Internet w telefonie

Data: 2009-02-23 11:34:57
Autor: Luke
Internet w telefonie
Kilka słów na temat internetu w Erze w ofercie dedykowanej dla iPhone-a:
W abonamencie za 95zł otrzymujemy 500MB transferu danych. Fajnie wyglada oferta na papierze, szkoda, że w praktyce nie wystarczy nawet na regularne sprawdzanie skrzynki pocztowej.
Era osobno zaokrągla dane wysyłane i odbierane do 100kB. Synchronizacja ze skrzynką mailową przeprowadzana co kwadrans dla wielu osób to standard. Robiąc to za pomocą iPhone-a (który zrywa nieaktywne połączenie po każdej synchronizacji) dziennie zużyjemy co najmniej 200kB*4*24 = 18,75MB. Mnożąc to przez 30 dni, w miesiącu na samo sprawdzenie skrzynki zużyjemy 562,5MB, czyli więcej niż wynosi paczka danych w naszym abonamencie. Płacąc 95zł możnaby liczyć na więcej, nie? Abstrahuje przy tym od minut wliczonych w abonament (jest ich 140 do wszystkich sieci). Aktualnie korzystam z zakupionego pół roku temu modelu pierwszej generacji. Mam abonament w Erze tylko z darmowymi minutami, sam dokupiam 5MB miesięcznie za 5zł. Korzystam z internetu tylko w konieczności, w ramach tych 5MB. W czerwcu kończy mi się umowa i rozglądam się za alternatywą (inna oferta w Erze lub u innego operatora, telefon odblokowałem) która pozwoli mi na pełne korzystanie z dobrodziejstw tego aparatu (chcę być on-line 24/7). Niestety, patrząc na taryfikatory za korzystanie z mobilnego internetu w telefonie dochodzę do wniosku, że ciągle jesteśmy w lesie. Tzn. są operatorzy (a my razem z nimi...). Polecicie mi coś co może przegapiłem? Jest niezła oferta Astera (1GB za 29zł), ale brakuje darmowych (tańszych) minut wliczonych do abonamentu.

--
Luke

Data: 2009-02-23 12:00:32
Autor: Luke
Internet w telefonie
Małe autosprostowanie:
29zł to cena promocyjna dla osób już korzystających z usług Astera, więc możemy tą ofertę pominąć.

--
Luke

Data: 2009-02-23 13:36:34
Autor: BOULI
Internet w telefonie
Luke pisze:
[...]

wystarczy zmienic telefonb na taki co nie zrywa połaczeń.

mam pakiet 50MB i do poczty i do korzystania z netu w samochodzie, RSS, w zupełności wystarcza.

Data: 2009-02-23 13:49:07
Autor: ToMasz
Internet w telefonie

wystarczy zmienic telefonb na taki co nie zrywa połaczeń.

mam pakiet 50MB i do poczty i do korzystania z netu w samochodzie, RSS, w zupełności wystarcza.

o ile wiem, mozesz być ON LINE niewiem jak długo; mnie (siemens sxg75 i samsung i780) zdarza sie to ponad 3 godziny. O ile wiem, ( kieydyś sprawdzałem koszty nawigacji przez gprs) kasuje to najmniejsza paczkę danych. sęk w tym ,ze jeśli telefon będzie naprawde używał gprsu to na dobe bedziesz potrzebował kilku baterii. Znowu praktyka. na wczasach chciałem korzystać z telefonu jako modemu na kablu, ale wtedy nie było ładowania. Po całym dniu nieużywania telefonu, wieczorem tego GPRSu starczało na 45min non stop. Na kolejne wczasy zabrałem Bluetootha , a telefon na czas transmisji był wpinany w ładowarke.

Reasumując: telefon+internet na jednej karcie - kłopot. dodatkowo non stop online-wymagany dobry zsieg i 2 baterie + ładowarka drugiej baterii

ToMasz

Data: 2009-02-25 14:05:47
Autor: Paweł Muszyński
Internet w telefonie
ToMasz pisze:

[...]

Ale to przypadłość Samsungów że kabelek USB nie bardzo się wyrabia z ładowaniem...

--
Pawel Muszynski
Skateshop http://www.e-street.pl

Data: 2009-02-23 20:23:15
Autor: XXX
Internet w telefonie

[...]

Mam pakiety internetowe Simplusa 20 lub 50MB za 5 lub 10zł na 30dni. Lepsze to niż 95zł za 500MB w Erze. Do tego Simplus taryfikuje co 1 bajt!!! Czytniki RSS i aplikacje typu YahooWeather:) mają powodzenie- krótkie i kilkunastobajtowe sesje internetowe!!! Inne opy- uczcie się od Simplusa. Tanie pakiety internetowe, tanie rozmowy po 5 gr do 5 osob w Plusie i stacjoanrnych, pakiety 250 i500 minut do Plusa za 15lub 30zl na 3 miesiące!!!Do tego darmowy portal wap.plus.pl z możliwością odbierania darmowej TV Biznes w telefonie Simplusa !!!! Simplus rulez!

Data: 2009-02-24 10:39:31
Autor: Luke
Internet w telefonie
XXX <konsultant@o2.pl> napisał(a):
Mam pakiety internetowe Simplusa 20 lub 50MB za 5 lub 10zł na 30dni. Lepsze to niż 95zł za 500MB w Erze. Do tego Simplus taryfikuje co 1 bajt!!!

No właśnie. Okazuje się, że jak się chce, to można.

Do tego darmowy portal wap.plus.pl z możliwością odbierania darmowej TV Biznes w telefonie Simplusa !!!! Simplus rulez!

Przejrzałem dosyć dokładnie ofertę Plusa na kartę i jestem bardzo zadowolony. Podejrzewam, że zrezygnuję z oferty abonamentowej u jakiegokolwiek operatora i przeniosę numer właśnie do Simplusa. 60gr za minutę do wszystkich i SMS za 15gr (obydwie ceny po 6 miesiącach bycia w sieci) wydają się rozsądne i akceptowalne. Po przejściu z abonamentu na kartę pewnie obawiałbym się sytuacji gdy skończą mi się środki na koncie a ja będę musiał wykonać pilny telefon, lub będę w trakcie takowej, przerwanej rozmowy. Mnogość możliwości w jakich można zasilić konto (definiując choćby numer karty płatniczej do obciążenia) sprawia, że moje obawy znikają. Mój post wygląda pewnie trochę jak sponsorowany, ale po raz pierwszy po 6 latach bycia w Erze czuję się traktowany... normalnie. Wprawdzie na razie to jedynie efekt zapoznania się z ofertą innego operatora, mam jednak nadzieję, że decyzja którą podejmę za kilka miesięcy będzie dobra i nie będę jej żałował. A nawet gdyby nie było tak kolorowo jak się zapowiada, zawszę będę mógł wybrać inną ofertę (choćby na abonament), nie będę przecież związany dwuletnią umową z Simplusem. Nawet ewentualny powrót do Ery nie będzie głupim rozwiązaniem, bo nie od dziś wiadomo, że sieć ta lepiej traktuje nowego klienta niż swojego. Reasumując, prepaid jest dobrym rozwiązaniem by przeczekać naszych kochanych operatorów i ich rozliczanie co 100kB i pakiety danych za dwa miliony dolarów miesięcznie.

--
Luke

Data: 2009-02-24 16:55:55
Autor: Rex
Internet w telefonie
Luke pisze:
[...]

Jeśli ważniejszym kryterium od ceny netu w komórce jest dla Ciebie koszt połączenia do obcej sieci, to tańszym operatorem od Plusa jest Play. Coraz mocniej zastanawiam się nad tym, żeby przejść do nich z Plusa z moim "podstawowym" numerem (drugi numer używam w Play'u od półtora roku i jestem zadowolony). W prepaidzie Play ma atrakcyjne bonusy i RZECZYWISTA  stawka za minutę jest dużo niższa niż w Plusie,
np. doładowanie za 100 zł -> 50 zł bonus (razem 150 zł) - wówczas realny koszt do wszystkich wynosi niecałe 33 zł/min. Szerzej o tym piszę w wątku "Czy nie ma problemów z przeniesieniem numeru Plus -> Play?".

Pozd,
Rex

Data: 2009-02-24 17:11:03
Autor: Rex
Internet w telefonie
Luke pisze:
[...]

Prepaid - dobry wybór.
W tanich abonamentach do 50 zł/m-c (w droższych zwykle też) wbrew pozorom minuta połączenia jest dużo droższa niż w prepaidach (statystycznie rzec biorąc), tylko trzeba dokładnie wszystko liczyć.

Tak na marginesie. Często ci, którzy wybierają abonament dają się złapać na takie chwyty reklamowo-marketinogwe jak "telefon za 1 zł" albo, że "w cenie abonamentu ZA DARMO jest X minut". Nie ma czegoś takiego jak telefon za 1 zł, ani X minut za darmo.

Jak się policzy abonament z całego okresu trwania umowy, okazuje się, że "telefon za 1 zł" często jest droższy niż gdyby go kupić po normalnej rynkowej cenie i wydać jednorazowo większą kwotę.

Minuty "za darmo" - nazywajmy to po imieniu: to jest ilość minut do wykorzystania w cenie abonamentu (ale nie za darmo).
Bo jakie to jest "darmo" jeśli wcześniej muszę za to zapłacić.

Nie dajmy się manipulować i zwodzić operatorom!

Pozdrawiam,
Rex

Data: 2009-02-24 19:43:04
Autor: JoteR
[OT] Internet w telefonie
"Rex" napisał:

Nie ma czegoś takiego jak telefon za 1 zł, ani X minut za darmo.

Oczywiście, za wszystko trzeba zapłacić. Już operatorzy o to zadbali.

Jak się policzy abonament z całego okresu trwania umowy, okazuje się,
że "telefon za 1 zł" często jest droższy niż gdyby go kupić po normalnej rynkowej cenie i wydać jednorazowo większą kwotę.

Nie każdy ma akurat w kieszeni wolne 700 zł (tak tak, panie Strybyszewski, słownie: siedemset - jakoś te F480 wbrew twojemu ujadaniu nie chcą stanieć, a nawet wręcz przeciwnie) i woli kupić na raty o stałej wysokości, co przy latającej złotówce ma swoje zalety. W sklepach typu "raty 0%" ceny telefonów są kosmiczne, zatem policzmy to na przykładzie "najpopularniejszej taryfy" w Play, czyli rat w wys. 50zł/mies.: 50 zł x 24 miesiące = 1200 PLN za telefon oraz 2h i 46 min. rozmowy miesięcznie. Pomijam tu obniżki za zakup przez Internet i rozmaite podstępne "bonusy", które trzeba w odpowiednim momencie dezaktywować. Kupując osobno telefon, niech już będzie że na (za przeproszeniem) Allegro, zostaje 1200 - 700 = 500 zł na rozmowy przez dwa lata, czyli ok. 21 zł mies. na rozmowy. Żeby mieć za to również te 166 minut, musiałyby one być w cenie niecałych 13 gr. Dzisiaj mało realne, nawet przy długim stażu i branzlowaniu się tzw. podwójnymi doładowaniami (doładuj - zjedź do X zł. - znowu doładuj - to nie zabawa za 21 zł miesięcznie).
Pomijam tu takie niuanse jak jednorazowy (spory) wydatek na telefon kontra "raty" czy w drugą stronę - wolność kontra cyrograf. Każdy musi sobie sam wyliczyć, co mu się bardziej opłaci. Notabene był tu na grupie jakoś rok temu zagorzały zwolennik prepaidu, który miesiąc po stoczonej tu pyskówce, w której odsądził "abonamentowców" od czci, wiary i rozumu - sam się przeniósł właśnie do Play na abonament, połasiwszy się na telefon za złotówkę ;-) Ale przyznał bez bicia, że dokładnie sobie to przekalkulował, a znając go również z innych grup wiem, że liczyć, burżuj jeden, umie ;-)

JoteR

Data: 2009-02-24 20:31:57
Autor: Rex
[OT] Internet w telefonie
JoteR pisze:
"Rex" napisał:

[...]

Musiałeś mnie z kimś pomylić.

Pozd,
Rex

Data: 2009-02-24 20:40:06
Autor: JoteR
[OT] Internet w telefonie
"Rex" napisał:

Nie każdy ma akurat w kieszeni wolne 700 zł (tak tak, panie Strybyszewski,

Musiałeś mnie z kimś pomylić.

To w nawiasie to był wtręt http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2538391, odnoszący się do stoczonej tu miesiąc temu pyskówki z tym panem, ostatnio znów agresywnie aktywnym na grupie. To poza nawiasem odnosi się wprost do Twojej wypowiedzi.

JoteR

Data: 2009-02-25 07:23:48
Autor: Jan Strybyszewski
[OT] Internet w telefonie
JoteR pisze:
"Rex" napisał:

[...]

Znowu zaczynasz a moze policzysz uczciwie Nokie 6300 w Orange ciekaw jestem.  Wiec nie manipuluj jednym wirtualnym telefonem w Play.

JoteR

--
Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/
Historia Pieniądza kompendium wiedzy http://www.historiapieniadza.pl/

Data: 2009-02-25 07:21:59
Autor: Jan Strybyszewski
[OT] Internet w telefonie
JoteR pisze:
"Rex" napisał:

[...]

Phii liczyc nie potrafia 399zl + 360zł i bez łaski :) za 760zł maja jeszcze w tej  cenie 20 minut co miesiąc za darmo bez przepadania :)

Ja rozumiem ze sa przypadki gdy telefon jest na rynku w astronomicznej cenie ale to chwilowe tak jest z F480 ktory jest jakoby go nie bylo.
Duza dostawa do Play i cena spadnie.

i woli kupić na raty o stałej wysokości, co przy latającej złotówce ma swoje zalety. W

Sraty taty :) co ma kurs USD do tego

[...]

Albo 760zł i 20 minut miesiecznie :) bez przepadania i jakby cyrografow.
Tylko mowisz chyba o wirtualnym telefonie i dlaczego nie podales oferty Orange ?  Ten telefon za chwile na allegro bedzie po 500zł jak tylko fiozycznie bedzie w Play :) bo jest nieco wirtualny.

Pozatym nie bierzesz pod uwage ze te 2h 46min PRZEPADAJA jak ich nie wykorzystasz drobiag ? Czasami ludzie wezma telefon za zlotowke i im polowa minut i tak przepada bo taryfa dla nich za duza.

Tego nie ma prepaid

[...]

Ja nie od sadzam od wiary ale 80% ofert abonamentow jest ekonomicznie nie uzasadniona  i ten F480 w Play to taki wyjatkowy wybryk roznicy 700zł bo ile jest na C702, W910 w takim Orange dla abo 50zł ?

JoteR

Data: 2009-02-24 18:35:12
Autor: Zbylut
Internet w telefonie
XXX zapodal(a):

stacjoanrnych, pakiety 250 i500 minut do Plusa za 15lub 30zl na 3 miesiące!!!Do tego darmowy portal wap.plus.pl z możliwością odbierania darmowej TV Biznes w telefonie Simplusa !!!! Simplus rulez!

popieram. Era ze swoją taryfikacją co 100kB to śmiech na sali. --
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2009-02-24 21:49:35
Autor: jerry
Internet w telefonie
Luke  natekścił posta gnu1l1$mf4$1@inews.gazeta.pl:

Kilka słów na temat internetu w Erze w ofercie dedykowanej dla
(...)
[...]

Jak zwykle półprawdy i pseudowyliczenia - byle narobić złej krwi.
100KB to jednostka taryfikacyjna do której zaokrągla się transfer o północy.
Nie bronię tu ery, bo mogliby mieć tańszy transfer i skończyć wreszcie
z miesięcznymi limitami. Zwyczajnie nie lubię bicia piany przez informowanie bylejak, byle czym, byle gdzie, byle by...

Polecicie mi coś co może przegapiłem?
cennik i regulamin.

Data: 2009-02-25 10:34:31
Autor: Luke
Internet w telefonie
jerry <janfra63@wywal.sam.wiesz.co.o2.pl> napisał(a):
Jak zwykle półprawdy i pseudowyliczenia - byle narobić złej krwi.
100KB to jednostka taryfikacyjna do której zaokrągla się transfer o północy.

Fragment z https://www.eraomnix.pl/r/era_pl_repo1/documents/
wo_taryfy_iphone3g_era.pdf
"W ramach usługi dodatkowej Blueconnect i500MB Abonent otrzymuje pakiet 500 MB danych do wykorzystania w danym Cyklu rozliczeniowym. Dane naliczane są za każde rozpoczęte 100 kB, oddzielnie za dane wysłane i odebrane na poziomie protokołu internetowego (IP). Po zakończeniu połączenia lub o godz. 24.00 dane są zaokrąglane w górę, do pełnej jednostki taryfikacyjnej &#8211; 100 kB."

Tyle w temacie "półprawd i pseudowyliczeń".

--
Luke

Data: 2009-02-25 12:44:17
Autor: jerry
Internet w telefonie
Luke  natekścił posta go36rn$m2q$1@inews.gazeta.pl:

Fragment z https://www.eraomnix.pl/r/era_pl_repo1/documents/
wo_taryfy_iphone3g_era.pdf

"W ramach usługi dodatkowej Blueconnect i500MB Abonent otrzymuje
(..)
dane są zaokrąglane w górę, do pełnej jednostki taryfikacyjnej
&#8211; 100 kB." Tyle w temacie "półprawd i pseudowyliczeń".

z mojego rachunku wynikało co innego, ale fakt - mam na firmę.
naliczanie za rozpoczęte 100KB, a po przekroczeniu zaokrąglane do jednostki - 1KB.

Internet w telefonie