Internet z 2 źródeł i WiFi na suficie - ja ki sprzęt?

Data: 2015-08-29 20:38:18
Autor: Irokez
Internet z 2 źródeł i WiFi na suficie - ja ki sprzęt?
Witam.

Jest sobie router LTE Huwaei B593 z zewnętrzną sporą anteną (raczej ważne, "gwizdek" w domu nie złapie zasięgu).
Jest sobie też Netia po ADSL z jakimś ich routerkiem.

Potrzebuję zrobić sieć, która jako główną będzie ciągnąć z LTE a zapas to ta wolna Netia.
Huawei'a chyba da się w Bridge przełączyć, Netię też, wyłączam w obu WiFi, ale potrzebuję jakiś router potrafiący z 2 LAN przełączać.
Z tego co czytam to taki Asus RT-N18 powinien dać rady. Tylko czy potrafi on wrócić na sieć główną jak ona wróci po awarii?

Czy dobrze kombinujÄ™? JakieÅ› inne propozycje?

Dalej.
Piętro niżej brak zasięgu z WiFi, więc prowadzę kabelek LAN z routera i na suficie myślę powiesić punkt WiFi jakiś, ale tak aby sieć góra/dół była tą samą siecią (czyli komputer z piętra znajdzie udostępniony katalog czy drukarkę komputera na dole (i odwrotnie). Normalnie jak podłączę jakiś AP to on swoją kolejną osobną sieć robi i nie ma możliwości aby komputery się dogadały.
Co powiesić na suficie? Patrzę na Ubiquiti Unifi UAP, ma PoE więc fajnie, ale za bardzo nie czaję jak to właściwie działa.

Pomożecie?

Pozdrawiam.

--
Irokez

Data: 2015-08-30 09:29:32
Autor: Adam
Internet z 2 ¼róde³ i WiFi na suficie - jaki sprzêt?
W dniu 2015-08-29 o 20:38, Irokez pisze:
Witam.

Jest sobie router LTE Huwaei B593 z zewnêtrzn± spor± anten± (raczej
wa¿ne, "gwizdek" w domu nie z³apie zasiêgu).
Jest sobie te¿ Netia po ADSL z jakim¶ ich routerkiem.

Potrzebujê zrobiæ sieæ, która jako g³ówn± bêdzie ci±gn±æ z LTE a zapas
to ta wolna Netia.
Huawei'a chyba da siê w Bridge prze³±czyæ, Netiê te¿, wy³±czam w obu
WiFi, ale potrzebujê jaki¶ router potrafi±cy z 2 LAN prze³±czaæ.
Z tego co czytam to taki Asus RT-N18 powinien daæ rady. Tylko czy
potrafi on wróciæ na sieæ g³ówn± jak ona wróci po awarii?

Czy dobrze kombinujê? Jakie¶ inne propozycje?

Dalej.
Piêtro ni¿ej brak zasiêgu z WiFi, wiêc prowadzê kabelek LAN z routera i
na suficie my¶lê powiesiæ punkt WiFi jaki¶, ale tak aby sieæ góra/dó³
by³a t± sam± sieci± (czyli komputer z piêtra znajdzie udostêpniony
katalog czy drukarkê komputera na dole (i odwrotnie). Normalnie jak
pod³±czê jaki¶ AP to on swoj± kolejn± osobn± sieæ robi i nie ma
mo¿liwo¶ci aby komputery siê dogada³y.
Co powiesiæ na suficie? Patrzê na Ubiquiti Unifi UAP, ma PoE wiêc
fajnie, ale za bardzo nie czajê jak to w³a¶ciwie dzia³a.

Pomo¿ecie?

Ja u¿ywam Drayteki 28xx czy 29xx.
Mog± "przeskakiwaæ" nawet pomiêdzy trzema sieciami.

Tylko to nie jest sprzêt klasy Asusa.

A mo¿e co¶ tañszego, a na niego zainstalowaæ choæby jakiego¶ Pomidora?
Wtedy nawet mo¿na "zesumowaæ" sieci i uzyskaæ wiêkszy transfer.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-08-31 19:23:35
Autor: Waldek
[...]

Te Draytki maj± 2 WAN-y wiec ¿aden problem ustawiæ drugi
jako backupowy, czy nawet je balansowaæ (tez mam)

Data: 2015-09-01 09:11:40
Autor: Adam
W dniu 2015-08-31 o 19:23, Waldek pisze:

[...]

Tak, a nawet lepiej ;)
2xWAN oraz USB, do którego mo¿na wtryniæ np. modem GSM - czyli razem 3 ¼ród³a.
Sprawdza³em na kilku modemach - dzia³a³o, nawet z Aero2.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-09-01 20:25:39
Autor: Waldek
W dniu 2015-09-01 o 09:11, Adam pisze:

Tak, a nawet lepiej ;)
2xWAN oraz USB, do którego mo¿na wtryniæ np. modem GSM - czyli razem 3
¼ród³a.
Sprawdza³em na kilku modemach - dzia³a³o, nawet z Aero2.

Testowalem dawno temu tylko z hujawejem 220 tzw. "myde³kiem" - dzia³a³
za¶ do usb mialem wpiêt± drukarke "usieciowiona" w tenze sposob po lanie & wifi.

Natomiast penis wpiêty w usb jako dysk ftp dzia³a³ kiepawo .... z tego co pamietam

Sprzêta dalej mam bo obsluguje mi VoIP-a ,
obecnie troche boli brak 1GHz Eth & 802.11n
- jednak w ogólnym rozrachunku jestem ca³kiem zadowolony

Pozdro

Data: 2015-08-31 19:36:43
Autor: Waldek
[...]

UFO polaczony POE z routerem w trybie AP powinien ca³a chalupe pokryc
(jak bedzie sensownie umiejscowiony), i nie bardzo widzê sens ustawiania
dwóch radiówek - czyli wi-fi na routerku down

Data: 2015-09-01 08:59:28
Autor: Irokez
W dniu 2015-08-31 o 19:36, Waldek pisze:

UFO polaczony POE z routerem w trybie AP powinien ca³a chalupe pokryc
(jak bedzie sensownie umiejscowiony), i nie bardzo widzê sens ustawiania
dwóch radiówek - czyli wi-fi na routerku down

Co to jest UFO?
Umieszczê najpierw to co mam i zrobiê pomiary w ró¿nych pomieszczeniach. Budynek trochê stary, grube ¶ciany z ceg³y ale strop drewniany, pomieszczenia 3,5 metra wysokie, oko³o 150m2 na piêtro (mo¿e wiêcej, ale raczej nie mniej).

--
Irokez

Data: 2015-09-01 20:09:35
Autor: Waldek
W dniu 2015-09-01 o 08:59, Irokez pisze:
[...]

"Potocznie" to w³a¶nie ten nale¶nik sufitowy o którym pisa³es.

Internet z 2 źródeł i WiFi na suficie - ja ki sprzęt?