac zwrotu pieniedzy, bo kiedy nowe urzadzenie bedzie nie wiadomo, telefonicznie po prostu nie mowia, mowia ze niedlugo moze bedzie. Tego nie rozumiem. Idac w kierunku sprzedawcy powiedz ze to sprawa serwisu, jak do serwisu to ci powiedza ze to sprzedajacy ma z toba umowe, wiec do kogo?! Mozna teraz po terminie zadac zwrotu pieniedzy za modem? |
|
Data: 2010-01-20 22:39:25 | |
Autor: Norbert | |
Internet w iPlus i problemy | |
kogo zwrotac zwrotu pieniedzy, bo kiedy nowe urzadzenie bedzie nie wiadomo, zadac ;) smiesznie mi wyszlo |
|
Data: 2010-01-21 07:45:21 | |
Autor: januszek | |
Internet w iPlus i problemy | |
Norbert napisał(a):
Czego konkretnie nie rozumiesz? Krotko i prosto napisz to postaram sie Serwis mial 14 dni roboczych na naprawe urzadzenia, minal ponad miesiac. Hmm... Co to znaczy "mial 14 dni na naprawe urzadzenia" - mam na mysli, skad sie wzial ten termin? Pytam bo tak sie sklada, ze mam pod reka karte gwarancyjna modemu usb (do iPlusa wlasnie) i jej tresci nic takiego nie wynika. Od kogo zwrotac zwrotu pieniedzy, bo kiedy nowe urzadzenie bedzie nie wiadomo, telefonicznie po prostu nie mowia, mowia ze niedlugo moze bedzie. Tego nie rozumiem. Nie rozumiem pytania. Idac w kierunku sprzedawcy powiedz ze to sprawa serwisu, jak do serwisu to ci powiedza ze to sprzedajacy ma z toba umowe, wiec do kogo?! Mozna teraz po terminie zadac zwrotu pieniedzy za modem? Powyzszego tez nie rozumiem. j. -- ps. swoja droga oddam za free dzialajaca kuchenke gazowa, w ktorej wystepuje problem z otwieraniem i zamykaniem drzwi od piekarnika. Warunek: trzeba ja sobie samemu odebrac z III pietra we WRO ;) (kontakt na prv, ale trzeba usunac "polska" z adresu mailowego) |
|
Data: 2010-01-21 20:33:04 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Internet w iPlus i problemy | |
On Wed, 20 Jan 2010, Norbert wrote:
[...komuś...] Polkomtel sprzedaje usługę dostępu do internetu. Sprzęt sprzedaje inna Nasławniejszy przekręt w tej kategorii zrobił pewien bank, który sprzedał klientom "lokatę wiązaną", w której składnikiem była "podlokata walutowa". Szkoda, że zakładana w bankrutującym Banku Staropolskim. Przez klienta. Biurko banku (w którym klientom się *wydawało* że zakładają lokatę) było tylko pośrednikiem (do tej części). Ktoś dokładnie pamięta, który bank to był, bo mam w cache ze dwu kandydatów a nie chciałbym kalumniami obrzucić niewinnego? Coś z "v" w środku nazwy? ;) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2010-01-21 21:11:12 | |
Autor: Jacek_P | |
Internet w iPlus i problemy | |
Gotfryd Smolik news napisal:
NasĹawniejszy przekrÄt w tej kategorii zrobiĹ pewien bank, Tak, to byle ten bank. A podlokaty przez oddzial tegoz I*v*t Banku w Charkowie wyjechaly do Luksemburga. Szczegoly tu: http://archiwum.polityka.pl/art/kto-zdefraudowal-kto-nie-dopilnowal,364230.html -- Pozdrawiam, Jacek |
|
Data: 2010-01-20 19:29:40 | |
Autor: op23 | |
Internet w iPlus i problemy | |
Użytkownik "Baczek" <m_bakowski@poczta.onet.pl> [...] Skąd Ty to bierzesz ??? "plusa" mało obchodzi, że sprzęt nawalił. Płacić trzeba. Plusa ? |
|
Data: 2010-01-21 08:40:56 | |
Autor: Baczek | |
Internet w iPlus i problemy | |
Prosi o rade, co moze w tej sytuacji zrobic, dzwonil juz do UKE ale Swego czasu byłem ADB, sądze ze Polkomtel tez tak ma rozwiązaną sprzedaż jak Polska Telefonia Cyfrowa. |
|
Data: 2010-01-21 09:50:55 | |
Autor: op23 | |
Internet w iPlus i problemy | |
Użytkownik "Baczek" <m_bakowski@poczta.onet.pl>
Ale w salonie ??? Może mówisz o stokrotkach czy jak im tam ? |
|
Data: 2010-01-21 15:10:17 | |
Autor: badzio | |
Internet w iPlus i problemy | |
On 20 Sty, 07:46, "Norbert" <x...@hate.spam> wrote:
Prosi o rade, co moze w tej sytuacji zrobic, dzwonil juz do UKE ale Oczekujesz ze na grupie dyskusyjnej pl.soc.prawo uzyskasz bardziej kompetentna/wiarygodna porade prawna niz w UKE? |